Edició 319- Edició única d´Agost  2.009  

La Fundació Rey Jaime I presentà les seues activitats, amb important col.laboració d´Escal
Ecologistas en Acción presentó su informe 'Banderas Negras 2009´ del que no se salvan nuestras costas
Els onze bous sacrificats a la serra de Montsià encara no han pogut ser retirats
Alcalà de Xivert-Alcossebre     
El Ayuntamiento en bloque defiende su gestión en el proyecto de Capicorb
Sant Mateu
Los Ayuntamientos de Sant Mateu y Tírig elaboran conjuntamente una ruta turística
Càlig-Cervera
Manuel Ortí construeix una caseta de pedra en sec. Se pospone a septiembre la construcción de la planta de basuras
Sant Jordi
Una llarga centena d´artesans, protagonistes de la Mostra d´Oficis
Patrimonio presenta nuevas pinturas rupestres descubiertas en la Valltorta
Torreblanca solicita prórroga de adjudicación para las obras de la calle Manrique Lara y el Jardín de Torrenostra
Morella
El Parador de Turisme reportarà un millor posicionament a Morella i a la comarca dels Ports
La Fábrica Giner acoge una exposición sobre los dinosaurios. Morella inaugura el Centre de dia
 L’Ajuntament critica la quantitat destinada per la Generalitat per a béns patrimonials. Terra.es tria Morella com un dels destins amb més encant
Vilafranca-Portell
Ayuntamiento y obispado se unen para rehabilitar la ermita de Sant Roc. I Jornades Temperaries de la localitat
Alcanar-La Sénia
L´estat del Raval de Sant Isidre continua preocupant. Nou president i camp remodelat, a l´equip de futbol
Ulldecona
Ja està disponible el material para les Quinquennals
Nuevas zonas vulnerables en relación con la contaminación por nitratos
Lo Más News.- Conozca cada día los titulares y fotografías más recientes y destacados de estas comarcas, en actualización constante, en nuestra portada,

La Fundació Rey Jaime I presentà les seues activitats, amb important aportació d´Escal
EMILI FONOLLOSA    

La empresa responsable del proyecto Castor Escal UGS ha firmado un convenio con la recientemente constituida Fundació Rey Jaime I, surgida por iniciativa de la Mancomunidad de la Taula del Sénia, por el que aportará anualmente 50.000 euros para actividades cultúrales y medioambientales. El presupuesto 2.009 de la fundación es de 64.943 euros, con lo que Escal corre con una buena parte del mismo y permite llevar a cabo un buen número de actividades, como destacó ayer Jordi Romeu, como presidente de la Fundació y también de la Mancomunidad, además de alcalde de Vinaròs.  

“Queremos llegar a todos los pueblos, con lo que de alguna de manera hay que ir seleccionando por ejemplo actuaciones artísticas y no nos importa que el municipio sea pequeño o grande” dijo. Romeu dio a conocer parte de la programación prevista en este primer año de existencia.   En el ámbito medioambiental, se va a actuar en un antiguo puente, denominado “Pont dels Estretets” que está situado entre Vinaròs y Alcanar, municipio este último donde el proyecto Castor genera un rechazo generalizado. Se hizo un inventario completo y gracias a un plan previo de ocupación en este puente de probable origen romano, ahora presenta mejores condiciones y en estos momentos se estudia cómo llevar a cabo su completa restauración. Según el presidente de la Fundación, “es una actuación vital en este punto de encuentro entre Alcanar y Vinaròs, a la altura del barranco de Sòl de Riu”. Romeu también destacó una actuación musical de relieve promovida por la Fundació, como es la del pianista y compositor vinarocense Carles Santos en la población de Els Ports, Vallibona, el sábado 22 de agosto.

Otro plan destacado es el crear una colección de libros sobre temas de la zona; este octubre saldría el primero, “Un paseo por los puertos de Beceite”, de la editorial Onada. Asimismo, se harán unas jornadas sobre económica dirigidas por el profesor alcanarense Germà Bel, además de una exposición de la obra del arquitecto benicarlando Miguel García Lisón y actuaciones en diversas localidades del grupo Moma. Además, está previsto realizar encuentros de grupos de danzas en Alcanar y Ulldecona, así como un concurso literario dirigido a los centros educativos. Romeu confesaba que algunas propuestas no se han podido materializar porque requieren de un gran esfuerzo organizativo, como “la roda de la cultura, no por tener un coste mucho más elevado sino porque hay que asegurarse que pueda funcionar, implica a muchos sectores y poblaciones, aunque tal vez se ponga en marcha en años posteriores”. En la fundación se integran algunos alcaldes de la zona de la Taula del Sénia además de representantes de los sectores económicos, sociales y culturales de los tres territorios, Aragón, Cataluña  y Valencia, que integran la mancomunidad. Romeu aclaró que su nombre no está valencianizado porque la marca “Rei Jaume I” ya estaba registrada.

El Premio Nacional de Cultura 2009, el vinarocense Carles Santos, ofrecerá el próximo sábado 22 a las 20.00 horas en la iglesia medieval de Vallibona un concierto por el que afirma estar «muy ilusionado». El artista, que ha recibido este mismo año dos premios Max, ha aceptado la propuesta de actuar en la iglesia de la Asumpció, un bien patrimonial que atesora una cubierta mudéjar hallada en un falso techo datado en el siglo XV. Santos se volcará con su actuación que, como siempre, será, más que un concierto, «una celebración». «Estaré en Vallibona ya el día antes y me quedaré un día después, algo que no acostumbro a hacer», explicó. Su intención es ver llegar a la localidad el piano que utilizará. «Será como ver una procesión con el piano por medio del pueblo, intentando entrar en la iglesia. Es un gran piano, un Mercedes, que dentro del marco de la iglesia tendrá aún mayor significación particular. Quiero ver cómo entra y hacerle fotografías», aseguró. Santos describió Vallibona como un pueblo «de otra medida». «Cuando lo miras lo ves completo», indicó. Y eso, en su opinión, no ocurre en otras localidades como su Vinaròs natal. Existe una fuerte vinculación entre ambas poblaciones ya que muchos vallibonenses se establecieron en Vinaròs durante la época del éxodo rural.

 


 

Ecologistas en Acción presentó su informe 'Banderas Negras 2009´ del que no se salvan nuestras costas
VINARÒS.NEWS    

Ecologistas en Acción ha presentado su informe 'Banderas Negras 2009. La crisis, una oportunidad para la costa' en el que tras analizar el litoral español han otorgado 311 banderas negras a zonas con degradación ambiental alta y con graves amenazas sobre sus ecosistemas, así como 392 puntos negros a lugares con impactos puntales o de menor gravedad.

-Así, entre otras cosas dice el informe.- Vinarós, Peñiscola, Alcalà de Xibert (Alcossebre) y Benicarló. Bandera negra: Deficiente depuración de aguas residuales. Y otro año más sigue sin construirse la depuradora de Benicarlo y de Alcossebre. Estos municipios tienen un pretratamiento y conducción del vertido al mar a través del emisario. Los vertidos solo tienen un pretrataInforme Banderas Negras 2009, Ecologistas en Acción 105 miento. El vertido de Benicarló, para un total de aprox. 126.000 habitantes, pero con un servicio de pretratamiento para 51 977 de población servida, no existe ni tratamiento primario ni secundario. Desde hace ocho años se incumple la normativa europea sobre el vertido de aguas residuales. Ni siquiera se dan los rendimientos de depuración ya que no existen. Igual pasa pero para un caudal menor en Alcocebre, donde las aguas residuales se vierten solo con pretratamiento a través de un emisario submarino.

-De Peñíscola, entre otras muchas cosas también dice.-. En este municipio se está produciendo un desarrollo urbanístico espectacular, ejemplo de modelo insostenible de desarrollo. Sin tener construida la depuradora que según la Directiva 91/271/CE había de estar construida para antes del 1 de enero de 2001, sigue autorizando nuevos proyectos urbanísticos, agravando la falta de las infraestructuras necesarias. Hoy Peñíscola ya está siendo víctima de su propio éxito. Un obsoleto Plan General Ordenación Urbana, de 1977, sirve al Ayuntamiento de Peñíscola como argumento para conceder licencias urbanísticas para edificar y urbanizar sin tener en cuenta los nuevos cambios legislativos de rango superior y aplicación directa, como la que impide edificar en la cima de las montañas, la destrucción del paisaje, la interconexión de las nuevas actuaciones, la 104 Informe Banderas Negras 2009, Ecologistas en Acción no saturación de las infraestructuras existentes, y un largo etc. Este antiguo Plan sirve a los urbanizadores “profesionales” para ganar sentencias judiciales sorprendentes que permiten edificar dentro de áreas naturales protegidas como el Parque Natural de Sierra de Irta o la marjal de Peñíscola.

-Bandera negra: camino de guarda desde el puerto de Sant Carles de la Ràpita hasta la base de la punta dels Alfacs, Pretende ser un doble vial peatonal con carril bicicleta, com un camino rodado paralelo que unirá el puerto de Sant Carles de la Ràpita con una de las zonas más sensibles del delta del Ebro: la zona de marismas salobles cerca de la laguna de la Tancada. El proyecto no incluye todaslas medidas oportunas para no perjudicar los hàbitats y especies protegidas por las directivas europeas Hàbitats y Aves. La primera de las actuaciones del nuevo Ministerio de Medio Ambiente, para atajar las consecuencias del cambio climático y la falta de caudales en lugar de combatir su origen. (a nuestro entender la bandera negra más significativa del 2009 en Tarragona). Descargue el documento en pdf


Els onze bous sacrificats a la serra de Montsià encara no han pogut ser retirats
D´EL PUNT, ROSER ROYO i MARIA J.RAMOS

La zona del Mas d'en Comú de la serra de Montsià, una de les més transitades per excursionistes, ofereix aquests dies un panorama dantesc. Fa dues setmanes els agents rurals del Departament de Medi Ambient van abatre, a petició dels ajuntaments de la zona, onze exemplars de bous braus que des de feia anys pasturaven incontrolats per la serra de Montsià i que per raons sanitàries i de seguretat es va decidir sacrificar.

El problema és que encara no han pogut retirar els cossos de l'indret. L'any 2003 es van detectar a la serra de Montsià un bou brau i dues vaques que pasturaven incontrolats per la zona i que no eren propietat de cap ramader. Sis anys després aquest primer nucli s'havia convertit en un ramat d'onze exemplars –tres mascles, un vedell i set vaques–, alguns dels quals de més de 600 quilos de pes. «No ens podíem arriscar que el ramat cresqués més», va argumentar el regidor de Governació de la Ràpita, Josep Pitarch, que va destacar que la serra de Montsià és un espai natural molt transitat per excursionistes i aquests animals són potencialment perillosos.

És per això que els cinc municipis que tenen terme a la serra –Alcanar, la Ràpita, Amposta, Ulldecona i Freginals– van dissenyar una operació per sacrificar els braus i van presentar la sol•licitud al Departament de Medi Ambient, perquè es fessen càrrec del sacrifici els agents rurals. «Des que va esclatar el tema de les vaques boges la llei és molt estricta i els animals incontrolats i sense traçabilitat veterinària s'han de sacrificar per raons sanitàries», va afirmar Pitarch, que hi va afegir que en aquest cas també s'hi han sumat raons de seguretat de les persones. De fet, abans d'optar pel sacrifici s'havia intentat, sense èxit, fer-los baixar de la serra amb altres tàctiques, com ara enviar-los un esqueller o atraient el cap del ramat amb altres femelles. Mireu més a EL PUNT i anterior crònica a TEVEON

FESTES AMB BOUS

Les festes amb bous comencen amb el sorteig dels llocs que ocuparà cadascú al cadafal, el muntatge de la plaça i impliquen molt més que córrer davant d'una bèstia. «La gent aprofita per trobar-se, berenar, escoltar la música de les xarangues, xerrar... n'hi ha que ni s'adonen que a la plaça hi corren els bous!», explica Xavier Ulldemolins, un dels impulsors de Tradició Canareva. Aquesta entitat, que ara organitza bous però també exposicions sobre la festa i activitats culturals, va néixer a Alcanar l'any 2002 perquè «per problemes polítics es va deixar de fer el bou capllaçat» i exemplifica el camí que han seguit molts joves, que identifiquen i defensen la festa amb bous amb tradició i identitat del territori. «És la nostra cultura, sempre ho hem viscut i sense bous no sé ni si es farien festes», assegura en Xavier, que diu: «Si no se sent, la passió pels bous no es pot explicar ni tampoc es pot entendre.» Ell és dels que opinen que la crítica vers aquesta festa només es produeix des del desconeixement o per interessos polítics i nega que es maltractin els animals.

De fet, en el debat sobre aquestes festes els polítics hi tenen un paper difícil perquè són citats a parts iguals per defensors i crítics: uns els acusen de posar-hi traves i els altres opinen que no fan prou per garantir la llei. A més de la legislació vigent, l'any 2005 a les Terres de l'Ebre es va posar en funcionament un manual de bones pràctiques taurines, amb tot un seguit de recomanacions per tal d'aconseguir un equilibri difícil: el benestar dels animals, la seguretat i la festa. Però aquestes festes no agraden a les protectores d'animals, que continuen vigilant i presentant denúncies per maltractaments als bous. Dora Casadó, del Partit Antitaurí Contra el Maltractament Animal assegura: «Tenim molt clar que els espectacles amb animals són indignes per a les bèsties i per a les persones que hi participen i que, en cap cas, la tradició pot passar per damunt del maltractament. Tantes altres tradicions s'han perdut!». Més a EL PUNT 


El Ayuntamiento en bloque defiende su gestión en el proyecto de Capicorb
LAURA PUIG

La corporación municipal de Alcalà de Xivert defiende en bloque su gestión respecto al programa urbanístico P-23, cuyos terrenos están ubicados en la zona costera de Capicorb. "La tramitación del expediente ha sido impecable desde el punto de vista técnico-jurídico", manifestaron fuentes municipales tras la celebración de una junta de portavoces constituida por los grupos políticos con representación municipal --PP, con mayoría, PSOE y los independientes GIP y PLAA--.

De igual modo, remarcaron que "es falso que exista imputación alguna", en referencia a las acusaciones vertidas desde diferentes medios de comunicación, y que la Fiscalía de Castellón no quiso confirmar, sobre que este organismo había imputado a todos los concejales por presuntas irregularidades en la aprobación de la actuación. En concreto, según dicen, la Fiscalía pide al juzgado de Vinaròs que se llame a declarar en calidad de imputados al alcalde popular Francisco Juan, al resto de la corporación, además de la arquitecta municipal y una técnico de urbanismo, por un supuesto delito de prevaricación. Además, apuntan que "falsearon documentación para poder edificar sobre suelo protegido, sin modificar el Plan General, y afectando a un bien de interés cultural, como es la ermita de Sant Antoni" y que se podría haber dado un "pelotazo urbanístico, al comprar una empresa los terrenos en el año 2005 por casi cuatro millones de euros y revenderlos un año después por el doble de precio".

Sin embargo, según fuentes municipales, "el Plan General de Alcalà de Xivert fue aprobado en el año 1998 con todos los informes favorables y con el visto bueno de la Comisión Territorial de Urbanismo, que le dio la luz verde de forma definitiva". "Desde ese mismo instante, los terrenos afectados por la unidad de ejecución P-23 fueron catalogados como urbanizables, paso previo e imprescindible para que el Ayuntamiento aprobara en pleno, por unanimidad, las bases para desarrollar esa unidad urbanizable, tal y como marca la ley, con todos los informes preceptivos favorables", argumentaron. Por ello, "queremos expresar nuestras repulsas ante unas informaciones que pueden ocasionar consecuencias negativas a nuestra imagen", destacaron.

