Loading

Recordeu anteriors Lo Más News: del 21 al 28 de febrer de 2017,  del 14 al 21 de febrer,  del 7 al 14 de febrer,  del 31 de gener al 7 de febrer,  del 24 al 31 de gener,  del 17 al 24 de gener de 2016,  del 10 al 17 de gener,  del 3 al 10 de gener,   del 27 de desembre al 3 de gener,  del 20 al 27 de desembre,   del 13 al 20 de desembre,   del 6 de desembre al 13 de desembre,  del 29 de novembre al 5 de desembre  i del 21 al 28 de novembre

Lo Más News, del 28 de febrer al 7 de març de 2017

Varón agredido frente discoteca en el Puerto, incendio matorral, accidente en Pl Madre Molas. Vea P.Local.

El Ayuntamiento de Vinaròs seguirá invirtiendo anualmente 6.000 euros durante la fase de excavaciones del poblado ibérico del Puig, que se hace en verano, “seguiremos y la intensificaremos si podemos, porque este poblado es de lo más valioso del patrimonio vinarocense, y además la Diputación también se ha volcado” ha indicado el edil Marc Albella. También se pretende desde el consistorio y la asociación cultural “Amics de Vinaròs” que El Puig logre la máxima catalogación de la Generalitat como bien de interés cultural (actualmente ya es bien de relevancia local “·el expediente ha estado estancado durante años, pero queremos que se reactive” decía Albella. De hecho, la Conselleria ya ha pedido información para valorar esta declaración y efectuar los trámitos administrativos pertinentes. El edil finalmente recordaba que la brigada verde de la Concejalía de Medio Ambiente del Ayuntamiento actúa periódicamente en el poblado para que haya un mantenimiento constante. Más en Vinaròs Mail, 5-3-17.

A Vinaròs, exposició itinerant del I Concurs de Fotografia sobre Residus. Mireu AGENDA.


La Asociación Comarcal de Enfermos Mentales y Familiares (ACEMYF) ha ampliado conocimientos en Robótica, con un cursillo impartido por Miguel Albesa, Ingeniero en Telecomunicaciones

Un total de 42 tiendas de Vinaròs sacaron su stock de productos a bajos precios en la que era la 30 edición de la iniciativa 'Les botigues al carrer'. Se cumplían así 15 años de esta campaña que se impulsa desde esta asociación dos veces al año con productos a los mejores precios, como indicó la presidenta Maria Ángeles Pereda. El tiempo acompañó y hasta las 20 horas de la tarde, gente de toda la comarca y del sur de Tarragona acudió para adquirir productos de todo tipo.

 
Botigues al carrer, amb entrevista a M.Ángeles Pereda, presidenta de l'Associació de Comerciants, 5-3-17


La neu tornà a les nostres muntanyes aquest dissabte 4 de març

El delegado del Gobierno en la Comunitat Valenciana se reunirá con el alcalde de Vinaròs sobre  la Escola Oficial d'Idiomes. El consistorio lleva tiempo trabajando para ello, y ya en diciembre del pasado año durante la visita a Vinaròs, el conseller de Educación Vicent Marzá reconoció que desde la administración autonómica se estaba trabajando en el mapa de este tipo de infraestructuras educativas y que una de las sedes estaría en la comarca del Baix Maestrat. En este sentido, la conselleria quiere, tal como indicó Marzá, que haya más presencia territorial. Más en Vinaròs Mail, 5-3-17.

 El próximo sábado, 25 de marzo, y en la población de Roquetas de Mar (Almería), tendrá lugar la ceremonia de beatificación de los Mártires de Almería entre los que se incluye el vinarocense Rvdo. Agustín Sabater Paulo (Vinaròs, 9 de mayo de 1883-Tabernas (Almería), 31 de agosto de 1936). La causa de los Mártires de Almería está formada por 115 mártires: 20 laicos, 18 hombres jóvenes o padres de familia y dos mujeres, una de ellas de etnia gitana -la segunda del mundo que va a ser beatificada- además de 95 sacerdotes, de ellos 92 sacerdotes diocesanos, uno franciscano y dos operarios diocesanos (instituto al que pertenecía Agustín Sabater), todos ellos naturales de Almería y su diócesis o residentes dentro de los límites actuales de su territorio cuando sufrieron el martirio. Las parroquias de Vinaròs se suman al gozo de tener a otro vinarocense en los altares y buscan si, entre los vecinos de la población, existen familiares del mártir, pues se sabe que tuvo seis hermanos. Agustín Sabater fue bautizado a los cuatro días de su nacimiento en la Iglesia Parroquial de Nuestra Señora de la Asunción de su ciudad natal, Vinaròs. Seminarista de Tortosa, recibió la ordenación presbiteral el veintitrés de diciembre de 1905. El 12 de agosto de 1907 ingresó en la Hermandad de Operarios Diocesanos y fue prefecto de disciplina del Seminario de Ciudad Real.

La Guardia Civil ha detenido a un varón como supuesto autor de un delito de robo con fuerza. La actuación se inició cuando los agentes del Cuartel de la Guardia Civil de Alcalá de Xivert tuvieron conocimiento de un robo en un camping situado en el término municipal de Alcocebre, donde en un periodo de dos años se había sustraído el dinero de la recaudación de un autolavado de vehículos situado en el interior del recinto. Continuando con las investigaciones, los guardias civiles lograron averiguar que uno de los trabajadores, mediante la obtención de una llave (la cual había sido obtenida fraudulentamente) había estado sustrayendo la recaudación de la citada máquina de auto-lavado. Por todo ello se procedió a la localización y detención de un varón de 36 años de edad, como supuesto autor de un delito de robo con fuerza. Las diligencias instruidas han sido entregadas en el Juzgado de Instrucción de Vinaròs.

