Loading

Recordeu l' anterior Lo Más News: del 23 al 30 de maig de 2017  i  els anteriors

Lo Más News, del 30 de maig al 6 de juny de 2017

El vinarocense Juan Ripoll consiguió el subcampeonato Modalidad F-Class R a 100 metros; en el Campeonato de Tiro Olímpic de Catalunya celebrado este domingo 4 en las instalaciones del club de tir Montsià.

Una web para los mayores, desde Río Cuarto con descendientes vinarocenses. La profesora descendiente de vinarocenses Cecilia Lládser nos informa desde Río Cuarto (Argentina) de una web dedicada a las personas mayores, elaborada en el marco de un Proyecto de Investigación aprobado por la Universidad Nacional de Río Cuarto (UNRC),  léalo en Vinaròs Mail, 4-6-17.

Desde Vinaròs, Manuel Bover desarrolla su trabajo en animación y efectos especiales para películas que durante años hacía en Estados Unidos, pero ahora lo puede hacer a miles de kilómetros gracias a las nuevas tecnologías que rompen con cualquier distancia. La videoconferencia es la principal vía de comunicación que usa para supervisar su trabajo con sus compañeros y jefes americanos.  En Vinaròs, contrariamente a lo que pueda pensarse, tiene una velocidad de internet muy superior a la que tenía en Estados Unidos, “allí es muy lento, está muy compartido y no tenemos fibra óptica como en España aquí tengo 300 megas, me va genial,  porque hago videoconferencias para coordinar el trabajo con 40 ó 50 personas”. Mireu més a Vinaròs Mail, 4-6-17.

Accidentes en Av Papa Luna, C/ Sant Francesc y C/ F. Pizarro. Detenido por intento de robo en Carrefour. Detenido por presunta agresión, vea P.Local.


Simulacre d'evacuació de l'escola per emergència (CEIP Assumpció)

Aquest dissabte s'han fet a Vinaròs els exàmens del B1 i primera part del nivell Superior de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià

El Ayuntamiento de Vinaròs ha iniciado gestiones con Puertos para poder conseguir la cesión de los edificios de la Casa del Mar o la antigua cooperativa de pesca y ubicar en uno de ellos las dependencias de la oficina del DNI. Actualmente esta oficina se encuentra ubicada en el edificio de Pirulí, pero existen problemas de accesibilidad para personas con movilidad reducida al encontrarse en una segunda planta del edificio, como reconoció el concejal de Ordenación del Territorio, Jan Valls. “La oficina del DNI es actualmente un servicio muy concurrido, que da un gran servicio, tramitando muchos documentos a lo largo del día y completando todas las horas sin espacios vacíos, por lo que consideramos que debería estar en una planta baja que fuera más accesible para todo tipo de personas”, señaló Valls, para quien “las gestiones con Puertos ya han comenzado, y no sabemos si será posible culminar el cambio de oficina esta legislatura, pero haremos lo posible”. El subdelegado del Gobierno en Castellón, David Barelles, en su visita a esta oficina a principios del mes de mayo, ya instó al Ayuntamiento de Vinaròs a que para consolidar el servicio facilite unas nuevas dependencias en planta baja y más accesibles para todo tipo de personas. La oficina del DNI de Vinaròs atiende todos los días laborables de la semana.

Fira de l'Oli de Canet lo Roig i CaneTapa: http://news.vinaros.net/v10/index.php?sec=agenda


"Padrins i fillols", una iniciativa per la qual alumnes dels cursos superiors de Primària ajuden als d'Infantil (CEIP Assumpció)


L'afició madridista de Vinaròs celebra la dotzena Champion, 4-6-17

La Guardia Civil ha detenido a un varón, vecino de Benicarló, como supuesto autor de un delito contra la salud pública (cultivo de marihuana) y defraudación de fluido eléctrico. La actuación se inició a raíz de los servicios que la Guardia Civil tiene establecidos para combatir el tráfico y cultivo de sustancias estupefacientes en la provincia de Castellón, cuando los agentes tuvieron conocimiento que en un almacén de la localidad de Benicarló, podría existir una plantación de marihuana Por dicho motivo los guardias civiles iniciaron una investigación, dando como resultado la localización de 93 plantas de Cannabis Sátiva, con una altura aproximada de 1,50 metros de altura en el interior de dicho almacén, el cual disponía de un sistema de ventilación y extracción de aire para su elaboración. Por todo ello la Guardia Civil procedió a la detención de un varón de 34 años, como supuesto autor de un delito contra la salud pública (cultivo de marihuana) y defraudación de fluido eléctrico.

Fira de la Joventut i  Nit en Vetla i ja en van cinc. El sábado 10 de junio, quinta edición de EN MI PIEL, MIREU AGENDA.

Junio en Peñíscola es el mes para viajar en el tiempo, el mes de la historia, de la recreación de la llegada del Papa Benedicto XIII, vea AGENDA.

La fira de la Cirera llena las calles de la Salzadella. Durante este fin de semana se cuenta con 120 puestos, de los que 10 están dedicados de forma exclusiva a la venta de cerezas, «y otros ofrecen productos relacionados, como licores, pasteles o buñuelos», apuntó Segarra. El resto de espacios constituye una muestra de la artesanía y las actividades tradicionales que se desempeñan tanto en la Salzadella como en los pueblos de la zona. La celebración es un incentivo para el municipio, con la afluencia en bares y restaurantes. Mireu més a Vinaròs Mail, 4-6-17.

El Ayuntamiento de Vinaròs está realizando diversas remodelaciones en las playas del Fortí y Fora Forat, frente al paseo marítimo. El edil Guillem Alsina reconoció que se esperaba una actuación de Costas al respecto tras el temporal». «Nos hubiera gustado que todo estuviera hecho antes, pero estábamos a la espera de una intervención del Ministerio de Medio Ambiente», señaló. Más en Vinaròs Mail, 4-6-17.

Els treballs de reforma que s'han dut a terme en les últimes setmanes al Centre Social Municipal La Farola de Benicarló han finalitzat aquesta setmana i han suposat una important millora per a les instal·lacions. D'una banda, s'han obert finestres noves a la Ludoteca Municipal, a la zona de recepció i a l'arxiu, de manera que aquests espais compten amb una millor il·luminació i ventilació. D'altra banda, s'ha actualitzat la retolació exterior del centre i de la Ludoteca Municipal i s'ha millorat l'accessibilitat en tot l'entorn de l'edifici, una reivindicació que feia temps que estava pendent d'executar-se i que s'han encarregat de dur a terme vuit operaris contractats per l'Ajuntament a través d'un pla d'ocupació local. Per últim, s'ha construït una rampa adaptada que dota d'accessibilitat la sortida d'emergència de la Ludoteca. A totes aquestes millores cal afegir la renovació de part del mobiliari del Centre Social Municipal La Farola.

L’Ajuntament d’Alcanar ha fet efectiu, a data 31 de maig, el pagament de 534.384,5 € a l’empresa Turov, la meitat d’una indemnització d’1.068.769,03 € que li correspon a la promotora pels 8 apartaments, del total de 32 declarats il·legals situats a Alcanar- Platja. Aquest pagament s’ha fet efectiu després que, el passat 27 d’abril de 2017, la representació processal de l’Ajuntament d’Alcanar formulés davant el Jutjat contenciós-administratiu núm. 2 de Tarragona una proposta de fraccionament del pagament de la indemnització.