-El grupo municipal socialista  manifestó que "siempre" ha apoyado el desarrollo del sector P-23 "por considerarlo un proyecto necesario y positivo para los intereses generales de la localidad, tanto para impulsar el desarrollo urbanístico como para garantizar el futuro económico que siempre genera el incremento de población". Desde el PSPV se expresaron en estos términos en un comunicado. En su escrito, los socialistas destacaron que "si finalmente hemos de acudir al juzgado a declarar, colaboraremos con la justicia respondiendo a todas las preguntas y facilitando toda la información que les sea requerida". Según las mismas fuentes, "el grupo municipal socialista siempre ha votado en base a los informes técnicos que han sido elaborados por los profesionales del ayuntamiento, tanto en el caso de la aprobación del sector P-23 como de las bases". Además, "consideramos necesario que la fiscalía llegue hasta el final en sus investigaciones con el objeto de determinar las posibles responsabilidades de aquellas personas que haya podido cometer alguna ilegalidad". VEA MÁS EN EUROPA PRESS  y  LEVANTE DE CASTELLÓ, R.PARDO  

-El Ayuntamiento de Alcalà de Xivert ha instalado papeleras de recogida selectiva en la zona de las playas de Alcossebre, concretamente en la plaza Vista Alegre, en el Paseo Marítimo y Paseo de Las Fuentes. En ellas se podrán depositar residuos orgánicos, vidrio, plástico y papel, además de pilas usadas y colillas, unas papeleras que contribuirán a mejorar la limpieza en las zonas de costa, más masificadas en esta época del año. Con esta actuación, el Ayuntamiento pretende intensificar las campañas en materia de recogida selectiva y reciclaje, poniendo a disposición de los ciudadanos los instrumentos necesarios para que puedan contribuir en esta iniciativa. Para el Alcalde de Alcalà, Francisco Juan, “nuestro objetivo es seguir impulsando políticas de sensibilización con el fin de que nuestras playas, y nuestro pueblo en general, sean un ejemplo de compromiso y respeto con el medio ambiente. Para conseguirlo, es primordial facilitar la práctica del reciclaje”

-El campo de fútbol 7 de Alcossebre luce ya césped artificial. Ésta es sólo alguna de las mejoras que el Ayuntamiento de Alcalà ha acometido en estas infraestructuras deportivas que pronto volverán a abrir sus puertas para el disfrute de nuestros jóvenes deportistas. El proceso de remodelación, además de la colocación de césped artificial, ha consistido en el cercado total del perímetro del campo con una valla metálica que imposibilita su acceso, para garantizar la seguridad de las instalaciones; se han culminado las obras del bar y se ha sustituido el material del entorno por hormigón impreso, un pavimento de gran durabilidad y resistencia a las inclemencias meteorológicas y que además cuenta con un bajo coste de mantenimiento.

-La Guardia Civil detuvo en Alcossebre a un súbdito marroquí como presunto autor de un delito de tráfico de drogas y otro de resistencia y desobediencia. El control de costas que la Guardia Civil realiza en nuestro litoral dio su fruto con la incautación de más de 1500 kg. de hachís y la detención de uno de los autores de los hechos. Patrullas de la Guardia Civil de Peñíscola y de Alcalá de Xivert localizaron un vehículo sospechoso de alta gama que al percatarse de la presencia policial emprendió la huida a gran velocidad. Los agentes siguieron al citado vehículo, consiguiendo interceptarlo en la localidad de Alcossebre y deteniendo a su conductor. Las patrullas peinaron la zona del paraje “La Cubanita” del termino municipal de Alcossebre donde se encontró el vehículo, hallando 22 fardos escondidos por el monte, 29 en el interior del vehículo y un saco de polen de primera calidad. El peso total de la droga incautada asciende a más de 1500 kg. Repartida en 51fardo. La Guardia Civil continúan con las investigaciones para la identificación de mas implicados en éstos hechos.

-Los niños de Alcalà y Alcosebre protagonizaron una jornada sobre Educación Vial, una materia imprescindible para la concienciación de los más pequeños a la hora de salir a la calle. Esta iniciativa, puesta en marcha por el Ayuntamiento de Alcalà en colaboración con la Policía Local y Bancaja, pretende concienciar a los niños sobre la importancia de una conducta adecuada en la vía pública, inculcándoles las normas básicas que deben respetar y adoptar cuando sean peatones y conductores. Esta jornada didáctica, que se impartió ayer en el polideportivo de Las Fuentes, en Alcossebre, estuvo compuesta por clases teóricas y prácticas. En ellas aprendieron, acompañados por dos monitores de Educación Vial de la Policía Local de Chiva, las normas de conducción, el significado de las señales de tráfico, la obligación de uso del casco, la necesidad de llevar puesto el cinturón de seguridad, las consecuencias de los accidentes de tráfico o la importancia de cruzar con los semáforos en verde, lecciones que aplicaron sobre un circuito de cars adaptado para ellos. Charlas y vídeos completaron esta importante iniciativa.

APARATOS DE GIMNASIA EN LA PLAYA DEL CARGADOR

El Ayuntamiento de Alcalà ha instalado aparatos de gimnasia para personas mayores, una iniciativa que les permitirá ejercitar su movilidad y elasticidad al aire libre. Ubicados frente al Hogar del Jubilado, estos aparatos están diseñados para efectuar tareas de mantenimiento físico y de recuperación y rehabilitación, una forma de motivar a nuestros mayores a ejercitar sus músculos cuando salen a pasear, aprovechando el buen tiempo y con el mar como escenario de fondo. Para el Alcalde de Alcalà, Francisco Juan, “el objetivo de esta iniciativa es promover políticas sociales dirigidas a mejorar la calidad de vida de nuestros colectivos, haciendo especial hincapié en nuestros mayores”. En esta línea ha destacado “el esfuerzo que estamos realizando desde el Consistorio para satisfacer sus inquietudes y necesidades y colaborar, de esta manera en su integración social”. Estos aparatos de gimnasia han sido subvencionados por la conselleria de Turismo.

-El Ayuntamiento de Alcalà de Xivert y la Asociación de Productores y Comercializadores de la Tomata de Penjar, siguiendo con su labor de divulgación de la Tomata de Penjar han dado un paso más acercando el producto autóctono por excelencia a los consumidores de Castellón y de toda la provincia gracias al acuerdo de distribución alcanzado con Frutas y Hortalizas La Vega (Mercado de Abastos, Puestos 2 y 4) y las 12 fruterías del Grupo Martín. El objetivo que persigue el Ayuntamiento es promocionar la auténtica y original Tomata de Penjar d’Alcala de Xivert con Marca de Calidad CV dentro de la provincia donde se cultiva. Por otro lado, y también enmarcado en la campaña de promoción y distribución de la Tomata de Penjar impulsada por el Consistorio, se está realizando una mención especial a este producto en el mercado de Alcossebre.

-En la Escola d´Estiu de Alcalà, más de 200 niños han participado en las actividades organizadas por el Ayuntamiento de Alcalà para este verano, actividades que han tenido como temática central el mundo del teatro. Además, durante este tiempo, los más pequeños han tenido la oportunidad de realizar excursiones, salidas a la playa, talleres, juegos y un sinfín de cosas más, sin duda, una experiencia enriquecedora para ellos. Para clausurar l´Escola d´Estiu, el Ayuntamiento organizó un fin de fiesta el pasado 31 de julio con un espectáculo de música y bailes. El Alcalde, Francisco Juan y la concejala de Educación, Vanesa Silva visitaron el salón de actos del Hogar del Jubilado para despedir a todos los niños matriculados.

-Las Escuelas de Capicorb han abierto sus puertas tras las obras de remodelación realizadas por el Ayuntamiento de Alcalà. Coincidiendo con las fiestas de este emblemático núcleo de nuestro municipio, el Consistorio inauguró, el pasado sábado 1 de agosto, estas instalaciones. Consciente de la importancia del patrimonio artístico de Alcalà, el Ayuntamiento ha trabajado durante estos meses en la rehabilitación de estas Escuelas que constituyen un elemento esencial de nuestro pueblo, tanto desde el punto de vista económico, por su atractivo turístico, como desde el punto de vista social, al poder dotar tanto a la escuela taller como a diversas asociaciones locales de unos locales en condiciones para desarrollar sus diversas actividades. El estado de deterioro en el que se encontraba motivó al actual equipo de gobierno a iniciar las obras para devolver la vida a esta parte importante de nuestro patrimonio y ofrecer a todas las asociaciones y colectivos que lo soliciten un establecimiento acondicionado para sus usos sociales.

-El Ayuntamiento ha finalizado el proceso de restauración de la imagen del patrón de Alcalà, San Juan, el cual volverá a lucir como antaño, así como la peana que lo sustenta, en las fiestas patronales de Alcalà. Para la rehabilitación del santo se ha utilizado la técnica del pan de oro, que consiste en colocar láminas finas de oro con el fin de devolver estas piezas a su estado original, un proceso que ha durado aproximadamente tres meses y que ha sido posible gracias a las gestiones llevadas a cabo por el Ayuntamiento de Alcalà con la Fundació Bancaixa de Castellón y que han permitido a los gaspatxers volver a disfrutar de la imagen renovada de nuestro patrón. De este modo, Alcalà ha recuperado una de las piezas principales del legado patrimonial que posee la localidad y que pone de manifiesto “nuestro interés y preocupación por la recuperación de la riqueza patrimonial que posee nuestro pueblo, y que, en el caso de San Juan, tiene un valor incalculable para todos los vecinos ya que se trata de uno de los mejores exponentes de la historia de nuestro pueblo”, ha señalado el Alcalde de Alcalà, Francisco Juan.

-Efectivos de la Guardia Civil destinados en el cuartel auxiliar de Alcossebre investigan el robo con fuerza en una embarcación de recreo que estaba atracada en el puerto deportivo. Tal y como comentaron a Mediterráneo fuentes del espacio náutico, los hechos sucedieron de madrugada, cuando la lancha estaba en el pantalán. Así, varios individuos, que no han sido localizados, entraron dentro de la barca tras forzar sus accesos y sin que nadie, ni el vigilante del lugar, se percatara del hecho. Una vez en el interior, arrancaron un dispositivo de localización GPS que estaba fijo en la embarcación, así como un sonar. LEA MEDITERRÁNEO, Y.TENA


Concierto de Habaneras para conmemorar la festividad del patrón de Alcossebre. El Ayuntamiento, como cada año, rindió homenaje a los emigrantes que se trasladaron a Cuba, con la organización de este concierto que congregó en la Playa del Cargador a cientos de vecinos y que recrea música y canciones populares relacionadas con el país cubano. Los grupos Mar Endins y Els Pescadors de L´Escala deleitaron con su música nostálgica.

http://laurapuig.blogspot.es Les notícies de la nostra col.laboradora sobre Sta. Magdalena, Alcalà i Torreblanca

Tota l´actualitat d´Alcalà, Torreblanca i pobles pròxims a www.el7set.com/   www.alcaladexivert.es  www.torreblanca.es/


Los Ayuntamientos de Sant Mateu y Tírig elaboran conjuntamente una ruta turística
VINARÒS.NEWS

El Patronato Municipal de Turismo de Sant Mateu y el Ayuntamiento de Tírig han querido oficializar y promocionar una ruta turística con la edición conjunta de un díptico promocional titulado con el nombre de Un día por tierras del Maestrazgo.

 Este folleto constituye un primer logro de la colaboración que el Patronato Municipal de Turismo de Sant Mateu y el Ayuntamiento de Tírig han iniciado en materia turística. Se pretende oficializar por partes de las administraciones competentes, un flujo turístico que lleva funcionando muchas temporadas. Esta propuesta de turismo cultural es una alternativa de primer nivel como complemento al turismo de sol y playa que necesita para su diversificación, entre otras cosas, de propuestas y posibilidades de este tipo. También quieren realizar una campaña de comercialización y difusión entre el segmento de turismo de grupos, en toda su variedad, desde mayores a grupos escolares, asociaciones, etc. por cualquiera de los variados canales de comercialización existentes. Los atractivos de Tírig y Sant Mateu configuran una excursión de un día que los visitantes de la provincia realizan cuando en verano están alojados en alguna de las localidades costeras o cuando durante el resto del año se desplazan para disfrutar de los encantos del interior desde las numerosas propuestas de turismo rural existentes en nuestra zona. Los municipios de Sant Mateu y de Tírig distan entre si 11 km. Ambos municipios atesoran un importante conjunto patrimonial y monumental, que constituye un atractivo turístico de primer orden.

-Per quart any consecutiu l’ Ajuntament de Sant Mateu torna a estar inscrit al Programa Salari Jove del Servef. Se li ha concedit una subvenció per valor de 6.876,72 euros per la contractació de una persona desocupada que treballe durant 6 mesos al lloc de Dinamitzador Cultural Patronat de Cultura i per al Arxiu i Biblioteca de Sant Mateu. També hi ha una segona subvenció dins d’ aquest programa per valor de 4.027,99 euros concedit per a cobrir el lloc de Encarregat de l’ Oficina de Turisme i la realització de visites guiades amb una duració de 3 mesos. Aquesta iniciativa del Servef es du a terme en tota la Comunitat Valenciana i constitueix una oportunitat d’ or per a que joves desocupats o sense experiència puguen entrar en contacte amb el món laboral a més de ampliar la seva formació. Per a poder beneficiar-se de les ajudes els candidats deuen complir amb una sèrie de requisits com ser menors de 30 anys, portar inscrits al paro un mínim de 3 mesos i no haver treballat més de 6 mesos als últims dos anys a llocs relacionats amb la seua formació acadèmica a més de complir amb els requisits establerts per la institució contractant.

-Des del 28 de Julio al 1 d’ Agost s’ha celebrat el VII Curs Internacional de Direcció de Banda ‘Ciutat de Sant Mateu’ amb el professor Felix Hauswirth i el compositor convidat Bert Appermont. Totes les nits a partir de les 22.00 es realitzen clases pràctiques a les que pot assistir el públic. En elles els alumnes dirigeixen a la Banda de Música Santa Cecilia de Sant Mateu. A més el Divendres 30 de Julio a partir de les 18.30 hores, els alumnes també dirigiran la Baden-Wuerttemberg Youth Wind Ensemble. Aquestes classes es celebraran al aire lliure junt a l’ ábside de l’ Esglèsia Arciprestal de Sant Mateu d’ aquesta forma el públic pot disfrutar de música en directe a un escenari privilegiat. El dia 1 d’ Agost es celebrará un concert de clausura del curs interpretant totes les obres assatjades durant la semana. Baziege es un poble del sur de França agermanat amb Sant Mateu, aquest cap de setmana els veïns de Sant Mateu viatjaran a França per coneixer els jocs tradicionals de Baziege que més tard ficaran en práctica a la Jornada que es celebrarà sobre Jocs Tradicionals en Sant Mateu.

EXPOSICIÓ DE MARISA MENA I CONCERTS DE CLAUSURA

Es va inaugurar l´exposició de pintura de Marisa Mena a la Sala d’ exposicions del Ajuntament de Sant Mateu, a la inauguració va asistir l’ alcalde de Sant Mateu Manuel Ferreres Ferreres. La mostra està formada per diversos retrats femenins que conformen l’ univers personal de aquesta artista nascuda a Borriol la cual ha exposat en diferents exposicions com la que es va celebrar a Barcelona en 2009 en Can Batlló. L´exposició podrá verse fins el día 31 de Juliol. El dissabte 25 de Juliol es va cel•lebrar un concert de clausura del III curs de perfeccionament instrumental ‘Vila de Sant Mateu’, tots els alumnes de vent, metall i saxo que participaren al curs van interpretar diferents peces musicals. El concert va ser a l’ Ésglesia de Sant Pere a les 19:00 hores i va contar amb una asistencia important de públic.

Els alumnes de diferents edats tocaben baix la direcció dels professors del curs. El diumenge 26 de Juliol es va cel•lebrar també la clausura del III curs de técnica vocal aplicada al cant aquest concert va ser a les 20:00 hores també a l’ Ésglesia de Sant Pere es van interpretar diferents peces d’ òpera i sarsuela amb acompanyament de piano per part dels alumnes amb la interpretació final de la professora Emilia Hernández Onrubia. Ambos cursos están inclosos dinas del programa de activitats culturals que dissenya el Patronat de Cultura de Sant Mateu, hi ha una gran tradició musical al poble i açó es demostra amb la gran varietat d’ activitats musicals i cursos que es celebren cada any. A més de les citades anteriorment també ha començat la VI edició del Festival de música de cámara ‘ Vila de Sant Mateu’ dins del cual el pasat dia 4 de Juliol va actuar l’ Estança Harmònica a l´ Ermita de la Mare de Deu dels Angels, encara es celebraràn dos concerts més dins d’ aquest


Manuel Ortí construeix una caseta de pedra en sec a Càlig

Cervera pospone a septiembre la construcción de la planta de basuras

RICARD GUMBAU-V.FERRER y de LAS PROVINCIAS, N.VARGAS

Durant aquests dies s'està realitzant la construcció d'una caseta de pedra en sec a la rotonda d'accés des de Benicarló a la vila de Càlig. Manuel Ortí, veí de Càlig, s'ha brindat per tal de confeccionar aquesta edificació de pedra en sec, que és típica a les nostres comarques.