Es va disputar la 5 jornada de lliga de promeses benjamí en la piscina Servol de Vinaròs. Van participar 9 clubs de la província amb un total de 148 nadadors, on una vegada mes la piscina es va quedar menuda per la quantitat de nadadors i pares que van assistir. Els joves nadadors en les proves de relleus 4x100 braça masculí format per: Xavier, Dylan, Iker i Andreu van quedar primers amb una marca de 6'18''45 i en la prova de 4x100 braça femení format per: Mar, Lluna, Ariana i Daniela, també van quedar primeres (després de la gran remuntada de l'última nadadora) amb una marca de 6'55''56,també destacar les marques individuals en 100 papallona d'Andreu Jovani amb 1'15'35 de l'any 2005, Xavier Paga amb 1'27'75 de l'any 2006 i Daniela Muñoz amb 1'32'75 de l'any 2006,

Por otro lado, en cuanto a la incertidumbre de la oficina del DNI, Pla dijo: "me alegró constatar que desde el gobierno central en Valencia se seguía con interés este tema, pero además hemos pedido a través de nuestros diputados al Congreso y el senador Jordi Navarrete concretar más reuniones en Madrid para discutir este tema y espero que se concreten. Vamos a insistir al máximo este tema para conseguir que esta oficina se gestione mejor”. Más en Vinaròs Mail, 5-3-17.

 
Victor Manuel Martin Marin li demana matrimoni a Laura Princep Cano, de la comparsa La Colla, públicament, en acabar les desfilades de Carnaval

Benicarló celebra ya sus fiestas falleras 2017, tras la crida efectuada por las Falleras Mayores de la ciudad, Alicia Fuster y Nadia Beltrán desde el balón Principal ante centenares de falleros. Previamente la alcaldesa, Xaro Miralles, recibió a las falleras y sus cortes de honor en el Salón Noble y al presidente de la Junta Local Fallera, Fede Guimerá. Tras ello, en el anexo al Pabellón Polideportivo, se celebró una cena-baila amenizada por la orquesta Agora. También se ha celebrado la comida de hermandad fallera, sirviéndose a la hora de comer las paellas que varios voluntarios han preparado.

El Ayuntamiento de Vinaròs ha procedido a la aprobación inicial de la bandera de Vinaròs, que llevará finalmente los colores del distrito marítimo de la ciudad; es decir, el rojo y el blanco y no el rojo y amarillo que propuso en un principio el Consejo de Heráldica y Vexilología de la Generalitat Valenciana. Ahora se someterá a información pública por si se quieren formular alegaciones. El concejal de Cultura, Marc Albella, señaló que esta aprobación llega tras un largo proceso, concretamente desde el año 2014 cuando el consejo de Heráldica y Vexilología se dirigió al consistorio por si estaba interesado en tener una bandera. El Ayuntamiento aceptó la propuesta y el consejo heráldico hizo una propuesta con colores rojo y amarillo que no tuvo unanimidad en el pleno de febrero de 2015, pues tan solo votó a favor el PP. El PVI presentó alegaciones y una propuesta de bandera que incluía los colores blanco y rojo del distrito marítimo que fue después aprobada en pleno por unanimidad. A partir de ahí se suceden una serie de informes y reuniones en Valencia para tratar este tema, ya que el Ayuntamiento se basó para presentar su propuesta con los colores blanco y rojo en los informes emitidos por el archivero municipal, Sergio Urzainqui, que señaló que no existe ninguna referencia documental en el Archivo que aluda a color, diseño o morfología de la bandera de Vinaròs a lo largo de la historia pero por tradición popular y referencias textuales, la bandera que reconoce el vinarocense es la roja y blanca del antiguo distrito marítimo.

El portavoz adjunto del Partido Popular en el Ayuntamiento de Vinaròs, Lluís Gandía, ha lamentado que “una vez más se demuestra que el tripartito no apoya con la fuerza necesaria al comercio local y que todo aquello que depende del gobierno local está en un claro retroceso”. Gandía ha recordado que “primero pusieron todo tipo de pegas y problemas para celebrar Les Botigues al carrer, después vimos como no se ha realizado la rueda de prensa para dar a conocer esta edición y hoy observamos cómo han desaparecido los castillos hinchables que siempre se instalaban en la plaza Parroquial restando así alicientes para que las familias acudan a comprar al comercio local”.

Festa infantil al Carnaval d'Alcanar

Doce meses más tarde del desmontaje del puerto seco de Alcossebre, los cambios han supuesto «un antes y un después en la zona», explica la concejala de Turismo, Alejandra Roca. A pesar de que no hay un estudio detallado sobre el efecto de la supresión del puerto seco, «es evidente que recuperar las vistas sobre el puerto deportivo, el poblado marinero y la playa de Las Fuentes ha supuesto una revalorización de negocios y bloques de apartamentos». De hecho, «una de las principales demandas que hacían a los responsables municipales en el pasado era saber cuándo se podría quitar la estructura, y cuando por fin fue posible nos lo agradecieron mucho». En total, fueron más de 30 toneladas de hierro las que se retiraron de las instalaciones, dando fin a un problema que comenzó en 2007 y con un posible final en los tribunales de consecuencias inciertas. Finalmente, se resolvió mediante el pago de 240.000 euros en tres anualidades a la concesionaria.

Els tradicionals personatges del carnestoltes janenc, els Panxuts tornaren al poble amb cabassos i les camises de llenç. No van faltar el dinar de paella amb pilotes i la cercavila pels carrers del poble. I en acabar, va haver-hi xocolata per a tots els xiquets i xiquetes que s'havien disfressat.

El alcalde de Vinaròs Enric Pla, pel que fa a les gestions amb Correus per evitar la interrupció del repartiment als domicilis de la Costa Nord, Sud i zona Ermita, ha assegurat que s'està a l'espera de la propera reunió amb el director de zona per esgotar totes les vies de negociació possibles. Un dels problemes en aquest tema, ha comentat Pla, ha estat "que durant anys no es va fer la modificació a l'Institut Nacional d'Estadística perquè aquestes àrees no tinguessin la consideració de zones disseminades. Esperem, doncs, que puguem prendre les mesures que calguen perquè es pugue revertir aquesta situació ".

