Loading

Recordeu l' anterior Lo Más News: del 25 de juliol a l'1 d'agost de 2017 i els anteriors

Lo Más News, de l'1 al 8 d'agost de 2017

Los dos puntos más negativos del país, en opinión de la joven de Vinaròs Laura Fuster Adell , son el clima y que es más caro que España. Respecto al clima hay días de mucho frio, humedad, lluvia…y algún que otro día nieva. “No es que sea el peor clima, porque por ejemplo a finales de mayo, llegamos a estar a unos 20 grados, pero la verdad es que comparado con lo que estamos acostumbrados en España es bastante diferente. Además, en pleno invierno hay muy pocas horas de sol y sobre las 15:30/16 puede hacerse de noche”. En cuanto a la economía, reconoce que el nivel de vida es alto, “es caro salir y querer vivir un poco como en España, pero respecto a supermercados suele ser bastante parecido”. “Una cosa que creo que echamos de menos todos los que nos vamos fuera de España es el poder sentarse en una terraza con una cervecita y con el sol delante (sin olvidarnos de las tapas)” añadía. Laura nos contaba una especial curiosidad danesa: en las casas o en cualquier sitio que esté visible, solo se puede colgar la bandera del país “si te atreves a colgar otra bandera, aunque sea de broma, te pueden denunciar. Tienen mucha devoción por su país y además cuidan mucho su calidad de vida”. También nos remarcaba que en Dinamarca se pagan unos impuestos altísimos, “pero eso se recompensa con una buena educación, gratis,  con pagas para todos los universitarios etc.”  Vea más en Vinaròs Mail, 3-8-17.


Bous de Sant Roc a Morella


Al passeig marítim de Vinaròs, centenars de persones han participat en la Tallada d'Cabells Solidària organitzada per recaptar fons aquest any a benefici d'AFANIAD.

 
Vallibona, romeria a S Àgueda, 7-8-17

La lluvia interrumpió la gala de reinas del Summer Carnaval cuando faltaban 12 reinas aun por salir. . El evento se inició una hora más tarde de lo previsto por la presencia de lluvia momentos antes del inicio, y cuando se llevaba una hora y media de gala volvió a hacer acto de presencia y se tuvo que cancelar el acto cuando faltaban 12 reinas aun por salir. Fue presentado por Dj-J-Nathan y Keunam –finalista del programa ‘Tu cara no me suena todavía’-, que realizó algunas parodias musicales como la de Shakira, que arrancó los aplausos de los que llenaron la avenida de Fora Forat. El inicio fue con la actuación de las reinas infantiles, mientras se intercalaron las excelentes actuaciones de baile de Gentsana y Locura. Después fue el momento de las reinas de las comparsas, que volvieron a lucir los espectaculares trajes que sacaron el pasado carnaval. Además, por la tarde se pudo apreciar una exposición de los trajes de las reinas. Este domingo hubo una batalla de globos de agua en la carpa del Atlántico, y la masterclass de zumba en el ágora del paseo marítimo. La jornada concluyó con la carrera Summer Carnaval, con temática hawaiana.

Desde la Comisión Organizadora del Carnaval lamentamos profundamente los hechos. Momentos antes de la gran Gala de Carnaval, nos vimos obligados a transportar todos los trajes a la carpa adyacente al recinto a causa de la lluvia. Ante eso y teniendo que volver a probar equipos, transportar y organizar los trajes, acabar de vender entradas y todos los trabajos de última hora que nos veíamos obligados a realizar ante este hecho, la Comisión decidió retrasar la g...ala una hora, anunciándolo en las redes sociales y a todo el mundo que estaba esperando a entrar al recinto. Es una pena no poder controlar la meteorología y que meses de organización y días de duro trabajo e ilusión desde esta comisión se tiren por la borda por un capricho del tiempo que en ningún momento estaba pronosticado. Desde aquí queremos pedir disculpas al público, pero sobretodo a nuestras reinas por no poder haber disfrutado al completo de la gala. Nos gustaría agradecer a todas las reinas y representantes que ayer nos ayudaron a intentar organizarnos y mover trajes en esos momentos de caos. Una vez más, a nuestras reinas, GRACIAS y mil gracias por defender vuestro reinado. Algunas ayer pudisteis mostrar, una vez más, lo grande que es nuestro carnaval. A las que no, os mandamos muchos ánimos y sentimos los inconvenientes causados.

Vinaròs dio inicio al Summer Carnaval con el sopar a la fresca en el paseo de Fora Forat, acto multitudinario al que acudieron alrededor de 2.000 personas, más que en ediciones anteriores, ya que posteriormente contaba con el aliciente de una Fiesta Petarda que incluía la esperada actuación de la drag queen Sethlas, que con su número transgresor con sus trajes de Virgen y de Cristo crucificado conquistó el trono de la vigésima edición de la Gala Drag del Carnaval de Las Palmas de Gran Canaria. Sethlas realizó tres actuaciones (a las 00.30, la 1 y la 1.30 de la madrugada), pero la más esperada era precisamente la última, que fue la que le valió el primer puesto y estuvo además en su momento rodeada de polémica por sus referencias religiosas a la Virgen y a la crucifixión de Cristo. En un pequeño pero muy cuidado escenario a modo de radiocassette de los años 80, Sethlas realizó la misma actuación que le valió el reconocimiento en Canarias -aunque faltó la escena de la crucifixión- y arrancó los aplausos del mucho público que se congregó expresamente para verla, en una actuación transgresora que se desarrolló sin ningún tipo de incidente.  La fiesta continuó con el Dj Carlos Martorell hasta las 5 de la mañana.


Vallibona, agost 2017, Mireu un segon vídeo de
Diabòlics Músics de Sant Boi

Travessia al Port de Vinaròs: els guanyadors van ser David Miranda del C.N. Vinaròs i Maria Soto del C.N. Fènix Manises, el millor equip en classificar els 5 primers nadadors en la prova de 2000 metres va ser el Club Natació Vinaròs amb David Miranda, David León, Andreu Navarro, Miquel Segarra i Marc Vea. El nadador més jove amb 5 anys va ser Rafa Ferrer del C.N. Vinaròs i el més vetera, Manolo Falco independent, trofeus patrocinats per la Caixa Vinaròs, l'equip amb més participants va ser el C.S.N.Rafelbunyol. La primera travessia a ser l'adaptada que van fer una distància de 500 metres sent el guanyador: Ramon Meseguer. La segona va ser la dels més menuts i el futur del club, fent una distància de 250 metres i guanyant: Joan Montserrat del C.N. Vinarós i Zaida Caballer del C.N. Rafaelbunyol. La tercera va ser la de 700 metres amb prou nivell sent la guanyadora Sara Vea del C.N. Benicarló i Ramon Calatayud del C.N. Fènix Manises, l'última va ser la gran de 2000 metres.