Posteriorment, el 24 de maig de 2017, l’administrador concursal de Turov va acceptar aquest fraccionament, el primer pagament es va efectuar el passat 31 de maig i l’altre es realitzarà abans del 30 de setembre del 2018. L’acord també exonera el consistori canareu de pagar interessos per les demores en el compliment dels terminis de pagament derivades del procés jurídic. Paral·lelament, la Junta de Govern Local (JGL) va aprovar, el passat dijous 25 de maig, un decret que anul·la la suspensió de l’enderroc i reactiva el procés de demolició dels 32 apartaments, acatant així l’última interlocutòria del Jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Tarragona. També es va acordar, tal com demanava aquesta interlocutòria, que s’iniciaran els tràmits corresponents per tal de constituir les garanties necessàries per a respondre dels pagaments de les eventuals indemnitzacions com a conseqüència de la responsabilitat patrimonial en què pogués incórrer l’Ajuntament d’Alcanar derivada de l’enderroc dels 24 habitatges restants de l’edifici del carrer Bugamvília núm. 3. Alfons Montserrat, alcalde d’Alcanar, ha explicat que si el jutjat ho accepta com a mètode de garantia, “l’Ajuntament aprovarà en ple municipal un compromís de fer front a les eventuals indemnitzacions pels apartaments dels veïns i veïnes afectats” (foto d'Aguaita.cat,S.Cabanes).

La Organización Meteorológica Mundial (OMM) ha reconocido oficialmente, en la 69º reunión de su Consejo Ejecutivo, a cuatro estaciones meteorológicas centenarias de España, las de Daroca (Zaragoza), Tortosa (Tarragona), Izaña (Tenerife) y Madrid-Retiro, gestionadas por la Agencia Estatal de Meteorología (AEMET) del Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente. Estas cuatro estaciones cumplen con los criterios establecidos por la OMM, entre otros continuar en funcionamiento prestando servicio tras haberse puesto en marcha hace al menos un siglo. La Organización Meteorológica Mundial ha decidido reconocer un total de 60 estaciones centenarias en todo el mundo para poner de relieve su papel y ayudar a los países miembros a mantenerlas, ya que algunas están en riesgo de cierre o de pérdida de las normas básicas de observación. Tortosa cuenta con 109 años completos y dos incompletos de precipitación y 111 años completos y tan sólo uno incompleto de temperatura. La estación se ubica en el municipio de Roquetes (Tarragona), a 50 metros de altitud, cerca del delta del Ebro.Tortosa (Tarragona), cuyas series datan de 1905. Cuenta con 109 años completos y dos incompletos de precipitación y 111 años completos y tan sólo uno incompleto de temperatura. La estación se ubica en Roquetes. Estas cuatro estaciones están equipadas con instrumentación manual y automática. En ellas se registran parámetros atmosféricos tales como la presión atmosférica, temperatura del aire y del suelo, humedad, viento, visibilidad y radiación solar, entre otros. También se realizan observaciones de tipos de nubes, cobertura nubosa, insolación, tipos de meteoros, etc.

 
6è aniversari de la reobertura del mercat renovat, homenatge a Josefa Caudet, una de les venedores més veteranes i mercat de tapes

El Gobierno Provincial construirá a lo largo de 2017 helisuperficies en: Alcalá de Xivert, Altura, Artana, Ares del Maestrat, Barracas, Catí, Coves de Vinromà, Culla, La Salzadella, Sant Joan de Moró, San Rafael del Río, San Vicente de Piedrahíta, Torrechiva, Viver y Zorita. El presidente provincial ha explicado que estas plataformas “empezarán a construirse a partir de este momento, estarán operativas en un año” y se suman a las 10 ya existentes desde 2011 para “poder estar preparados ante cualquier posible catástrofe, accidente o incidencia y ofrecer la mejor respuesta sanitaria posible”. Es el caso de Albocàsser, Atzeneta, Ballestar, Cortes de Arenoso, Montanejos, Morella, Todolella, Vall d'Alba, Vilafranca y Villahermosa del Río. Cabe destacar que para la distribución de esta red, que contempla un total de 25 helisuperficies, se han valorado factores como las vías de comunicación existentes, la distancia a los hospitales, el aislamiento geográfico, la orografía del terreno o la densidad de la población.

El equipo de competición del Club Madison, tuvo una nueva participación en el Open Nacional de Hip-Hop, celebrado en la localidad de La Pobla de Vallbona, participando en las categorías junior, con el equipo B-Crew, infantil, con el equipo Mini Trap y mini parejas con la participación de Daniel y Lua, obteniendo unos resultados fantásticos, subiendo éstos últimos al pódium, al conseguir el tercer lugar en su categoría. Una muy buena prueba para seguir creciendo, de cara al campeonato de España que se celebrará el próximo 24 de junio. Mucho ánimo chicos, lo estáis haciendo muy bien. Dar las gracias a los papas y mamas que se desplazaron para apoyar a nuestros pequeños campeones, y mención especial a las profes, Ángela y Bea.

 
Lingüistes pel carrer, 1-6-17

Carme Abril Ferrer.- Fa unes setmanes moltes exalumnes, entre molts d’altres, celebràvem la decisió del claustre de l’institut Joaquín Bau de canviar el nom a l’institut. El professor Manuel Pérez Bonfill acostumava a anomenar-lo institut de Tortosa, ben segur que el nom de l’il·lustre franquista, únic membre no militar del primer govern del dictador, li devia fer de mal pronunciar. Ara arriba l’hora de posar-li un nou nom, la qual cosa correspon a la comunitat educativa de l’institut. S’especulen diversos noms, així ho he vist publicat: Institut Joan Baptista Manyà, Institut Felip Pedrell, Institut Manuel Pérez Bonfill, Institut Iberus, Institut Dertosa, Institut Ilercavònia, Institut Blau, Institut B.A.U... La sorpresa és veure que no hi ha tortosines il·lustres, cap nom de dona entre les propostes. La invisibilització de les dones fora de l’àmbit domèstic encara és un llast que patim a la política, a l’art, a l’empresa, als llibres de text, a les tertúlies dels mitjans de comunicació, als noms de places i carrers, centres esportius i culturals... No existim o ho fem d’una manera molt minoritària. Vivim un moment de creixença del moviment feminista i LGTBI, cosa que és un indicador de la involució cap a on ens aboquem en temps de crisi profunda.

 
CEIP Assumpció, coral, festa fi de curs, 2-6-17, mireu un altre vídeo

 
El professor de cuina Sergi Viana preparà receptes típiques de l'Imperi Roma per als escolars de 4t que fan al CEIP Assumpció un projecte sobre Roma, 31-5-17

L'església-fortalesa de San Miguel Arcàngel  de Canet lo Roig s'esfondra a poc a poc sense que els estaments públics i religiosos competents facen res per evitar-ho. "L'església pertany a la Diòcesi de Tortosa i l'ajuntament no pot ni vol assumir una intervenció que no li competeix, però farem quant estiga en la nostra mà per a assegurar la integritat de les persones", ha declarat l'alcaldessa M.Angels Pallarés, intentant transmetre un missatge de tranquil·litat als seus veïns. La preocupació per la pèrdua del patrimoni cultural i històric ha passat a un segon pla i la màxima inquietud és la greu situació de perill que suposa per a les persones els continus despreniments de material que, des de la cornisa del temple, es precipiten al carrer. "He arribat a arreplegar pedres de més de 350 grams, que és el pes que tenia el tros més gran després de disgregar-se després de colpejar contra el sòl", assegura Mauri Esteller, l'habitatge del qual està situada enfront de la façana de l'emblemàtic immoble. Com ell, un altre veí, Vicent Prats, tampoc oculta el seu temor al fet que la situació puga provocar una desgràcia, "des de la teulada de la meua casa veig com les esquerdes són cada vegada majors i més nombroses i com la cornisa es va caent a trossos". Si bé és palés que l'església fortalesa precisa una actuació integral, l'alcaldessa insta als estaments competents a aplicar mesures urgents per a evitar la perillositat, "l'any 2000 es va realitzar una remodelació parcial de la cúpula i, des de llavors, no s'ha invertit un sol euro, però no estem parlant d'escometre aqueixa reforma integral que, evidentment, necessita, sinó, almenys, d'acabar amb el perill que suposa, per a veïns i visitants, passar al costat de l'església". Pallarés, es qüestiona fins a quan els veïns de Canet lo Roig, van a ser víctimes de la "desídia" dels organismes responsables, "han visitat l'església tècnics de Cultura i membres del Bisbat de Tortosa i tot són bones paraules però no escometen les obres, jo em pregunte què passarà si algú resulta ferit".