El portavoz del PP Lluís Gandía, ha afirmado que “el tripartito sigue sin explicar a los vinarocenses los motivos por los que escondió la resolución sobre Correos y por qué no recurrió en el plazo de dos meses esa decisión”. Gandía ha lamentado que “como siempre el tripartito no asume su responsabilidad y dan la callada por respuesta, un hecho que es muy grave porque mientras se reunían con los vecinos de la zona norte y sur y se llenaban la boca hablando de participación ciudadana les estaban escondiendo aquello por lo que ahora parece que se escandalizan”.

Els comparses tenen on veure's amb les nombroses pàgines que dediquen al Carnaval les revistes locals en paper, mireu PREMSA

La Unidad de Salud Mental del Hospital Comarcal de Vinaròs ha adaptado una novedosa terapia grupal desarrollada por la Universidad de Boston y que irá dirigida a los usuarios del Servicio Especializado de Atención a Familias y la Infancia (SEAFI) del Ayuntamiento de Benicarló. Forma parte de un proyecto de investigación titulado Eficacia del Protocolo Unificado para el Tratamiento Transdiagnóstico de los Trastornos Emocionales en Formato Grupal, en el que participan la dra. Vanesa Ferreres y el dr. Jordi de Luna, facultativos especialistas en Psicología Clínica del Hospital comarcal de Vinaròs bajo la supervisión del dr. Jorge Osma, investigador principal de la Universidad de Zaragoza. Esta terapia ha sido desarrollada por la Universidad de Boston para el tratamiento de la regulación de las emociones en personas con trastornos de la ansiedad y del estado de ánimo. Adaptación a las necesidades y características de la familias El tratamiento, que se llevará a cabo en Benicarló, consiste en desarrollar una serie de 10 sesiones grupales semanales en las que participarán entre 8 y 12 pacientes.

 
CEIP Assumpció, xerrada de Domingo Callariza sobre el temps, 2-3-17

Pau Fabregat Beltran, nou president de Maestrat Viu, ha presentat la quarta edició dels Premis Maestrat Viu, mireu AGENDA.

Molt "currat" i colorista el collage de fotos de Carnaval de la portada del Crònica de Vinaròs


 Amics de Vinaròs edita un llibre escrit per Salvador Oliver, dedicat al caricaturista José Ramón Hortas

 
Amics de Vinaròs presenta una exposició  al voltant de la figura del recordat caricaturista José Ramon Hortas

Vallibona acollirà una nova edició del Maqui’n bloc: http://comarquesnord.cat/2017/02/23/vallibona-acollira-una-nova-edicio-del-maquin-bloc/

Preocupación en Els Ports por el aire contaminado por ozono. El especialista en calidad del aire del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) y Premio Rey Jaime I, el morellano Xavier Querol, indica que, «hay dos tipos de ozono. El bueno está en la estratosfera y llega de forma natural, protegiendo como si fuera unas gafas de sol. El malo se crea en superficie y surge químicamente desde abajo, por el tráfico rodado, las chimeneas de las fábricas y los compuestos boscosos. La brisa del mar arrastra la contaminación hacia el interior por el día y la devuelve al mar por la noche, por eso llega hasta Els Ports, una zona que por su orografía facilita su penetración a unos 2.500 metros de altura, causando estos elevados niveles de ozono contaminante». Más en Vinaròs Mail, 2-3-17. 

Alteración del orden en el paseo marítimo, vehículo circulando en dirección contraria: Policía Local.


Nova concentració contra la violència de gènere, per Mi Mano es tu apoyo, 1-3-17

Vinaròs podrá ver por primera vez los hallazgos del poblado ibérico del Puig. El pasado verano, tras retirar el mirador de la cruz del Calvario, se ha podido profundizar mucho más, con lo que se han encontrado numerosos restos de flechas y cerámica, así como anteriormente se hallaron piedras de los telares del poblado y los restos de un campo frisio. “Actualmente hay excavado como máximo solo un veinte por ciento, o sea, que tal vez algún día podamos encontrar una sorpresa muy grata”.

A partir de este 1 de marzo, 31 partidos judiciales, como el de Vinaròs, cuentan con el nuevo modelo de organización cuyo despliegue se culminará el próximo 1 de abril con la implantación de la NOJ en los cuatro principales -por tamaño- partidos judiciales valencianos. Para llegar a este punto, desde la conselleria se ha venido trabajando durante los últimos 18 meses en distintos proyectos que han sido necesarios para poder hacer realidad el nuevo modelo organizativo. Se han mantenido más de 30 reuniones con los representantes de los funcionarios para negociar todos los aspectos relacionados con la misma. Además, se han formado a más de 50 funcionarios que, a su vez, van a formar al resto de trabajadores de la Administración de Justicia (4.500 funcionarios) en el nuevo modelo y las herramientas organizativas. Más en Vinaròs Mail, 2-3-17.

Els internautes interessats en visitar el Mercat Municipal de Vinaròs, ja poden fer-ho virtualment a través de Google, una iniciativa que busca millorar la presència de la localitat en els resultats de cerca, així com en Google Maps, Google Street View i les aplicacions mòbils de Google. Durant aquesta visita virtual, que pot realitzar-se a través d'aquest enllaç, es poden apreciar les instal·lacions al detall, incloent les botigues i productes que el consumidor podrà trobar en cadascuna. "Es vol difondre la imatge del nostre mercat com un espai de compra, però també com un punt de trobada de la societat, d'intercanvi d'experiències i com a referent d'alimentació saludable i de compra sostenible de productes de proximitat", ha expressat el regidor de Turisme i Comerç, Domènec Fontanet.