 
Vallibona proclama reines i dames, amb àmplia representació vinarossenca

Els quatre grups municipals que integren el Ple de l'Ajuntament de Benicarló han aprovat per unanimitat l'exposició pública de la versió preliminar del PGE. L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha afirmat que «estem de enhorabona amb aquesta aprovació, perquè suposa l'inici de la part final de l'aprovació definitiva del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU)». «Una promesa -ha dit l'alcaldessa- que aquest equip de govern es va marcar en començar la legislatura i que ens permetrà definir el model de ciutat que volem». Miralles confia que «l'aprovació definitiva del PGOU puga ser a finals de 2018». A partir d'ara, una vegada es publique en el DOGV, s'obrirà un període de participació pública de tres mesos, durant el qual es podran presentar al·legacions, suggeriments o observacions. En el mes de setembre l'alcaldessa, acompanyada dels tècnics municipals i de l'equip redactor del PGE, convocarà a tota la ciutadania en un acte públic que tindrà lloc al Magatzem de la Mar per tal d'explicar àmpliament el document i donar a conéixer el model de ciutat que marca el Pla Estructural. Una vegada finalitzat el procés, s'elaborarà el document de participació pública, sintetitzant els resultats. Amb tota aquesta documentació, es formarà l'expedient d'avaluació ambiental i estratègica i s'enviarà a la Conselleria l'aprovació provisional i l'expedient d'avaluació ambiental, per tal que l'administració autonòmica formule la declaració ambiental i territorial, en un termini de tres mesos.

En el “Hogar San Sebastián” de Vinaròs, se le rendía homenaje a la residente NIEVES ALSINA AGUT por su 103 cumpleaños La  concejala de Política Social, Igualdad y Discapacidad Mamen Ruiz Rueda, trajo una decorativa tarta de cumpleaños, de parte del consistorio. Junto a ella estuvo en todo momento su hermano, el cual deseó acompañarla en este entrañable momento. También se la hizo entrega de una segunda tarta de cumpleaños. Tal cosa, honra a esta joven e inquieta concejal de nuestro ayuntamiento. Nieves nació en la vecina localidad de Benicarló el 07/08/1914. Después de trasladarse a residir en Barcelona donde fue una afamada modista, en la etapa de su jubilación se volvió de nuevo a su Benicarló natal. Desde hace seis años reside en el “Hogar San Sebastián”.

'Comerç al carrer'. Algunas de las calles emplazadas en el corazón del casco histórico de Benicarló se vieron repletas de vecinos, visitantes y turistas en una jornada que dio un poco de tregua a las elevadas temperaturas de los últimos días. La edil de Comercio, Rosana Marzá, que visitó la iniciativa también con la alcaldesa de Benicarló, Xaro Miralles, mostró su satisfacción por la buena marcha de la edición más veraniega de esta iniciativa, que también se desarrolla a los meses de febrero o marzo, momento que aprovechan las tiendas para lanzar con precios especiales todos los productos que venden. La iniciativa, como todas las otras ediciones, está organizada por la Unión de Comercios de Benicarló y la Concejalía de Comercio y Mercados del Ayuntamiento de Benicarló.

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha rebut avui el nou jutge de pau de Benicarló, Joan Ferré Querol, acompanyat del jutge de pau substitut, Ramón Soriano, i del que ha estat jutge de pau de Benicarló durant els últims 12 anys, Juan Manuel Torres. Ferré ha pres possessió del càrrec per als propers quatre anys com a màxim responsable de la justícia de pau, que constitueix el primer graó de l'organització judicial espanyola i la més propera a la majoria dels ciutadans. Ferré és llicenciat en Pedagogia i Ciències de l'Educació per la Universitat de València. Ha desenvolupat la seua trajectòria professional en el món de l'Orientació escolar i professional. Des de 1984 ha treballat en el Servei Psicopedagògic Escolar de la Conselleria d'Educació, amb seu a Vinaròs i àmbit de treball comarcal. Ha compatibilitzat el seu treball amb el de professor associat de la delegació de la UNED a Benicarló. Actualment està jubilat i col·labora com a voluntari en diverses associacions de Benicarló.

El Partido Popular de Vinaròs ha solicitado tras reunirse con los vecinos de la calle Murcia, que “el tripartito reponga los bancos que eliminó sin motivo ni justificación alguna y que han provocado malestar y molestias a los vecinos que frecuentaban dichos bancos”. El portavoz adjunto de los populares, Lluís Gandía, explicaba que “la calle Murcia es una zona peatonal y los bancos eran utilizados mayoritariamente por gente mayor que disfrutaba de la tranquilidad de la zona y que ahora ven como no tienen sitio suficiente para sentarse”. Tras retirar 3 de los 6 bancos existentes desde que se urbanizó la calle los vecinos se movilizaron presentando un registro de entrada con firmas de los vecinos y el Partido Popular se interesó por el tema en el pasado pleno ordinario sin obtener ninguna respuesta por parte del tripartito.

  
Exposició de vaixells en miniatura de Juan Roda

La Junta de Gobierno de la Diputación de Castellón ha aprobado el convenio con la Junta Local Fallera de Benicarló para colaborar en los gastos de la participación de las Bandas de Música en el desfile de la Ofrenda de Flores a la Mare de Déu de la Verge del Mar de las Fallas 2017. 12.000€ es la cantidad que destina a la Junta Local Fallera, la Diputación Provincial que encabeza, Javier Moliner, con el fin de contribuir al coste de las bandas de música de la ofrenda a la virgen. El portavoz del grupo municipal del PP de Benicarló, Juan Antonio Mañá Ferrer, se ha mostrado satisfecho “ante esta ayuda que apoya una fiesta tan arraigada y querida en nuestro pueblo, multitudinaria y popular, como es la fiesta fallera benicarlanda”, una fiesta que ha recordado celebrará su 45 aniversario en 2018. Al mismo tiempo, Mañá ha valorado la iniciativa de la Diputación de Castellón de promover este verano en Benicarló el proyecto La Mar de Circ.. “Gracias al esfuerzo de la Diputación provincial, en colaboración con diversos ayuntamientos, entre el que se encuentra el de nuestro municipio, la magia del circo llega a diferentes rincones de la provincia con espectáculos de gran nivel”, ha destacado el portavoz popular.

