Textos i fotos: ALICIA COSCOLLANO, JUAN JOSÉ BENITO, XAVI FLORES, EMMA BAS, EMILI FONOLLOSA

FOTOS DELS ACTES          PROGRAMA D´ACTES


  El nuevo gobierno pasa por primera vez balance festivo y de seguridad ciudadana
8-7-11

El cambio de gobierno en el consistorio vinarocense ha supuesto también un cambio en cuanto a lo que es pasar balance de las actividades festivas.

Al igual que se hace en otros municipios, hubo una comparecencia para dar a conocer el resultad final de las fiestas mayores, tanto en la programación de actos como en seguridad ciudadana. Este balance no acostumbraba a llevarse a cabo hasta la fecha compareciendo ante todos los medios de comunicación.

La concejala de Fiestas, Carla Miralles destacó “la extraordinaria participación popular en todos los actos” añadiendo que “durante los 8 días de fiestas no ha habido incidentes remarcables y las fiestas se han desarrollado con un comportamiento adecuado por parte de los miles de vinarocenses que han tomado parte en ellas.” Miralles hizo especial mención de la cena de gala porque “hemos conseguido aumentar notablemente la presencia de vinarocenses, que de 130 comensales ha pasado a más de 200 asistentes, y suponemos que la rebaja en el precio del menú que aplicó este equipo de gobierno habrá animado a más de uno a participar.”

SOLO DOS DETENCIONES

Por su lado, el sargento jefe de la policía local José Vicente Salvador daba cifras concretas de los servicios realizados durante las fiestas que fueron un total de 508, frente a los 428 del año pasado. Durante esos días hubo únicamente 2 personas detenidas (una por violencia de género), además de 6 denuncias de seguridad ciudadana y ningún accidente. El servicio de grúa sí que registró una subida respecto al año anterior, aunque no exagerada como significó Salvador quien también destacó la ausencia de incidentes destacables.

La concejala de Fiestas también comentó que “estas fiestas del 2011 servirán como punto de partida para seguir sumando actos e iniciativas que mejoren la programación en años venideros. Queremos que las fiestas de San Juan y San Pedro recuperen el esplendor perdido en estos últimos años y hemos sentado las bases para conseguirlo. Asimismo, comentó que “desde el gobierno municipal estamos satisfechos porque en todos los actos la asistencia ha sido masiva, como por ejemplo en la presentación de las reinas y damas, el sopar a la fresca, la feria de maquinaría agrícola o a las diferentes verbenas y actuaciones preparadas en la carpa de fiestas y en la carpa jove.”


Balanç de festes a Vinaròs per la regidora Carla Miralles

 
I balanç en seguretat ciutadana

  


  Los vinarocenses despidieron una efímeras pero intensas fiestas
30-6-11

La medianoche fue el momento estelar para decir adiós a las Festes i Fira de Sant Joan i Sant Pere de Vinaròs, con el disparo de un gran castillo de fuegos artificiales, aunque acompañado de lluvia, relámpagos y truenos  y con el que acababan ocho escasos días de una intensa programación preparada por el Ayuntamiento y las entidades de la ciudad.


Final de festes entre trons, pluja i focs artificials com es pot veure en aquest espectacular imatge de Dani Mandràgora


Un bon plat de cigrons per tancar les festes!

 

Si el año pasado, las fiestas fueron más largas que nunca, doce días, esta ves ocurrió lo contrario, por razones de calendario y economía. A las 24 horas Pirotecnica Tomàs de Benicarló, fue la encargada, como de costumbre, de disparar el gran remate pirotécnico final, que fue seguido por miles de vinarocenses. Los prolegómenos al castillo de fuegos artificiales atrajeron ya a mucha gente. En el paseo Colón, hubo cantada de habaneras a cargo del grupo “Els Crermats” y posteriormente se ofreció a los asistentes la tradicional “cremaeta”, patrocinado por la Fundació Caixa Vinaròs. Ante la necesidad de comprimir toda la habitual programación en solo ocho días, también se hizo la muestra de antigua cocina vinarocense, como siempre a cargo del restaurador Salvador Alcaraz quien esta vez preparó garbanzos con sepia.

La programación comenzó con la tradicional misa al mediodía en honor al patrón de los pescadores en la iglesia de Santa Magdalena, con asistencia de reinas, damas, autoridades del ayuntamiento y representación de la marinería y la Guardia Civil. Esta vez como novedad, se realizó una pequeña procesión hasta la iglesia. Por la tarde, además del pasacalle de dulzaina y tamboril por las calles de la ciudad, en el auditorio municipal el grupo de taller de teatro del CRIS ofreció la obra teatral “Historias en una plaza” y se presentó el IV anuario de la actualidad de Vinaròs en dvd.

Además, en el local social de la Penya Barça se procedió a la entrega de trofeos a la regularidad de los jugadores del Vinaròs CF y al fútbol base. Las reinas y damas mayores e infantiles evidenciaban ayer el cansancio de estos días ajetreados, además, también se les saltó alguna que otra lágrima porque para ellas han sido días inolvidables y han formado una auténtica piña de amigas, divirtiéndose de lo lindo, a pesar de ser una corte de lo más reducida. Ayer los más pequeños aprovecharon para disfrutar de las atracciones de la feria a un precio reducido en el día popular del niño. El alcalde Juan Bautista Juan, se mostró muy satisfecho por el transcurso de estas fiestas y destacó la elevada participación de los ciudadanos.


Es presentà l´Anuari de Caixa Vinaròs, elaborat per Canal 56, mireu un altre vídeo


Festa de Sant Pere

  


  Sopar a la fresca, lotes para la tercera edad y más en la recta final de fiestas
29-6-11

El ayuntamiento de Vinaròs repartió ayer más de 2.300 lotes en el centro municipal de la tercera edad a los mayores de 70 años en el marco de la Fira i Festes de Sant Joan i Sant Pere, que alcanzan su último día de celebración.

 A las 10 de la mañana, la corte de honor de las fiestas, ayudadas por ediles de la corporación procedieron a la entrega de los lotes, en uno de los actos más populares.

El alcalde, Juan Bautista Juan, alabó el espíritu festivo de los mayores y destacó el buen desarrollo de una Fira i Festes que ha sido más corta de lo habitual debido a las circunstancias económicas. “Han sido unas fiestas más cortas, más concentradas en el tiempo, pero muy participativas y por eso me siento muy satisfecho”, apuntó el primer edil. Respecto al futuro, dijo que quizá una semana sea un periodo demasiado corto para una ciudad como Vinaròs, aunque para próximas ediciones también se tendrá en cuenta la coyuntura económica.