Des de principis del mes de juliol, aquest amant dels treballs manuals, s'esforça per tal d'alçar aquesta estructura de pedra modelada amb les seues mans. Ara, amb l'arribada de les festes majors, Manuel Ortí es pren un descans per tal de reprendre el treball -la seua afició- passats els dies de festes en honor de Sant Llorenç; festes on ja fa un anys que participa amb l'exposició de miniatures de casestes de volta i d'altres construccions d'arreu del terme de Càlig.

 


Reines i dames de Càlig


L'Agrupació Musical Vila de Càlig i la Unió Musical Santa Cecília de Cabanes (la Plana Alta) participaren enguany en el Concert de Festes que organitza l'entitat musical calijona a la pista d'estiu del Centre de Cultura de Càlig. L'Agrupació Musical Vila de Càlig va ser creada l'any 1997, de mans del president José Llorens Pedra i amb la direcció de José Rafael Ávila Farriol. A l'octubre de 2007 va prendre el càrrec de director Vicent Aznar Roig, amb la presidència de Juan Bautista Monoig Reinat.

-Antes del partido amistoso que disputaron el Càlig C.F. y el Juvenil del C.D. Castellón, Vicente Muñoz, presidente de la Federación Valenciana de Fútbol le entregada a Pilar Anglés Pruñonosa, viuda de José Ferreres, la medalla de oro y brillantes del estamento futbolístico, al que durante más de veinte años fuese el representante del fútbol comarcal en la federación. Ferreres, como dijo el presidente, “era un hombre muy dedicado al mundo del fútbol, siempre presto para realizar cualquier tarea, un ejemplo para los que quedamos. La presencia de varios presidentes de fútbol de esta comarca es una muestra del reconocimiento de su labor a lo largo de tantos años”. Tras ello se disputó el partido donde al final la victoria se quedó en casa, dado que los jugadores del Càlig C.F. lo dieron todo sobre el terreno de juego partici-pando con su juego en el homenaje a Ferreres. El único gol del partido fue obra de Jordi Pau a los 63 minutos del partido.

PLANTA DE BASURAS

Con más de medio año de retraso y sin una solución a la vista para la construcción del vertedero, el municipio de Cervera ha fijado en la vuelta de las vacaciones el inicio de las obras de la planta de tratamiento de basuras prevista en la localidad, con licencia de obras desde el pasado mes de mayo. Tal como confirmó el teniente de alcalde del municipio, el socialista Adolf Sanmartín, todos los permisos han sido ya concedidos e incluso han dado comienzo los trabajos preliminares en los terrenos de la partida de la Bassa donde debe construirse el complejo, con la idea de que las obras de construcción de las polémicas instalaciones puedan comenzar el próximo mes de septiembre. Mientras, tanto el consistorio de Cervera como la Conselleria de Medio Ambiente siguen buscando una nueva ubicación para el vertedero que debe servir de depósito de los rechazos que genere la futura planta, que debe dar servicio urgente a una zona norte de Castellón con los grandes vertederos (Vinaròs, Peñíscola o Benicarló, principalmente) al límite. El avance en las obras de construcción del complejo de valorización contrasta con el bloqueo que, desde hace años, sufre el vertedero de Cervera, hasta el punto de que la planta de la zona 1 del Plan Integral de Residuos en vigor va camino de convertirse en la primera instalación de residuos sólidos urbanos en construirse sin contar con vertedero. LÉALO EN LAS PROVINCIAS, N.VARGAS.

-Han tenido que pasar dos meses para que la titular del Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 de Vinaròs levantara el secreto del sumario que afectaba a las nuevas diligencias sobre el doble crimen de Càlig y en el que está presuntamente implicado el constructor compostelano Isauro López Hidalgo. El empresario gallego, que fue detenido el pasado 26 de mayo en su oficina de la compostelana calle do Hórreo, conoció a Manuel Antonio Mas, presunto intermediario que contrató al asesino Emilio Pérez Ribera, condenado por la muerte de la joven cubana y ex amante de López Hidalgo, Yalennis Valero, y de su amigo Juan Manuel Mata, a través de un hombre que les presentó para negociar la adquisición de un terreno en la provincia de Castellón, según se desprende del sumario. Sin embargo, en los interrogatorios llevados a cabo tras la detención en mayo de Isauro López y Mas ambos negaron conocerse o tener conocimiento de la existencia el uno del otro. Pero las declaraciones del nuevo testigo pueden acabar siendo una pieza fundamental en las acusaciones que en el futuro vierta la fiscalía contra López Hidalgo, como presunto inductor del asesinato de su ex amante y su amigo, y Manuel Antonio Mas, como supuesto intermediario entre el constructor gallego y el sicario Pérez Ribera, condenado a finales del pasado año a 46 años de cárcel por ambos crímenes. LEÁLO EN EL CORREO GALLEGO, A.ORGAZ


Un centenar de artesanos se reunieron en Sant Jordi en la novena Mostra d´Oficis
M.J. SÁNCHEZ-E.FONOLLOSA

Unos 120 artesanos se daban cita en Sant Jordi en la IX Mostra d´Oficis Tradicionals, la feria del ramo más importante de toda la provincia. Lejos de desaparecer, en este municipio del Baix Maestrat, quedó constancia de que los trabajos artesanales siguen teniendo su espacio en la economía de algunos pueblos del interior.

El consistorio de Sant Jordi lleva años trabajando en la recuperación y promoción de los oficios tradicionales y prueba de ello, es que la exposición incrementa en cada edición el número de participantes y visitantes, pasando a convertirse en uno más de los atractivos turísticos que oferta el municipio. Tanto es así que ni siquiera la inestable meteorología consiguió eclipsar el acto de inauguración en la plaza del Ayuntamiento. Francisco Baila, director general de Ordenación y Centros Docentes, fue el encargado de inaugurar oficialmente la muestra y en su intervención destacó el "incansable tesón" del alcalde de Sant Jordi, Luis Tena. Por su parte, Tena se dirigió al público en castellano, "en deferencia a los llegados desde varios puntos de la geografía nacional y de forma especial, a la comitiva desplazada desde la villa alemana de Mayschoss, que está hermanada con Sant Jordi", explicó. El momento más emotivo fue el homenaje a Daniel Barberá, vecino del municipio, al que se le entregó una placa conmemorativa en reconocimiento a su trayectoria como artesano. Barberá es autor del monumento de tres arcos que preside una de las entradas a la población. En la muestra cada año se puede contemplar el trabajo efectuado por hilanderas, alfareros, carpinteros rústicos y clásicos, bolilleras, alpargateros, turroneros, tejedoras, hilanderos, herreros y pintores, entre otros oficios.

-La Mostra ha conseguido sortear la crisis, superando con creces las previsiones realizadas por el Ayuntamiento. "El balance no puede ser más positivo", aseguró  la concejala de Cultura, María Luisa Zaragoza, alma mater de la organización del evento. "Estamos muy satisfechos por los resultados", señalaba. Muestra de ello, fue el hecho de que la organización adquirió el doble de viandas y bebidas que en la anterior edición para abastecer el Mesón Tradicional y ya el primer día se agotaron todas las existencias. "El número de visitantes se ha visto incrementado notablemente, al igual que el de artesanos. Además, se ha trabajado para que la calidad de la exposición también fuera superior", comentó la edila. El éxito de la iniciativa fue refrendado también por los participantes en la exposición, al confirmar que las ventas "han sido mejor de lo que se esperaba". Asimismo, este año, la muestra ha tenido un propósito marcadamente reivindicativo en defensa del parany, tema que se ha plasmado en la barraca levantada en la plaza del Ayuntamiento, obra de Juan Ferreres

LES FESTES

El primer día de actos taurinos de las fiestas mayores de Sant Jordi empezó con un grave percance. A pesar de las advertencias que el mismo alcalde, Luis Tena, dio por megafonía momentos antes de iniciarse la prueba, un turista inglés hizo caso omiso y saltó dentro del circuito cerrado en el momento de la entrada de las vaquillas. El recorrido de las reses partía desde el camino Virgen a la plaza Mayor y el veraneante, de unos 35 años, se encontraba con su mujer y sus dos hijas, de cuatro y cinco años, observando el paso de los animales tras la barrera ubicada en la esquina del centro de salud a la vez que iba captando todas las imágenes con una cámara de vídeo doméstica. En ese momento, el hombre decidió atravesarla y entrar dentro del recinto al paso de una vaquilla para obtener un primer plano del animal. En cuestión de segundos, la res se lanzó sobre él, arrinconándolo en la esquina de la calle y lo empitonó, atravesándole la femoral, causándole una gran hemorragia. La rápida intervención de varios mozos miembros de la comisión de fiestas y de la peña taurina La Reculada de la localidad hizo posible que la res cesara la embestida. El herido fue atendido en primer término por el personal sanitario de la ambulancia, quienes le practicaron un torniquete y los primeros auxilios.

Inmediatamente, fue conducido al Hospital Comarcal de Vinaròs, mientras el alcalde, Luis Tena, daba orden de suspender los actos taurinos durante ese día, apenas 15 minutos después de haberse iniciado, y llevaba personalmente a los familiares del herido al hospital, acompañado del presidente de la comisión de fiestas, Vicente Esteller. La gravedad que revestían las heridas obligó a que el hombre fuera trasladado en helicóptero al Hospital La Fe de Valencia, donde permanece estable dentro de la gravedad. Los médicos que intervinieron al herido comentaron que su rápido traslado al centro sanitario, en el que solo transcurrieron unos 20 minutos, fue crucial, ya que la gravedad de la cornada "era prácticamente de igual envergadura que la que sufrió el famoso diestro Paquirri y que le costó la vida", explicaron. Testigos presenciales indicaron que la cogida fue debida a la "excesiva confianza" del hombre y a la "mala suerte", ya que la res era solo una vaquilla que no tenía una cornamenta prominente.

 
Divertida VII desfilada de carrosses a les festes de Sant Jordi


El VII Desfile de carrozas sacó a la calle s divertidas collas de amigos, que se disfrazaron y desfilaron con las carrozas que habían preparado, de variados motivos (pitufos, Robin Hood, mexicanos…) Hasta el propio alcalde Lluís Tena se vio involucrado en la fiesta, aunque en principio era tan solo un mero espectador.

-Becky Brewerton llegó y ganó. Tras vencer se tomó una cerveza. Dejó escapar su sonrisa y regreso a Gales con el trofeo que le acredita como ganadora del Abierto de España que en la presente edición se disputó en el Club Panorámica de Sant Jordi. Lideró la prueba desde el primer al último golpe y durante cuatro jornadas donde supo dosificar su esfuerzo, nunca dio muestras de intranquilidad y su swing fácil y sólido le sirvió para vencer al igual que su apaciguado temperamento. Acumuló 18 golpes bajo el par del campo y seis de ventaja sobre sus dos inmediatas perseguidoras que fueron las españolas Tania Elósegui y Emma Cabrera. De este modo Becky Brewerton ingresó en su cuenta corriente 41.250 euros por su triunfo, el segundo de su carrera en el circuito europeo. Las condiciones del campo de Panorámica fueron idílicas. LEA LAS PROVINCIAS, V.F.


Patrimonio presenta nuevas pinturas rupestres descubiertas en la Valltorta

VINARÒS.NEWS

La directora general de Patrimonio Cultural Valenciano, Paz Olmos, ha presentado las nuevas pinturas rupestres halladas en un abrigo cercano al de Rossegadors. Olmos ha destacado la importancia del hallazgo, ya que las pinturas rupestres de la Comunitat Valenciana son Patrimonio de la Humanidad: “La Dirección de Patrimonio ha empezado a realizar el inventario de los yacimientos descubiertos desde la declaración de la UNESCO en 1998, con la intención de que se incluyan en ella y se protejan. Esto viene a seguir con la línea de la Generalitat de conservar el arte rupestre que ha llevado en los últimos años”.

 A la presentación han asistido también Francisco Medina, Director Territorial de Cultura; José Guillermo Morote, Director del Museu de la Valltorta; y los alcaldes de Tírig y de la Pobla de Benifassà. El descubrimiento se ha realizado a partir de unas indicaciones del nieto del guarda del Pantano de la Sénia, que recordó que su abuelo le hablaba de más pinturas en los abrigos cercanos a Rossegadors. Concretamente, con motivo de realizar una fotografía de la vista del abrigo en estudio se procedió a pasar al otro lado del barranco para tener una mejor perspectiva, y efectivamente allí existían más pinturas. Al abrigo se le ha denominado Rossegadors II y se encuentra en el término de la Pobla de Benifassà, junto al Pantano de la Sénia. Contiene un conjunto de ocho figuras humanas y de animales y trazos, de estilo levantino naturalista. Se aprecia muy bien la cabeza y parte del cuerpo de un arquero llevando al hombro el arco y el manojo de flechas cogidas de la mano. Además, hay varios cuadrúpedos y representaciones de huellas típicas de una persecución de caza. El estado de conservación es regular.

Próximamente será estudiado con los medios técnicos más avanzados. El equipo de investigación está formado por el Museo de la Valltorta y el Institut de Paleoecologia Humana i Evoluciò Social de la Universidad Rovira i Virgili de Tarragona. Las pinturas rupestres que alberga la Comunitat Valenciana forman parte de un territorio más amplio, el del arco mediterráneo, que presenta una gran concentración de este tipo de arte y características comunes. Las pinturas rupestres del arco mediterráneo fueron declaradas Patrimonio de la Humanidad por la UNESCO en virtud de una serie de particularidades que hacen de este conjunto de yacimientos que se extienden por 6 autonomías el más grande de Europa. Las pinturas dan evidencia de vida en el Mediterráneo oriental entre el Paleolítico tardío y el Neolítico inicial a través de escenas de caza, antropomorfas, zoomorfas y macroesquemáticas.

CONCURSO DE COMPOSICIÓN DE PASODOBLES

Final del I Concurso de Composición de Pasodobles "Vila d'Albocàsser". En un acto presentado por Francesc Bellmunt la banda de de la Associació Musical Santa Cecilia interpretó los pasodobles correspondientes a los cinco lemas finalistas. Se trataba de Abu Alcasir, Tecate, Tierra, Rossegades y Entrada a la Banda. El jurado lo integraron Francisco Signes --director de la banda de Castelló y compositor-- como presidente, Ferrer Ferrán --compositor-- como Secretario y José Pla --músico y compositor-- como vocal. Más de 600 personas llenaron la Carpa de Fiestas en lo que fue un emotivo acto. Tras la intepretación realizada por la Asociación Musical Santa Cecilia, dirigida por Pere Sanz el jurador se retiró a deliberar y determinó que la obra "Tecate" del compositor Óscar Navarro González fue la vencedora y la que se llevó el premio de 2.400 euros, patrocinado por la Diputación de Castelló.

Los músicos de la banda también votaron esta pieza como su favorita en la interpretación y le condecieron el accésit corerspondiente. El segundo premio fue para la obra "Rossegades" de José Alama Gil, que se embolsó 1.200 euros, premio patrociando por la Generalitat Valenciana. El tercer premio, con una dotación de 600 euros, patrocinado por el Ayuntamiento de Albocàsser, fue para la obra "Abu Alcassir" de Antoni Serra. El cuarto premio lo consiguió Santiago Quinto Serra con "Tierra" y el quinto premio fue para "Entrada de Banda" de Tomás Simón Plazas. Estas piezs fueron las mejores de un total de 52 que se presentaron a concurso. Los músicos de la Asociación Musical Santa Cecilia determinaron que la obra ganadora pase a llamarse "Santiago Mestre", un músico de la localidad que ha dedicado toda su vida a la banda.

-El Ayuntamiento de Albocàsser ha iniciado el montaje de la Carpa de Fiestas, que se ubica en el patio del colegio Joan de Brusca de la localidad. La carpa tendrá una superfície de más de 800 metros cuadrados. Este año, como novedad, se está procediendo al montaje de un nuevo escenario de 10 metros por 12. El nuevo escenario lo ha financiado el Ayuntamiento de Albocàsser y la comisión de jóvenes de 2008.