 
Presentació del 10K nocturn, mireu agenda

L'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre ha aprovat avui per unanimitat, en sessió plenària extraordinària, un suplement de crèdit per valor de 78.000 euros per ampliar la partida pressupostària destinada a "Manteniment de bombeig i depuradora". Aquesta quantitat s'invertirà per fer front als treballs que s'estan realitzant a la platja de Les Fonts, després d'haver detectat el passat mes de juliol, l'existència d'un focus de contaminació per Escherichia coli. Des del moment en què la Direcció general de l'Aigua va comunicar la situació, l'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre va realitzar una actuació per bombar i depurar l'aigua fora de la platja. També s'han realitzat treballs d'inspecció de la xarxa de sanejament municipal i en col·lectors d'edificis privats i instal·lacions hoteleres, a la fi de localitzar de manera precisa el focus de la fuga. Tot i que la platja torna a ser apta per al bany i els resultats de les anàlisis que s'han obtingut en els últims dies són excel·lents, els treballs continuaran fins a localitzar el focus i solucionar la incidència que ho estigaprovocant.

Organitzat per l´Ajuntament de Càlig, en col·laboració de l'Associació Les Ametletes, se celebra en la localitat el Dia de la Dona Calijona, en el qual estan participant 250 dones de totes les edats. Acompanyades de la xaranga, Guaraná Street Band, les participants han eixit des del Centre de Cultura i han realitzat una cercavila, molt animada, per la població, fins a arribar al monument de la Dona Calijona, lloc en el qual les Reines i les seues Corts d'Honor han realitzat una ofrena floral. Posteriorment, i per a refrescar la calorosa jornada, des de Les Ametletes s'ha obsequiat a totes les participants amb un got d'orxata i fartons, amb els quals reposar forces abans de l´Entrà de bous de carretilla i posterior toreig en la plaça. Moltes han sigut les valentes, que s'han enfrontat als bous. Finalitzada l'exhibició taurina tota la comitiva s'ha desplaçat fins al Centre de Cultura, lloc en el qual es realitza el menjar de germanor i posterior ball.

 
Vallibona, "joies" de S.Domingo, 5-8-17

Milers de persones han gaudit d'un dels actes més esperats de les Festes Patronals de Càlig, l´Entrà de Bous, que ha aconseguit reunir a un nombrós públic, atret per aquesta Festa declarada d'Interès Turístic Provincial. A la vesprada, l'Associació Esportiva, ‘Mou-te, s'ha encarregat d'animar l'espera amb una actuació, que ha comptat amb una gran participació, incloses Reines i Corts d'Honor de les Festes Patronals. Posteriorment, la ‘Penya Els Amics’ ha efectuat una Entrà infantil amb bous de carretilla i també inflables, encara que l'acte més massiu ha sigut l´Entrà de Bous a l´estil calijó, que s'ha desenvolupat amb total normalitat pel recorregut habitual, iniciant-se d'aquesta manera la festa taurina a Càlig.

Este jueves 3 de agosto fue en Vinaròs el más caluroso del año con 28,3 ºC de media, y una temperatura máxima de 35,3 ºC a las 19,30 horas, con un índice de calor a las 19,25 de 43,9 ºC. Realmente son cifras altas para esta zona, por ejemplo en 2016, el día mas caluroso fue 27,0 ºC, la temperatura máxima 31,7 ºC, el índice de calor máximo 35,5 ºC, y en 2015 día mas caluroso 28,1 ºC, la temperatura máxima 31,8 ºC y el índice de calor máximo 37,0 ºC. Metovinaròs 4/08/17, 07:00.

La Guardia Civil ha detenido a un varón como supuesto autor de un delito contra la salud pública (cultivo de marihuana). La actuación se inició con motivo de los servicios que la Guardia Civil tiene establecidos para combatir el tráfico y cultivo de sustancias estupefacientes en la provincia de Castellón, cuando agentes del Cuartel de Villafranca del Cid descubrieron una plantación ilegal de marihuana en una finca aislada en las cercanías de la localidad de Benasal. Por dicho motivo los guardias iniciaron un dispositivo para dar con el responsable de dicho cultivo, logrando localizar, identificar y detener a un varón de 63 años de edad y vecino de Benasal, como supuesto autor de un delito contra la salud pública (cultivo de marihuana). En total se incautaron 47 plantas de marihuana, arrojando un peso total de 21 kilogramos. El detenido en unión a las diligencias fue puesto a disposición de los Juzgados de Vinaròs.

Una embarcación de Salvamento Marítimo tuvo que retirar una barca hundida en el puerto de Vinaròs. La embarcación se hallaba hundida en vertical en pleno puerto y únicamente se veía la parte de la popa, por lo que resultaba un peligro para las embarcaciones pesqueras que salían o entraban a las instalaciones portuarias por la posibilidad de choque en caso de no ser vista.


Un incendi a la N-232, a 6 km. de Vinaròs, obligà a tallar la carretera pel fum

En Xiva de Morella un rayo impactó contra el campanario, causando considerables daños. El fenómeno abrió un gran boquete en el campanario. Cascotes de elevadas dimensiones cayeron sobre la plaza de la iglesia y destrozaron un vehículo, además de afectar a coches. En el interior del templo, la descarga dañó la instalación eléctrica. La gran humareda que se derivó de esta situación meteorológica se extendió por la plaza y calles adyacentes. Efectivos del parque de Els Ports se desplazaron con urgencia hasta Xiva para revisar el estado de la construcción, limpiar la zona afectada y comprobar que no se produjesen incendios. El alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, hizo mención al «trabajo y la rápida actuación de los bomberos y de la Policía Local; afortunadamente no hemos tenido que lamentar daños personales». Los primeros vehículos del consorcio provincial llegaron pocos minutos después del suceso, para hacerse cargo de la situación y evitar posibles males mayores. A la par, se personaron dotaciones del cuerpo municipal de Morella y de la Guardia Civil, que acordonaron la zona. El rayo provocó una gran explosión, que estremeció a los vecinos. En este sentido, Fernando Rubio relató que había impactado «justo encima de una campana, y ha hecho un enorme boquete. Los cascotes, algunos grandes, han caído sobre los coches». El jefe de la Policía Local, José Luis Grau, añadió que varias calles de la población «se quedaron sin luz».