La Plaça de Bous de Vinaròs acull fins al pròxim dia 12 el circ Inimitable de la família Aragón, MIREU AGENDA.

Els de l'EPA de Vinaròs, de sopar per tancar el curs

2.288 estudiantes de la provincia de Castellón se han matriculado para examinarse en la Universitat Jaume I de las Pruebas de Acceso a la Universidad (PAU) en la convocatoria de junio de 2017, han informado fuentes académicas.Las pruebas de acceso tendrán lugar del 6 al 8 de junio en la Escuela Superior de Tecnología y Ciencias Experimentales en horario por la mañana (a las 9.30 horas) y por la tarde (a las 15.30 horas).Del total de alumnos inscritos, 1.994 lo han hecho en la fase obligatoria y 294 en la fase voluntaria, han señalado desde la UJI.El número de alumnado inscrito este año es superior al de la convocatoria de junio de 2016, cuando se inscribieron 2.258 personas y en la que aprobó el 97,75 % de los presentados.

Los trabajos de dragado en la bocana del puerto de Peñíscola comenzarán en los próximos días, según han indicado fuentes de la Conselleria de Obras Públicas y Transportes. La actuación tendrá un plazo de ejecución de entre cuatro y seis semanas, y consistirá en la retirada de la arena que, en los últimos años, se había ido acumulando en la entrada, con los consiguientes efectos negativos para la navegación de las embarcaciones de pesca, sobre todo en días de fuerte oleaje, como ocurrió en los temporales del pasado mes de diciembre. Esos días hubo naves que tuvieron que parar en localidades próximas, como Vinaròs, ya que el escaso calado existente impedía la correcta maniobra tras la jornada de trabajo. Desde el departamento autonómico han añadido que la medida se ejecuta en verano, «ya que los marineros habían reclamado insistentemente el dragado, y una vez que se han realizado los trámites correspondientes, no podíamos demorarlo más». Antes de adjudicar la actuación, se hicieron los correspondientes estudios para analizar la capacidad de la bocana así como los materiales depositados como consecuencia de las olas.

El Judici Popular al Castor, es tracta de la primera fase d'una estratègia més àmplia, que apunta a obrir processos per revertir l'actual situació de pagament de deute il·legítim que recau sobre la ciutadania a través de la factura del gas i fer incidència política i mediàtica per exigir responsabilitats en el desastre Castor. S'obre el període d'inscripcions per a l'assistència al judici a través d'aquest formulari: https://goo.gl/forms/AoZSMchUGRp5WFpy2 (a la foto, moment d'enviar per correu les citacions). Més a Lo Más News, 1-6-17

La temperatura d'aquest maig a Vinaròs ha estat 1,6 ºC més elevada que la del maig de 2016. Pel que fa a la pluja, els primers mesos de l'any molt bé, però a partir d'abril es complica i com continue així, hi haurà més sequera que en anys anteriors. La pluja d'aquest mes ha estat 296,29 % menys que la mitjana dels mesos de maig, i pel que fa a la diferència de l'any passat un 26,29 % superior.

Vinaròs ha programat per aquest mes de juny diverses accions formatives per promoure l'emprenedoria, la promoció econòmica i l'augment de la competitivitat, mireu AGENDA.

La junta local de gobierno del Ayuntamiento de Peñíscola ha iniciado un expediente de contratación, con la finalidad de proceder dentro de unos meses a las obras de remodelación de parte del Centro de Estudios. Cuando queden finalizadas, se efectuará el traslado de las dependencias de los Servicios Sociales municipales y el Juzgado de Paz, más la habilitación de una oficina de turismo. El coste previsto estimado ronda los 300.000 euros, cuya partida económica fue aprobada en el pleno ordinario de marzo, mediante una modificación de crédito con cargo de los remanentes del presupuesto del año anterior. Uno de los primeros pasos de este expediente es una orden al departamento de Contratación, para hacerse con servicios externos de arquitectura, que redactarán el proyecto de adaptación de este espacio. En concreto, se propone la invitación a un total de siete estudios, de los cuales resultará el equipo a designar.

Les comunitats educatives del col·legis d’educació especial Sant Rafael de Tarragona, Alba de Reus i San Jordi de Jesús, a Tortosa han compartit una jornada en un ambient lúdic que ha afavorit el coneixement, l’intercanvi d’experiències i l’acostament entre les famílies. El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha rebut i saludat els participants als quals s’ha adreçat fent palès el compromís de la institució pel que fa a l’atenció i la qualitat dels serveis educatius que rep l’alumnat. Poblet ha agraït el treball dels professionals dels tres centres de la Diputació i la confiança de les famílies en una tasca en què tenen un paper determinant. A l’acte hi ha assistit el diputat delegat dels Serveis d'Assistència al Ciutadà, Joan Olivella i el també diputat, Carles Ribé.

Los 12.340.000 euros aprobados por la Diputación de Castellón para hacer realidad el 'Plan Castellón 135' permitirá que casi la totalidad de los ayuntamientos de la provincia, un total de 133, puedan ejecutar obras en sus municipios a lo largo de este año que tal y como ha destacado el vicepresidente primero, Vicent Sales. En el caso de Castell de Cabres, el pueblo menos poblado de la Comunitat con apenas 17 habitantes, “gracias a esta iniciativa inversora impulsada por Moliner podrá acometer una importante actuación en su termino municipal abriendo así una nueva vía de oportunidades”. Así, la Diputación destinará 38.500 euros al proyecto de obras de rehabilitación y adecuación de lavadero y edificios municipales. En Sant Jordi, con 90.000 euros  acometerá la urbanización de la antigua N-232; Vinaròs empleará 170.000 euros en el proyecto de canalización de pluviales; Benicarló 130.868 euros en la remodelación de la plaza de la Estación.

Penya Setrill.- FOTOGRAFIANT PRINCESES. Lluís Ibáñez Sessió de mestre. Mestre en l'art de la fotografia i mestre en l'àmbit de la didàctica de la fotografia. Una sessió espectacular on vam poder gaudir de l'amor de Lluís cap a la fotografia i cap a la natura. Magnífiques fotografies d'orquídies fetes per les nostres terres amb molta delicadesa i gust i explicacions de tot tipus sobre el què, el com, el perquè, el quan... Creiem que va ser una vesprada molt instructiva per a tots els presents. Enhorabona, Lluís i gràcies per haver-nos fet gaudir de la nostra flora i de l'art de la fotografia. Un any més la marxa Benicarló-Morella ha generat solidaritat. I és que de nou des del Setrill, hem fet donació d'un bon lot d'aliments a la Creu Roja Benicarló. Des de la Penya, moltes gràcies per la vostra col·laboració. L'any que ve ens tornarem a trobar.