La jornada festiva también tuvo la participación de entidades, como la Penya Barça, en cuyo local social se celebró el 32 concurso de pintura infantil. Esta entidad también dispuso un parque infantil frente a su local y por la tarde ofreció una merienda de chocolate con churros y entregó los premios del concurso de pintura.

Por la tarde, hubo tiempo para disfrutar de la cultura con la exposición fotográfica de Xavier Marmaña en el espai de la Mar de la Fundació.

Por la noche tuvo lugar en la carpa de fiestas el homenaje a las reinas y damas que cumplen su 25 aniversario y a continuación hubo verbena popular animada por la orquesta Band i Venen.

 

 
Xavier Marmaña mostra a la Casa Membrillera i en fotos tota una jornada de pesca de la llum

 

 
Un mar de diversió, de jocs, d´animació... un mar d´escuma de tots colors amb la companyia lleidatana Xip Xap a Vinaròs

2ª REGATA CREUERS FESTES SANT JOAN I SANT PERE.

Con motivo de las Fiestas Patronales de Sant Joan i Sant Pere de la Ciudad de Vinaròs, el Club Náutico Vinaròs celebró  la 2ª Regata Creuers Festes Sant Joan i Sant Pere. Este regata de cruceros que se celebra en su segunda edición y que formar parte del programa de Fiestas está incluida dentro del calendario de pruebas 2011 de la Federación Valenciana de Vela.

El número de participantes superó la cifra de los 50 regatistas con más de 15 embarcaciones inscritas y pertenecientes al Club de Vela de Benicarló, Club Náutic Sant Carles, Marina Port Sant Carles y Club Náutic Vinaròs. Las embarcaciones se dividieron en tres clases en función de sus ratings y el recorrido era un bastón barlovento-sotavento con dos vueltas para las clases A y B, y una vuelta para las embarcaciones de la clase C. A las 12:30 horas se dio la salida a la prueba con un viento que se mantuvo casi durante toda la regata constante y oscilando entre los 10 y 12 nudos, lo que propició unas buenas condiciones para la práctica de la vela e hizo que la regata estuviera muy disputada en sus tres clases.

Sobre las 14:30 horas entraban a puerto todas las embarcaciones y se pasaba a realizar la clasificación general y la entrega de los trofeos a los tres primeros clasificados de las clases A, B y C, donados por el Ayuntamiento de Vinaròs. Asistieron a la entrega de trofeos el Concejal de Deportes, de Comercio, presidente del C.N.V, delegado de vela y miembros de la sección de vela del C.N.V. Una vez finalizada la entrega por las autoridades el Club Náutico ofreció un aperitivo a todos los participantes y acompañantes.

http://vimeo.com/25791252 Acadèmia de ball “Locura” en el Orient Express

http://vimeo.com/25810842 Festival infantil del gimnàs Esplai  www.flickr.com/photos/devilost/sets/72157626916394645/show/  Fotos d´Angel Abella sobre el festival

  


  Elegancia desbordada con la cena de gala en honor a reina y damas
28-6-11

Pastel de cabracho, langostinos fríos con bogavante, melva tos de foie caramelizado, solomillo de ganado mayor y panacota con culis de menta fueron algunos de los exquisitos platos que se pudieron degustar anoche en la gran cena de gala en honor de la reina y damas de fiestas, que se ajustó a los tiempos de crisis, reduciendo el precio por cubierto a los 50 euros (10 menos que el año pasado”).

La carpa de fiestas lució sus mejores galas y nunca mejor dicho con esta cena exquisitamente preparada por uno de los restauradores con más prestigio de la ciudad, Javier Ramos La reina y damas fueron llegando paulatinamente la carpa, donde les esperaban los comensales y autoridades. Tras la entrada de las jóvenes a la carpa de fiestas, acompañadas de los presidentes de sus entidades, alrededor de 200 asistentes (un centenar menos que el año pasado) pudieron degustar la selecta cena preparada. Cuando acabó, comenzó la verbena popular con la orquesta La Dama, abriendo, como es costumbre, la reina Carla Martín y damas.

http://vimeo.com/25812518 Canal 56

La jornada festiva comenzó con la la novena Tirada Interautonómica de Birles organizada por el Club Birles Vinaròs. También hubo en  el paseo Colón tuvo lugar el espectáculo infantil “La volta al món”, de la Compañía els Farsants. Asimismo, no faltó un pasacalles de dulzaina y tamboril por las calles de la ciudad además de un festival infantil a cargo del gimnasio Gentsana, en el paseo marítimo, junto al colegio San Sebastián.

 


Tirada Interautonómica de Birles


Festival infantil de Gentsana, mireu totes les FOTOS D´ANGEL ALBELLA.

En cuanto a hoy martes, penúltimo día de esta Fira i Festes, hay que resaltar el reparto de lotes para mayores de 70 años en el centro municipal de la tercera edad, por la mañana. Sin embargo el acto más popular será por la noche, en la carpa de fiestas con la cena al aire libre, que ha tenido que programarse para esta noche víspera de Sant Pere al acortarse los días de fiestas. También esta noche se homenajeará a las reinas y damas que cumplen su 25 aniversario con la actuación de la orquesta vinarocense Band i Venen.

  


  Las entidades hacen piña con el concurso de paellas
27-6-11


XIII concurs de paelles

Jornada de hermandad de entidades ayer en torno a un buen plato de paellas, en la única jornada dominical de las fiestas mayores de Vinaròs, que la población disfruta al máximo, tanto de día, a pesar del calor, como de noche.

El concurso de paellas llegó a la XIII edición y fue una de las citas capitales del día de ayer. En el entoldado hubo gran animación, primero con la preparación del plato más valenciano y después, con la entrega de premios y la degustación de lo preparado.

La entidad ganadora del primer premio fue la Penya Barça, que acapara triunfos como su equipo de fútbol (dos años seguidos su dama es elegida reina, por sorteo).  y el segundo premio fue a parar a la peña taurina Pan y Toros. Así mismo, el Vinaròs C.F. “completó” su ascenso a Regional Preferente consiguiendo el tercer premio.