El Concurs de Fotografia Ciutat de Benicarló arriba ja a la XIX edició, mireu AGENDA.

 
Vallibona, missa de S.Domingo, 5-8-17

 
"Mi mano es tu apoyo", concentració d'agost contra la violència de gènere

Programació d'agost, festival de curts, tall de pèl solidari, entre altres coses, a la portada del diariet de Vinaròs. Cicle de Música, carnaval, sopar de gala, escola de ciclisme, etc. al 7 Dies. Concert de cine, gegants i cabuts, homenatge a la cultura i l'acció social, mireu 7 Dies Benicarló-El Dissabte, a PREMSA

 
Exposició de carnaval al mercat

El Hospital Comarcal de Vinaròs ha modernizado la unidad de Esterilización con la renovación de parte de su equipamiento y la adquisición de material de última tecnología que posibilita así triplicar, en el mismo periodo de tiempo, la capacidad de esterilización tanto del área quirúrgica como de los otros servicios hospitalarios que requieren también componentes estériles para su atención diaria. De esta forma, se ha dotado al servicio con un nuevo esterilizador a vapor con capacidad para 6 contenedores de gran tamaño, sistema de control más potente, pantalla táctil, eficiencia en el consumo tanto de agua como de energía y menú de navegación intuitivo. Proceso más ágil, eficiente, sostenible y seguro Cabe destacar que este equipo sustituye a un aparato que tenía una antigüedad de 25 años. La inversión en este nuevo equipamiento ha tenido un valor de 50.000 euros. Además, el mismo plan de renovación ha incluido una ventana guillotina que comunica la zona sucia (a la que llega el material contaminado por su uso en el quirófano) con la zona limpia (en la que se lava el material y después se esteriliza), de modo que evita el paso de un lugar a otro por el pasillo exterior, agilizando el proceso y dotándolo de mayor seguridad. El equipamiento se ha completado también con la adquisición de dos carros hidráulicos para la carga y descarga del nuevo esterilizador a vapor y unos guantes de fibra especial que soportan los 135º a los que sale el material descontaminado-

Davant les reiterades queixes de ciutadanes i ciutadans que s’apropen a l'Ajuntament de Vinaròs, manifestant que en l’oficina de Correos no tan sols no els donen informació en relació al restabliment del repartiment a la Costa Nord i Sud, sinó que els deriven a l’Ajuntament de Vinaròs, aquest vol reiterar les següents consideracions: - El consistori ja ha traslladat a Correos diverses cartes sol·licitant el restabliment d'aquest servei al més aviat possible, però no té més competència en aquesta qüestió. - Els responsables de zona de Correos no han contestat encara cap de les nostres comunicacions. - Davant d'aquesta situació, els afectats i afectades, si no estan satisfets amb el servei o l’atenció que reben a les dependències de Correos, han de realitzar aquestes queixes a l’oficina postal, que és l'entitat que ha de restablir el repartiment de la correspondència a domicili i la responsable de la qualitat del servei. En aquest sentit, l'Ajuntament reitera el seu suport al sentir majoritari dels residents d'aquestes zones i demana a Correos, una vegada més, que restaure aquest servei amb la màxima celeritat, tal i com estableix l’acord de la Comissió Nacional del Mercat i la Competència (CNMC), que va traslladar a les parts el passat 5 de juny de 2017.

El portavoz adjunto del Partido Popular de Vinaròs, Lluís Gandía, ha lamentado que “una vez más el Alcalde intenta eludir sus responsabilidades en el tema de Correos y es víctima de sus propias palabras cuando hace dos meses anunció un restablecimiento del servicio que, a fecha de hoy, sigue sin producirse”. Desde las filas populares se recordaba que “la inacción y la desidia del tripartito unida a la ocultación del tema que realizaron durante muchos meses a los vecinos afectados es la única responsable del recorte en el servicio que afecta a más de 6.000 vinarocenses, así quedó demostrado en el pleno tras el estudio del expediente”. Gandía señalaba que “hace dos meses el Alcalde apareció de forma precipitada y triunfalista anunciando un restablecimiento del servicio tras hacer aquello que debería haber hecho muchos meses antes y son sus palabras las que han ocasionado una vez más una frustración en los vinarocenses que ven como pasan los meses y sigue sin restablecerse el servicio”.

L'Ajuntament de Benicarló ha contractat vuit joves menors de 30 anys que durant un any realitzaran tasques tècniques i administratives en diferents departaments municipals. En concret, s'han incorporat una orientadora laboral, dos periodistes, una lingüista, dos oficials administratius i dos conserges. L'orientadora laboral realitzarà tasques de suport en l'Agència d'Ocupació i Desenvolupament Local, mentre que els dos periodistes s'incorporaran al Gabinet de Comunicació i l'Emissora Municipal, i la lingüista treballarà en l'Agència de Promoció del Valencià – Aviva Benicarló. Un dels dos oficials administratius s'incorporarà al departament de Participació Ciutadana i l'altre estarà dedicat a actualitzar l'inventari patrimonial de l'Ajuntament. Finalment, els dos conserges estaran adscrits a l'Àrea d'Esports, per tal de poder cobrir totes les necessitats dels diferents edificis i instal·lacions municipals. L'alcaldessa de Benicarlo, Xaro Miralles, ha donat la benvinguda als joves i s'ha mostrat satisfeta per aquesta subvenció, que suposarà «una oportunitat excel·lent per a adquirir experiència en el món laboral i fomentar el talent». Avalem Joves + és el pla de foment de l'ocupació juvenil de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. En aquest pla, que compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu, la Conselleria invertirà 148.387,20 euros, dividits en dos plans: l'EMPUJU per a persones joves, amb 77.235 euros, i EMCUJU per a joves qualificats, amb 71.152,20 euros. L'Ajuntament, a més, aporta les quantitats restants per cobrir la totalitat de les despeses de contractació.