Els pescadors d’arrossegament dels ports de Sant Carles de la Ràpita i les Cases d’Alcanar faran enguany l’aturada de veda biològica anual durant els mesos de juliol i agost. Tornen així a les dates habituals, tal i com havien reclamat les confraries. I és que l’any passsat l’aturada es va dur a terme durant els mesos de juny i juliol. El Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient va publicar aquest dijous l’ordre de veda al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), la qual inclou també els ports de la província de Castelló (que per contra, no apostaven excatament per aquestes dates), llegiu-ho a Diari de Tarragona, M.Millan.

El Congreso del Partido Popular de la provincia de Castellón ha arrancado en Peñíscola con la bienvenida de su anfitrión, Andrés Martínez, alcalde de la ciudad en la que gobierna con mayoría absoluta. El munícipe ha recibido a los más de 1000 compromisarios en la cita más participativa de la historia del partido destacando “su unidad y cohesión como principal fortaleza”. Martínez, que ha presidido el Comité Organizador del Congreso, ha insistido en “la ejemplaridad del proceso y movilización de los compromisarios” así como la apuesta popular por la transparencia. El recién nombrado Vicesecretario de Política Territorial del nuevo Comité de Dirección del Partido Popular de la provincia evidencia el marcado carácter municipalista del nuevo PP de Castellón, que pone el foco en la política de proximidad. Martínez ha reconocido “el legado de Javier Moliner en un PP renovado, que ha apostado por la regeneración y la dignidad, la ejemplaridad y la responsabilidad demostrándolo hasta el último minuto” haciendo referencia al propio proceso de relevo en la presidencia del partido.

El secretario provincial de Economía del PSPV-PSOE, Javier Serralvo, ha calificado de “lamentable” el papelón que ha hecho en Peñíscola el segundo sucesor de Carlos Fabra, Miguel Barrachina, quien “en el acto de asunción del liderazgo del Partido Popular en la provincia de Castellón, ha tenido que jalear y aplaudir las falsas promesas que ha realizado el ministro de Fomento, Iñigo de la Serna, referidas al Corredor Mediterráneo, la N-232 y el A-7”. Promesas que según Serralvo “no son creíbles, porque todo el mundo sabe que lo que no figura en los presupuestos generales del Estado no se hace y ya hemos visto esta semana el trágala al que Rajoy y el PP han sometido a Barrachina obligándole a votar en contra del Corredor Mediteráneo, la N-232 y la A-7” en el proceso de tramitación de las enmiendas a los presupuestos generales del Estado”. Serralvo considera también muy grave que el PP de Rajoy haya paralizado el estudio iniciado por el presidente Zapatero para ampliar de forma inmediata las Cercanías a Benicàssim y a continuación a Vinaròs.

Las obras del albergue municipal de Vallibona han sido complejas porque el edifico estaba en muy mal estado estructural, “fue necesario consolidarlo y después, con subvenciones y pidiendo aquí y allá, se ha podido culminar”. La apertura del albergue podía haberse hecho ya este otoño pasado, pero al lograrse nuevos fondos para la rehabilitación, se pospuso para que cuando fuera ya útil estuviera en las mejores condiciones posibles. Este edificio cuenta con varias plantas y fachada a dos calles. Desde el primer momento, el ayuntamiento vallibonense pensó en darle una utilidad turística cultural. En su día Vallibona contó con varias casas de turismo rural, pero ahora la oferta turística en este sentido ha desaparecido. “Aparecieron muchas casas rurales pero después nos quedamos sin ninguna a pesar del atractivo que tiene esta población, por eso apostamos por crear un albergue” decía Palomo. De esta manera, esta población enclavada en pleno corazón de la Tinença de Benifassà ve incrementada de forma notable su oferta turística, que en el casco urbano se limitaba en estos momentos a un hostal restaurante. Más en Lo Más News, 1-6-17

 
Alberg nou a Vallibona

 
Cent cinquanta tresè tall de carretera. La Ràpita 1/6/2017

Maestrat Tv - "El safareig de la tele" a Vallibona, per primera vegada, des de fora de Vinaròs 1-6-2017 https://youtu.be/zogHOwIXqs0

Turisme Vinaròs es troba promocionant la localitat com a destinació turística en els carrers més comercials de València, participant per primera vegada d'una acció de "street marketing" o promoció turística de carrer. Juntament amb el Patronat Provincial de Turisme de Castelló, des d'un estand del ubicat entre el C / Xàtiva i C/ Colom es donarà informació sobre les activitats que es poden realitzar a Vinaròs a l'estiu, de les platges aptes per a gossos, així com de les opcions de turisme familiar, escapades gastronòmiques i excursions senderistes disponibles. La localitat també està present a l’estand de Tour&Kids. "Creiem que més enllà de les fires, aquesta és també una opció molt interessant que ens permet promocionar el nostre destí a València i entre un públic molt pròxim a nosaltres", ha explicat el regidor de Turisme, Domènec Fontanet.

Un detenido por presunto delito de violencia de género. Vea P.Local.

El concejal de Ordenación del Territorio, Jan Valls, destacó  el archivo de diversos Programas de Actuación Integrada (PAI) en los que el Ayuntamiento de Vinaròs se ahorrará por descartar su urbanización alrededor de 300.000 euros en gastos de mantenimiento de viales y de zonas verdes, iluminación y de recogida de residuos y limpieza viaria. Valls explicó que hace dos años había en Vinaròs muchos Programas de Actuación Integrada (PAI) activos, algunos de ellos desde hacía más de 10 años, que aún no estaban archivados y que el equipo de gobierno inició una serie de reuniones con propietarios y agentes urbanizadores “en las que se puso de manifiesto por parte de los vecinos y propietarios el malestar y rechazo a la continuidad de las posibles urbanizaciones de estos sectores, por un lado por la situación económica actual, sin demanda de suelo urbano, y por otro por los elevados costes que tenían que soportar estas familias para poder urbanizar estos sectores”. Por ello, desde la concejalía se decidió iniciar el archivo de diferentes PAI, empezando por el del PAI de Aiguadoliva, la Foradada o el del Camí Carretes. Una medida que ha supuesto según Valls “un ahorro para los ciudadanos de 300.000 euros anuales”. El concejal de Urbanismo también señaló que se está en proceso de archivar más PAI en el municipio, destacando que “se conseguiría un ahorro de otros 700.000 euros anuales si se logran archivar los PAI del Camí Fondo, el del Hospital o el de Salinas”. Un ahorro que Valls dijo que sería por el mantenimiento de viales y de zonas verdes, la iluminación, la recogida de residuos o la limpieza viaria.

Numerosas quejas por los ruidos, fuego de matorral, vea P.Local.