En las últimas ediciones,  ha descendido la participación en este concurso dado que hay pocas entidades que aportan dama de fiestas y el concurso está especialmente pensado para estas entidades. Este acto gastronómico estaba organizado por la Comisión de Fiestas y como siempre colaboró la Fundació Caixa Vinaròs.

 A última hora de la tarde, la carpa cultural acogía la actuación del grupo folklórico local Les Camaraes, que deleitó al público con las danzas tradicionales de Vinaròs y comarca. También por la tarde se celebró la carrera de 1500 metros urbanos de Vinaròs organizada por el Club Esportiu Vinaròs. Hubo otras pruebas deportivas, como un nuevo trofeo de baloncesto con los equipos femeninos de Vinaròs y Sant Carles de la Ràpita, la regata de cruceros y un concurso de pesca.

Anoche también tuvo lugar la clausura de la 49 Feria comarcal de maquinaria agrícola y automoción. Ayer una multitud la que visitó la feria, a pesar del calor que reinó durante toda la jornada festiva. Posteriormente, se encendió la tradicional traca de fiestas, y los mayores disfrutaron de una verbena especialmente pensada para ellos.

 


Exhibició  de snowboard freestyle

XVI TRAVESSIA A LA PLATJA DEL FORTÍ FESTES I FIRA DE SANT JOAN I SANT PERE

Un any mes i un altre matí de dissabte a la platja del Fortí per endinsar-nos a la Mar a practicar el nostre esport en aigües obertes, la natació. 172 van ser els participants en esta ja tradicional prova que tots els anys disputem en festes els vinarossencs i forasters que ens obsequien en la seua companyia.

Matí del dissabte 25 de juny, solejat i alegre. Comença la travessia menuda en la Mar en calma, demanant nadad@rs, i els nadad@rs esperant el so de sortida per endinsar-se’n. La travessia mitjana ja en un poc de ponent i posteriorment la gran ja en marejol. Ens van acompanyar nadad@rs independents, i altres Clubs de Castelló, Rafelbunyol, Benicarló, Amposta, L’Ametlla, La Ràpita, Mislata, Saragossa, Vila-Real, Blanes, Valencia, Tarragona..., així com el Jiji-jaja i el Bamesad del propi Vinaròs, tots habituals quant les dates ho permeten. La travessia gran de 1.000 m. aprox. La guanyaren Albert Castañeda del Vinaròs i Meritxel Sospedra del Benicarló; la travessia mitjana, de 500 metres aprox., Laia Albiol i Martí Segarra, els dos del Vinaròs; i la petita, de 100 m. aprox., Borja Queralt del Vinaròs i Sara Vea del Benicarló.

Podeu consultar els resultats per categories a la web www.cnvinaros.com

  


  Los nanos y gegants tomaron las calles
26-6-11

En el cuarto día de las fiestas de Sant Joan y Sant Pere de Vinaròs, los nanos y gegants tomaron las calles de la ciudad, acudiendo a la cita de la XXI Trobada, organizada por la Colla de Nanos i Gegants de Vinaròs. El gran encuentro “geganter” comenzó al mediodía en el paseo marítimo cuando comenzaron a llegar todos los grupos de nanos y gegants invitados para esta especial cita.

Los había de Benicarló, Alcanar, Benicarló, Amposta, Sant Carles de la Ràpita, Benicàssim, Borriana, Ulldecona y Castelló, entre otras poblaciones y por supuesto los cuatro gegants vinarocenses, con los correspondientes nanos. Este año, en cuanto a nuevos invitados, la novedad estuvo en la Colla de Maials, localidad de Lleida, además del Ball de Dimonis de Castellón, que aportó una figura de fuego en forma de caballo, encabezando la comitiva.

El gran pasacalles tuvo lugar a partir de las seis de la tarde, bajo un tórrido sol. El punto final del recorrido estuvo también en el paseo marítimo, junto al antiguo colegio Sant Sebastià donde se hizo el baile final conjunto y se entregaron los recordatorios. Los Nanos i Gegants de Vinaròs tienen mucho trabajo en estos días, dado que hoy domingo por la tarde vuelven a salir a la calle ya que deben participar en la procesión del Corpus.

En la trobada se dispararon con las cámaras digitales una gran cantidad de fotografías. Desde Nanos i Gegants, han decidido instaurar un concurso sobre imágenes captadas en el encuentro. Un jurado seleccionará las cinco mejores y serán los asistentes a la exposición de Nanos i Gegants los que decidan cuál es la ganadora que será, a su vez, la que ilustrará el cartel de la Trobada del próximo año. En la iniciativa han colaborado Vinaros Photobloggers y la Fundació Caixa Vinaròs.

Ayer sábado, la feria de atracciones, la feria de maquinaria, el mesón de la tapa y la plaza de toros, con la corrida que se pudo organizar “in extremis”, acapararon la atención de vecinos y visitantes. Aún así, hubo actividades festivas que también tuvieron nutrida concurrencia. En el plano cultural sobresalió el gran concierto ofrecido en la Arciprestal por las corales “Cor Pentecosta” de Castellón y la “García Julbe” de Vinaròs.

En el transcurso de la actuación el director de la coral vinarocense Rossend Aymí fue distinguido como “Honor Societat 201l” por la Associació Josep Climent a la que pertenece la coral invitada. También cabe señalar el agasajo que se hizo a la reina y damas por parte de la peña taurina Pan y Toros en su local social, tras lo cual se inició el paseíllo hasta la plaza de toros y el II concurso monográfico del “gos rater Valencia”, aparte de actividades deportivas de natación, pesca, fútbol y balonmano. Se nota en estas fiestas, en el ámbito deportivo, la ausencia de la competición con más solera, la Vuelta Ciclista del Langostino, que no se ha podido organizar este año.

-La plaza de Vinaròs acogió su tradicional corrida de las fiestas de San Juan y San Pedro, en la que triunfó Víctor Janeiro, que salió a hombros tras cortar una oreja de cada toro de su lote. Con un encierro de José Luis Marca que desarrolló calidad en líneas generales, el diestro gaditano, con dos faenas efectistas y de cara a la galería, complació a la concurrencia, tan amable como siempre en este coso, que pidió para él los trofeos que fueron concedidos. Por su parte, Canales Rivera dejó los muletazos de más enjundia del festejo y también logró tocar pelo, mientras que Juan Manuel Benítez, con el lote más apagado -el sexto incluso se echó antes de que entrara a matar-, se marchó de vacío. Toros de José Luis Marca, correctos de presentación y manejables en su conjunto. Nobles, con calidad, pero escasos de raza. Canales Rivera: Ovación y oreja; Víctor Janeiro: Oreja tras aviso y oreja; Juan Manuel Benítez: Palmas en su lote. Entrada: Media plaza. (DE APLAUSOS.ES).