La apuesta de la Diputación de Castellón por promocionar la oferta turística provincial en los principales mercados europeos ha ayudado a consolidar un año 2017 como el más importante para el sector turístico. Tanto es así que los datos ya oficiales del primer semestre reflejan un aumento del 11,32% en las pernoctaciones hoteleras, impulsadas principalmente por el tirón de los extranjeros, que crecen un 14,59%. “Este dato demuestra el acierto de Gobierno Provincial al aumentar hasta 1,5 millones de euros las inversiones directas en la promoción de la oferta turística provincial en los mercados emergentes de Europa”, ha explicado el vicepresidente y diputado de Turismo, Andrés Martínez. El hecho es que el total pernoctaciones del primer semestre del año ha sido de: 2.872.589, que suponen un aumento del 11,32% con respecto a 2016. En cuanto a las pernoctaciones nacionales, han sido 1.812.379 con un aumento del 9,41% con respecto a 2016, mientras que las extranjeras han sido de 1.060.210, con un aumento del 14,59% este año. En cuanto al número total de viajeros que se han alojado en hoteles de la provincia, han sido 753.015, que suponen un aumento del 7,80% con respecto a 2016. De estos, los viajeros nacionales han sido 597.038, con un aumento del 6,53% con respecto a 2016. En cuanto a los extranjeros, han sido 155.977, con un aumento del 12,95%.

Un fuego declarado en el almacén anexo a un chalet, en Peñíscola, requirió de la asistencia de los efectivos de bomberos. El incidente ocurrió en una propiedad de la urbanización Arco Iris, situada junto a la carretera CV-141. Las llamas destruyeron por completo este espacio, cuya cubierta estaba formada por placas de uralita pero, afortunadamente, no hubo que lamentar desgracias personales, ya que no había nadie en el interior. Gracias a la rápida intervención de los bomberos del Consorcio Provincial, el fuego no se extendió a la edificación contigua, ni tampoco a las viviendas colindantes. Las causas del siniestro están siendo ahora investigadas por la Guardia Civil, que ayer revisó la instalación eléctrica del espacio, así como la zona donde se originaron las virulentas llamas, explicaron fuentes conocedoras de los hechos. El almacén presentaba un aspecto de destrucción al haber dentro productos y enseres altamente inflamables.

ERC Alcanar torna a denunciar la suplantació de la seva identitat i la manipulació de documents oficials El passat 30 de juliol van aparèixer al municipi diversos fulletons amb informació sobre un acord de la Junta de Govern Local (JGL) modificat i que incloïa un fals segell del grup municipal d’ERC. Des de la secció local d'ERC volem mostrar el nostre malestar, ja que tornem a sofrir les males arts a l'hora de fer oposició, la manca d'escrúpols i l'absència d'un llistó ètic de persones que ens fan reviure moments molt durs de la història recent del nostre municipi. Treballarem per eradicar aquestes pràctiques sense sentit i amb l'únic objectiu de malmetre la imatge del nostre grup municipal.

El Museo del Gas de la Fundación Gas Natural Fenosa presenta la exposición itinerante Energytruck. Del 7 al 11 de agosto, la muestra estará en los municipios de Vinaròs y Benicarló, vea AGENDA.

La concejalía de Turismo del Ayuntamiento de Peñíscola ha hecho balance de los primeros meses de actividades programadas por el área de Turismo para esta campaña estival. Con éxito de participación en los distintos programas, “destaca la cifra total estimada de participantes que supera los 20.000” tal y como ha valorado el concejal del área, Rafael Suescun. Las actividades deportivas en la playa, como las clases de zumba o aeróbic, han contado con gran seguimiento por parte de los turistas; se han ofertado un total de 80 clases distribuidas por disciplinas y en los distintos días de la semana en las que han participado más de 5000 aficionados. Las visitas guiadas al patrimonio histórico y arquitectónico de la Ciudad Antigua, las de la Sierra de Irta y la visita nocturna a la ciudadela forman parte de la habitual oferta del destino, todas ellas son gratuitas previa inscripción en al oficina de información turística y han contado con gran aceptación, sumando más de 3000 participantes. Atendiendo al perfil del turista mayoritario en el destino, que viaja en familia, el área de Turismo ha reforzado este año las actividades destinadas a compartir con los más pequeños. A los habituales talleres y juegos dirigidos en el Paseo Marítimo, se suma el Festival de Teatre al Carrer, que programa la concejalía de Cultura en el Casco Antiguo para el público familiar y, como novedad este año, las visitas guiadas infantiles por el patrimonio histórico. Además, se ha programado todos los miércoles y viernes pasacalles y espectáculos itinerantes de animación infantil.


Activitats a la plaça de bous, 3-8-17

S’ha presentat el jurat que decidirà qui serà el guanyador del Concurs Nacional de Cuina Aplicada al Llagostí de Vinaròs en la seua 15 edició, que se celebrarà el proper 25 de setembre al Mercat Municipal. L’Ajuntament de Vinaròs vol destacar aquesta 15a edició i per això ha convidat a presidir el jurat a Vicent Guimerà, xef de l’Antic Molí d’Ulldecona, el que va estar guanyador de la primera edició l’any 2003 i que recentment ha aconseguit l’estrella Michelin per al seu restaurant. Vicent Guimerà s'uneix al selecte grup de cuiners i experts del món de la gastronomia que han encapçalat aquest esdeveniment al llarg de la seua història, com ara Carme Ruscalleda, Jordi Roca, Ricard Camarena o Kiko Moya. La resta dels membres del jurat representen diferents àmbits del món de la gastronomia i fan que el concurs tinga un alt nivell: Pablo Márquez és periodista i crític gastronòmic. En l’actualitat és Assessor Gastronòmic de Gasma, el Campus de Gastronomia i Management Culinari de la Universitat CEU Cardenal Herrera; Daniel García és propietari i xef del Maroleum en Màlaga. Ve en representació de la Selecció Espanyola de Cuina i també va participar en el concurs de Vinaròs guanyant el Llagostí d’Or l’any 2015; Agustí Torelló és sommelier i productor de cava i va estar el primer president del jurat del concurs l’any 2003; també hi serà Cristian Biedma Romero, xef representant de l’Associació de Restauradors de Guardamar del Segura.