-Tírig celebró una carrera de coches locos entre los vecinos. La principal condición para participar era que los vehículos no tuviesen pedales ni motor, y que fueran empujados por vecinos de la localidad, utilizando las cuestas existentes. En total, tomaron parte de la iniciativa nueve coches, entre los que se encontraban diseños tan originales como el de un tanque, un quiosco móvil, una mosca y un trineo de nieve. Los participantes pusieron mucho empeño, aplicaron conocimientos de mecánica y, sobre todo, demostraron su ingenio. La jornada lúdica se saldó sin ningún tipo de incidencia. DE MEDITERRÁNEO.

Més informacions de l´Alt Maestrat a www.albocasser.net/  http://es.youtube.com/user/tvalbocasser  www.catimenu.com   www.benassal.es/


Torreblanca solicita prórroga de adjudicación para las obras de la calle Manrique Lara y el Jardín de Torrenostra
LAURA PUIG

El Ayuntamiento de Torreblanca celebraba sesión plenaria y entre los principales asuntos en el orden del día destaca la aprobación, por unanimidad de la solicitud de prórroga a la Diputación de Castellón sobre el plazo de adjudicación de las obras incluidas dentro de los planes provinciales.

 Según ha explicado el equipo de gobierno, se había pedido a la Diputación la inclusión de las obras de remodelación de la calle Manrique Lara y la adecuación del jardín de Torrenostra, pero al ponerse en marcha el Plan Confianza por parte de la Generalitat, se pensó en incluir estas obras dentro de este Plan. De momento, la Generalitat aún no ha dado su visto bueno a estos trabajos, motivo por el cuál desde el consistorio xivertense se ha solicitado una prórroga a la Diputación, para que las obras se puedan hacer o bien con arreglo al Plan o bien dentro de los trabajos, que lleva a cabo la Diputación de Castellón.

En otro orden de cosas, se decidió anular la ordenanza fiscal sobre la tasa por prestación del servicio de retirada de vehículos de la vía pública, ya que esta "está obsoleta", declaró el edil de Hacienda, José Antonio López, quién explicó que el consistorio no tiene servicio de grúa y por lo tanto esta ordenanza "lo único que puede llevar es a confusiones y por eso la retiramos". Este punto también contó con la unanimidad de todos los grupos, de la misma manera, que el dictamen de la comisión informativa de fomento sobre la aprobación de las cuentas de liquidación definitiva de la cuotas de urbanización de la promotora Blau Verd, relativas al proyecto de reparcelación de las UE-2 y UE-4 del antiguo sector II de Torreblanca.

PRESUPUESTOS PARTICIPATIVOS EN LES COVES DE VINROMÀ

Los vecinos y vecinas de les Coves, ya han decidido en que se invertirá el presupuesto del fondo económico de los pois 2010 El pasado dia 31 de julio termino el plazo para depositar, en la urna situada en las oficinas del ayuntamiento, la papeleta para elegir, mediante encuesta popular, en que se invertirà el POYS destinado al casco urbano para el 2010, en les Coves de Vinromà. Después del recuento realizado el mismo dia 31 de julio, el proyecto que salió elegido con 168 votos fue “El Acondicionamiento de los espacios para el reciclaje”, o sea adecuar para una mejor accesibilidad de los vecinos y vecinas de les Coves, así como evitar la suciedad, las zonas donde estan ubicados los contenedores de recogida selectiva. El proyecto que quedo en segundo lugar, a pocos votos, fue el de “Adecuación del “Camí Nou” hasta la “Roca Tallada””, con 159 votos. Participaron 352 vecinas y vecinos de les Coves, entre todos ellos, se sorteron cinco abonos para las orquestas de las próximas Fiestas de Agosto. El equipo de gobierno del JNP (Junts pel Nostre Poble), sigue i seguirà apostando por la participación ciudana, para implicar de esta manera a todos los vecinos de la población en la vida política local.

Més informacions de la Plana Alta a www.torreblanca.es/  www.lescoves.com i http://vinromatv.blogspot.com/

http://laurapuig.blogspot.es Les notícies de la nostra col.laboradora sobre Torreblanca


El Parador de Turisme reportarà un millor posicionament a Morella i els Ports
VINARÒS.NEWS                                                   X.Puig                     A.Bernabé

Els treballs arqueològics del Túnel d’accés al Parador, ja s’han iniciat. Durant este mes d’agost, els treballadors s’encarreguen d’anar revisant el traçat per a on transcorrerà el futur Túnel. Este és el primer pas perquè es puga donar el posterior inici de les obres.

El Túnel d’accés al Parador és una obra fonamental per a la construcció del posterior hotel. Per ell, entraran tots els materials necessaris per a la construcció i, una vegada finalitzat, serà la principal via que enllaçarà amb l’hotel i amb el pàrquing subterrani. Este túnel, tindrà 45 metres de llarg, quatre d’alt i sis d’ample, per la qual cosa es facilitarà l’accés de qualsevol tipus de vehicles. Fins al moment, ja s’han realitzat actuacions en la muralla a fi de reforçar-la. Estes obres van consistir a resoldre els deterioraments produïts per les filtracions d’aigües pluvials, així com la restauració del mur. De totes maneres, el Túnel passa sis metres per davall de la muralla, per la qual cosa esta construcció no corre perill. A més, els tècnics tenen previst un sistema de micro pilotatge horitzontal de 20 metres de llarg entre el propi túnel i la paret de la muralla, la funció de la qual serà dotar d’un element més de contenció a la muralla.

Des de dissabte passat 1 d’agost, l’anunci de licitació del projecte està en el Oficial de l' Estat, i en este, s’especifiquen els tràmits que cal omplir per a la contractació de les obres del nou Parador de Turisme de Morella. . Les empreses ja poden enviar tota la informació a l’Institut de Turisme d’Espanya, situat en El Carrer José Lázaro Galdiano, 6, amb codi postal 28036 a Madrid. La dependència que tramitarà els expedients és el Servici de Supervisió i Tramitació de Turespaña. Les propostes es podran enviar fins al 21 de setembre de 2009, i la resolució de l’empresa adjudicatoria de les obres serà el 29 de setembre de 2009. El dia 29 de juliol, l’anunci va ser enviat al “Diari Oficial de la Unió Europea”, a què se suma ara la publicació en definitiva en el “Boletí Oficial de l'Estat”. Este és l'enllaç de la publicació del BOE

Morella i la comarca dels Ports han pogut conéixer què suposa el Parador, de mà dels màxims representants. La roda de premsa ha estat presidida pel director general de Turespaña, Antoni Bernabé, el subdelegat del Govern a Castelló, Antonio Lorenzo i l’alcalde de Morella, Ximo Puig. A més, han intervingut l’enginyer tècnic que ha realitzat el projecte del túnel, Carlos Rubio i l’arquitecte del Parador, Mariano Martitegui. L’acte ha comptat amb la presència de nombrosos representants d’institucions, com Toni Such, secretari de la taula de les Corts, Adolf Sanmartín, diputat de les Corts, Tino Calero, secretari general de UGT a Castelló o el director general de Turisme de l’Interior. També han assistit representants d’institucions comarcals, una important representació dels empresaris de Morella i distints mitjans de comunicació.

L’acte es va iniciar amb la presentació dels components de la taula principal i el torn de paraula als responsables tècnics de l’obra. Carlos Rubio va ser el primer a intervindre i va explicar la importància del túnel d’accés al Parador, perquè puguen passar els camions que portaran els materials de construcció fins al lloc de l’obra.

Després, Martitegui, va explicar que “he treballat en molts projectes de Paradors, he restaurat moltes cases, però cap projecte que conega, s’ha fet amb un esforç com este”. En la seua presentació, va donar els detalls que formaran part de l’hotel i, va recordar que tindrà seixantasis habitacions, dos de les quals habilitades per a minusvàlids,y dos suites. Respecte als acabats, va destacar que “hem introduït l’avantguarda, combinant elements molt moderns amb l’estructura més rústica de l’edifici”. L’alcalde de Morella, Ximo Puig, va voler agrair l’esforç a tots aquells que han fet possible que el Parador de Morella passe “de la literatura dels sons a la realitat”. També va recordar, que l’ara director general de Turespaña, Antoni Bernabé, fa quinze anys va estar en Morella inaugurant dos obres fonamentals per a la localitat, com van ser la il·luminació del castell i l’oficina de turisme, la qual cosa demostra “el seu compromís amb Morella”.

Respecte al que significa este projecte per a la comarca, l’alcalde va afegir que “el Parador és la punta de llança d’un nou temps per a Morella i els Ports. Significarà més de dos-cents llocs de treball directes i indirectes, universalitzarà la ciutat com a destinació turística i ens reportarà qualitat a la nostra proposta turística”. El subdelegat del Govern a Castelló, Antonio Lorenzo, va començar el seu discurs dient que “hui és el dia de Ximo Puig i de Morella”. Respecte al que este projecte representa, va afegir que “Morella és un símbol. El Parador no fa més que confirmar el que ja sou: història i futur. El Parador arribarà, però Morella ja existix”. També va voler recordar el compromís que té El Govern amb la comarca dels Ports. Un Govern que “continuarà apostant per esta terra”.

El director general de Turespaña, Antoni Bernabé, va recordar que la marca turística de Morella ja existix des de fa anys. Com a anècdota, va comptar que quan es va dedicar a l’àmbit acadèmic, com a professor de turisme, venia amb els seus alumnes a Morella perquè veren com es desenrotllava el destinació turística. Per això, el Parador el que aconseguix és “convertir a Morella en una referència turística. Ja es veia la força que tenia el lloc, per ubicació, història i per tots els llegats que s’han deixat. Ara, també, contribuïx la màgia que este Parador tindrà”. L’objectiu de la Xarxa de Paradors és transformar i posar en valor el patrimoni del país. Per això, quan es decidix construir un hotel en un lloc o un altre, s’estudia el destí i “es pensa que eixe lloc és una meravella. El que es pretén és aconseguir una atracció especial per estos llocs. Este Parador, no sols és important per a Morella, sinó que és molt important per a la Xarxa de Paradors poder comptar amb Morella”. Una vegada finalitzada la roda de premsa, els assistents van poder visitar el lloc on es realitzaran les obres. Així, el Convent de Sant Francesc, el Castell, la muralla ja restaurada i la zona on es construirà el túnel d’accés, han sigut els llocs que s’han recorregut. En les distintes parades, els arquitectes han anat explicant com s’escometran les obres.

La licitación de las obras del proyecto del parador de turismo, por importe de 17.797.0172,24 euros, fue autorizada por acuerdo del Consejo de Ministro del 24 de julio de 2009. La tramitación de la citada licitación se estima en 5 meses, por lo que se prevé la adjudicación y firma del contrato, para finales de 2009 y el inicio de las obras, para principios de 2010. La inversión total prevista para la construcción del parador se estima entorno a 20 millones de euros, a la que hay que añadir la inversión a realizar por la Sociedad Paradores de Turismo de España, S.A., que se calcula en 3 millones de euros, correspondiente a mobiliario, decoración y dotaciones hoteleras. El plazo de ejecución previsto, de las obras del parador, se estima en 36 meses desde su inicio.

La construcción de un parador y su puesta en servicio tiene un gran efecto multiplicador en la actividad turística y económica de su entorno. La generación de empleo directo durante la construcción del parador se estima entre 80 y 100 puestos de trabajo durante el periodo de ejecución. Una vez puesto en servicio el parador, la creación de puestos de trabajos fijos, se sitúa entorno a 50, a los que habría que añadir un 20% de puestos de trabajo temporales. La generación de empleo indirecto es superior a la de empleo directo en el periodo de construcción pero sobre todo, tras su puesta en servicio, por la actividad turística y económica, en general, que se genera entorno a un parador de turismo.

-«El histórico castillo de Morella será reconstruido y habilitado para parador de Turismo. El coste de las obras será de unos ocho millones de pesetas y el importe se ha incluido en los presupuestos del Estado para el próximo año». Es el anuncio insertado en La Vanguardia publicado el 23 de julio de 1963. Y que el subdelegado del Gobierno en Castellón, Antonio Lorenzo, aprovechó para subrayar que será el Gobierno de Zapatero el que «lo hará 46 años después», pero no en el castillo, sino en el convento de Sant Francesc y no por ocho millones de pesetas (unos 48.000 euros) sino por 17,8 millones. «Algunos quisieron hacer el parador y no supieron, no pudieron o no tuvieron recursos para ejecutarlo», dijo.

-L’alcalde de Morella, Ximo Puig, va fer balanç de l’any 2009, en una entrevista concedida a Comunicació dels Ports. Durant esta trobada, es va parlar de temes tan distints i tan importants com el sector primari, l’aprovació de l’autovia A-68, la licitació del Parador, el Centre de dia o l’expropiació de l’edifici Colomer-Zurita. Puig va afirmar que Morella no està patint la crisi com molts altres llocs. Esta localitat ha estat vivint contínues crisis al llarg dels segles XIX i part del XX, però enguany 2009 és “històric”. Referent al sector industrial, l’alcalde va destacar que en l’actualitat no és sector molt potent en la localitat dels Ports, però que a principis del segle XX, hi havia més indústria en Morella que a Vinaròs. També va destacar que el fet de que el sector de la construcció no s’haguera estés tant com en altres llocs, ha possibilitat que la crisi actual no siga tan important en Morella com en altres municipis. Cal recordar, que esta localitat és el municipi de més de 1000 habitants de la Comunitat Valenciana més gran amb plena ocupació. Esta situació de la indústria pot veure’s modificada amb l’aprovació de que la A-68 passe per Morella. Esta decisió “recol•loca” a Morella, que torna a adquirir una certa centralitat. Esta localitat es trobarà a menys de mitja hora de la platja, d’una hora i mitja de València i Saragossa i a dos hores de Lleida. La A-68, fa que les indústries puguen plantejar-se noves inversions, al disposar d’una via d’alta velocitat per a traslladar les mercaderies. Esta decisió, com ja ha afirmat Ximo Puig altres vegades, fa que “Morella recupere el tren que va perdre fa un segle, quan es va decidir que el ferrocarril no passarà per ací”. Un altre dels grans projectes pel qual es venia lluitant des de fa temps, és el Parador de Turisme.

-L’Ajuntament de Morella ha estrenat un nou servici en la web per a transmetre la informació de les obres d’una forma més eficient. El perfil del contractant és un servici per mitjà del qual, el consistori informa a les empreses de les obres que han eixit a concurs i que es produiran en Morella. D’esta manera, es facilita que les empreses puguen informar-se de tots els tràmits que han d’omplir sense haver de desplaçar-se o cridar a l’Ajuntament. A més dels tràmits i les obres a concurs, també es poden consultar els pressupostos, el límit de presentació dels tràmits i l’estat de les adjudicacions. Actualment, són tres les obres que estan en este perfil del contractant. La primera és el pla d’accessibilitat que està duent a terme l’Ajuntament, dotant de baranes els distints carrers amb prou desnivell i rampes d’accés a alguns edificis municipals, com l'Oficina de Turisme o la Casa Ciurana. Este plan va ser creat fa pocs mesos, amb l'objectiu de seguir millorant el benestar de tots els ciutadans. S'espera que en els pròxims mesos s'aprove alguna subvenció més, per a continuar millorant els accesos a més llocs. www.morella.net

-El XXVII Festival Internacional de Música ha destacat pel gran èxit de públic assistent, ja que la Basílica Arxiprestal ha fregat el ple durant algun concert. Ricardo Miravet ha sigut, des dels seus inicis, el director i màxim representant d’este Festival. Tant és així, que este Festival va nàixer per a poder mantindre l’espectacular òrgan barroc de la Basílica Arxiprestal, que ell mateix va tardar més de deu anys en restaurar. Un dels moments més emotius va ser un recital de piano de Miguel Àngel Scebba, de l’escola russa, en el que va interpretar obres de P.I. Chaikosky i F. Chopin. La gent va quedar tan satisfeta amb l’actuació, que va manar repetir algunes obres, amb la qual cosa l’actuació va tindre una duració de quasi dos hores i mitja.

-En l’últim ple de l’Ajuntament de Morella el consistori va tornar a presentar una moció per la gestió de Morella la Vella perquè s’estan rebent moltes queixes formals per la gestió que està duent a terme la Generalitat Valenciana. El resultat va ser de sis vots a favor i quatre abstencions, les del Partit Popular.Alguns visitants diuen que s’han desplaçat des de Catalunya, únicament per a veure este Patrimoni de la Humanitat, i s’han trobat les portes tancades. Hi ha més queixes que apunten en esta direcció, per la qual cosa no s’estan respectant els horaris previstos.