Propietarios de masías estiman que están pagando un IBI «desorbitado».  «No sabemos a cuánto ascenderá la recaudación final después de las modificaciones; si dispusiéramos de ellos podríamos plantear medidas al respecto; hay vecinos que pagan importes muy altos y se debería flexibilizar el abono de estos impuestos, al suponer un serio problema para los afectados» dice el alcalde Morella Rhamsés Ripollés.. Con las modificaciones también se han detectado fallos en el registro de bienes e inmuebles. En este sentido, el alcalde de Cintorres, Antoni Ripollés, señala que «aparecen posesiones de un propietario a nombre de otro». «Tenemos vecinos que se veían obligados a pagar por bienes que no eran suyos, lo que ha provocado reclamaciones que habrá que subsanar con el catastro para el correcto registro de las propiedades», afirma. Els Ports ejemplifica esta problemática catastral al concentrar muchas masías. Solo en Morella , hay más de cien edificaciones de este tipo. Sorita, Forcall o Cinctorres también han mostrado quejas por este «claro perjuicio». Más en Lo Más News, 1-6-17

El Partido Popular de Vinaròs, a través de su portavoz adjunto Lluís Gandía, ha pedido al tripartito que "inicie una campaña en redes sociales para intentar que el nuevo modelo de SEAT lleve el nombre de Vinaròs después de conocer la campaña #SEATbuscanombre puesta en marcha ayer por el fabricante español de vehículos". SEAT ha lanzado esta campaña para poner nombre a su nuevo modelo de 7 plazas y para ello hasta el próximo 22 de junio ha abierto un periodo para que se remitan propuestas a través de la web www.seat.es/buscanombre y posteriormente el 12 de septiembre en el salón del automóvil de Frankfurt dará a conocer el nombre de los doce finalistas. Gandía afirmaba que "desde hoy y hasta el día 22 de junio el Ayuntamiento debe promocionar y encauzar todas las ideas que nos ayuden a darnos a conocer como ciudad y poder llegar a la final. No estamos pidiendo a nadie que lo logre, sabemos que es muy difícil, pero sí que como mínimo se intente".

Els regidors de Policia i Seguretat, Ximo Bueno, i d'Agricultura, Domingo Roca, han anunciat la posada en servei de la tercera patrulla rural de la Policia Local de Benicarló que s'encarregarà de reforçar la seguretat al camp de Benicarló. Ambdós regidors han coincidit a assenyalar que «la iniciativa respon a les inquietuds dels agricultors i al compromís electoral de l'equip de govern». La posada en marxa del nou servei de seguretat, format per dos agents, arriba a poques setmanes de l'inici de la campanya del meló de moro, un conreu que preocupa especialment als agricultors de Benicarló. La planta és un dels principals objectius que estan en el punt de mira dels delinqüents que operen a les partides rurals del terme, «tot i que la bona sintonia entre la Policia Local i la Guàrdia Civil ha reduït considerablement els robatoris en les últimes campanyes», tal com ha explicat el regidor d'Agricultura. La tercera patrulla rural «comença a treballar en un moment òptim de cara a reforçar la seguretat dels conreus», ha conclòs. L'objectiu de l'equip de govern, en paraules del regidor de Policia, és «consolidar l'operativitat de la tercera Patrulla Rural i incrementar els efectius a quatre patrulles abans que acabe la legislatura» de manera que «la vigilància es faça efectiva al llarg de tota la jornada».

El concejal de Urbanismo del Ayuntamiento de Peñíscola, Romualdo Forner, insiste en solicitar a la Generalitat Valenciana la rehabilitación de la CV-141, vía principal que conecta el núcleo urbano de Peñíscola con la AP-7 y la N-340. Dicho proyecto fue aprobado por el antiguo ejecutivo pero con el cambio de gobierno “se esfumó”. Forner ha recordado la visita que efectuaron los representantes del gobierno municipal al inicio de la legislatura, al Director General de Obras Públicas, Carlos Domingo, para consultar cual era la situación del proyecto y solicitar su avance y resolución. “Nuestra sorpresa fue, no sólo que el proyecto había desaparecido, sino que se nos advirtió de que no habría disposición presupuestaria en toda la legislatura para acometer esta obra ni en su totalidad, ni de forma parcial; nos cerraron la puerta en las narices”, ha recordado Forner, con estupor al “comprobar que los 1,2 millones de euros previstos por el anterior gobierno para iniciar las obras de mejora del vial de acceso a Peñíscola se perdieron pero en cambio el gobierno del Pacto del Botánico conseguía reunir un millón de euros para llevar a cabo mejoras en cuatro viales de otras tantas localidades”.

Vinaròs tornarà a celebrar, un any més, la festivitat de la seua patrona, la Mare de Déu de la Misericòrdia, MIREU AGENDA.

El centro de Salud Pública de Benicarló ha convocado el Concurso Europeo Clases Sin Humo para estimular la prevención del tabaquismo entre los alumnos de 12 a 14 años. Este concurso se realiza en muchos países europeos y consiste en elaborar un eslogan sobre prevención del tabaquismo que anime a los adolescentes a No fumar. Durante el presente periodo escolar 2016-2017 han participado los centros Colegio la Salle de Benicarló, IES Serra d´Irta de Alcalà de Xivert e IES Ramón Cid de Benicarló. El eslogan ganador en esta área de salud ha sido: “Fora el tabac , uneix-te a la vida”, de la clase 1º C del Colegio La Salle (fotografía). Este concurso está enmarcado en las acciones con el entorno escolar para evitar la incorporación de nuevos fumadores, contribuir a la deshabituación tabáquica y sensibilizar a toda la población. Además, el centro de Salud Pública de Benicarló también ha realizado la actividad Aulas Itinerantes de Tabaco, cuyos destinatarios han sido este año el alumnado de 1º de ESO del IES Leopoldo Querol, IES Vilaplana y Divina Providencia de Vinaròs, el Colegio La Salle y el IES Ramón Cid de Benicarló, el IES Serra d’Irta de Alcalà de Xivert , el IES Alfred Ayza Roca de Peñíscola, el IES Els Ports de Morella, y el IES Maestrat de Sant Mateu.

Dins dels actes programats en el congrés «Joan Coromines i el País Valencià» que es va celebrar entre els dies 25 i 27 de maig, el catedràtic i membre de l'IEC Vicent Pitarch va pronunciar una conferència a l'IES Joan Coromines tot fent una semblança de l'eminent filòleg i de les seues profundes relacions amb els valencians. Entre els assistents, alumnes de primer de batxillerat i quart d'ESO i congressistes que s'hi van desplaçar expressament per aquestes jornades. L'acte el va presentar Miquel Àngel Pradilla, professor de la Universitat Rovira Virgili, que va fer una breu introducció de la personalitat del conferenciant. Va prendre la paraula Vicent Pitarch per recordar que era un goig per ell tornar al nostre institut. Va seguir amb una referència a la gegantina obra corominiana i, per últim, va parlar de l'insubornable patriotisme de l'autor i les seues relacions amb valencians tan il·lustres com Josep Giner o Manuel Sanchis Guarner.

La Guardia Civil ha detenido a un varón como supuesto autor de un delito contra la intimidad y el derecho a la propia imagen.  a raíz de una denuncia presentada en el Cuartel de Benicarló, en la que una menor informaba que estaba siendo extorsionada por parte de un joven que conocía desde hace un año a través de una conocida red social y con el que tenía una relación sentimental en la que se intercambiaban fotografías y mensajes de carácter íntimo, hasta que empezó a amenazarla con publicar las fotografías y vídeos si no le ingresaba una cantidad de dinero. El autor de los hechos se encontraba residiendo en la localidad de Santa Margarita (Mallorca), procedieron a la detención de dicho varón de 21 años. Las diligencias instruidas han sido entregadas en el Juzgado de Instrucción en funciones de guardia de Mallorca y al Juzgado de Instrucción número 2 de Vinaròs.

Un buen susto es el que se llevó el lunes una madre de Vinaròs al quedarse su hijo de apenas tres años de edad encerrado en el interior del coche. Afortunadamente la Policía Local consiguió romper la ventanilla del turismo y abrir la puerta, sin que el menor sufriera ningún percance grave. Los hechos sucedieron alrededor de las 11.30 horas de la mañana, en la avenida Barcelona de Vinaròs, informaron a este diario fuentes municipales. La mujer cerró la puerta del coche para disponerse a sacar al pequeño, que iba en la silla adaptada, cuando se percató de que se había dejado las llaves dentro y que no podía abrirlo. La fémina avisó de inmediato al teléfono de emergencias 112 que dio la alerta a la Policía Local. Una patrulla acudió enseguida y tras romper el cristal de la ventanilla sacó al pequeño sano y salvo.