 XXI Trobada de nanos i gegants a Vinaròs, mireu un altre vídeo.


"Paseíllo" cap als bous

  


  La feria de maquinaria convierte el recinto portuario en un gran escaparate comarcal
25-6-11

La jornada central de las fiestas mayores de Vinaròs, más concentradas que nunca por razones económicas y de calendario, tuvo ayer día de Sant Joan una extraordinaria variedad de actividades para todos los gustos y edades, desde la misa mayor hasta la feria de maquinaria agrícola, pasando por la entrega del XVII Alé Vinarossenc al ingeniero técnico Jaume Anguera.

Una extensa representación de empresas de variados sectores económicos radicadas en Vinaròs y comarca y algunas de procedencia más lejana se exhiben desde ayer al mediodía hasta mañana domingo en la tradicional Feria de Maquinaria Agrícola de Vinaròs, una de las señas de las fiestas. La 49 Feria Comarcal de Maquinaria Agrícola y del Automóvil está organizada por el  Consell Local Agraria y el Ayuntamiento de Vinaròs, con la colaboración de la Conselleria, Diputación, Junta del Puerto y Caixa Vinaròs.


La fira comarcal de maquinària tampoc no falta en aquestes festes, mireu un altre vídeo

Fue inaugurada por las reinas de fiestas Carla Martín Aulet y Blanca Jiménez Esteller, junto al resto de la corte de honor, el presidente de la Diputación Provincial Javier Moliner, en uno de sus primeros actos como tal, el alcalde vinarocense Juan Bautista Juan, los diputados Mariano Castejón y Andrés Martínez, el alcalde de Traiguera y gran parte de la corporación municipal vinarocense. Los expositores ofrecen diversos productos, no solamente turismos y vehículos agrícolas y hay también un stand de la Taula del Sénia. Juan destacó que la feria “representa una parte importante la oferta de comercio que tenemos en Vinaròs y comarca” agradecía la participación a los expositores que regresan cada año.

Sin embargo, la situación económica ha hecho que el número de stands se haya reducido con respecto a años anteriores. Moliner también reconoció el momento complicado que se vive actualmente, “nos debemos poner todos juntos a trabajar en un mismo sentido, sin buscar protagonismos, solo hacer cosas buenas  para nuestros pueblos”.

De año en año, la feria es más multisectorial, dado que a la maquinaria y productos agrícolas y la automoción, se suman otros sectores como los de la jardinería, muebles, limpieza, piscinas, energía solar o embutidos y quesos de la zona, entre otros. También hay una sección dedicada a la ganadería y los animales. Antes de la inauguración ferial, tuvo lugar la solemne misa mayor en honor a Sant Joan, en la iglesia Arciprestal. Manteniendo la costumbre, en primer lugar se hizo una procesión con la peana del santo, desde la calle a la que da nombre este santo.


Festa de Sant Joan, processó

JAUME ANGUERA

Por la tarde, en el Auditori Municipal el doctor e ingeniero técnico en sistemas electrónicos Jaume Anguera, coautor de 54 patentes internacionales y otras 83 pendientes de inscribir, recibió por parte de la Fundació Caixa Vinaròs la distinción de XVII Alé Vinarossenc, en un acto en el que actuó el conocido actor catalán Toni Albà. Anguera es un consumado inventor de antenas miniatura y multibanda para dispositivos de comunicación móvil y ha recibido diferentes premios por los trabajos realizados.

El presidente de la Fundació Caixa Vinaròs Manuel Molinos le entregó el Alé por hacer siempre gala de su ciudad de procedencia allí donde va, incluso en Corea del Sur donde estuvo trabajando durante un tiempo. Una gran cantidad de público llenó el Auditori y lo pasó muy divertido con los gags del actor catalán que se hizo muy popular con sus imitaciones del Rey. Ayer día de Sant Joan también hubo la inauguración de una singular exposición sobre balancines en la Fundació Caixa Vinaròs, el festival para ancianos en el tentadero de la peña Pan y Toros y el festival del ballet Esplai.


L´inventor de noves tecnologies per a telèfons mòbils Jaume Anguera rebé l´Alé Vinarossenc

 

 
El català Toni Albà tornà a triomfar a l`Auditori de Vinaròs

  


  Bandera azul, Flama del Canigó y la verbena más tradicional en el segundo día festivo
24-6-11

El segundo día de las Festes i Fira de Sant Joan i Sant Pere de Vinaròs gravitaron ayer en torno a tres polos de atracción: la izada de la bandera azul en la playa del Fortí, la llegada de la Flama del Canigó y la tradicional verbena de Sant Joan.

La Flama del Canigó, que como cada año llegó puntual frente a la casa consistorial a las seis de la tarde,  en un acto organizado por la asociación de vecinos Migjorn en el que estuvo presente la corte de honor y la nueva concejala de  Fiestas, Carla Miralles. Vinaròs recibe la flama desde 1972, por lo que el próximo año se cumplirán 40 años y esta asociación vecinal ya prepara su celebración. Los primeros años se acudía a buscarla a Alcanar y ahora vienen desde Alcanar, La Sénia u otras poblaciones a recogerla. Ayer simbólicamente se quemó la nueva ley de hipotecas y la resolución del cierre de repetidores de TV3 en la Comunidad Valenciana.

Después, la  Colla de Dolçaina i Tabal en colaboración con Ball de Dimonis, la asociación Jaume I y el Ayuntamiento de Vinaròs  interpretaron el Ball de Cintes, también llamado Ball de Gitanes, que había formado parte de los bailes de la ciudad y que ahora recupera su protagonismo, tras el interés por recuperar viejas tradiciones. Fueron unos brillantes actos previos a la noche mágica de Sant Joan que tuvo su culminación con la encendida de la acostumbrada traca diaria, y que se hizo utilizando la Flama. Tras esto, hubo un correfoc a cargo del Ball de Dimonis culminado con la lectura del manifiesto que acompaña a la flama y el repartito de coca i mistela. Además tuvo lugar la actuación de “El Belda i el conjunt Badabadoc”, además de “Svaters”.