 
Cent seixanta-unè tall de carretera. Les Cases 3/8/2017

Un tercer eje para la inversión en los polígonos industriales de Vinaròs se centra en mejorar las vías públicas, implantando una red de carriles bicis, crear aparcamientos y zonas verdes de las que carecen los tres polígonos. En total de la ayuda es de 1.045.000 euros, siendo el polígono Capsades el que se lleva más parte, 600.000 euros, mientras que el margen izquierdo del polígono Planes Altes, 300.000 y el del portal del Mediterráneo, 100.000 euros. Hay una partida además de 150.000 euros para ayuda directa a las empresas para mejorar sus fachadas y rotulación para lo que el 24 de julio habrá una reunión. Vea más en Vinaròs Mail, 3-8-17.

Càlig es disposa a iniciar les Festes Patronals, en honor de Sant Llorenç.

Integrantes de la brigada municipal de Obras y Servicios y de la empresa de limpieza de Peñíscola se dedicaron a borrar y tapar las diferentes pintadas aparecidas que incluían lemas contra el turismo. La de mayores dimensiones, en la fachada del edificio sociocultural, llevaba la firma del colectivo Arran el Sénia, ligado a la formación política CUP. Otras muestras de vandalismo urbano aparecieron en las inmediaciones del recinto portuario, el pasaje que conecta la avenida Espanya con la plaza Zaragoza, o uno de los puentes peatonales que cruzan el Ullal de l’Estany. Se trata de la primera vez que se dan estas muestras de turismofobia en la localidad.

La Guardia Civil de Castellón investiga un supuesto caso de maltrato animal que la asociación animalista El Refugio atribuye a la perrera El Corralet, de Vinaròs, concretamente a uno de los dueños de estas instalaciones. Desde El Corralet han negado el maltrato animal y han explicado que el animal en cuestión estaba enfermo y en malas condiciones de salud cuando llegó.Un miembro de una asociación animalista de Gandía puso en conocimiento de El Refugio cómo el personal de El Corralet recogía de la calle a una perra que había sido abandonada para llevarla a sus instalaciones. Según esta persona, la perra «se encontraba delgada pero no presentaba síntomas de un deterioro importante de su salud».El hombre intentó adoptar al animal, «consciente de las supuestas prácticas irregulares que allí tienen lugar con los animales que recogen» y «tras muchos impedimentos y previo pago de 60 euros», léalo en ElMundo.es 

Recuperación de esculturas con tecnología 3D en la arciprestal de Morella que formaron parte del retablo del altar mayor hasta su desaparición, léalo en Vinaròs Mail, 3-8-17.

La Conselleria de Vivienda, Obras Públicas y Vertebración del Territorio ha llevado a cabo la eliminación de barreras arquitectónicas en el itinerario peatonal de la calle Músic Carles Santos del Puerto de Vinaròs para posibilitar el acceso y facilitar el tránsito a todo tipo de peatones. Esta actuación, en la que se han invertido 15.337 euros, han consistido en trabajos de adecuación de 6 pasos peatonales para hacerlos transitables a todos las personas. Para ello, se han efectuado trabajos de demolición del firme existente, se ha excavado y hormigonado nuevamente el firme y se ha colocado una pavimentación con baldosa hidráulica sobre la que se ha pintado el paso de peatones. El puerto de Vinaròs forma parte del conglomerado de puertos dependientes de la Generalitat. Los accesos e itinerarios peatonales del puerto no reunían las condiciones adecuadas, de forma que había barreras arquitectónicas que impedían el buen tránsito de los peatones y cuya eliminación ha sido compatible con el resto de la actividad portuaria.

Aquest 2 d'agost va concloure la primera ronda de les assemblees ciutadanes programades per a aquest any a Vinaròs, amb una àmplia participació i intercanvi d'idees i propostes entre l'Ajuntament i els veïns de la Costa Nord i Sud de la localitat. En l'última reunió d'ahir a Cala Puntal, com es ve fent en cada trobada, es va informar de quina és la situació respecte a la problemàtica amb Correus, així com dels pròxims pressupostos participatius i de la creació dels nous consells de barri, que seran clau per a la posada en marxa d'alguns dels projectes del EDUSI. Per la seua banda, els veïns van plantejar una sèrie de problemàtiques que són similars a les que l'equip de govern ha detectat ja en altres zones, relacionades principalment amb l'enllumenat, la neteja o estat dels carrers i els abocaments incontrolats en els punts verds, qüestions totes elles a les que ja s’està donant resposta. A aquesta trobada, a més d'alguns representants del els partits de l'oposició, va assistir l'alcalde Enric Pla, al costat dels regidors: Hugo Romero, de Govern Obert, David Adell, de Recursos Humans, Marc Albella, de Cultura, Festes, Tradicions i Joventut, i Jan Valls, d'Urbanisme. El regidor ha afegit que, després d'aquesta primera ronda d'assemblees, el proper 23 d'agost comença una segona en la Colònia Europa.

 
Regidor Hugo Romero, assemblees veïnals, 3-8-17

El Museo del Gas de la Fundación Gas Natural Fenosa presenta la exposición itinerante Energytruck en Vinaròs y Benicarló, vea AGENDA.

 
Vinaròs Beach Party, 2-8-17, mireu AGENDA

 
Nit de Compres al passeig, 2-8-17, MIREU AGENDA

El gestor de infraestructuras Adif llevará a cabo hasta finales del próximo año obras de mejora en 67 estaciones de Cataluña, en su mayoría situadas en zonas rurales. En la mayor parte de los casos, se trata de trabajos de pintura y limpieza de grafitis, reparaciones de fachadas y cubiertas, trabajos de electricidad y albañilería en vestíbulos, iluminación de andenes, reparación de vallados, poda de vegetación y recogida de escombros. Las 32 estaciones restantes son de la provincia de Tarragona son, entre otras,  L'Ampolla-Perelló-Deltebre y Ulldecona-Alcanar-La Sènia.