-La Guia de viatges més important d’Espanya, Repsol, ha seleccionat a Morella com un dels deu pobles amb més encant del territori espanyol. La casualitat ha volgut que només una setmana després del nomenament en la mateixa categoria pel portal Terra.es, la Guia Repsol també haja realitzat esta nominació. També és curiós, que Morella siga l’única localitat que repetix en les seleccions d’estes dos guies. En esta ocasió, pobles com Baeza, Besalú, Hondarrubia, Ronda o Frías, són els que acompanyen a Morella. La descripció de la Guia Repsol és molt completa i destaca les característiques, tant de la localitat com de la comarca dels Ports, per diferents seccions. Així, fa un recorregut per la geografia del lloc, destacant la Muntanya de Pereroles, el riu Bergantes o la Tinença de Benifassá, parla de la flora i fauna, de la població, els sectors econòmics o distints paisatges dels que es poden començar rutes. Véalo en la GUIA REPSOL.

-Morella ha demostrat la seua condemna a l'atemptats de la banda terrorista d’ETA, que  va acabar amb la vida de dos Guàrdia Civils a Palma de Mallorca. Una vegada més, l’Ajuntament de Morella ha volgut sumar-se als actes de repulsa contra els assassinats i les actuacions violentes de la banda. La concentració ha estat encapçalada per l’alcalde de Morella, Ximo Puig, i per representants de la Guàrdia Civil. A més, els ciutadans de la localitat dels Ports han volgut mostrar el seu rebuig cap a estos actes terroristes, de manera que més de 50 persones han acudit a les dotze del matí a l’Ajuntament. Una vegada finalitzats els cinc minuts de silenci, Ximo Puig ha pronunciat un breu discurs condemnant els actes criminals de la banda terrorista.


La Fábrica Giner acoge una exposición sobre los dinosaurios

Morella inaugura el Centre de dia

VINARÒS.NEWS

La Fábrica Giner acoge una exposición sobre los dinosaurios que poblaron la Comunitat Valenciana y especialmente la comarca de Els Ports. La muestra, organizada por la Fundación Blasco de Alagón, se podrá visitar en el complejo de Morella hasta finales de 2009 y está patrocinada por la Conselleria de Cultura, Diputación Provincial, Castelló Cultural y Ruralter.

El acto de inauguración ha contado con la presencia de la directora general del Patrimonio de la Generalitat, Paz Olmos, el diputado provincial de Cultura, Miguel Ángel Mulet, el director ejecutivo de Castelló Cultural , Vicente Farnós y la gerente de la Fundación Blasco de Alagón, Lucía Martí. La exposición lleva por título ‘Dinosaurios. Lagartos terriblemente grandes’, en referencia a la cita de Richard Owen en 1842 y cuenta cuatro zonas diferenciadas en las que se podrá conocer diferentes aspectos relacionados los dinosaurios. El primer ámbito de la exposición pretende explicar las características que definen a los dinosaurios y se podrá comprobar el tamaño que podía llegar a tener el Triceraptops horridus o la ferocidad del tyrannosaurus rex a través de réplicas a tamaño real de cráneos. En un segundo ámbito, se podrá conocer los diferentes yacimientos hallados en la Comunitat Valenciana, entre ellos algunos de los más importantes de la península. El visitante también disfrutará de piezas de la primera especie de Dinosaurio descrita en la Comunitat, el Losillasaurius Giganteusm así como diversos fósiles de dinosaurios recuperados en la comarca de Els Ports. La propia comarca de Els Ports tiene un apartado especial en esta exposición, ya que tanto Morella como la población de Utrillas, en Teruel, fueron las primeras localidades españolas en las que se constató la presencia de dinosaurios.

Esta comarca es hoy en día una de las zonas con más fósiles de estos reptiles, y en este ámbito se puede conocer qué especies de dinosaurios poblaban las tierras castellonenses durante el cretácico. El futuro Museo Dinomanía de Morella (MUDIM) tendrá también un apartado especial en esta exposición. Este museo permitirá conservar el patrimonio industrial de la Fábrica Giner y poner en valor los fósiles que se han ido recuperando en la comarca de Els Ports. La exposición es posible gracias a la buena relación existente entre el Institut de Paleontología Miquel Crusafont de Sabadell y la provincia de Castellón y la entidad catalana cederá para la muestra su réplica de esqueleto de triceratops. ‘Dinosaurios. Lagartos terriblemente grandes’ cuenta con la colaboración del Ayuntamiento de Cinctorres, el Grup Guix de Vila-real, el Instituto Catalán de Palenteología, el Consorci Ruta Minera, EDC Natura-Fundación Omacha y el Instituto Valenciano de Conservación y Restauración (Ivacor).

OPINIÓ DE L´AJUNTAMENT

El Ayuntamiento de Morella se caracteriza por fomentar y apoyar todo tipo de actividades que se puedan desarrollar dentro de la localidad. Por eso, las distintas actividades que puedan desarrollar otras instituciones o empresas privadas, suelen contar con un fuerte respaldo municipal. Ernesto Blanch, teniente alcalde de Morella, confia en que “esta exposición sea una muestra de que el proyecto Mudim esté dentro de las previsiones de la Generalitat Valenciana y de la Diputación. No nos gustaría que esta iniciativa fuera tirar tierra encima del proyecto Mudim, tal y como se ha explicado hasta el momento”. Cabe recordar, que el Ayuntamiento de Morella siempre ha apoyado la creación del gran museo de dinosaurios (Mudim). LÉALO COMPLETO EN EL PARTENÓN.

-Morella és una de les ciutats més grans d’Espanya amb la taxa de desocupació inferior al 6%, que és la línia que delimita la plena ocupació. En estos mesos, s’ha vist com la desocupació ha seguit augmentat a la Comunitat Valenciana, fins a situar-se per damunt del 20%, mentres que en Morella este augment ha sigut moderat. La creació d’este pla d’ocupació ha contribuït que eixa taxa no patisca grans variacions, a més de que es reactive la borsa de treball. Açò és important, ja que les dades d’alguns apuntats a la borsa no estaven actualitzats i, ara estan distribuïts per les àrees en què desitjarien treballar. En els primers mesos de la posada en funcionament del Pla d’Ocupació, les obres del Portal de Forcall, del Quarter, Pavasal i del cementeri, van fer que 18 persones aconseguiren ocupació. Totes estes actuacions, estan dins del Pla E del Govern. A més d’estes divuit persones, vint-i-una de les que estaven apuntades a la borsa de treball també van aconseguir ocupació en distintes empreses privades. Pel que fa a personal contractat per l’Ajuntament, vint-i-tres noves ocupacions s’han destinat per al consistori. La brigada municipal s’ha reforçat amb dotze persones, els museus amb cinc i els servicis d’informàtica, de comunicació i d’arxiu, amb u. L'escola d'estiu en tres i en un responsable del poliesportiu, contratat pel CISE, completen la totalitat de les persones que han aconseguit treball, gràcies al Pla d'Ocupació.

-Casa Roque de Morella ha cerrado el año gastronómico que se inició en otoño de 2008 con las jornadas dedicadas a la trufa, continuó en el invierno con las jornadas dedicadas a la cada y ha finalizado con las jornadas gastronómicas del Cid Campeador. La apuesta por nuevos menús ha sido el contrapunto a la crisis generalizada y ha favorecido la llegada de nuevos comensales hasta Morella y hasta Casa Roque. Las Jornadas Gastronómicas del Cid Campeador se han centrado por la cocina medieval. El restaurante morellano ha investigado en los platos de la época del Cid Campeador para acercarlos a los comensales que durante estos meses se han acercado hasta morella. De este modo Casa Roque consolida un ciclo gastronómico que se inició en el otoño con las jornadas de caza, continuó en invierno con las jornadas de cocina de la trufa y llega a la primavera y el verano con la cocina de la época de Rodrigo Díaz de Vivar, el Cid Campeador. Los menús que ha preparado Casa Roque se inspiran en la monumentalidad de Morella, en los episodios históricos y en una época con una cultura gastronómica que recoge testimonios de cristianos, musulmanes y judíos.

-L’Ajuntament de Morella contínua amb la campanya de reciclatge del màxim nombre de materials possible. D’esta manera, a les campanyes de recollida de paper, plàstic i vidre, ja existents, es suma en estos mesos d’estiu la d’equips informàtics. Esta iniciativa s’està desenrotllant per tercer any consecutiu i, ja compta amb més de 20 aparells depositats. Esta campanya, no sols consistix en el reciclatge d’ordinadors, encara que són els que més es reciclen, sinó que qualsevol aparell informàtic és arreplegat. Així, en l’Oficina del CISE ja hi ha escáners, impressores, pantalles o discos durs. Respecte al funcionament de la campanya, com explica Raul Franz, responsable de la mateixa, l’any passat “portàvem aproximadament la mateixa entrega d’equips, però en els últims quinze dies rebem moltíssims més” Cada. vegada són més els ordinadors obsolets, a causa de la constant evolució tecnològica. Per este motiu, des de l’Ajuntament s’espera que cap a finals del mes d’agost, el nombre d’aparells entregats augmente. Els dos estius anteriors en els que s’ha realitzat esta campanya, era la ONG Amics de Palanques la que es feia càrrec dels ordinadors depositats en les oficines del CISE. Enguany, és el propi Ajuntament el que recicla els que encara estan en condicions de ser usats i porta fins a l’Ecoparc de Castelló els ja inservibles.

CENTRE DE DIA

El Centre de dia ja és una realitat en Morella. Este centre, tindrà com principal funció l’atenció de persones dependents de més de 60 anys, que presenten malalties cròniques o pluripatològiques, que limiten la seua autonomia. Amb este centre, es pretén que aquelles persones que requerisquen una atenció socio-sanitària especialitzada, supervisió mèdica, cures d’infermeria o rehabilitació, puguen ser ateses sense haver de dependre de familiars o amics.El Centre de dia suposa una clara aposta de l’Ajuntament de Morella pel benestar dels ciutadans. L’alcalde de Morella, Ximo Puig, sempre ha incidit en la importància de la posada en funcionament d’un centre d’estes característiques. A més, l’edil ho considera un projecte molt ambiciós, que s’ha executat gràcies a la iniciativa municipal, pràcticament sense cap tipus de suport econòmic d’altres administracions. Les persones que es vullguen apuntar a este centre, hauran de complir una sèrie de requisits. El primer, ser majors d’edat i tindre una dependència. Açò es deu a que el nombre de places està limitat a 25. El segon, estar empadronat en la Comunitat Valenciana un mínim de dos anys, ja que estes 25 places estan concertades per la Generalitat Valenciana. L’últim requisit és el d’estar residint en un municipi que està a menys de 20 quilòmetres de la ciutat de Morella o a menys de 45 minuts de desplaçament.

El coste total de este centro ha sido de 300.000 euros, de los cuales sólo 30.000 han sido aportados por la Generalitat Valenciana. A esta cantidad, hay que añadir el valor que tiene el local, que es más de 200.000 euros. Esta construcción del Centro de día, según Puig, “corresponde a una acción de Gobierno que tiene un horizonte de bienestar. Este es un ejemplo de lo que es una política verdadera de ayuda a las familias”. El Ayuntamiento de Morella ha impulsado este proyecto, como en el año 1994 impulsó la residencia. La diferencia es que en aquel momento, sí que fue subvencionada por la Generalitat. En el discurso de la concejala de bienestar social, Malú Blasco, también figura un agradecimiento a Bancaja, ya que esta entidad ha subvencionado el vehículo de transporte y todo su equipamiento, que está valorado en 30.000 euros. La política social para el Ayuntamiento de Morella, es que “lo primero son las personas”, según Blasco. El consistorio será el titular del centro y lo gestionará la empresa BBS. Los servicios que prestará el centro son el transporte para trasladar a las personas desde sus casas, alimentación según las prescripciones médicas individuales, valoración y seguimiento medico-sanitario, rehabilitación funcional, talleres de terapia ocupacional, terapia psicológica y trabajo social.

CUARTEL

Unas obras que están muy avanzadas, según pudo comprobar el propio subdelegado, quien manifestó que “los trabajos de construcción llevan muy buen ritmo, ya que cuando estuve aquí el 26 de marzo no había absolutamente nada, y ahora, se está terminando el tercer piso”, lo que en opinión de Lorenzo, es una muestra “de la eficacia de la empresa constructora, Tragsa, y del interés del Gobierno de España por culminar cuanto antes esta obra tan demandada por la ciudadanía morellana”. El nuevo cuartel es una infraestructura policial que se construye con cargo al Fondo Especial del Estado para el Estímulo de la Economía y el Empleo, dotado con 3.000 millones de euros, para financiar actuaciones de inmediata ejecución. El nuevo cuartel se levanta en el Hostal Nou y constará de sótano y tres plantas.

El presupuesto es de 1.579.093,52 € y el plazo de ejecución de 12 meses. La superficie total a construir es de 1.491,72 metros cuadrados. De la realización de las obras se encarga el Grupo Tragsa de empresas públicas. Las nuevas dependencias contarán con despacho para el comandante del puesto, sala de reuniones, vestuarios, aseos, almacén, archivo, garaje, lavadero de vehículos, sala vestíbulo y cuarto de instalaciones. También dispondrá de 10 viviendas. El subdelegado del Gobierno ha manifestado que “la buena marcha de las obras es una gran noticia para la localidad de Morella, cuyos vecinos venían demandando desde hace tiempo la construcción de una nueva casa cuartel, moderna, y con las dotaciones técnicas y tecnológicas propias de la época en la que vivimos”.


L’Ajuntament de Morella critica la quantitat destinada per la Generalitat per a béns patrimonials

Terra.es ha triat esta localitat com un dels destins amb més encant

VINARÒS.NEWS

L’Ajuntament de Morella critica els 200.000 euros destinats a les ajudes per a la realització d’actuacions de restauració, de conservació de ponts, aqüeductes, pous de neu, fonts i molins hidràulics d’interés patrimonial de la Comunitat Valenciana. El Consistori va presentar un projecte de restauració i consolidació de l’aqüeducte de Santa Llúcia, valorat en 30.000 euros, que era el pressupost màxim destinat per municipi.

Esta construcció està considerada un Bé d’Interés Cultural. En la resolució del 9 de juliol publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, el projecte de rehabilitació de l’aqüeducte apareix exclòs d’esta ajuda. Segons el regidor d’obres de l’Ajuntament, Rhamsés Ripollés, “hem de lamentar que quedem exclosos per a recuperar un Patrimoni important com l’aqüeducte”. Segons Ripollés, “com ja denunciarem en convocatòries anteriors, de pedra en sec i característiques semblants, el pressupost destinat per La Generalitat Valenciana a estes rehabilitacions és ridícul. Si de veritat la Generalitat vol tindre interés per recuperar este Patrimoni, ho ha de demostrar destinant molt més pressupost”. Més de 90 municipis han presentat els seus projectes per a poder optar a estes ajudes, i només deu han aconseguit que se’ls concedisque part del pressupost. Este fet demostre clarament el poc alcanç que tenen estes ajudes.

-La pàgina web Terra.es ha triat esta localitat com un dels destins amb més encant. En este reportatge, es destaquen les construccions més emblemàtiques, com l’Església Arxiprestal, el Castell, les muralles o l’Aqüeducte. Però, en el paràgraf destinat a Morella, també es destaquen els paisatges de muntanya i els seus rius, ressaltant que en en la comarca dels Ports es poden fer nombroses rutes i, que hi ha nombrosos llocs per a visitar. El reportatge destaca altres nou localitats amb gran tradició turística, com Roncesvalls, Cadaqués, Salobrenya, Rianxo, Segura de la Serra, Allariz, Candelario, Patones i Valldemossa. A més de destacar certs monuments, construccions o paisatges de cada municipi, el reportatge es recolza d’imatges i plans de situació de cada un d’ells. Estos llocs es troben distribuïts per tota la geografia espanyola, per la qual cosa el reportatge unix llocs del litoral i de muntanya, des del nord fins al sud de la península. D’esta manera, cada dia hi ha més revistes, pàgines web o guies turístiques que parlen de Morella com un lloc important que mereix ser visitada. L’ambient acollidor que es pot trobar dins de les muralles, convertixen a esta localitat en un punt de referència per a moltes agendes dels turistes.