Itineraris per les Terres de Cruïlla 2017. Recorregut per les fonts de Canet lo Roig, organitzat per l'Associació Cultural Canetana "lo Suabe". Foto de grup a la font de les Fontanelles.

Partit Independent per Benicarló.- Marta Escudero, Tinent d'alcalde i Regidora de RRHH a l'ajuntament de Benicarló, ha fet un anunci a la web municipal on diu que van a cobrir 2 llocs de treball: Administratiu/va de Contractació i Tècnic de Turisme, per Comissió de Serveis amb funcionaris "d'altres administracions". Considerem greu que l'ajuntament tramite el cobriment d'unes places de treball públic d'aquesta forma, ja que: - Fa poc es va fer una borsa de treball d'administratius (que va ser un desastre, com ja vam denunciar), amb la que es deuria haver cobert una de les places. - No es fa promoció interna dels treballadors de l'ajuntament per a cobrir places vacants. - Sent que son places que ja fa temps que estan vacants, no s'ha fet cap tipus de procediment per a cobrir-les de la forma correcta: Concurs-Oposició on puguen optar tots els ciutadans de Benicarló que complisquen els requisits. - La comissió de serveis és sempre l'últim recurs, sols per si falle tot lo demés i sols si es tracta d'un tema molt urgent (no serà tant urgent quant ja fa temps que està pendent i no s'ha fet res, en tot cas és una urgència derivada de la deixadesa i la mala gestió). - No s'especifique cap tipus de procés en estes Comissions de Serveis que vetlle pel principi bàsic d'elecció del funcionari per motius de mèrits i capacitat (Com es fa l'elecció? Al primer que arribe? El que caiga millor?).

Tras prestar el servicio durante la quincena de días alrededor de los festivos de la Semana Santa, el Ayuntamiento de Peñíscola ha puesto en marcha el dispositivo de salvamento y socorrismo en playa para la temporada de baño. Un total de cuatro casetas y ocho torretas distribuidas en la Playa Norte, así como una caseta de la Playa Sur alojarán al equipo de 26 socorristas que confirmará el dispositivo para este verano. Desde el primero de junio y hasta el 30 de septiembre se cubrirán con los equipos todas las casetas de las dos playas urbanas y a medida que avance la temporada se irá ampliando el dispositivo cubriendo los puestos de las torretas. Además, el dispositivo de socorrismo contará con embarcación tipo Zodiac de apoyo, servicio de ambulancia de Apoyo Vital Avanzado (AVA) y moto acuática y un vehículo de intervención rápida. El horario de cobertura será de diez de la mañana hasta las siete de la tarde, según ha informado el concejal del área de Playas, Rafael Suescun, que ha destacado la ampliación de meses de servicio del Punto Accesible que en este año estará abierto al público desde junio hasta septiembre, cuatro meses completos, con más personal.

La Diputación de Castellón invierte 40.000 euros para  el servicio de comedor escolar en el colegio de Forcall. De hecho, y a través de un convenio con el ayuntamiento por el cual el Gobierno Provincial se ha hecho cargo del 95% de la inversión total, cifrada en 42.084 euros, la administración provincial ha “sumado un nuevo argumento a la campaña Repoblem para consolidar la población en el mundo rural castellonenses mediante más y mejores servicios que nos permitan combatir el envejecimiento poblacional”. No en vano, según ha incidido el presidente provincial respecto a unas obras concluidas el pasado 12 de mayo, “el hacer una reforma en el colegio que permita con el comedor que puedan venir más pequeños, que tengan mejores servicios".El Gobierno Provincial está actuando, también de la mano del Ayuntamiento, en la residencia de mayores “para que la suma de muchas cosas pequeñas hagan que este es un territorio por el que vale la pena apostar”.

Des de la regidoria de Joventut de Vinaròs s'ha presentat la nova edició del Casal Jove, mireu AGENDA.

L'Ajuntament de Benicarló ha decidit ampliar l'horari d'obertura de la Biblioteca Manel Garcia Grau, mireu AGENDA.

A l'Escola de la Mar de Benicàssim, aprenent esports nàutics (alumnes de cinquè de l'Assumpció de Vinaròs)

L’Ajuntament de Vinaròs, a proposta de la regidoria de Turisme, ha aprovat adherir-se al Codi Ètic del Turisme Valencià, un document elaborat per l’Administració Autonòmica que pretén potenciar el sector turístic basant-se en factors de proximitat, veïnatge i hospitalitat, amb la finalitat de generar confiança entre els visitants per refermar la seua fidelitat. L'eix central del Codi Ètic del Turisme Valencià és l'hospitalitat com a principi bàsic d'actuació juntament amb els valors essencials que el sostenen: cordialitat, respecte, inclusió, sostenibilitat i professionalitat, com a reflex de la cultura i identitat valencianes. El compromís que adquireix l'Administració Turística Valenciana és, precisament, el seguiment d'aquests valors com a punt de partida per a promoure la participació i implicació de la resta d'actors que participen en l'activitat turística valenciana. L’adhesió a aquest codi implica que el consistori es compromet, entre altres aspectes a col·laborar amb l’Administració autonòmica perquè el turisme siga un motor de desenvolupament sostenible, promovent els drets humans i, especialment, els drets específics dels grups de població més vulnerables, especialment els xiquets, les persones grans, les persones amb diversitat funcional i les minories ètniques.

Policía Local.- Saneamiento de una cornisa con peligro de caída de cascotes.

El contrabaix dels últims recitals de Raimon, que ha fet al Palau de la Música de Barcelona, ha anat a càrrec del músic de les Cases d'Alcanar Fernando Serena (imatge capturada de TV3), mireu-ne el seu concert de comiat.

El juez ha decidido prorrogar 18 meses más --hasta diciembre de 2018-- la instrucción de la causa  del proyecto Castor, tras recibir el informe del Instituto Tecnológico de Massachusets. El juez accede así a la petición del ministerio fiscal, que en mayo solicitó la ampliación del plazo de instrucción de la causa, según consta en un auto hecho público por el TSJCV. La causa consta de más de 13.000 folios, respecto de los que se ha instruido a lo largo de 18 meses, aunque, según el magistrado, no puede decirse que la instrucción se encuentre todavía concluida, teniendo en cuenta que se ha recibido recientemente el informe del Instituto Tecnológico de Massachusets, que está redactado en inglés, y sólo se ha tenido acceso a las conclusiones, redactadas en castellano. Así, en dicho auto se indica que se hace precisa la traducción del informe para poder efectuar un análisis "más profundo", léalo en Elmundo.es

IES RAMON CID Benicarló.- Álvaro García ens ha visitat i ha parlat amb els alumnes de 2n d'ESO del seu últim llibre, "León Kamikaze", Premio Gran Angular 2016. L'escriptor va mostrar-se com un gran comunicador i va interaccionar amb tot moment amb els alumnes, en els que va connectar des del primer minut.