El jove xef Jaume Verdú, estudiant de l'IES Mediterrània de Benidorm, ha aconseguit el premi al millor cuiner del V Concurs de Cuina i Servei de la Carxofa per a Joves Professionals que ha organitzat el Centre Integrat Públic de Formació Professional (CIPFP) de Benicarló amb la col·laboració de l'Ajuntament. El plat, creat a base de carxofa amb textures, mollet de roca, i escuma d'all tendre.  «Este concurs demostra que la cuina de la carxofa te una excel·lent cantera». Són les paraules de Raül Resino, el afamat cuiner Estrella Michelin, res més concloure el conclave gastronòmic i instants abans de donar-se a conèixer els resultats. El coordinador de l'àrea d'hostaleria del Centre, Sergi Viana, ha abundat en esta idea. El guardó al millor cambrer ha estat per al representant del CIPFP de Benicarló, Daniel Ferrer, que s'ha distingit per la magistral explicació que ha ofert al voltant del plat presentat pel Centre. El premi al millor equip ha recaigut tambè en l'IES Mediterrània de Benidorm, pel tàndem format per David Buforn i Anna Maria Daza. El segon premi en esta especialitat de cuina en equip ha recaigut en l'Escola d'Hostaleria de Cambrils, representada per Victor Pueyo i Aleix Selvi. Els guanyadors han rebut una carxofa de bronze com a reconeixement institucional. A més, tots els participants, inclosos els guanyadors, han rebut diversos lots.

Sant Jordi ha acollit l'última assemblea comarcal de la Confederació de Jubilats i Pensionistes. L'entitat, que agrupa a diverses associacions locals de persones majors de la comarca del Maestrat, inclosa a l'agrupació amfitriona, es va reunir en el municipi i l'Ajuntament va posar a la seua disposició la sala multiusos de la primera planta del Centre Cívic. L'alcalde, Iván Sánchez, va assistir a la sessió inaugural de l'assemblea i va animar als assistents a realitzar més activitats i reunions conjuntes "que redunden en una millor qualitat de vida i en la promoció de la salut i l'envelliment actiu", alhora que va expressar el seu suport al col·lectiu i es va prestar a col·laborar amb l'organisme facilitant les instal·lacions municipals per a les seues activitats, xarrades o tallers.

L'alcalde de Vinaròs Enric Pla va assistir a la XIV Assemblea de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies a València, on es va abordar una modificació dels estatuts de l'entitat i el llançament de la campanya "Amb menys fem més" , la qual reivindica més competències municipals i millores en el finançament local. "Volem també propiciar mesures de rebuig contra la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de les Administracions Locals, ja que considerem que destrueix el model de govern local basat en una democràcia de proximitat", ha comentat Pla. L'endemà,  l'alcalde va viatjar novament a València per assistir a la presentació del Llibre Blanc de les Infraestructures i el Finançament Territorial a l'Euroregió Mediterrània. En la seua elaboració van participar els ajuntaments de Vinaròs i Benicarló, així com importants empreses de la zona i associacions veïnals. Les principals actuacions en matèria d'infraestructures que recull aquest document per a la zona del Maestrat i els Ports prioritzen la necessitat de millorar el servei de trens de curta i mitja distància, així com el servei d'autobús a les poblacions d'interior. Pla va acudir a una reunió amb el Consell del Departament de Salut de Vinaròs, on es va insistir en la necessitat de traslladar a la Conselleria la situació de dèficit crònic de personal a l'Hospital Comarcal, un problema que no s’arriba a resoldre malgrat les millores de finançament anunciades per a aquest any.

La concejalía de Servicios ha llevado a cabo los tratamientos de prevención para el control de la plaga de la procesionaria en Peñíscola. Concretamente, se han realizado tratamientos individualizados a 60 ejemplares de pino que se encuentran en suelo público y en núcleo urbano, con endoterapia. Éste es un método alternativo de tratamiento fitosanitario, respecto a los tradicionales tratamientos aéreos, del que se destaca, por un lado, la ausencia de nebulización o atomización de productos químicos en el ambiente; y por otro, la total inocuidad para la salud de los ciudadanos pudiéndose utilizar a cualquier hora del día. El sistema consiste en la inyección en el tronco del árbol de una sustancia nutritiva fitosanitaria que se distribuye por todo el sistema vascular de la planta, que evitará la proliferación de las bolsas de la oruga procesionaria. Tal y como los técnicos de jardinería han detallado al concejal del área, Alfonso López, “el tratamiento evitará la proliferación de orugas y con ello las alergias, urticarias y demás reacciones en humanos y otros animales que se suelen ver afectados por los mismos síntomas”

L'Ajuntament de Vnaròs ha rebut una subvenció de 15.000 euros de la Conselleria d'Economia Sostenible, sectors productius, Comerç i Treball, corresponent a les accions que des de la Regidoria de Comerç s'han dut a terme per a la promoció del comerç local durant 2016. Dins d’aquestes destaquen les diferents campanyes de promoció i dinamització del Mercat Municipal, així com les realitzades per a la dinamització del comerç de tota la localitat. Aquesta suma també servirà per finançar les despeses del portal de comerç local http://www.vinaros.portaldelcomerciante.com  on es pot trobar informació d'interès per als empresaris i clients, sobre campanyes locals, notícies del sector i horaris comercials.

Fotospai.com sigue editando La Revista més social en su 6º año. La revista anual destinada a publicar las mejores imágenes de todos los actos del Carnaval 2017, con especial atención a los actos más multitudinarios como la gala de reinas y los desfiles. Este año 2016 volvemos… Seguimos con 108 páginas a todo color, una publicación íntegramente de fotografías del Carnaval 2017, presentes en todos los actos. Recordamos que cada reina incluye su nombre de traje y diseñador. También para las reinas infantiles. Además consta de más de 1000 fotografías.. Con una tirada 2500 ejemplares y a la venta viernes 3 de marzo por la tarde en todos los Quioscos de Vinaròs No te quedes sin ella, estará en todos los quioscos de la localidad y tu colaboración es de tan solo 2€…

Vea en Policía Local.- Pelea en la C/ Cristobal Colón. Accidente en la N340a.