TERCER MÓN

L’Ajuntament de Morella destina quasi el 0,7% del seu pressupost per a ajudar al tercer món. El repartiment dels 17.000 euros s’ha fet avaluant cada un dels projectes que s’han presentat. Per a això, es va constituir una comissió de valoració integrada per cinc membres del Consell de Solidaritat. Els encàrrecs d’avaluar els distints projectes van ser Ester Julián, Jesús Sangüesa, Àurea Ferrer, Rafaele Cantatore i Ani Jiménez. Les funcions de la comissió avaluadora van ser estudiar cada projecte i establir prioritats. A més, es destinen les ajudes però amb la condició que les distintes ONGs realitzen activitats en Morella durant l’any. Estes organitzacions han de fer un esforç per a realitzar les activitats, per a donar-les a conéixer i que totes tinguen com a objectiu conscienciar del desastre moral en el món. Així, dels nou projectes que li van arribar a la comissió, dos no complien els requisits. Estos van ser els de Projecte África i el d’Adecoi.

La resta de projectes sí que tindran la seua ajuda econòmica. Este és el llistat d’ONGs que s’adjudiquen l’ajuda, la seua finalitat i la quantia destinada:  Médicus Mundi: compra de material sanitari a Burkina Faso- 2000 euros  Delwende: assistència social per a dones a Eslovàquia- 2000 euros  Creu Roja: protecció i reinserció de menors a Burkina Faso- 2500 euros  Kibera Liali School: millores de les instal•lacions escolars a Kenya- 1000 euros  Mans Unides construcció d’un internat a l’Índia- 3000 euros  Assemblea de Cooperació per la Pau: agricultura, ramaderia i formació a Tunis- 3000 euros  Asol: educació i formació en xiquets i xiquetes en El Salvador- 3500 euros Segons la regidora de benestar de Morella, Malú Blasco, estes ajudes són “molt importants, perquè encara que nosaltres estiguem en un context de crisi econòmica, la gent que viu més enllà de nosaltres, encara té més crisi”. Enguany, les quantitat destinada a estes ajudes s’ha incrementat en 1000 euros, i s’espera que en l’exercici següent es puga destinar una quantitat major, per a acostar-se encara més al 0,7%.


Ayuntamiento de Vilafranca y obispado se unen para rehabilitar la ermita de Sant Roc
VINARÒS.NEWS

El obispo de la diócesis de Segorbe Castelló, Casimiro López, ha visitado VIlafranca donde además de celebrar las confirmaciones de los jóvenes de la localidad, ha visitado las recientes rehabilitaciones que se han llevado a cabo en el patrimonio eclesiástico local.

Acompañado del párroco de la localidad, Mn José Aparisi y el alcalde de Vilafranca, Óscar Tena, López ha valorado la colaboración de los vilafranquinos y las instituciones en la recuperación del tejado de la iglesia, la iluminación del templo parroquial, la sustitución del pavimento y la instalación de calefacción en la iglesia o la rehabilitación de la sacristía y la Torre del Conjurar. Ermita de Sant Roc El párroco y el alcalde han aprovechado la presencia de López para hacer referencia al estado ruinoso en el que se encuentra la ermita de Sant Roc, aspecto que se ha vuelto a poner de relieve en los últimos días. López ha apuntado que el objetivo del obispado es que la rehabilitación de la ermita pueda incluirse en el convenio entre el obispado y la conselleria de Cultura para la rehabilitación de patrimonio eclesiástico. Desde el Ayuntamiento el alcalde, Óscar Tena, insistirá ante la conselleria de Cultura para que la dirección de patrimonio se encargue de redactar, al menos, el proyecto de rehabilitación de la ermita de Sant Roc.

-El Ministerio de Trabajo ha concedido un nuevo taller de empleo sobre la piedra en seco en Vilafranca. El nuevo talller de empleo supondrá la contratación de 18 personas y conllevará una inversión de más de 300.000 euros. El alcalde de Vilafranca ha valorado esta noticia "ya que supondrá reforzar el empleo en el municipio, de manera especial en el tiempo que nos encontramos". El taller de empleo se continuará compartiendo entre Vilafranca y la Iglesuela. Así se continuarán retornando muros de piedra en seco y los alumnos-trabajadores podrán aprender las técnicas de los antepasados.

Así mismo recibirán formación sobre cómo crear una empresa y el autoempleo, ya que el objetivo es que, una vez finalice el taller, puedan ser autosuficientes y convertirse en nuevos especialistas en la materia. El alcalde de Vilafranca ha destacado que uno de los principales objetivos del consistorio es la creación de empleo en la actualidad y garantizarlo en el futuro. Por este motivo Óscar Tena ha destacado que la nueva residencia de la Tercera Edad, que se está financiando con cargo al Plan E, y también recibirá los fondos del Plan Confianza, supone empleo en su construcción, pero también lo supondrá en el futuro, ya que alrededor de veinte personas serán necesarias para su funcionamiento y atención a los más mayores. El proyecto de la residencia tendrá un coste de 3 millones de euros.

-Dia dedicat a les disfresses en les festes de Sant Roc de Vilafranca. A la vesprada des de la Plaça Don Blasco va desfilar una comitiva encapçalada pel grup d'animació La Xalera. Els seguia la carrossa amb la reina i dames infantils en direcció cap a la Carpa de Festes. A continuació van desfilar els pares amb els seus fills disfressats. En la Carpa de Festes la Xalera va oferir un espectacle infantil per a divertir als més xicotets. A la nit van ser els majors els que es van transformar en drag qüens, en caputxeta roja, drácula, Mr. Bean, youtube, la pedra en sec, el tablao flamenc, la processó del Cor de Jesús... Passada la mitjanit la xaranga Hereus del Cognac va encapçalar la desfilada de disfresses. Centenars de persones es van congregar al llarg de l'avinguda de Castelló per a veure desfilar a les penyes disfressades.

-Desenes de xiquets, incloses la reina infantil i la seua cort d'honor s'han assentat junt amb el campanar per a dibuixar-ho. Este acte s'emmarca en el centenari de la construcció de l'edifici, que es commemora durant tot 2009. Abans, a les 9h del matí desenes de caminants han participat en El Tomb pel Terme, guiat per Diego Ripollés, que ha portat als excursionistes fins a les pintures rupestres del Barranc de les Carabasses. Ahir dissabte més de 1.000 persones es van divertir en la Carpa de Festes amb l'Orquestra Moby Dick. Abans, es va embolar el bou Coqueto, de la ramaderia de Sergio Centelles Badal, d'Ares del Maestrat.

-Amb la proclamació de reines i dames, van donar començament de manera oficial les festes de Vilafranca, dedicades, a Sant Roc. A l'acte presentat per Marta Milian i Guillem Monferrer es va proclamar com a reina major a Melissa Tejero Tena, que tindrà com a dames a Miriam Bellés Domingo i Aroa Fabregat Marqués. La reina infantil és Lucía Querol Ros, que tindrà com a dames a Judith García Andrés, Alba Prades Vinaixa, Celia Fabregat Fabregat, María Roda Tena, Marina Moliner Sorribes i Llosar Tena Vicente. Després del discurs de l'alcalde de Vilafranca, Óscar Tena, en la presentació va actuar com a mantenidor Antoni Rius, villafranquí d'adopció. Una vegada finalitzats els parlaments la Unió Musical de Vilafranca va interpretar un vals i un pasdoble en la Plaça de la Constitució.

Reines i dames de festes de Vilafranca

Las fiestas de Sant Roc de Vilafranca son siempre un escaparate para todo tipo de exposiciones sobre los temas más variados. Este año, al conmemorarse el centenario de la construcción del campanario de Vilafranca, una exposición recorre los aspectos más relevantes de la edificación. Desde los trámites para comenzar a alzarlo hasta el rayo que impactó sobre él en 2003. La muestra se podrá ver en las salas góticas de Vilafranca. El Club Taurino de Vilafranca se suma a las exposiciones con una muestra sobre fotografías taurinas y otra de taxidermia. Julio Monfort y Francesc Miralles continuarán realizando la recopilación de fotogafías antiguas y, además, mostrarán las imágenes que ya han escaneado y ampliado. Su objetivo es realizar una publicación sobre el pasado en imágenes del municipio, centrándose sobre todo en oficios y situaciones cotidianas. Finalmente, Damián Tena mostrará una extensa colección de puzles y Patricia García ofrecerá sus pinturas. . TOTES LES FOTOS DE LES FESTES DE VILAFRANCA, A 3X4.INFO.

DAVID PRADES

L’atleta vilafranquí David Prades competeix a la Copa d’Espanya de Curses de Muntanya en format vertical, amb la selecció valenciana de Curses de Muntanya. Es va proclamar subcampió a la categoria junior i 13é de la categoria absulota a la primera cursa de la copa d’Espanya en carreres de format vertical. Va invertir 32 minuts 45 segons en fer els 3’7 kms amb un desnivell de 832 metres de que constava el recorregut. La prova rebia el nom de Vertical Kilometer Cerler-Gallinero. I el 2 d’agost, aconseguia la primera posició a la segona cursa de la Copa, que va tindre lloc a la localitat palentina de Brañosera. Va ser el vinté de la general. La tercera prova tindrà lloc a la localitat alacantina de Finestrat, amb la pujada vertical al Puig Campana l’1 de Novembre.

-La Guardería de Vilafranca ha celebrado su fiesta de final de curso. Las educadoras de la guardería han acompañado a los alumnos en un viaje en autobús por los alrededores de Vilafranca. A continuación los más pequeños han merendado en las Fuentes del Llosar. De este modo se despide el curso. El próximo curso los alumnos de la guardería de Vilafranca iniciarán las clases en las nuevas dependencias que ha construido el Ayuntamiento de Vilafranca en el complejo educativo de Vilafranca. Serán unas nuevas instalaciones que contarán con las dependencias necesarias y adaptadas a las edades de los más pequeños. Así pues, la guardería dejará de ubicarse en la antigua Lonja de la localidad.

ESCOLA D'ESTIU

Ha finalitzat una nova edició de l'Escola d'Estiu de Vilafranca. Des del passat 22 de juny més de 80 alumnes coordinats per 8 monitors han participat en gran quantitat d'activitats. Jocs lliures, jocs dirigits, tallers, natació, jocs en la piscina... Fins al passat 31 de juliol els alumnes de l'Escola d'Estiu han assistit a les classes i activitats en el complex poliesportiu de Vilafranca. L'escola promoguda per l'Ajuntament de Vilafranca és fonamental perquè els pares de la localitat puguen conciliar la vida laboral amb la dels seus fills, especialment durant el període en què no hi ha col•legi. L'escola estava destinada fins als nou anys. Durant el mes que ha durat els alumnes també han conegut l'entorn. En la festa de final de curs els pares van participar activament amb els seus fills en les diferents activitats que van preparar els monitors. Van ser jocs en què els pares també es van implicar. Un berenar va posar el punt i final. A més, cal recordar que enguany l'Ajuntament de Vilafranca, per als alumnes d'entre 9 i 12 anys va organitzar un taller de contes, a càrrec de l'escriptora i professora de literatura, Isabel Marín. D'esta manera els escolars han disfrutat de gran varietat d'activitats durant este estiu.

-L'Ajuntament de Vilafranca ha iniciat el muntatge de les barreres i "cadafals" per a la setmana de les festes dedicades a Sant Roc. Aquests dies els operaris municipals s'estan encarregant de realitzar el muntatge en el recorregut taurí de la Plaça El senyor Blasco, avinguda de Castelló i carrer Major. El pròxim dia 7 d'agost al matí les penyes de Vilafranca estan convocades per a realitzar el muntatge dels cadafals que tancaran la plaça El senyor Blasco.

-La Guarderia Municipal va celebrar la festa anual que organitzen els Pares. A les Fonts del Llosar els xiquets van jugar tot el que van voler. Després se va amanir un berenar per a xiquets i pares. El berenar es va composar de bocates, sucs i diferents picades. Per acabar els més joves de la Xalera, Santi i Sergio els van amanir gran quantitat de jocs. El dijous dia 30 se farà la festa anual de la Guarderia amb les professores. Com és costum els xiquets aniran en autobus fins les Fonts del Llosar.

PORTELL

Més de 400 veïns de Portell s'han reunit entorn de la celebració del Dïa de les Paelles. En l'entorn del local de festes algunes colles han elaborat les seues paelles. Altres han preferit cuinar-la en la colla i després acudir al local de festes, on s'han disposat taules i cadires. Així mateix s'ha cuinat una paella monumental per a l'associació de jubilats i pensionistes.

Portell empezó sus fiestas patronales, dedicadas a San Tomás, San Roque y Nuestra Señora de la Asunción con el día dedicado a los niños. Hay  corro de vacas, multitudinario concurso de paellas populares, música para los más mayores y una cena de sobaquillo en el polideportivo,  la Rondalla de Morella y se celebrará la misa en honor a Santo Tomás y Sant Roc,  procesión,  obras teatrales:, "La Tia Pepa Tona" de José Peris y "Per la fam d'Heretar",  ofrenda de flores a la Virgen de la Esperanza... TOTES LES FOTOS DE LES FESTES DE PORTELL, A 3X4.INFO.

El Corro, la plaza de Armas del recinto fortificado de Portell se transformó en un escenario templario, en el que se llevó a cabo una ceremonia de iniciación, con la colaboración de los caballeros templarios de Castelló. De este modo se rememoró cómo entre los siglos XII y XIII Portell fue puerta de entrada de los templarios en la época de la reconquista. El escenario fue también propicio para que se repesentase una antigua batalla entre caballeros. En la oscuridad los caballeros, vestidos con trajes de época rememoraron el rito por el que un nuevo caballero entraba a formar parte de la orden de los monges guerreros. La repesentación templaria fue uno de los elementos que más llamó la atención en el fin de semana que la localidad de Els Ports dedica a la historia medieval. Los caballeros templarios entregaron unos grabados del pintor Lorenzo Ramírez al alcalde de Portell, Álvaro Ferrer, como símbolo de agradecimiento por la acogida que recibieron en el municipio. Portell: Porta Templària ha servido de argumento para reunir en la localidad a historiadores y especialistas en el medioevo, y también para acercar a Portell música de la Edad Media, como es el Canto Gregoriano, que interpretó el Coro Resurrexit de Castelló. Además de la representación y el concierto los asistentes tuvieron la oportunidad de recorrer la historia de la localidad, su recinto amurallado y sus elementos históricos en una visita guiada. Para complementar estas actividades un conjunto de conferencias han ilustrado sobre cómo el Rey Jaume I inició la conquista del Reino de Valencia por los pueblos de Els Ports, también se han analizado sus relaciones con el noble Don Blasco de Alagón.

Les primeres jornades s'han centrat en la història medieval. L'alcalde de Portell, Álvaro Ferrer, el diputat de Cultura de la Diputació, Miguel Ángel Mulet, i el diputat provincial Joaquín Puig han sigut els encarregats d'inaugurar les sessions i conferències, que es veuen complementades amb nombroses activitats.

El professor Carles Rabassa va explicar als assistents els condicionants de la conquista cristiana dels municipis de la comarca dels Ports, les relacions entre Jaume I i el noble El senyor Blasc d'Alagó així com també el moment en què es va formar Portell com a consell municipal. Les relacions entre Morella i les seues aldees, les cartes de poblament i el paper dels pobles de la comarca en la reconquista van ser altres dels aspectes analitzats. A continuació Joan Fuguet i Sans va analitzar l'arquitectura del Temple. Com a complement a la conferència matinal es va projectar l'audiovisual "Portell, porta temperaria" editat amb motiu de les jornades per a donar a conéixer el passat templer del municipi. A la vesprada Ximo Górriz va analitzar el paper del rei Jaume I en al província de Castelló i Vicente Forcada va dissertar sobre les fortificacions medievals.

Més sobre els pobles d´Els Ports a a www.morella.net  www.ajuntamentdevilafranca.es/  www.forcall.es/  www.vallibona.net 


L´estat del Raval de Sant Isidre d´Alcanar continua preocupant

El conseller Nadal visità la Sénia

JOAQUIM BUJ

L'estat del Raval de Sant Isidre és un dels temes que es va discutir al ple de juliol, ho va treure el regidor del PP, Josep Beltran que va recordar que una veïna va caure i es va trencar la cama. Per a Beltran, "el carrer és la guerra de Corea".