La combinación de fuegos artificiales al compás de la música barroca atrajo la atención de decenas de miles de personas en Peñíscola, que asistieron al espectáculo piromusical de apertura del Festival Internacional de Música Antigua y Barroca. Los efectos visuales iluminaron durante 20 minutos la playa Norte y la muralla de la localidad. La empresa de la Vall Pirotecnia Peñarroja fue, por segunda vez, la responsable de esta cita, una de las que concitan más asistencia de todo el verano. En esta ocasión, la ópera L’Orfeo, de Claudio Monteverdi, fue la elegida para el acompañamiento musical del disparo. El motivo fue la conmemoración del 450º aniversario del nacimiento del compositor italiano. Según la mercantil, se destinaron «525 kilos de pólvora entre la playa y la muralla, con ocho operarios que trabajaron durante dos días en un montaje con más de 3.000 efectos». Los profesionales de Peñarroja cuentan con una amplia experiencia en citas de estas características, como los efectos especiales de las actuaciones del mago Yunke en el programa de Antena 3 El Hormiguero.

Una embarcación volcó en la costa de Vinaròs y un hombre y una mujer tuvieron que ser rescatados de la zona rocosa donde habían quedado aislados. mientras navegaban en un velero de 3,5 metros de eslora derivando peligrosamente hacia las rocas de las playas de Barbiguera y Triador. Rápidamente se pusieron en marcha las tareas de rescate en un dispositivo en el que participaron distintos cuerpos. Al lugar se desplazó un helicóptero Helimer 205 desde la base de salvamento marítimo de Reus, así como una embarcación Achernar, léalo en Mediterráneo..

La Guardia Civil ha detenido en Benicarló a una persona como supuesto autor de siete delitos de hurto en interior de vehículos y un delito de robo en la AP-7, donde se habían incrementado los hechos delictivos de hurtos en interior de turismos sobre todo en la zona sur de Benicarló. Inmediatamente los guardias civiles establecieron numerosos operativos, que dieron como resultado la identificación, localización y detención de un bosnio de 49 años vecino de MontRoig del Camp (Tarragona). Se le ha podido implicar en siete hurtos en interior de turismos en Benicarló, Peñiscola y Oliva (Valencia) y de un robo con fuerza en interior de vehículo en Burriana, todos ellos producidos en la AP-7. Se han podido recuperar varios de los pasaportes sustraídos. El “modus operandi” utilizado era desplazarse a las áreas de servicio a la espera de fijar alguna víctima de origen extranjero, una vez seleccionado el objetivo, empleando un punzón, procedía a pinchar una de las ruedas de las víctimas sin que se percataran, una vez el vehículo emprendía la marcha, el detenido les indicaba que habían sufrido un pinchazo, ofreciendo su ayuda, y aprovechando un descuido les sustraía las pertenencias del interior del vehículo. Una vez en su poder, solamente escogía el dinero, teléfonos móviles y ordenadores, lanzando al arcén de la autopista la documentación.

 
Exposició de pintura, escultura i tapís "Dona vida, dóna vida". A l'Auditori Municipal es pot visitar fins al 15 d'agost. Un total de nou artistes vinculades amb l'Escola Municipal d'Art mostren les seues creacions en aquesta mostra que reflexiona al voltant de la dona en la nostra societat.

Un total de 14 joves desocupats menors de 30 anys van signar aquest 2 d’agost un contracte laboral d'un any amb l'Ajuntament de Vinaròs, després d'haver estat contractats gràcies al programa AVALEM Joves +, cofinançat pel Fons Social Europeu, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Aquest programa compta amb dues línies d'actuació: l’EMCUJU, un programa de subvencions d'ocupació destinades a la contractació de persones joves qualificades per a entitats locals i l’EMPUJU, un programa de subvencions d'ocupació destinades a la contractació en entitats locals de persones joves no qualificades. A través de l'Agència de Desenvolupament Local (ADL) s'informa que, dins d’aquest marc, s'han contractat set joves amb un perfil tècnic i un contracte de pràctiques i altres set joves amb un perfil administratiu i contracte per obra o servei. Els 14 contractes tenen una durada de 12 mesos i són a jornada completa. L'Ajuntament de Vinaròs ha realitzat les contractacions després de rebre una subvenció del SERVEF de 234.546'96 euros i s’ha fet també una aportació municipal de 133.158'48 euros. Després de la signatura dels contractes, l'alcalde de la localitat, Enric Pla, ha donat ja la benvinguda als nous treballadors.

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, i el regidor de Promoció Econòmica, Román Sánchez, han rebut els empresaris i emprenedors que formaran part del programa Actiben, una iniciativa de l'Ajuntament que té com a objectiu estimular l'activitat empresarial, donar suport, formació i assessorament a persones amb idees emprenedores, però també a autònoms o empreses ja consolidades. Els empresaris i emprenedors, acompanyats del director del programa, Agustín Castejón, han presentat els seus projectes, que abasten sectors molt diversos: des dels serveis educatius fins a l'artesania, la gastronomia, la informàtica, les telecomunicacions o l'energia. Dels 12 projectes, sis responen a idees per a desenvolupar, quatre són empreses que demanden un major creixement i diversificació i dos són empreses amb una trajectòria al darrere que busquen millorar la rendibilitat i la productivitat. L'alcaldessa ha expressat la seua satisfacció per l'inici del programa i ha felicitat els empresaris i emprenedors per acollir-se a aquesta iniciativa que, ha dit, «contribuirà a fomentar la creació de llocs de treball a la ciutat i a impulsar l'activitat empresarial». Xaro Miralles els ha encoratjat a continuar treballant des de Benicarló i ha destacat la importància de «saber evitar que el talent local haja de sortir fora de Benicarló per a triomfar».

El Consell Comarcal del Montsià va organitzar els tallers de la Caixa d’eines per als alumnes de les formacions de premonitoratge i monitoratge de lleure organitzats aquests mesos d’estiu per la Xarxa Montsià Jove. En concret, es van implementar dos tallers relacionats amb la gestió de la diversitat cultural i la detecció i prevenció de la violència masclista. En aquesta ocasió es va comptar amb la col·laboració del la tècnica de Polítiques Migratòries de l’Àrea d’Atenció a les Persones del propi ens i les tècniques del Servei d’Informació Especialitzada de la Fundació Montsià. Els assistents als tallers, en la seva majoria joves de la comarca, s’han mostrat molt participatius en les dinàmiques realitzades.