 
Flama del Canigó


Recuperant l´ancestral Ball de Cintes

En la carpa de fiestas se hizo la tradicional verbena de Sant Joan que por la crisis ya el año pasado quedó protagonizada por una sola orquesta, esta vez, Magia Negra. Durante las fiestas, la Colla de Nanos i Gegants realiza un pasacalle todas las tardes. Además, organiza la XXI Trobada anual, que en esta edición de las fiestas tendrá lugar el sábado 25 en el Ágora, junto al antiguo colegio San Sebastián. Junto con los grupos habituales de localidades de la comarca y comarcas vecinas, este año estará la Colla de Maials, localidad de Lleida, y el Ball de Dimonis de Castellón, que aportarán una figura de fuego.

La Colla de Nanos, por otra parte, está preparando un proyecto de un nuevo baile de Gigantes y Cabezudos que podría ser estrenado por los actos de la Carta Pobla o para as siguientes fiestas. También quiere recuperar las figuras de los “cavallets”, que complementarán la procesión del Corpus. De los actos para hoy destacan la misa solemne en honor de San Juan en la iglesia Arciprestal y la inauguración de la feria comarcal de maquinaria agrícola.

Des de l’Associació de Veïns Migjorn han lamentat que el llibre de la programació de festes d’aquest any no quedi clara la organització de l’acte de benvinguda a la Flama del Canigó, que, des de l’any 1985 corre a càrrec d’aquesta associació veïnal, com comentava el president del col·lectiu, Vicent Beltran. Segons matisava Beltrán, des de l’associació desconeixen el perquè vinculat a l’acte de la benvinguda de la flama apareix un ball de cites d’un altra entitat, “quan nosaltres no sabem res”. Un altre punt que no queda clar, a banda de l’arribada de la flama, és qui es fa càrrec de l’encesa de la traca que dona continuïtat a la jornada, ni la lectura del manifest, ni el repartiment de coques, “volem deixar clar que tots els actes de l’arribada de la flama, del repartiment de les coques i l’encesa de la traca, la fa l’associació de veïns Migjorn”.

Segons opinaven, aquest actes, publicats al llibre, semblen un “poti-poti”. Tant Beltrán com un altre dels integrants del col·lectiu, Sebastián Fabregat, apuntaven a “una mà negra” com a responsable de la confusió aparent que mostra la programació de festes, assenyalant a un regidor que “no és del PSPV-PSOE, ni del PP, ni del PVI”. A Vinaròs, aquest acte se celebra des de l’any 1972. En principi, com indicaven des del col·lectiu, era un acte que devia organitzar-se en la semi clandestinitat per e Centre Excursionista. D’aquestes circumstàncies l’any que ve se celebrarà el 42 aniversari. En aquest sentit, Beltran avançava que per el pròxim any Migjorn pretén organitzar una festa especial i un “bon esdeveniment”.

  


   Carla Martín Aulet y Blanca Jiménez Esteller, lucen como reinas
23-6-11

Carla Martín Aulet y Blanca Jiménez Esteller, representantes de la Penya Barça y el colegio “Manuel Foguet”, protagonizaron ayer miércoles el inicio de las Festes i Fira de Sant Joan i Sant Pere de Vinaròs y es que en el acto principal del primer día fueron solemnemente proclamadas reinas mayor e infantil.

No fue en el paseo marítimo como había previsto la anterior corporación, se decidió cambiar el acto de proclamación y pregón al entoldado de fiestas, situado junto a la avenida de Tarragona. Allí a partir de las nueve de la noche Carla y Blanca acapararon la atención junto con sus respectivas damas de fiestas. Con Carla, estuvieron como damas Andrea Comes Beltrán, de la Peña Madridista; Nerea Rojas Ferré, de la Pan y Toros y que fue reina el año pasado, Nerea Querol Fariñas, del Vinaròs C.F. y Laia Costa Barberá.

Por parte infantil, este año hay una dama más ya que se incorpora el nuevo colegio Jaume I. Las damitas que acompañaron a Blanca fueron Núria Castell Albiol, del Sant Sebastià, Alba del Valle Ribera Lora, de la Divina Providencia, Iratxe Victoria Bodoque, de l´Assumpció; Nua Arnau Pascual, de la Consolación; Patricia Royo Mas, de la Misericordia y Laura Alcalde Fonollosa, del Jaume I. El escogido este año por el Ayuntamiento para pronunciar el pregón fue el artista vinarocense Sebastián Miralles, profesor universitario en Valencia y especialmente conocido por su faceta escultórica (de él es la escultura que preside la fachada de Caixa Vinaròs). Especial novedad en esta gala fue ver por primera vez como alcalde a Juan Bautista Juan, recién elegido tras las últimas elecciones municipales, así como la nueva concejala de Fiestas Carla Miralles. El acto contó con la presencia de la corporación municipal, además de los alcaldes de Benicarló y Peñíscola y el diputado autonómico Mariano Castejón. El alcalde de Vinaròs, Juan Bautista Juan, hacía un llamamiento a la participación e invitaba a toda la ciudadanía a que salga a la calle para disfrutar de las fiestas. Miralles, reivindicaba que Vinaròs dedique buena parte de su capital humano en mejorar como ciudad, apostando por más y mejores infraestructuras y eventos culturales.

http://www.canal56.com/tv/2011/06/vinaros-fira-i-festes-2on-presentacio-reines/

Antes de la proclamación, en la plaza Parroquial y como es costumbre se hizo el chupinazo con la traca infantil, seguida del pasacalles por el centro de la ciudad a cargo de la Colla de Nanos i Gegants. La Colla protagoniza una buena parte de las fiestas, así ayer mismo presentó una nueva veresión de la tradicional danza de nanos i gegants. Raül Eroes y Jospe Limorte recordaron que la canción original no era como actualmente se toca, por ello habían investigado en los archivos de la sociedad musical La Alianza, permitiendo hallar las partituras del músico Tomás Mancisidor que son las que ayer se “reestrenaron”. Tras todo esto se inició el pasacalles con las representantes de las fiestas hasta la carpa de fiestas, acompañadas por la banda de La Alianza. Acabada la proclamación, se llevó a cabo la inauguración del Mesón de la Tapa y después del recinto ferial, todo culminado con un ramillete de fuegos artificiales.