El regidor d'Urbanisme d'ERC, Manel Martí, recorda que l'empresa s'ha fet càrrec de la treballadora social que atèn la persona que va prendre mal en aquest carrer. Des del PSC també s'han referit a les obres. Joaquim Llagostera ha demanat més seguretat per a veïns i treballadors. Després d'aquestes reaccions de l'oposició i d'un escrit presentat per unes veïnes, s'han ficat tanques de ferro, s'ha prohibit el pas als que no siguen veïns i s'han millorat algunes de les fustes col•locades per transitar, però des de Vinaròs News es constata que encara faltaria una segona passarel•la a la part baixa del carrer, assegurar més les fustes de les entrades de les cases i substituir les més deteriorades.

-Les obres del pont de l’Àngol per eliminar un dels punts negres de la xarxa viària del territori continuen preocupant al consistori d’Alcanar. Tot i la mobilització popular del passat 21 de juny i l’operació de represa dels treballs tres dies abans, en aquesta cruïlla de la CN-340 amb la TP-3318 tot continua pràcticament igual que fa uns mesos enrera. Davant d’aquesta situació, l’alcalde d’Alcanar, Alfons Montserrat, ha adreçat aquesta setmana una carta al ministre de Foment, José Blanco, per reiterar el malestar i la indignació del consistori i de la ciutadania del municipi davant el retard en l’execució d’aquesta obra. En aquest comunicat, l’alcalde recorda que els representants de la Demarcació de Carreteres de l’Estat van assegurar a l’Ajuntament que els problemes tècnics pels quals les obres han estat tants mesos aturades ja s’havien resolt definitivament, per la qual cosa, al mes de juliol es reprendrien les obres, sense més dilacions per finalitzar-les el més aviat possible. No obstant això, aquest compromís una vegada més el Ministeri de Foment se l’ha tornat a passar per alt.

L’alcalde manifesta també que als mesos d’estiu, el municipi d’Alcanar duplica gairebé el nombre d’habitants que venen atrets per la qualitat de les seues platges i per la naturalesa de la zona i, any rera any, les queixes veïnals augmentes perquè els residents veuen com aquestes obres no s’acaben d’executar. Segons, Montserrat, aquest fet –que no implica als governants locals- perjudica greument la imatge del municipi. Al mateix escrit també es fa constar el preu irrisori de les expropiacions dels terrenys afectats, per la qual cosa, se sol•licita la revisió dels mateixos i la possibilitat d’aconseguir una millora.

-Segons informa R.R. al diari EL PUNT, fonts de la subdelegació del govern de l'Estat a Tarragona van negar que les obres de la cruïlla de l'Àngol d'Alcanar –un punt negre de l'N-340– estiguen aturades tal com va denunciar l'alcalde del municipi, Alfons Montserrat. Aquestes mateixes fonts van assegurar que des que a mitjan mes de juny es van reprendre les obres, no s'han aturat en cap moment. L'alcalde es va mostrar més tranquil després de reunir-se amb el cap d'obres, que li va assegurar que al cap de dues setmanes hi hauria molta activitat a la cruïlla. No obstant això, l'alcalde va reiterar la seua preocupació per un projecte que acumula més de tres anys de retard.

-"Miss Turisme i Míster Llagostí" Les Cases 09. La guanyadora d’aquest certamen que atorga la regidoria de Turisme de l’Ajuntament d’Alcanar va ser Andrea Huisgen Serrano, una jove estudiant, de 19 anys i 1’80 m. que va encisar el jurat i també el nombrós públic que va assistir al recinte portuari per presenciar l’acte. Com a premi, aquesta jove ha obtingut l’accés directe al concurs Miss Tarragona 2009, puntuable per a Miss Espanya 2010. En l’apartat de bellesa masculina, Enrique Garate Cuenca, de 21 anys, 1’85m. va ser escollit Míster Llagostí. Tan els nois com les noies, que van desfilar en roba de dia, amb banyador i amb vestit de nit. La Diada del Turisme és una jornada plena d’activitats que precedeix el cap de setmana de les Festes d’Agost. Com tots els anys, al matí no hi van faltar els passejos en “golondrina” per la costa del municipi, el bateig de mar a vela, a càrrec de l’Escola de Vela del Club Nàutic de les Cases i la gran fideuà popular organitzada per la Comissió de Festes de les Cases i que va repartir al voltant de 1.200 racions d’aquest plat tan apreciat. A la tarda, els gegants i capgrossos van desfilar pels carrers de les Cases i també hi va haver un espectacle infantil. Durant tot el dia es va poder visitar el Centre d’Interpretació dels Ibers.

-L’Ajuntament d’Alcanar està senyalitzant la ruta pel nucli antic instal·lant-hi una sèrie de plafons i plaques interpretatives. La ruta consta de sis plafons generals amb la informació de la ruta per a ubicar a les dues entrades del poble (a les Fletxes, que és el final del carrer Suñer, i a la Carretera Nova - Ronda del Remei). Dins del centre urbà n’hi ha un altre plafó davant de la Cisterna del Vall i l’ Ajuntament. Entrant al cor de la ruta, a la plaça de l’Abadia, situada just al costat de l’església parroquial, s’hi ha instal·lat un plafó que parla sobre el casc antic, l’Abadia, la casa Suñer, el carrer Jesús i l’Hospital. L’últim gran cartell explicatiu es troba al Mirador,el punt més elevat de la població, i recull informació sobre aquesta plaça, el Rocall, la serra de Montsià, Les Cases d’Alcanar i Sòl-de-Riu. Des d’aquí, s’hi pot observar com Alcanar va començar a créixer a la falda de la Serreta, extrem de la Serra del Montsià, i es gaudeix d’una excepcional panoràmica de la costa que banya les terres situades a l’extrem meridional de Catalunya que s’uneixen a les més septentrionals del País Valencià.

La mitja dotzena de plaques informatives, les quals incorporen imatges antigues referents a cada lloc, ja estan pràcticament col·locades a la Casa O’Connor, la Cisterna del Vall, el Palau, la Casa del Marquès, l’Església de Sant Miquel i la Torre del Carrer Nou. L’alcalde d’ Alcanar, Alfons Montserrat, explica al Diari que amb aquestes indicacions es pretén un doble objectiu: «per un cantó, dignificar aquests edificis i, per un altre, oferir un servei addicional al turista o viatger que vulgui recórrer Alcanar». La feina de documentació i disseny l’ha coordinat el Museu Comarcal del Montsià. Montserrat recorda que el finançament va a càrrec del Pla de Dinamització Turística de les Terres de l’Ebre (Pladetur) i l’Ajuntament.«El cost és superior als 34.000 euros, dels quals el 70 per cent està subvencionat des del Pladetur». El pla ha permès elaborar també fulletons sobre la ruta del nucli antic i una pancarta per a la difusió d’Alcanar a les fires de turisme.

LA SÉNIA

Va tenir lloc la visita d’obres a la Ctra. TV-3319 amb nova connexió a la TP-3311 per part del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Hble. Sr. Joaquim Nadal. Lluís Lacruz, cap del servei de Carreteres de la Generalitat va fer les oportunes explicacions tècniques del projecte realitzat i en acabar la visita d’obra, el conseller va visitar l’Ajuntament de la Sénia per signar al llibre d’honor i mantenir una breu reunió amb el consistori. Tant la rotonda com la carretera d’accés a la Sénia estan ja obertes a la circulació.

-Granja Vergé es un centro situado en La Sènia, con más de 25 años de experiencia en crianza de animales pequeños como conejos, cobayas, hurones o chinchillas, que ha realizado en alguna ocasión, un servicio de canguro con este tipo de animal. El responsable de Granja Vergé explica que no es habitual este tipo de servicio, pero que en casos excepcionales, con clientes de confianza o mediante la aceptación de una serie de condiciones, se ha llevado a cabo el cuidado y estancia de estas pequeñas mascotas. En este caso, el propietario del animal es el encargado de cubrir los gastos de transporte tanto hacia la granja como en su recogida. El precio está condicionado por los cuidados e instalaciones que necesita el animal, por tanto, depende de la raza, edad y tamaño. LÉALO EN DIARI DE TARRAGONA, N.BONET.

Eduard Robert Òdena és el nou president de la Sénia, que aquesta temporada estrenarà seients i marquesina al camp de futbol. La Sénia inicia una nova temporada a primera regional, la tercera amb Plàcid Cuartiella a la banqueta, amb les novetats de Carlos, Pacha, Jordán i Joan Giné, i dels juvenils Roberto i Arkaitz. D´EL PUNT.

-El pleno municipal de Alcanar aprobó una moción en la que pide al Ministerio de Industria que no renueve la licencia de explotación de las centrales nucleares Ascó I, Ascó II (Ribera d'Ebre) y Vandellòs II (Baix Camp), propiedad de Endesa e Iberdrola. La votación reflejó bloques políticos que casan poco con lo que propugnan las direcciones de esas mismas formaciones: el PSC y el PP se abstuvieron en la moción, que salió adelante gracias al apoyo de ERC y CiU, según firma en EL PAÍS, F.BALSELLS. La dirección convergente mantiene una postura próxima a las tesis pronucleares y la posibilidad de cerrar reactores ha generado serias controversias en el seno del partido socialista.Las plantas tienen un permiso de explotación vigente hasta julio de 2010 (Vandellòs II) y octubre de 2011 (Ascó I y II). El Consistorio de Alcanar solicita formalmente que ambas dejen de operar cuando este permiso caduque, lo que ocurrirá dentro de 30 meses.LÉALO EN EL PAÍS MIREU AMPLI ARTIUCLE D´OPINIÓ D´INICIATIVA CANAREVA A EL PARTENÓN.

-El Pare Jony serà una de les actuacions més atractives de les properes festes d'agost a les Cases d'Alcanar, on el músic exerceix de capellà. Les festes de les Cases se celebraran del 14 al 23 d'agost i tenen un pressupost de 126.000 euros. Hi ha Balls, correbous, bous embolats, exposicions i molts actes més al recinte portuari.

Més informacions a www.lasenia.altanet.org


Ulldecona ofereix el material para les Quinquennals
D´ULLDECONA.CAT, DIARI DE TARRAGONA I ABC

El material de les Quinquennals 2009 es pot trobar a l'Oficina de Turisme.

Es posa a la venta el material de Quinquennals 09, els clauers, penjolls i gots el podeu trobar a l’Oficina de Turisme i les samarretes al reten de l’Ajuntament. Preus Penjolls llautó 5 €. Penjolls plata 25 €. Clauers 5 €. Gots 1 €. Samarretes 8 €. Des del 3 d´agost, de les 9 h. fins les 20 h., ja podeu apuntar-vos al reten per al sorteig de carafals.

(A la foto de R.Royo del diari El Punt, Nadal i l'alcalde de Santa Bàrbara durant la visita a les obres de la variant)

-Las obras de mejora de la carretera T-331 entre Ulldecona y la pedanía de Vinallop de Tortosa, en las que el Govern está invirtiendo 19,6 millones de euros, estarán completamente finalizadas a finales de junio del año 2010.   Así lo ha puesto de manifiesto el conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, durante una visita que ha realizado a las obras de esta carretera.   Más concretamente, Nadal ha precisado que las próximas Navidades se finalizarán los trabajos en el tramo comprendido entre Santa Bárbara y Ulldecona, en donde se han concentrado los trabajos desde que se empezó a mejorar la carretera, el verano del año pasado.   La mejora del resto de la carretera, incluida la variante de Santa Bárbara, se finalizará el verano próximo.   El conseller ha destacado la "mejora de la seguridad y del trazado" que supondrá para los conductores y también para los ciudadanos de Santa Bárbara, que con la variante verán cómo se reduce parte del tráfico que ahora atraviesa el núcleo urbano para dirigirse a Ulldecona o a las localidades del norte de la vecina provincia de Castellón.  LEÁLO EN EL PUNT, R.ROYO,  DIARI DE TARRAGONA, ACN y ABC, EFE  


L´ulldeconenca Mireia Ruiz guanay dues medalles a Sidney en twirling (TV Ulldecona)

Més informacions a www.ulldecona.cat/


NOTICIES BREUS I/O RECIENTS
De nuestros corresponsales y resumido de  3X4.info, Teveon, Levante de Castellón, Mediterráneo, La Veu de l´Ebre, Las Provincias, Panorama-Actual, Vilaweb, Diari de Tarragona, La Veu de l'Ebre, El Punt y Tinet digital.

-El Ministerio de Fomento ha puesto en funcionamiento la variante de Fuentes de Ebro de la N-232 en la provincia de Zaragoza. Ésta, ha destacado el secretario de Estado de Planificación e Infraestructuras, Víctor Morlán, es la primera fase de la A-68 hacia el Mediterráneo. LEA ARAGON DIGITAL

-La Diputació de Tarragona ha aprovat un conveni de col·laboració amb la Mancomunitat de la Taula del Sénia, pel qual l'ens provincial es compromet a aportar 27.000 euros a l'entitat. En aquests moments, la Mancomunitat aglutina 22 municipis de Catalunya, l'Aragó i el País Valencià amb trets geogràfics, històrics, culturals i lingüístics comuns, Concretament, l'acord preveu la prestació, per part de la Diputació, d'un seguit de mesures de suport tècnic, jurídic i econòmic als municipis mancomunats que pertanyen a l'àmbit territorial de la demarcació de Tarragona.. MIREU-HO A AVUI

-El Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya, el CASC, du a terme entre el 17 d’agost i el 9 d’octubre una campanya arqueològica per estudiar el Jaciment Deltebre I, les restes d’un antic vaixell enfonsat prop de la desembocadura de l’Ebre, enfront l’Illa de Buda. L’embarcació va ser descoberta pel pescador Carlos Somolinos i, segons els primers estudis, podria ser un vaixell del segle XVIII que transportava càrrega militar. Les excavacions es faran amb el vaixell Thetis, propietat de la Generalitat de Catalunya, i que està adaptat per a l’arqueologia submarina. L’estiu passat el CASC ja va dur a terme una primera actuació d’urgència per protegir el jaciment. En aquesta campanya es va poder recuperar un petit canó de bronze, un botó metàl·lic d’uniforme militar, dos bótes de fusta que contenien pólvora, projectils de plom per a mosquetó, projectils de ferro per a canó i pedres fogueres de sílex per encendre les armes de foc. Tot aquest material ha servit per fer una aproximació a la datació del vaixell i del naufragi.

-Els participants en l'activitat MOU-TE PEL PASSEIG DEL RIU, han pogut comprovar que les obres del nou pont sobre l'Ebre entre Deltebre i Sant Jaume d'Enveja avancen a bon ritme. Ja es pot veure com s'aixeca la pilastra i també el tauler del pont, el nou pont tindrà 250 metres de llargada i 19’3 d’amplada i l’alçada màxima de l’estructura en el gàlib central serà de 12’52 metres. La inversió és de 17 Milions d'Euros

-L'Observatori de l'Ebre està en «números rojos», així ho ha confirmat el seu nou director Juan José Curto, que només prendre possessió del càrrec ha topat amb dos greus problemes. D'una banda, que l'Institut Nacional Geogràfic, un dels patrons de la Fundació de l'Observatori, li ha retirat, sense avís, l'aportació de 72.000 euros prevista per enguany; de l'altra, que encara no han rebut els 500.000 euros de subvenció que tenien aprovats del Fons Feder per finançar el nou pavelló dels investigadors. L'entitat treballa per recuperar el suport de l'Institut Nacional Geogràfic «sinó per enguany per a l'any que ve» i refer els pressupostos. LLEGIU EL PUNT, R.ROYO

-La empresa de Telecomunicacions Ginovart Monclús Enginyers està elaborant un Estudi sobre la realitat de les TICs (Tecnologies de la Informació i Comunicació) al territori de la Taula del Sénia, per encàrrec de la Mancomunitat i amb l’ajuda del SOC. A més de la recollida de dades a través dels Ajuntaments, Empreses, Internet, etc. s'ha penjat una Enquesta al Facebook per a que tothom la conteste i així saber l'opinió de la gent sobre el tema. http://www.loogicweb.com/enquesta/


Curset de cermàmica i manualitats celebrat a Vallibona, sota la direcció de Conxa Jimeno

Reines i dames de festes, amb l´alcalde de Rossell

-A l’Aldea la inauguració dels nous vestidors i la pista de tennis de l’Estadi la Unió Esportiva Aldeana. A l’Acte d’inauguració comptarem amb el Sr. Jordi Gaseni Blanch, Coordinador de Desplegament Territorial i de Relacions Institucionals de la Secretaria General de l’Esport a les Terres de l’Ebre.