El Partido Popular de Vinaròs criticó  la suspensión de la velada de boxeo considerando que "una vez más se demuestra que Vinaròs tiene un Alcalde y un equipo de gobierno que actúan por capricho y anteponiendo su ideología y sus prejuicios al interés general". El portavoz del PP Lluís Gandía comentó que "es inadmisible que celebrar un evento deportivo, que cuenta con deportistas de Vinaròs y comarca, con el apoyo de la Federación autonómica y de la Generalitat Valenciana se suspenda por una decisión ideológica del Alcalde que debe ser el único al que le gusta politizar todo aquello que sucede". Los populares mostraban su apoyo tanto a los organizadores como a los deportistas de la velada de boxeo y señalaban que "frente al autoritarismo del tripartito local la gente del Partido Popular estaremos siempre por la libertad y el fomento del deporte". Finalizaban los populares señalando que "Vinaròs no merece un gobierno local que miente, genera problemas donde no los hay y discrimina a unos deportistas".

El grupo municipal de Ciudadanos, solicitará el Ayuntamiento de Benicarló que habilite mecanismos para que aquellos contribuyentes a los que se les haya cobrado la plusvalía sin que su inmueble se haya revalorizado, puedan reclamar la devolución, asimismo, se pedirá una posible modificación de la ordenanza que lo regula para que «se establezca como régimen de gestión del mismo el de declaración tributaria». Por este motivo presentará una moción en el pleno municipal del próximo día 30 de Marzo. Lo que queremos desde nuestro grupo municipal, es que el Ayuntamiento de Benicarló haga un análisis sobre el impacto de esta sentencia del Tribunal Constitucional en la tesorería de nuestro municipio y agilice la tramitación de las devoluciones de los posibles afectados para que sea un procedimiento sencillo», señala el portavoz de Ciudadanos, Benjamín Martí. «Nos preocupa que se dé respuesta a las familias, pero también la incidencia económica que tendrán estas devoluciones en las arcas municipales. Es un buen momento para volver a plantear la necesidad de una nueva Ley de Financiación Local», añade el edil de Ciudadanos.

Accident d'escalada a una via ferrada d’Ulldecona amb el resultat d’un jove ferit greu. Es tracta d'un veí de Mataró d'uns 35 anys que va patir diverses fractures i va haver de ser traslladat en helicòpter fins a l'hospital. Dos dies més tard, la unitat de muntanya dels Mossos d'Esquadra va enregistrar un vídeo des de la mateixa via i va fer una reconstrucció de l’accident. A les imatges, s'expliquen les causes del sinistre, a més de donar un seguit de recomanacions. Mireu-ho a aguaita.cat.

El PP criticó a través de su portavoz adjunta, Carla Miralles, la pérdida del aparcamiento gratuito situado entre la calle San Francisco y Raimundo d’Alós «por la desidia de un tripartito que no prioriza ni es capaz de atender las necesidades funcionales de los vinarocenses”. Miralles recordó cómo “el año pasado este aparcamiento ya estuvo a punto de cerrarse y se mantuvo abierto gracias a la buena voluntad de la propiedad. El tripartito anunció que durante ese año se limarían los flecos pero doce meses después lo que comprobamos es que el aparcamiento se cierra porque el tripartito no tiene voluntad de llegar a un acuerdo”. Los populares señalaron que “todas estas plazas de aparcamiento gratuito y cercano al centro urbano que se pierden por culpa del tripartito repercutirán negativamente en el comercio de Vinaròs y en los vecinos de la zona por lo que desde el Partido Popular exigimos que se aporten soluciones al problema”.

Entre el 3 de març i el 2 d'abril de 2017, Vinaròs celebrarà les IX Jornades de la Cuina de la Galera, mireu AGENDA.

La Guardia Civil ha detenido a dos personas, como supuestos autores de siete delitos de hurto en la AP-7. Autores desconocidos sustraían al descuido joyas, dinero y efectos de valor del interior de vehículos que circulaban por la AP-7, concretamente en el Área de Servicio de Benicarló y alrededores. Los guardias civiles comprobaron siempre utilizaban como “modus operandi”, el parar a los vehículos con matrícula extranjera en la AP-7, con el pretexto de que tenían algún problema con alguno de sus neumáticos. Una vez los vehículos afectados estacionaban en el arcén, uno de los autores les hacía bajar mediante engaño a los ocupantes, mientras el otro individuo sustraía los efectos de valor que se encontraban en el interior del turismo. Posteriormente abandonaban el lugar rápidamente. El valor total de lo sustraído asciende a unos 15.000 euros aproximadamente. Por todo ello los agentes procedieron a la identificación, localización y detención en Reus y Tarragona de dos varones de 53 y 42 años de edad, constándole a uno de ellos antecedentes por delitos de similares características.

Portada del 7 Dies Benicarló: La Carrasca i La Paperina tanquen el cicle d exaltacions Ntra. Sra. de la Consolación: 2n D i 3r A de Primària. L'entrevista de la setmana: Maestrat Viu. Mas de Fabra amagava un jaciment únic.

Desde la Asociación de vecinos y cívica Raimundo d’Alós solicitamos por escrito al tripartito de izquierdas que hicieran públicos los desplazamientos del coche oficial. Recordemos que prometieron no utilizarlo, según ellos era un privilegio de la casta, de aquellos políticos que venían a sustituir. Y ahora no se bajan del coche oficial. ACRA solicitó que se publicaran los viajes, kilómetros, destino, personas que suben al coche oficial y el tripartito nos contestó que sí, que le parecía bien, que estaba en sus planes publicar los viajes del coche oficial del que renegaban antes de llegar al gobierno. Nos contestaron en el mes de agosto de 2016. Han pasado seis meses, medio año, el alcalde y su concejal de transparencia han cobrado todos los meses, la extra de Navidad, pero nosotros seguimos esperando. No tenemos datos. Esconden los viajes del coche oficial porque les debe avergonzar utilizarlo cuando prometieron no hacerlo.