 

  


   Dues reines ben templades
    

Hola a tots! Em dic Carla, tinc 17 anys i sóc la Reina de les Festes de sant Joan i sant Pere 2011. Actualment he cursat segon de batxillerat i l’any que ve espero poder començar un curs d’estètica, que és el que a mi m’agrada. En el meu temps lliure, solc quedar amb les meues amigues per prendre un refresc o escoltar música. M’apassiona la fotografia, i quan puc, isc de casa per captar algunes imatges. Represento la Penya Barça i estic molt contenta, ja que en el 2002 havia segut Dama Infantil del col•legi Assumpció i volia tornar a viure aquesta experiència.

La veritat que jo no pensava sortir reina degut a que hi havien les mateixes probabilitats per a totes, però m’ha fet molta il•lusió. El que més m’agrada de les festes és el moment de la presentació i el dia dels bous, m’agrada el dia de la mantilla blanca i els clavells rojos. De les festes no canviaria res, però sí demanaria uns dies més de festa i alguns cantants famosos de l’actualitat, que crec que això ho demana molta gent jove i crec que a la fi, nosaltres som el futur d’ací. La relació amb les noves companyes crec que serà molt bona, ja que som quasi totes de la mateixa edat, hem estudiat al mateix centre i ja ens coneixíem d’abans. Espero poder gaudir unes bones festes en companyia d’elles i fer que aquest any sigui inoblidable per a nosaltres. Vinaròs m’encanta. Ho tenim tot, platja i muntanya, unes vistes molt boniques que cada dia van millorant més i uns llagostins exquisits. Espero que tothom gaudisca d’aquestes festes i ens veiem prompte.

-Em diuen Blanca Jimenez Esteller, tinc 10 anys i estudio 5é de Primària al col•legi Manuel Foguet. M’agrada anar a l’escola i les meues assignatures preferides son anglés i coneixement del medi. A més d’estudiar a l’escola també faig aeròbic, patinatge i coral.

Sóc una xiqueta molt activa ja que també vaig a l’escola de música, a classes d’anglés i toco el tambor en la Cofradía del Cautivo y la Mercé. Però la meua gran afició es ballar, i m’ho passo molt bé a les classes de ball en l’acadèmia Locura. Sóc molt divertida i qui em coneix sap que sempre estic rient. De gran voldria ser mestra d’infantil i professora de ball. Un dels meus somnis era ser dama del meu col•legi i este any el voré complit amb la sort d’haver segut escollida reina. De les festes destacaria la traca, els focs d’artifici, la fira i este any viuré amb molta il•lusió la nit de la presentació. Vinaròs m’encanta, sobretot les seues platges i els carnavals. Vos desitjo molt bones festes a tot el poble de Vinaròs.

  


   I l´Alé Vinarossenc és per a... Jaume Anguera
 

L'enginyer tècnic en sistemes electrònics, Jaume Anguera, coautor de 54 patents internacionals, ha estat escollit per la Fundació Caixa Vinaròs com a XVII Alè Vinarossenc, distinció que rebrà el dia de Sant Joan, 24 de juny, en un acte en el qual actuarà el conegut actor català Toni Albà. Anguera, té també 83 patents noves pendents per inscriure's sobre antenes miniatura i multibanda per a dispositius de comunicació mòbil i ha rebut diferents distincions pels treballs realitzats. El president de la Fundació Caixa Vinaròs, Manuel Molinos, va destacar que en aquests moments els seus grans coneixements els està inculcant als joves estudiants que es dirigeixen a ell per a realitzar treballs doctorals. A més, exerceix com a professor de Teoria d'Antenes a la Universitat Ramon Llull, de Barcelona, ciutat on resideix després d'haver estat durant dos anys desenvolupant la seva labor a Corea. El premiat va destacar la seva vinculació amb la seva ciutat natal, a la qual hi torna sempre que pot. Estudiant del col·legi Sant Sebastià, des dels 14 anys va fixar la seva residència fora de Vinaròs, però gaudeix cada vegada que torna.

Anguera també ha estat col·laborador del “Diariet” i Vinaròs.News durant la seua estància a Corea.  

Des dels 14 anys que no vius a Vinaròs, però sempre hi tornes quan la feina t’ho permet. Com valores que, des del teu poble,  se’t concedisca aquesta distinció?

Molt honrat que el poble que m’ha vist néixer i créixer les arrels, se’n recordi de tu. Estic molt agraït, en especial a les persones al darrere de la Fundació Caixa Vinaròs encapçalada per Manolo Molinos i el seu equip, com Nati Romeu i la resta de col·laboradors, pel seu esforç en cultivar la cultura vinarossenca . 

Qui i com et van comunicar que rebries el guardó?

Una trucada nocturna un dijous 2 de Juny. Estava cansat i vaig anar a dormir d’hora. Una pausa, la mateixa trucada. Em desperta. Ja és estrany que s’equivoqui el mateix vaig pensar. Li trec importància. Al matí, la mateixa trucada: “Sóc Manolo Molinos (president de la Fundació Caixa Vinaròs)...” Misteri resolt. Em va alegrar molt. 

Has viscut a Corea uns anys. Com et va sorgir aquesta oportunitat i què vas fer allí professionalment?

Com algú dia “tota meta no és més que un nou punt de partida”.Tot va començar a l’acabar la meva tesi doctoral en la Escola d’Enginyers Superiors de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de Catalunya i realitzada en gran part en l’empresa de tecnologia Fractus. Fruit de la recerca de la tesi i la meva experiència en el món de la indústria desenvolupant projectes, l’empresa em va oferir l’oportunitat de iniciar aquesta aventura des de zero. Un vinarossenc i quatre coreans al principi que vam haver de patir per partida doble. Primer per que tot lo que comença és costa a munt i segon perquè el ritme coreà és prou frenètic. Res és fàcil, però amb il·lusions, esforç i senyvam arribar a desenvolupar i guanyar molts projectes pels més grans: Samsung i LG, entre altres companyies multinacionals com Pantech. 

En què et quedes de la teua estància a Corea?

En el respecte per les coses. En alguna ocasió he explicat que en un dia de pluja em trobo en el carrer una muntanya de paraigües. El meu amic Young-Jik del qui tant he aprés de Corea, m’explica que si necessites un paraigües l’agafes. Ja el tornaràs quan no el necessitis. És un exemple per pensar. Respecte en la gent gran, respecte per les tradicions. I n’hi ha més que ajuden a conformar una manera de ser dels coreans vertebrada en aquest valor. 

Vas estudiar al col·legi Sant Sebastià. Quins records et queden de la teua infància a Vinaròs?