Primers dos anys de govern de Tots i Totes Som Vinaròs, els regidors d'Urbanisme, Jan Valls, i el de Contractació i RR.HH, David Adell, han oferit un ampli resum de la seua feina al capdavant de les seues regidories durant el que portem de legislatura. Adell ha explicat com durant aquest temps s'han actualitzat les bosses de treball municipal, hi ha hagut cent cinquanta-vuit contractacions públiques i s'ha aconseguit disposar, dintre del Pla d'Emergència Social, de més tècnics en l'àrea de Serveis Socials, tot i haver de lluitar contra una Llei Montoro que impedeix la municipalització dels serveis públics. Valls ha exposat com, entre d'altres moltes actuacions, s'ha procedit a l'arxivament de diferents PAIs urbanístics per les demandes dels veïns afectats de no haver de suportar uns impostos i uns possibles costos d'urbanització totalment inviables amb l'estat en què es troba el mercat immobiliari ara mateix. Alguns d'aquests projectes feia més de deu anys que es trobaven parats i la decisió de cancel·lar-los estalviarà una futura despesa de més de tres-cents mil euros anuals en el seu manteniment. Un altre punt presentat és la tramitació davant de les diferents administracions del Pla de Protecció del litoral, el qual impedira que es puga edificar massivament a les zones verdes tant de Aiguaoliva com Sol de Riu.

La concejala del PP de Vinaròs, Carla Miralles, ha acusado al equipo de gobierno de “contradictorio” por haber “reproducido” el mismo sistema que implantó el equipo de gobierno del PP en el campus de verano L’Illa “y que tanto criticaron estos partidos cuando estaban en la oposición”. Miralles recordó que el PP sacó a concurso público en su momento este servicio de escuela de verano y que desde la oposición se les criticó que se estaba privatizando o externalizando un servicio público. “Ahora concluía el contrato con la empresa y tenían dos opciones, volver a sacarlo a concurso o recuperar este servicio. Han optado por continuarlo igual, lo cual quiere decir que era un servicio que funcionaba y daba resultados, pero es contradictorio que lo haga un equipo de gobierno cuyos partidos en las elecciones decían que iban a recuperar servicios externalizados, lo cual demuestra que no se lo creían y todo era populismo”. Por otro lado, Miralles aseguró que el equipo de gobierno no ha hecho partícipes a la oposición para realizar cualquier tipo de sugerencia en el procedimiento.

Lluís Batalla proposa Poetes Musicats com un acte cultural de futur a la nostra ciutat La proposta del Grup Municipal és, en paraules de Lluís Batalla,”el fruit d'un treball basat en buscar el màxim amb el menor cost possible”; el treball, que va començar fa dos mesos, donat que al 2017 s'acompleixen els 75 aniversari de la mort del poeta i el 25 aniversari de la mort de l'intel.lectual , els dos valencians, tracta de buscar propostes adaptades a l'entorn de Vinaròs. El resultat són 19 propostes al voltant de la figura de Joan Fuster i 13 propostes per Miguel Hernández. “El treball s'ha fet, com s'ha de fer per qualsevol polític amb ganes de fer coses, conscients de les possibilitats reals que Vinaròs té en aquests moments”, en paraules de Batalla. Lluny de considerar-les una limitació, en comparació a d'altres ciutats, “les hem considerat un punt de partida”. A més s'ha valorat també que a Vinaròs “tenim mitjans de comunicació, públics i privats, tenim carrers, tenim balcons, tenim un fantàstic passeig. És un bon punt de partida”.

El president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana, Alfons Montserrat, i el senador Miquel Aubà han presentat la moció sobre el desmantellament del Castor que el seu partit presentarà a tots els ajuntaments i consells comarcals. Montserrat ha explicat que la moció té dos objectius: ‘el desmantellament immediat del Castor i saber de veritat què va passar perquè assumeixin responsabilitats tots els que van autoritzar aquest projecte’. El primer acord demana al Govern espanyol una ordre de clausura definitiva del magatzem de gas, el segellat dels pous i el desmantellament immediat de totes les instal·lacions marítimes i terrestres. Montserrat ha recordat que ‘la clausura del Castor no representa cap problema tècnic ni tampoc cap risc’, i per això ‘volem que el Govern espanyol presenti un pla i un calendari per desmantellar-ho immediatament’. A més, també es demana la creació d’una Comissió Informativa de seguiment, de la qual n’haurien de formar part els ajuntaments i els governs autonòmics directament afectats pels terratrèmols. ‘Els ajuntaments som part afectada i som els primers que volem saber què faran, com ho faran i quan ho faran’, ha afegit Montserrat

El senador de Compromís, Jordi Navarrete, confía en que prospere la petición de la creación de una comisión de investigación sobre el Proyecto Castor en el Congreso o en el Senado, pero aseguró que de no ser así, seguirán insistiendo y van a instar al Gobierno a que la realice, mediante la presentación de una Proposición No de Ley (PNL). “Si nos ponemos en el peor de los casos, es decir, que se desestime la creación de esta comisión de investigación que proponemos, realizaremos una PNL solicitando al Gobierno a que la haga”, señaló Navarrete, para quien “la gente necesita saber muchos porqués que han quedado en el aire en este fiasco del Castor”. De momento, tal como explicó se ha presentado la petición de la creación de esta comisión tanto en el Congreso como en el Senado, y Navarrete espera que tanto PP como PSOE la apoyen.

El Partit Popular, Ciutadans, Partit Nacionalista Basc, Coalición Canaria i Nueva Canarias voten en el ple del Congrés contra l’esmena de Compromís als Pressupostos Generals de l’Estat per a ampliar el servei de rodalies a la comarca del Maestrat. Compromís ha elevat per enèsima vegada al Govern central la demanda històrica de les comarques del nord de la construcció de les infraestructures ferroviàries de rodalia entre Castelló i Vinaròs, inversió que Compromís ha quantificat en 43 milions d’euros. La diputada de Compromís per la circumscripció de Castelló, Marta Sorlí ha carregat contra els diputats del PP i Ciutadans electes per Castelló per doblegar-se als interessos del seu partit a Madrid:

El Consell treballa amb el Ministeri, Aragó i Catalunya per a tornar el trencalòs a Castelló..Un equip tècnic detallarà mètodes i dates de reintroducció del trencalòs en el Mestrat. La proposta valenciana ha obtingut el recolzament de les administracions implicades després de la recent visita d'estes a la Tinença de Benifassà. Un equip tècnic detallarà mètodes i dates de reintroducció del trencalòs (Gyapaetus barbat-vos) en el Maestrat, així com els detalls sobre noves instal·lacions necessàries, origen i nombre d'exemplars a portar a territori valencià. Així es va acordar per part de les administracions implicades després de la recent visita a la Tinença de Benifassà de representants del Ministeri d'Agricultura i Medi Ambient, tècnics d’Aragó i Catalunya i la Fundació FUNDEM, acompanyats per representants de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. L'objecte del recorregut era presentar-los la zona com a candidata per a la reintroducció de l'espècie a la Comunitat Valenciana i contribuir així a la supervivència de l'espècie. En la visita a la Tinença es van inspeccionar instal·lacions, terrenys i recursos humans disponibles per a fer viable el projecte. La proposta valenciana va obtindre l'aprovació general, la qual cosa va donar pas a la constitució de la comissió tècnica.

La Penya Barcelonista Els Ports-Morella va estar a Madrid en la final de Copa del Rey.