L'última fase de rehabilitació de la capella del Convent de Sant Francesc de Benicarló arriba ja a la fase final. Els treballs de restauració de les capelles interiors han descobert importants pintures murals i han permés determinar-ne l'advocació de cadascuna: capella de les Relíquies, capella de la Mare de Déu (possiblement dels Àngels), capella de Sant Pasqual Bailon i capella de Sant Francesc. Paral·lelament, l'equip de restauració ha començat també a treballar en la recuperació de la decoració del cor, una fase que no estava prevista inicialment i que s'ha decidit emprendre després de descobrir, arran d'unes cates, la presència d'elements decoratius de notable interès històric. L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha visitat avui el recinte per a comprovar sobre el terreny l'evolució dels treballs i intercanviar impressions amb la coordinadora de l'equip de restauració i el director d'obres. Miralles ha explicat que «l'Ajuntament està molt satisfet amb l'evolució i el resultat dels treballs, que han tret a la llum un important llegat artístic que ja pertany a tots els benicarlandos». L'alcaldessa ha anunciat que «els treballs finalitzaran en un mes i mig» i ha detallat que «l'espai es dedicarà a usos culturals com conferències, espectacles de xicotet i mitjà format i concerts, ja que l'espai presenta una excel·lent acústica». «Amb la recuperació de la capella, Benicarló guanya un nou àmbit per a la cultura», ha recalcat.

La nova política d'eficiència energètica de l'Ajuntament d'Alcanar preveu un conjunt de mesures per aconseguir un estalvi energètic, fer front a la contaminació lumínica i, a la vegada, resoldre d’una manera més eficaç les necessitats visuals nocturnes del municipi. Aquest pla implica la realització d'actuacions de millora i renovació de les instal·lacions d'enllumenat exterior. Concretament, està previst el canvi de lluminàries a tecnologia LED d'un total de 700 punts de llum d’Alcanar, les Cases i Alcanar-Platja. D'aquesta manera, el consum actual de 92,25 € per punt de llum passarà a 19,68 €, la qual cosa suposarà una reducció de 72,57 € per unitat i un estalvi anual de més de 50.000 €. Aquesta renovació es farà de forma progressiva, i en diversos anys, per tal d'equilibrar la inversió econòmica. En aquest sentit, el consistori preveu acollir-se a una nova línia de subvencions de la Diputació de Tarragona per a la millora de l'eficiència energètica de l'enllumenat públic. La primera actuació d’aquest pla, iniciat a finals de l’any passat, ha estat el reemplaçament de 25 punts de llum a les Cases. Precisament, la substitució de l'enllumenat d’aquesta zona per un sistema més eficient fou una de les propostes guanyadores de la campanya de pressupostos participatius 2016.

El Ayuntamiento de Peñíscola prosigue los trabajos tras el temporal marítimo del pasado mes de enero, con la reposición del sistema de canalización de agua para el mobiliario en playas. Concretamente se ha comenzado a probar los 73 lavapiés y las 30 duchas que se distribuyen en las playas urbanas (Norte y Sur), para comprobar su correcto funcionamiento. Además, se está comprobado todo el sistema de tubos que llevan el agua hasta cada punto para identificar fugas y proceder a la sustitución de la canalización que haya sufrido desperfectos durante el temporal marítimo. La estimación primera tras identificar los primeros desperfectos es que deberá repararse aproximadamente el 20% del total de la instalación y la empresa adjudicataria de la gestión de aguas en el municipio prevé que en, aproximadamente, diez días, esté todo el sistema reparado y repuesto en ambas playas, “con la antelación suficiente para que las playas estén listas para la llegada de la Semana Santa” ha explicado el edil de Servicios, Alfonso López, durante su visita a los trabajos que han arrancado esta misma semana. Los costes serán remitidos a la Generalitat Valenciana, competente en esta materia, “el Ayuntamiento va a adelantar esta tarea para garantizar que nuestro litoral esté en condiciones óptimas para la llegada de turistas con el inicio de la temporada en un mes” ha explicado López. Esta actuación continúa con los trabajos llevados a cabo durante tres semanas del mes de febrero en las que la delegación de Costas dependiente del Ministerio ha llevado ya a cabo las tareas de arreglo de áridos y limpieza en los 7 kilómetros de playas urbanas de la localidad.

Febrer s'ha diferenciat amb la temperatura del febrer de 2016 en una dècima més baixa. La pluja contínua sent generosa, aquest mes ha plogut 9,95 % més que la mitjana, ja portem en el poc que va d'any una acumulació de 616,16 % mes que l'any passat, informa www.meteovinaros.com

Ple a la Sénia.- S’aprova per unanimitat l’ordenança reguladora per a la concessió d’ajuts a empreses per l’assistència i participació en fires durant l’any 2017, amb un import disponible de 8.000 €. Termini de 1 de setembre fins al 15 de novembre.  S’aprova per unanimitat l’ordenança reguladora per a la concessió d’ajuts a petits comerços locals destinats a reformes i nova creació per a l’any 2017, amb un import disponible de 8.000 €. Termini de 1 de setembre fins al 15 de novembre. MOCIÓ DE  S’aprova per unanimitat donar suport a la moció impulsada per l’Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya, el Consorci Localret i el Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, que busca recolzar la implementació de les eines telemàtiques en l’administració per facilitar l’accés al ciutadà a la comunicació. S’aprova per unanimitat la relació de béns i drets afectats corresponent a l’expropiació dels terrenys situats a l’Av. Generalitat, 40 (57), de La Sénia, ocupats per l’obertura i urbanització del vial (abans, carrer Granada).

Vinaròs i Benicarló anuncien nombroses activitats pel Dia de la Dona, mireu AGENDA.

Un agricultor de Peñíscola de 51 años y que responde a las iniciales T.P. fue víctima de un nuevo accidente laboral al volcar su tractor cuando se encontraba realizando trabajos en una finca de su propiedad en la partida Llandell de la localidad, en las inmediaciones del vial CV-141. El Consorcio Provincial de Bomberos de la Diputación, la Policía Local de Peñíscola y los servicios sanitarios se desplazaron rápidamente al lugar para socorrer al herido. Efectivos del parque del Baix Maestrat y hasta cinco policías trabajaron para liberar al agricultor, cuyo brazo había quedado atrapado bajo una rueda. Según explicaron al diario Mediterráneo fuentes policiales, lograron excarcelar al hombre haciendo palanca para retirar el tractor. El afectado sufrió varias fracturas costales y el aplastamiento del brazo atrapado, según el CICU.