Aquelles classes amb primera vista a la mar. Aquells mestres que es feien respectar i que eren respectats. Aquells partits de futbol en el passeig amb dos pedres com a porteries. Aquells preparatius de la foguera de Sant Antoni quan recorríem amb els carros que els pescadors en deixàvem per carregar fusta anant per tot lo poble. Aquelles amenes batalles campals de fruits de l’horta (taronja especialment preferiblement en un estat passat) i altres aliments entre el nostre Col·legi i els de la part interior del poble en els dies de Sant Nicolau i Santa Caterina. Aquells amics, i dos en particular pel vincle que perdura, Juan Carlos González i Sebastian Subirats, amb els que recordem sempre entre rialles hui en dia tot això quan ens reunim.

Jaume Anguera, en Seül, Corea del Sud, d’on ha escrit els Relats de Corea 

Com veus ara la ciutat quan hi tornes?

Canviada respecte aquell poble mariner on a les set del matí m’alçava molts dies per veure sortir les barques de pesca a toc de sirena i que a les cinc tornaven ràpidament. Content per veure que es conserven les tradicions més arraigades, les nostres arrels com a poble.  

La teua tesi doctoral va rebre la màxima qualificació. En què consistia?

En l’aplicació d’una geometria particular, la fractal, al disseny d’antenes anomenades impreses (podríem dir antenes planes) per a que puguin esdevenir miniatura i operar en diversos serveis. Atès la novetat del tema, en un primer moment, vaig obtenir el premi finalista atorgat per Telefònica Móviles España. Posteriorment, rebia el premi a la millor tesi doctoral en Serveis de Banda Ampla atorgat pel Colegio Oficial de Ingenieros de Telecomunicación i l’empresa ONO. Fruit d’aquesta recerca hem arribat a desenvolupar molts productes per clients del sector de les telecomunicacions mòbil arreu del món. 

També has estat autor i coautor de 54 patents concedides arreu del món i 83 més pendents sobre antenes miniatura i multibanda per a dispositius de comunicacions mòbil, moltes de les quals estan llicenciades a grans empreses multinacionals. De quina te’n sents especialment orgullós? 

De moltes sincerament no només per lo que ens ha costat arribar a crear-les sinó per la satisfacció de que hui en dia gran part de la indústria ha adoptat les nostres tecnologies d’antenes. És un gran esforç d’equip.

En primer lloc, de les primeres patents que ja fa més de 14 anys aproximadament vam concebre i que de les quals ens sentim satisfets doncs han estat llicenciades a grans multinacionals (Blackberry, Motorola, Sharp, Palm, i altres gegants de la telefonia mòbil). A més, ara fa unes setmanes tornem d’Estats Units després d’haver estat un mes on després de dos anys de litigi, hem guanyat un juí per infracció d’aquestes patents per part d’un gran nombre de telèfons mòbils de la companyia Samsung venuts en USA.

En segon lloc, estic il·lusionat en particular de la darrera recerca sobre la que ja tenim vàries patents al respecte i que hem començat ja ha publicar a nivell científic en revistes especialitzades i esposar en congressos científicsinternacionals. Augurem que pugui ser una nova revolució dintre del sector de la telefonia mòbil puix que hem demostrat que és possible assolir nivells de miniaturització un factor 20 aproximadament respecte la tecnologia actual d’antenes integrades en dispositius mòbils i que al mateix temps poden operar en diversos sistemes de telecomunicació. 

Avui dia tots tenim telèfon mòbil i dispositius sense fils. En què poden afectar-nos al cos humà?  

Hem de ser cautes al respecte i anar analitzant amb cura els informes tècnics dels experts. És una part que competeix a un altre grup d’experts. Des de la nostra vessant treballem amb models computacionals i maniquins humans on es considera en el sistema radiant l’efecte del cos humà i viceversa. En aquest sentit investiguem antenes eficients i que alhora minimitzin la propagació cap al cos humà. S’està treballant intensament en aquest sentit. 

Com seran els mòbils del futur?

Et puc comentar que si la miniaturització ens ho permet tal i com t’apuntava anteriorment, podem poblar un mòbil amb diverses estructures radiants de reduïdes dimensions per tal de tenir en un dispositiu gran quantitat de serveis i assolir, mitjançant tècniques especials, velocitats de la comunicació que ara per ara són exercicis de laboratori. 

Has pensat el teu discurs per al dia 24 de juny?

Seré breu. 

La pàgina web de Jaume Anguera la podeu trobar en: http://www.salle.url.edu/~jaumean/

  


Com sempre, aquestes festes trobada de nanos i gegants


   Un gran artista com a pregoner de festes, Sebastià Miralles
 

Treballar la matèria ha sigut per a Sebastià Miralles un potent motiu d’impuls que l’ha acompanyat al llarg de la vida, deixant una empremta tangible en diversos punts de la ciutat, que, potser si s’uniren amb un traç, formarien una el·lipse propera. Cisellar la fusta, el marbre, el ferro, i, també, la paraula, amb el martell de la sensibilitat. Un element que en mans de Miralles no és feble, sinó que conté matisos, contundència, i, alhora, es converteix en material perceptible, voluble, per cercar l’expressió purament sensitiva. La pintura, l’escultura i la paraula de Miralles són un patrimoni compartit pels vinarossencs des de fa temps. Aquest any, a més, la ciutat comptarà amb la seua presència com a pregoner de les festes de sant Joan i sant Pere 2011, la discreta i constant assistència d’aquest artista eminentment vinarossenc a diferents actes culturals al llarg de l’any, ens parla d’un seguiment constant a tot allò que es mou, que respira i es genera a Vinaròs. Un afecte correspost que es materializarà el pròxim dia 22 a la pèrgola del passeig marítim.

*Sebastià, vostè està permanentment vinculat a Vinaròs i participa bastant de la vida cultural. En aquest sentit, i culturalment, com veu la seua ciutat?

En general el nostre país és culturalment pobre, és un mal endèmic que la democràcia no ha superat; comença al si de la família, passa per l’escola i acaba en les institucions, sé que a Vinaròs els actes culturals han augmentat els darrers anys, malgrat això, l’assistència no és substancialment nombrosa, per a mi fallen les polítiques culturals i la incidència entre el que s’ofereix i el que es demana sempre és dèbil, sembla que tot allò que no siga espectacular està condemnat al fracàs. Les despeses que els diferents governs del poble han fet en cultura mai han estat massa generoses, d’altra banda, l'orientació de les polítiques culturals ha obeït més aviat a la línia ideològica del  que no a necessitats reals.Per últim, dir a mode d’advertència que per ha un poble no hi ha progrés possible sense una base cultural ferma.