-La Guardia Civil localizó  en buen estado de salud, al hombre de 59 años que se extravió mientras practicaba senderismo en un monte de la Pobla de Benifassà, según informaron a Europa Press fuentes de la comandancia de Castellón. El hombre, natural de Castellón, se encontraba de vacaciones; se puso en contacto con la Guardia Civil y comunicó que estaba entre los términos municipales de Castell de Cabres y Vallibona, pero que se había "desorientado" al llegar la noche, que se encontraba "agotado" y no encontraba la salida. Contactó con su esposa y comentó que se encontraba entre los términos municipales de Rossell y Sant Mateu. El hallazgo del hombre se produjo en una masía de San Domingo, en el término de Vallibona, a unos 20 kilómetros de la Pobla de Benifassà, fue recogido por un helicóptero. Al parecer, el hombre es aficionado al senderismo, pero no conocía la zona a la que se dirigía, el Mas del Esparber. MIREU VIDEO A 3X4.INFO.

-Més de 5.600 infants catalans participen en activitats d'estiu organitzades a les Terres de l´Ebre. Les activitats d'estiu organitzades per entitats educatives juvenils, organismes públics, empreses o associacions de mares i pares d'alumnes d'arreu de Catalunya apleguen aquest estiu a les Terres de l'Ebre un total de 5.615 infants i joves així com 735 dirigents. Segons les dades facilitades pel Departament d'Acció Social i Ciutadania, fins aquests moments, hi ha 114 activitats d'educació en el lleure notificades al territori.

-Un rumano de 23 años falleció en una accidente de tráfico al salirse el vehículo que conducía de la vía, a un kilómetro de San Rafael del Río. Según fuentes de la Dirección General de Tráfico, el accidente mortal fue  en la carretera CV-11, a la altura del kilómetro 11,5. El fallecido era el único ocupante del vehículo y al lugar de los hechos se trasladó una unidad de Servicio de Asistencia Médica de Urgencias (SAMU), que no pudo hacer nada por salvarle la vida, según el Centro de Información y Coordinación de Urgencias.

-La Comarca del Maestrazgo ya cuenta con ganador para su IV edición del Premio de Novela Corta, Miguel Ángel Carcelén Gandía, funcionario residente en Toledo, con la novela titulada “Masía Muela”. Según opinión del jurado, la novela destaca por la sorprendente capacidad para desarrollar una novela negra en el corazón del Maestrazgo, es decir, en el medio rural, sin dejar por ello de respetar los cánones del género, además de la entidad y actualidad de los temas tratados, desde la dificultad de construir una vida sentimental en un entorno poco poblado, el papel mediador que el clero ejerce en la comunidad o la homosexualidad, todo ello arropado por una prosa madura.

-El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, es va comprometre a encarregar abans que acabi l'any l'estudi informatiu per desdoblar tota la C-12, l'eix de l'Ebre entre Tortosa i Lleida, a més d'«estudiar la viabilitat» de desdoblar també la C-43 –la seva connexió fins a Gandesa– o, si no és possible, executar millores a la carretera. MIREU EL PUNT

-El govern espanyol calcula en 6.062 les persones ocupades en els projectes aprovats del fons estatal d'inversió local a les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. El nombre de llocs de treball que s'han generat és un 136% superior al que es preveia inicialment. El 4 d´agost va fer el lliurament del finançament de cinc projectes a Alcanar. MIREU EL PUNT

-L'actor Andreu Rifé porta a escena la història de la seva amistat amb el poeta del Delta de l'Ebre, David Monllau, i les cançons de tots dos. 'Terròs!' és la història d'una amistat entre dues persones de generacions i d'entorn ben diferents: David Monllau, un poeta de setanta anys que ha viscut sempre al món rural, i Andreu Rifé, un actor i músic jove de Barcelona. MIREU VILAWEB

-"Ell no en sap, tu si" és el lema de la campanya de sensibilització per fomentar la recollida dels excrements de gos que l'Ajuntament d'Amposta ha presentat aquest imarts i que farà especial èmfasi en les sancions que els agents de la Policia Local imposaran als propietaris que tinguin conductes incíviques. La imatge de la Campanya es un gos assegut a una tassa de wàter instal.lada en un jardí exterior (en al.lusió a alguns propietaris de gossos utilitzen la ciutat com si fos un wàter). LLEGIU TINET


Cursa a peu a les festes de Cervera del Maestre (APARICIO)

-Castellón es la séptima provincia que más creció en población entre 2003 y 2008, según los datos del Anuario de La Caixa. Los datos concretos de la provincia, referidos a los municipios de más de 1.000 habitantes, arrojan que todos muestran cifras positivas de crecimiento, excepto Benassal, Rossell, la Serra d´en Galceran y Vilafranca del Cid. Destaca Castellón (con 177.924 habitantes) y Vila-real (50.626) como la primera y segunda ciudad más pobladas, seguidas de Burriana, con 34.235 residentes. Le siguen las localidades de la Vall d´Uixó --en cuarto lugar, y con 32.617 censados--, Vinaròs (27.912), Benicarló (26.381), Onda (25.362), Almassora (23.891) y Benicàssim (con 17.870). LEA LEVANTE y MEDITERRÁNEO

-L'hidròleg Rafa Sánchez ha afirmat a Poble Nou del Delta que el Delta de l'Ebre 'està molt pitjor ara que fa un any'. Sánchez ha explicat que en els darrers mesos hi ha hagut un canvi molt important en la política de gestió mediambiental des del ministeri del govern central. Per aquest motiu, i més ara on s'ha de decidir el cabal mediambiental que necessita el riu, és més necessari que mai que hi hagin actes socials per defensar la sostenibilitat de l'Ebre així com el futur econòmic i social del territori. Sánchez ha explicat que 'lamenta' el gir inesperat que ha fet el ministeri de Medi Ambient quant a la gestió del cabal mediambiental.

-L'Ajuntament de Tortosa ha fet un important salt endavant en promoció turística amb les dues noves eines amb què s'ha dotat: el nou lloc web www.tortosaturisme.cat  i la senyalització informativa de tots els monuments de la ciutat. Les dues iniciatives, a més, estan íntimament relacionades gràcies a les noves tecnologies, que permeten des d'avui als visitants de la ciutat obtenir informació on line des de l'ordinador de casa o bé des del telèfon mòbil. MIREU TINET

Exposicions de la Mancomunitat Taula del Sénia al pati Jaume I de l'ajuntament de Tarragona

-La Mancomunitat Comarcal Els Ports ha dado los primeros pasos para la creación de una brigada de mantenimiento medioambiental en los pueblos de la zona. Esta iniciativa, con cargo a los fondos de Compensación Eólica, permitirá la contratación de hasta quince personas, concretamente, una por cada localidad de la comarca.

-El Ayuntamiento de Canet lo Roig ha terminado recientemente las obras de construcción de un depósito de agua de gran capacidad y que se alimenta de la sobrante que va a parar junto a la Font de la Canal. El presupuesto asciende a más de 80.000 euros que se han obtenido con el plan E. Esta nueva construcción de uso público permitirá un ahorro de agua y favorecerá las políticas de almacenamiento destinadas a mejorar el servicio.

-CiU demanarà la compareixença al Senat del ministre de Foment, José Blanco, perquè justifiqui el rebuig a l'opció catalana de la sortida al mar de l'autovia d'Aragó (A-68), en favor del traçat valencià per Morella i Vinaròs. A més a més, el grup convergent recuperarà al Congrés una proposició no de llei que va defugir presentar al juny «per no trencar el consens territorial», concentrat en l'anomenat esperit de Gandesa, abans que l'Estat espanyol triés una de les dues alternatives. Amb la iniciativa, CiU pretén que les Corts estatals instin el govern de Madrid a licitar igualment un estudi informatiu del desdoblament de l'N-420. LLEGIU EL PUNT, O.MESEGUER

-El estudio de paisaje del ramal de la CV-105 La Sénia-Torremiró, que conduce hasta la Pobla de Benifassà (CV-107) y que será remodelado, ha recibido muy pocas aportaciones durante la exposición del estudio paisajístico. El vial contempla un carril bici entre el Bellestar y la Pobla de Benifassà de más de un kilómetro y la mejora de la seguridad vial en un tramo de casi tres kilómetros desde el cruce con la carretera CV-106 de Fredes. El alcalde de la Pobla, Víctor Gargallo (PSD), expresó su deseo que el vial cuente con financiación para que el proyecto pueda materializarse en 2010 y pueda acometerse la mejora de los 46 kilómetros de la CV-105, lo que mejoraría la conectividad de la Tinença de Benifassà con la N-232 y la futura A-68. La carretera, comprometida desde hace años por la Diputación Provincial de Castellón, acumula más de un lustro de retraso.

-Les estades en els establiments de turisme rural han tingut una tendència a escurçar-se i l'ocupació s'ha concentrat als caps de setmana. Albert Hernández, president de l'Associació de Turisme Rural Terres de l'Ebre, es mostra, amb tot, positiu amb vista a l'agost i espera que aquest mes tingui el mateix comportament que ara fa un any. LLEGIU EL PUNT.

-El fum va envair literalment Tortosa després que es declarés un incendi a l'empresa Fustes Domènech, situada al costat de l'autovia de Tortosa a l'Aldea (C-42), just a la sortida de la capital del Baix Ebre, i dedicada al reciclatge de fusta. Al lloc dels fets, un dels principals accessos a la capital del Baix Ebre, es van desplaçar deu vehicles dels bombers i un helicòpter. LLEGIU EL PUNT, R.ROYO (foto J.REVILLA, DIARI DE TARRAGONA).

-El Govern ha aprobado en su última reunión la designación de nuevas zonas vulnerables en relación con la contaminación por nitratos procedentes de fuentes agrarias. El tripartito propone ahora ampliar las zonas vulnerables a tres áreas: la Catalunya Central, las Terres del Ebre y el ámbito del Segre-Garrigues.  Ámbito de les Terres de l’Ebre Baix Ebre: l’Aldea (solo la parte del municipi situada en el margen izquierdo del canal Nou de Camarles), Aldover, l’Ampolla (sólo la parte del municipio situada en el margen izquierdo del canal Nou de Camarles, limitado al Este por el barranco del Furoner hasta su confluencia con el barranco de St. Pere y hasta mar), Camarles (sólo la parte del municipio situada al margen izquierdo del canal Nou de Camarles), Roquetes, Tivenys, Tortosa (excluyendo los dos enclaves occidentales, entre Alfara de Carles y Roquetes) y Xerta. Montsià: Alcanar, Amposta (sólo la parte del municpio situada al margen del canal de la Ràpita), Freginals, la Galera, Godall, Masdenverge, Sant Carles de la Ràpita (sólo la parte del municpio situada al margen derecho del canal de la Ràpita), Santa Bàrbara i Ulldecona.  Vea más en enoticies.es

-Una veintena de alcaldes y concejales del PSPV-PSOE de la provincia de Castelló, como de Morella, Vinaròs, La Salsadella y Coves de Vinromà, se concentraron ante la Casa dels Caragols para exigir a la Generalitat que pague el dinero que debe desde hace años y que supera en una primera estimación asciende a varias decenas de millones de euros. El hecho de que la Generalitat haya pagado a Forcall los 680.000 euros que le adeudaba de los dos últimos años, ha animado a muchos alcaldes y alcaldesas a copiar la iniciativa.  LEÁLO EN ELPERIODIC.COM

-La consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, inaugurà a Amposta el primer centre d'acollida per a menors tutelats de les Terres de l'Ebre. Segons el Departament, la posada en marxa d'aquest equipament ha de permetre resoldre una 'mancança històrica' de la demarcació, atès que fins ara els menors tutelats de les Terres de l'Ebre es derivaven al centre de La Mercè de Tarragona. El Departament d'Acció Social i Ciutadania ha invertit 266.000 euros en les obres per adaptar l'antic hospital on s'ubica el centre a un equipament d'aquestes característiques. L'equipament té una capacitat de 20 places per a infants i adolescents d'entre 0 i 18 anys. LLEGIU-HO A TINET

-Les cooperatives agràries del Baix Ebre i el Montsià (agrupades en l'associació Acobem) estan valorant la possibilitat de convocar mobilitzacions per denunciar la crisi que afecta el sector agrari, una crisi motivada per la caiguda de preus per al productor i que es fa palesa en sectors com ara el de l'oli i els cítrics, dos dels principals conreus a les Terres de l'Ebre. LLEGIU EL PUNT.

-La Policia Local de Tortosa ha detingut una dona de 24 anys i nacionalitat equatoriana per haver furtat durant les darreres setmanes a diverses botigues de la zona comercial del centre de Tortosa. El sistema emprat per la jove consistia en accedir a les botigues fent-se acompanyar d'altres persones que entretenien la dependenta mentre la detinguda aprofitava per furtar el material.

-La Unitat de Radioteràpia de les Terres de l’Ebre ha acomplit aquest 28 de juliol el seu primer any en funcionament. Durant aquest període la unitat ha tractat al voltant de 200 malalts de diferents patologies oncològiques i ha realitzat fins a 5.000 sessions amb l’accelerador lineal amb què compta el centre. El proper mes de setembre es posarà en marxa una segona màquina que permetrà tractar el càncer de pell. MIREU TEVEON, C.BONET.

-La Policia Local de Tortosa ha començat a utilitzar els equipaments informàtics portàtils (PDA), que els ajudaran a prestar una millor atenció al ciutadà i agilitzar la tramitació de diferents serveis.LLEGIU LA MARFANTA

-L'Ajuntament de Tortosa ja disposa del projecte executiu del futur viver d'empreses de la ciutat, dissenyat per l'arquitecte Xavier Gilabert. L'equipament, que constarà de dinou oficines per a despatxos i vuit tallers, s'instal·larà al barri de Ferreries, a les dependències de l'antiga Universitat Internacional de Catalunya (UIC), on hi havia les oficines d'Indústries Fabra, i que ara són propietat municipal. MIREU EL PUNT, R.ROYO

-El vicepresidente social, Juan Cotino, ha destacado que “la Comunitat Valenciana es referente europeo en materia de playas accesibles a personas con discapacidad o movilidad reducida, ya que, en ningún otro lugar de España o de Europa hay tantos puntos de playa accesible como en nuestro litoral. De hecho, -ha señalado- el 80% de los municipios costeros cuentan ya con puntos de playa accesible”. 22 zonas adaptadas al baño funcionan en 14 localidades de Castellón.

-Tots els grups polítics municipals representats al ple de l'Ajuntament d'Amposta -CiU, a l'equip de govern i ERC i PSC, a l'oposició- han acordat, per unanimitat, retirar la medalla d'or de la ciutat al dictador Francisco Franco de l'any 1963, així com la distinció com a alcalde 'honorari i perpetu'. L'equip de govern de CiU ha aprovat en solitari una moció reclamant al Govern que exigeixi a l'Estat el desdoblament de l'A-68 per territori català 'oblidant-se d'interessos partidistes'. MIREU TEVEON, ACN.


Opine sobre aquestes notícies:

Vea Sant Mateu, Morella, Alcossebre, Forcall y Torreblanca-Torrenostra con una cámara en directo 

Més informació a: 3x4.info, Teveon,  zonaesport, SER Maestrat,  COPE Vinaròs, RTV Ulldecona, Mediterráneo, Levante de Castellón, Vilaweb, El Mundo-Castellón al día, Las Provincias, Diari de Tarragona, El Punt Diari Parlem,  www.lescoves.com, ABC, El País, La Vanguàrdia, Localia Maestrat, Televisió Valenciana Internacional, La Veu de Benicarló, El Dissabte, Agència Catalana de Notícies, L'Ebre digital, TV Vilafranca, Tossal Gros, Amposta info, Revista Amposta, www.tinetdigital.org , Ràdio Benicarló, Els Ports Ràdio, Ràdio Ebre, Ona Catalana,Tortosa , Alcanar Ràdio, Amposta Ràdio, Canal 56, Localia TV (Morella), La Plana Ràdio S.Bàrbara

©1996-2009 VinaròsNews
http://news.vinaros.net   http://www.vinaros.com   news@vinaros.net