La Prefectura de la Policia Local de Vinaròs ha presentat el balanç de seguretat i incidències durant les celebracions del Carnaval 2017 a la localitat, entre els dies 17 i 27 de febrer de 2017. En tot este desplegament humà han participat 311 efectius, repartits en tres torns de treball de la següent manera: 84 en torns de matí, 113 de torns de tarda i 114 en torns de nits. A nivell global, el regidor de Festes, Marc Albella, explica que "tot i la gran afluència de persones en estes dates, els incidents han estat molt pocs, de manera que en relació als resultats dels anys anteriors el balanç és positiu i amb un nombre d'incidències significativament menor ". Segons les dades registrades, han estat 276 els serveis atesos per la Policia Local, el que suposa un descens del 25% respecte a 2016, quan es van produir un total de 371.

Un estudi qualitatiu sobre la fibromiàlgia del campus Terres de l’Ebre de la URV guanya el XX Premi de Ciències Mèdiques i de la Salut Es tracta d’un estudi qualitatiu a partir de la percepció de vuit infermeres que van conduir diverses sessions de teràpia de grup amb malalts de fibromiàlgia a les Terres de l’Ebre. Les principals conclusions són que els pacients de fibromiàlgia perceben la malaltia després d’un esdeveniment estressant agut o cronificat al llarg del temps. Relacionen la influencia de la ment en el cos, es a dir l’estat emocional amb el dolor i malestar. I no saben comunicar els problemes. Els es dificultós gestionar les emocions i en general assenyalen poc suport de la família sobretot de la parella. El premi va ser lliurat divendres passat durant la celebració de les XXXIII Jornades Mèdiques i de la Salut de les Terres de l’Ebre.

Els Mossos d’Esquadra van practicar un registre en una casa de la Sénia en el qual van trobar material per poder fabricar explosius, pertanyent a un veí del municipi, previsiblement amb problemes de salut mental. Aquest veí, de 49 anys, havia elaborat acetilur de plata, un compost químic inorgànic explosiu sensible als cops i la calor, molt inestable i que serveix per provocar detonacions. Segons ha informat avui la policia catalana, durant l’operatiu es van trobar nombroses ampolles de gas blau, utilitzat habitualment en la recàrrega d’encenedors. De fet, se sospita que, en els últims dies, l’home hauria pogut adquirir fins a 70 ampolles d’aquest gas. Llegiu-ho a DIARI DE TARRAGONA.

Tira una maceta impactando en un vehículo. Accidente en Av J.S. El Cano.  3 personas encapuchadas  corriendo, vea P.Local.

Al Vinalab de Vinaròs,presentació del programa pilot Jove Oportunitat - JOOP, dirigit a joves d'entre 16 i 21 anys que ni estudien ni treballen. Esta iniciativa té com a objectiu orientar-los perquè puguen prendre una decisió respecte al seu futur. Jesús Martí, Secretari General de l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) s'ha desplaçat personalment fins a la localitat, per conèixer de primera mà als joves que formen part d'este projecte, finançat amb fons europeus. "Crèiem que calia un programa que inclogués a este sector de la població, perquè estos joves poguessen, a través de coach i psicòlegs, rebre una atenció molt més personalitzada i que els encaminés cap a una sortida laboral o bé a formar-se en un àrea que els motive veritablement", ha explicat Martí. L'alcalde Enric Pla, per la seua banda, ha agraït que Vinaròs fos una de les localitats on es decidís dur a terme el projecte.

El portavoz del Partido Popular de Vinaròs, Juan Amat, ha señalado que “la tan criticada decisión de correos de dejar sin servicio ordinario a más de 6.000 vecinos de nuestra ciudad en las zonas Barbiguera, Boverals, Cala Puntal, Deveses, Ermita, Ameradors, Salines y Triador y que ha sido presentada por el gobierno municipal como una decisión unilateral de Correos es un burdo intento de tratar que pasara desapercibida la dejadez y torpeza del propio tripartito a la hora de defender los intereses de los vecinos afectados, a los que no sólo no ha defendido, sino que ha proporcionado los argumentos para poder adoptar la decisión ahora anunciada”. “Correos no decide calificar a las zonas afectadas como zonas diseminadas, sino que lo solicita a la CNMC, que a su vez requiere al Ayuntamiento se pronuncie al respecto, siendo el propio Alcalde quien señala las zonas afectadas como “diseminado de la localidad”.

ACORD CIUTADÀ demana la compareixença pública immediata de l'equip de govern per desmentir la seva possible inacció i desídia des de fa més un any en el tema del repartiment de correus a la zona nord, sud i Ermita. Lluís Batalla: “Les acusacions del PP són gravíssimes i demanem que siguin rebatudes pel govern. Si no ho fa, les reunions veïnals de la Costa Nord i Sud van ser un engany als veïns, perquè no els van dir res.” El NO més contundent a l'estratègia de CORREUS de no repartir correspondència a les zones fora del casc urbà.No deixa de ser curiós que l'equip de govern, que ha tingut reunions amb Correus, va ser incapaç de respondre-les al plenari. Volien que anéssim “tots a una” però sense saber cap a on.

Accidentes en C/ Ramón y Cajal, C/ Toledo-Llauradors y paseo Ferreres Bretó, vea P.Local.