*I, en general, com assisteix a l’evolució en general de Vinaròs en altres àmbits?

Els anys de bonança econòmica han afavorit el benestar material a tots els nivells, Vinaròs té un teixit productiu variat que afecta positivament a tots els estaments, es nota un nivell de benestar acceptable, amb la qual cuc concloure que estem dins dels paràmetres consumistes que el liberalisme de mercat exigeix. Altra història és la crisi per la que estem passant.

*Creu que cal acudir a una concepció més humanista de les ciutats?

És imprescindible humanitzar la ciutat, un pla general d’urbanisme deuria d’arreplegar amb el consens mínim el sentir de tots el col·lectius afectats, un urbanisme que vaja de baix cap a dalt i no a l'inrevés, així evitaríem fer interpretacions constructives massa escorades a interessos particulars o visions s'ha de planificar amb visió de futur més enllà del que pot durar una legislatura. La pressa i la manca d’opinions acreditades són sempre sinònim de projectes febles o excessivament precipitats.

*Què pot aportar l’art actualment a la vida quotidiana, quan sembla que s’han establert altres qüestions en el nivell de prioritats?

L’art, d’una manera o altra, forma part de la vida quotidiana. Tots aquells objectes que utilitzem a casa, al treball o al lleure han estat dissenyats i tenen un component estètic important, fer una feina ben feta, és art. És un art quan una mestra o mestre ensenya bé als nens, quan una barca navega lleugei segura, quan el mecànic et deixa el motor del cotxe fi, etc. Ara bé, altra cosa és si parlem d’art amb uns nivells d’exigència que van més lluny del fruir habitual, quan li demanem a l’art que ens faça sentir emocions elevades i sobretot que ens mostra nous horitzons que ens transporn a mons desconeguts. Aquí l’art aporta a més d’un benestar emocional i un enriquiment espiritual, una dosi de creativitat sempre necessària per a entendre l'avenir de la vida.

*Pot fer un apunt al voltant de quin serà el sentit del pregó de festes?

Sobretot posar de manifest la importància que té la festa per al poble, jo la veig com una part més de la cultura, de la nostra cultura, per tant és una senya d’identitat particular i nostra, sempre lligada a la dinàmica d’una ciutat que vol créixer i no anquilosar-se mirant-se el melic.

*Què li suposa a nivell personal el fet d’haver sigut escollit com a pregoner de la ciutat en aquesta edició de les festes?

No puc dir altra cosa que orgull i stisfacció, però com que és una responsabilitat delicada, també una barreja d’emoció i d’esglai al tractar de fer-ho bé.

*Durant aquest dies podrem gaudir també d’una exposició seua a la Fundació Caixa Vinaròs.

A la sala que la Fundació Caixa Vinaròs em dedica tinc el propòsit de fer exposicions temporals de diferents moments de la meua obra, com que tinc també el privilegi d’actuar amb tota la llibertat, em permeto aquesta volta exposar un llibre que són sis poemes meus i sis gravats de Miquel Àngel Ríos, un treball fet amb molta cura que estic segur enriquirà de manera notable l'oferta artística al poble.

*Amb quin paisatge de Vinaròs es quede?

Són molts els racons que m’agraden de Vinaròs, a la punta del Travessal, al costat del far m’encanta mirar el mar i el poble alhora, em fa sentir el palpit del temps, també pèrdrem pels camins del “secà” i anar entre les oliveres i els garrofers de la Cova del vent o de les Soterranyes, i encara que siga un tòpic, vore la nostra plana des de la creu de l’ermita.

*I, amb quin personatge?

Primer amb mon pare, que no era un personatge però sí un home ple de bondat. Després per proximitat, per afecte, pel que em van ensenyar i per la seva humanitat tinc dos paradigmes, un és “don” Agustí Comes i l’altre el mestre Alfred Giner Sorolla

 FOTO CLÀUDIA MARTÍNEZ

*I, amb quin temps, amb quina època?

El present, Carpe diem quam minimum credula postero. El passat ja no existeix, sols en la memòria i l’obra feta, el futur no sabem què ens depara, per tant aprofita el dia i no confies en el demà.

*Si seccionem el cos humà, quina part conté, per a vostè, una essència més atractiva?

Les emocions es produeixen a les visceres i el raonament al cervell, doncs un combinat de les dues parts seria per a mi el punt on es troba l'essència més atractiva. 

*L’escultura, pot ser una obsessió?

Pot ser una obsessió, com col·leccionar estampetes o acumular diners, aleshores malament, per a mi és una activitat que m’ajuda a viure i entendre millor la vida.

*Respecte a la qüestió del caos aplicada a l’art, existeix un cert ordre, contraposat al desordre, que puga incrementar la bellesa d’una figura?

Aquesta pregunta és de tesi! Caos i ordre es corresponen un a l’altre. Sempre ha estat així, deu existir la tensió suficient entre els dos termes a fi de que aquesta suposada bellesa siga el resultat per desentranyar el laberint del nostre pensament, en aquest cas mitjançant la forma.

*Quin és el material que li resulta més agradable a l’hora de treballar?

Cadascun d’ells t’ofereix la seua particular expressivitat. Modelar amb argila és d’una sensualitat aclaparadora, la fusta és dolça, el ferro connota construcció, fortalesa, però jo treballo amb més facilitat la fusta.

*La paraula, l’escultura i la pintura: són parts d’una mateixa manera d’entendre la vida?

Llenguatges que permeten representar la vida de manera polièdrica, evidentment si un practica les tres obeeixen a un mateix propòsit vital.

*Viure per a crear, o crear per poder viure?

La vida es creació, les cèl·lules són l’exemple més clar. La creació és Eros, l’erotisme és la llum de la vida en continua expansió. Al final de tot, Tánatos ens espera i d’un bufit apaga la flama i som de bell nou a l'obscuritat. Transcendeixes en la mesura que l’obra és ferma, un pont, un arbre, un fill, un llibre, una manera de viure, aleshores crear és poder viure.

  


Recorde les festes de l´any passat 2010   (i anteriors anys a la secció Ed.Anteriors)

1996-2011 Vinaròs News
http://news.vinaros.net
     http://www.vinarosnews.net
news@vinaros.net