La construcció és el sector que més ha crescut a l’Ebre durant el primer trimestre del 2017, un 9,8% més que al 2016, segons  el Butlletí d’Anàlisi de la Conjuntura Local de les Terres de l’Ebre. Per dotzè trimestre consecutiu ha crescut l’ocupació al territori. Així, el nombre total d’afiliats a la Seguretat Social al primer trimestre del 2017 a les Terres de l’Ebre ha assolit la xifra de 49.150, és a dir, 1.200 afiliats més que el primer trimestre de l’any anterior. El creixement en termes relatius al territori ha estat d’un 2,5%, situant-se un trimestre més per sota de la mitjana catalana. A més a més, contrastant amb la tendència dels trimestres anteriors, en aquest primer trimestre del 2017 s’observa a les Terres de l’Ebre una davallada interanual en el nombre d’empreses de -0,5 punts percentuals, el que suposa 1,9 punts menys que en el mateix període l’any anterior. El nombre d’aturats s’ha situat en 11.547, 1.665 menys que en el primer trimestre del 2016, però 141 més que el trimestre anterior. Un valor que continua sent favorable per a l’economia, ja que segueix amb la trajectòria de la disminució de la sèrie per catorzè trimestre consecutiu. Tot i que l’atur ha continuat disminuint en totes les comarques, en tres de les quatre comarques, s’observa com aquesta caiguda de l’atur s’ha accelerat a un ritme superior que el trimestre anterior: el Montsià, la Ribera d’Ebre i la Terra Alta.

Desde hace 5 años CEMEX explota una cantera de arcillas en Ulldecona, de la que se extrae la materia prima necesaria para la fabricación de cemento. Esta instalación es un ejemplo de buenas prácticas en restauración de espacio minero abierto, ya que las técnicas que se están llevando a cabo para recuperar esos terrenos están concebidas para no hacer ningún aporte de materiales ajeno o extraño a la zona. El modelo de restauración prima el uso y la recuperación de la fauna, flora y terrenos existentes antes de la explotación. El procedimiento es considerado idóneo por los profesionales mineros, geólogos, biólogos, expertos naturalistas y en medio ambiente por las ventajas que ofrece a la hora de recuperar el entorno natural. La cantera consta de 12 hectáreas, explotadas de forma integral, lo que significa que durante los trabajos queda afectada la menor superficie posible de terreno. Al mismo tiempo que se explota se realiza la restauración de las zonas ya utilizadas minimizando así el impacto. Se trata de unas tierras ubicadas en una zona históricamente dedicada a la extracción de arcillas que, en el momento de su adquisición por parte de CEMEX, contaban con una plantación de olivos que no estaba siendo explotada. Los árboles no tenían producción y no recibían los cuidados necesarios para su rendimiento agrícola. Entre los olivos de la cantera no figura ninguno catalogado ni censado en ningún registro de árboles milenarios, ni monumentales como se viene escuchando en los últimos meses. Si que destacan, cinco ejemplares en concreto, con una antigüedad mayor que la del resto, sin llegar ninguno de ellos a ser ni siquiera centenario.


Presentada la programació taurina per a la propera edició de la Fira i Festes de Sant Joan i Sant Pere, mireu AGENDA

La Guardia Civil ha detenido a un varón, como supuesto autor de numerosos robos con fuerza en camiones. La actuación se inició con motivo de los servicios que la Guardia Civil tiene establecidos para combatir los robos y hurtos en la provincia, cuando los agentes tuvieron conocimiento que se estaban cometiendo numerosos robos consistente en la sustracción de carburante en camiones que prestan servicios de recogida de basura y limpieza de Alcalá de Xivert. Por dicho motivo los guardias civiles iniciaron una investigación para esclarecer el hecho, averiguando que un varón se estaba dedicando a sustraer gasóleo en camiones de limpieza, aprovechando las horas nocturnas y en la que los empleados se encontraban realizando recogidas de basura, empleando una llave de cincho que le fue intervenido al ahora detenido para abrir los tapones y cometer los hechos delictivos para sustraer el combustible. Finalmente como resultado de las gestiones, la Guardia Civil procedió a la identificación, localización y detención de una persona de 29 años de edad, como supuesto autor de un delito continuado de robo con fuerza.

Amb el lema ‘No canvies de rodes. Utilitza el cinturó de seguretat’, els membres de Cocemfe Maestrat, acompanyats dels agents de la Policia Local de Benicarló, han estat aturant els vehicles en l'encreuament entre el carrer de Iecla i el carrer de César Cataldo per tal de sensibilitzar els conductors de la importància de portar el cinturó de seguretat. Els representants de l'associació han repartit material didàctic i han informat els conductors de les conseqüències de no portar el cinturó de seguretat. La campanya forma part dels actes organitzats amb motiu del Mes dedicat a les persones amb diversitat funcional, a través del qual s'han organitzat en les últimes setmanes exposicions, xarrades, activitats esportives o jornades d'animació.

La portavoz muncipal socialista en el Ayuntamiento de Peñíscola, Isabel Esbrí, acusa al alcalde de la localidad, Andrés Martínez, de haber creado un auténtico caos en la localidad con su política de ocupación de la vía pública, que además de ser un desastre, “pone en peligro la seguridad de las miles de personas que en verano se dan cita en el pueblo”. Esbrí asegura que al alcalde del PP “lo único que le interesa es recaudar”, pero añade que “un gobernante tiene la obligación de actuar con lógica y sensatez, sin poner nunca en peligro la seguridad de las personas”. Algo que la portavoz socialista cree que no ocurre en la actualidad, “porque es tal el desastre creado con la sobresaturación de terrazas, mesas y sillas, sobre todo en el casco antiguo alrededor del castillo, que si este verano tuviéramos la desgracia de que ocurriera algo en la parte superior del pueblo, resultaría imposible que las ambulancias pudieran acceder”. Añade que hay zonas en el pueblo por las que pasear resulta muy complicado. Se trata de una situación “incomprensible” e “inaceptable”, e “impropia de una localidad turística, en la que la seguridad tiene que ser una de las principales preocupaciones de su alcalde”.

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha presentat la senyalització interpretativa feta a la Torre de la Candela de l'Aldea (s. XIII), que explica la importància i funció de les torres d'aguaita en el curs inferior de l'Ebre durant l'època medieval. Aquest projecte, que es complementa amb diversos aparcaments per a bicicletes i senyals indicatives d'accés, forma part de l'habilitació d'aquesta àrea de lleure com a zona de descans per a cicloturistes que realitzen el recorregut del Camí Natural de l'Ebre GR-99, entre Tortosa i la desembocadura de l'Ebre. El Consell Comarcal del Baix Ebre ha presentat avui la senyalització interpretativa feta a la Torre de la Candela de l'Aldea (s. XIII), que explica la importància i funció de les torres d'aguaita en el curs inferior de l'Ebre durant l'època medieval. Aquest projecte, que es complementa amb diversos aparcaments per a bicicletes i senyals indicatives d'accés, forma part de l'habilitació d'aquesta àrea de lleure com a zona de descans per a cicloturistes que realitzen el recorregut del Camí Natural de l'Ebre GR-99, entre Tortosa i la desembocadura de l'Ebre.

Los establecimientos públicos de Alcalà y Alcossebre tendrán la posibilidad de ampliar su horario de apertura durante los viernes, sábados y vísperas de festivo en los meses de verano. El alcalde, Francisco Juan, ha emitido una resolución por la que la localidad se acoge al decreto de la Generalitat que permite este tiempo añadido en el periodo comprendido entre el 16 de junio y el 17 de septiembre y en virtud del «carácter eminentemente turístico del municipio, en el que se produce un incremento importante de la población, especialmente, en el núcleo urbano del litoral». Los pubs, karaokes, salones de banquetes o cafés-concierto tendrán la opción de cerrar a las 4.00 horas, lo que implica 30 minutos más de lo habitual a lo largo del año y entre semana. Los bares, cafeterías o restaurantes podrán finalizar su actividad tocadas las 2.30 horas, una más respecto de lo que marca la norma general.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L