Les obres de la variant de la carretera N-340 al seu pas pels terrenys del Mas de Fabra, al peu del Puig de la Nau, van treure a la llum, ara fa dos anys, les primeres pistes del que ara s'ha confirmat com un assentament humà a cavall entre els segles VII i VI aC de característiques ben singulars. El regidor de Cultura, Josep Barberà, i els codirectors de l'excavació, Ramiro Pérez i Miguel Vicente, han presentat la memòria dels treballs portats a terme fins al moment i les conclusions que es desprenen de les primeres investigacions. El jaciment s'assenta a una parcel·la de 1.800 metres quadrats sense explotar, fet que ha sigut determinant per al seu estat de conservació, que no ha patit els efectes de l'activitat humana sobre les terres, especialment invasiva en les zones de cultiu de cítrics com és el cas dels terrenys que l'envolten. De fet, tal i com han explicat els arqueòlegs, «estem davant de l'únic assentament de l'època en zona de pla que ha arribat als nostres dies».Els treballs a la parcel·la del Mas de Fabra han tret a la llum la base o cimentació dels murs i diferents estructures excavades a terra, com una gran sitja que podria haver servit per emmagatzemar gra i cereal. Tanmateix, s'han descobert els suports dels pals que sustentaven les teulades de les edificacions, i que, curiosament, amaguen elements simbòlics com petxines o caragoles que complirien una funció ritual. Els treballs han recuperat nombroses peces d'origen iber, entre les quals destaca un vas que contenia una pasta blanca que podria ser calç.

Al Saló de Plens de l’Ajuntament d’Ulldecona, l’acte de lliurament dels primers certificats del Servei de Primera Acollida obtinguts per persones nouvingudes a la Comarca del Montsià. El Servei de Primera Acollida consisteix en un itinerari formatiu que consta de formació en llengua catalana, coneixement de la societat i coneixement del mercat laboral, l’objectiu és promoure l’autonomia personal de les persones estrangeres i catalanes retornades i la igualtat d’oportunitats entre la ciutadania.

La rehabilitación del edificio del faro de Peñíscola podrá mostrar sus resultados dentro de unas semanas. La Diputación de Castellón impulsó esta actuación con el objetivo de que estas dependencias sean el punto de recepción de visitantes y salas de administración del castillo. Desde la institución provincial indicaron ayer a Mediterráneo que los trabajos «estarán finalizados a principios del mes de abril». La previsión apuntaba a que el remozado espacio estaría listo para la primavera, aprovechando el impulso de las vacaciones de Semana Santa, periodo en el cual el municipio recibe numerosos visitantes. La inversión, de 209.800 euros, consiste en el refuerzo de la estructura del inmueble, que tiene 125 años de vida, el arreglo de la fachada y la adecuación del interior para albergar los nuevos cometidos. Previamente, se consiguió la autorización por parte de Puertos del Estado que hacía posible la concesión de uso.

Blanca Ramia, dama 2017 de la Coral Polifònica Benicarlanda, és coralista de la Coral Juvenil Kylix i lligada a l’entitat des de fa molts anys. Laura Boix, dama 2016, va fer imposició de la banda a Blanca i es va acomiadar d’un any molt especial per a ella ja que ha representat la ciutat de Benicarló com a dama de Festes Patronals. El president de l’entitat, Leroy Ariza, va agrair la gran implicació que les dos joves tenen amb la Coral Polifònica Benicarlanda. Uns dels primers actes en què Blanca lluirà la seua banda de dama serà el Concert del Ninot, que se celebrarà el pròxim dia, dissabte, 11 de març, a les 12h, a l’Auditori Pedro Mercader i on les seccions infantils Bovalar i Petiquillo i juvenil Kylix oferiran el repertori que han estat preparant des del gener.

El ple ha decidit atorgar, per unanimitat, la Medalla d'Honor de la Ciutat d'Amposta a la Unió Filharmònica, que aquest 2017 celebra el centenari de la seva fundació. La màxima distinció de la ciutat, que ja s'ha atorgat al CF Futbol i a la Lira Ampostina, s'ha entregat a la Fila pel paper dinamitzador inqüestionable que l'entitat ha tingut en la vida social i cultural d'Amposta durant els seus cent anys de vida, "exercint també un paper cohesiu entre generacions de la nostra ciutat". "Tanmateix, és una de les bandes de música de referència a tot el país i compta, a més, amb una escola des de la qual forma músics de gran nivell". Tal i com va explicar l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, l'entrega de la Medalla d'Honor de la Ciutat a la Fila es farà el 29 d'abril, en el marc del concert inaugural del centenari, que just rememorarà els cent anys del primer concert que va fer la Fila. Tomàs també va avançar que des del consistori i l'entitat, s'ha convidat al president del país, Carles Puigdemont, a presidir aquest esdeveniment.

El Partit Independent per Benicarló (PIBEN) demana a l'ajuntament la instal·lació de contenidors de reciclatge per a l'oli d'ús domèstic, així com campanyes de conscienciació sobre l'us del servei de recollida de mobles i objectes voluminosos, o els problemes derivats del llançament de tovalloles humides en els conductes d'aigües residuals. El PIBEN ha demanat la realització d'una campanya de conscienciació per al reciclatge dels olis d'ús domèstic, amb contenidors específics distribuïts per diversos punts de la ciutat, així com per a conscienciar sobre l'ús del servei gratuït de recollida de mobles i objectes voluminosos enlloc de abandonar-los al carrer junt als contenidors, o també sobre els problemes derivats del llançament de tovalloles humides als vàters. Els olis d'ús domèstic son molt contaminants i la falta de contenidors en el nucli urbà fa que molta gent opte per llençar-lo pel desaigüe.

Una vegada finalitzada la fase de votacions, la Regidoria de Participació Ciutadana de Benicarló ha fet públic el resultat de les propostes que la ciutadania ha prioritzat; un projecte de panells informatius, l'adaptació de parcs infantils inclusius o la millora de la senyalització del municipi han quedat entre els projectes més votats. També s'ha votat per l'augment d'aparcaments per a bicicletes o per l'adaptabilitat de l'entorn del Magatzem de la Mar, entre molts d'altres. El resultat s'ha obtingut de la suma de la votació de la ciutadania (40%) i de les taules de treball (60%). Ara, només queda esperar a la convocatòria del grup de seguiment per poder saber quins projectes es podran executar, en funció de la quantificació econòmica. Cal recordar que la quantitat destinada a pressupostos participatius és de 100.000 euros. La regidora de Participació Ciutadana, Susana Pérez, ha agraït «el treball dels ciutadans que, de manera desinteressada, han treballat en els projectes».

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L