La Junta Local Fallera de Benicarló coordinó por segundo año consecutivo la promoción de las Fiestas Josefinas entre la masiva afluencia de Turistas por Peñíscola. Este año, esta acción contó nuevamente con la colaboración del Gran Hotel Peñíscola, desde el cual partió la comitiva formada por las falleras mayores y los principales cargos de la JLF, y estuvo acompañada en esta ocasión en todo momento por la Xaranga Xiximorri de Benicarló. Nuevamente, los miembros de la comitiva repartieron cientos de folletos informativos de las fiestas entre los transeuntes del paseo Marítimo, los cuales tuvieron la oportunidad de conocer de primera mano el caracter abierto de estas fiestas en Benicarló, que en los últimos años se han caracterizado por el ambiente participativo para visitantes y turistas que se han acercado para vivir estas fiestas desde otra perspectiva y de proximidad. Se adjuntan fotos de la acción promocional (fotos cedidas cortesía J.V.Gellida)

 
Recollida deixalles, G Alsina J Moliner, 1-8-17

En la ciudad danesa de Aarhus se está celebrando el Cto Europa Master de Atletismo. Gaspar Mateu, presidente y entrenador del Club Esportiu Vinaròs, se ha proclamado Subcampeón de Europa en la disciplina de Salto con Pértiga, revalidando así el subcampeonato que ya consiguió en el 2016 en la ciudad de Ancona (Italia).

Se encuentran en proceso los futuros helipuertos de Alcalà de Xivert, Barracas y Zorita del Maestrazgo después de haberse acordado la cesión de los terrenos y realizado los informes y estudios topográficos previos.  El diputado responsable del Consorcio Luis Rubio ha detallado que las helisuperficies ocuparán parcelas de 30x30 metros cuadrados y que “después de un estudio de necesidades, se emplazarán en el lugar idóneo para garantizar las operaciones de los helicópteros y su crucial tarea en materia de apoyo y asistencia técnica”. Además, a lo largo del año la Diputación extenderá la red de helisuperficies a Altura, Ares del Maestre, Artana, Catí, Coves de Vinromà, Culla, La Salzadella, Sant Joan de Moró, Sant Rafael del Riu, Torrechiva y Viver. Ya están en funcionamiento las plataformas de los siguientes municipios: Albocàsser, Atzeneta, Ballestar, Cortes de Arenoso, Montanejos, Morella, Todolella, Vall d'Alba, Vilafranca y Villahermosa del Río.

El edil socialista de Obras y Servicios de Vinaròs, Guillem Alsina, replicó a unas declaraciones de presidente provincial del PP, Miguel Barrachina, en las que valoraba las inversiones estatales en la reparación de playas de Castellón, con 2,8 millones repartidos en 15 municipios. «A Vinaròs han llegado cero euros tras los daños del temporal y los 30.000 euros que recibimos estaban pendientes del 2016», denunció. Y recordó: «Aquí tenemos puntos muy conflictivos».

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, i el subdelegat del Govern a Castelló, David Barelles, han presidit  la Junta de Seguretat Local. L'alcaldessa ha remarcat que l'objectiu de l'Ajuntament «és eradicar la pràctica del botellón a Benicarló, que s'intensifica amb els dies de Festes». Per tal d'aconseguir-ho, Miralles ha anunciat que els efectius de la Policia Local «vigilaran les concentracions de joves en els llocs de reunió habitual per a realitzar botellón» i ha subratllat que es prestarà especial atenció a l'entorn del Col·legi Eduardo Martínez Ródenas, on "es procedirà al tancament del recinte on els joves solen reunir-se". Miralles ha anunciat que esta estratègia es reforçarà «amb controls als establiments i bars on es sospite que es dispensa alcohol a menors», activitat que ha recordat «està totalment prohibida». L'alcaldessa ha detallat també que l'accés al recinte de Penyes estarà vigilat per la Policia Local i la Guàrdia Civil per a controlar l'entrada de menors i evitar que es produïsquen incidents. Les penyes podran tancar enguany a les 5:30 h de la matinada i a les 6:30 en vespra de festius. Pel que fa als actes taurins, Miralles ha explicat que ja s'han adoptat totes les mesures i nomenaments «per al compliment estricte del reglament taurí». El subdelegat del Govern, David Barelles, ha explicat que «la coordinació de la Policia Local, la Guàrdia Civil i la Policia Autonòmica ha permès una important millora de les xifres de delinqüència a Benicarló». Barelles ha subratllat que esta millora es percep especialment al camp i a les partides rurals «on només s'han produït set robatoris», i tots «d'escassa entitat». Barelles ha atribuït el fet «a la coordinació policial i la posada en marxa de la nova Patrulla Rural de la Policia Local».

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, el Secretari General del Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), Jesús Martí, la Presidenta de l'Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats, Filo Agut, i la regidora de Joventut, Susanna Pérez, han visitat el Centre Geriàtric i la Residència Sant Francesc per a comprovar el treball dels set joves voluntaris que al llarg del mes d'agost presten serveis a estos centres socials. L' Alcaldessa ha qualificat el treball dels joves com «un exemple de solidaritat i treball social en el marc d' una fantàstica iniciativa de l'IVAJ com és este camp de treball». Miralles ha explicat que els joves voluntaris «realitzen tasques d'acompanyament i animació» en un context de treball «que propicia una interessant i enriquidora trobada intergeneracional». Els joves que participen en este camp de treball social organitzat per l'IVAJ presten els seus serveis en horari de matí al Centre Geriàtric i a la Residència Tutelada Sant Francesc. Les tasques que realitzen són de recolzament als professionals dels centres, animació, i acompanyament als residents.

El consistori canareu tornarà a atorgar beques de transport per a estudis postobligatoris del curs 2016-2017, destinades a majors de 16 anys que cursin els seus estudis fora del municipi perquè aquests no s’ofereixen a Alcanar. El Ple Municipal ha aprovat les bases reguladores de la concessió d'aquestes beques, per unanimitat, en la sessió ordinària del passat 27 de juliol. Està previst que la convocatòria s’obri la pròxima tardor. Les bases reguladores de beques per a transport per estudis postobligatoris inclouen tota la informació necessària per a aquelles estudiants que vulguin optar a aquest ajut, com ara els requisits que cal complir o la documentació a presentar en el moment de fer la sol·licitud. Aquesta línia d'ajuts té un pressupost de 10.000 € que es distribuirà de manera equitativa per arribar al màxim d'alumnes. Així, l'import de la beca serà el resultat de multiplicar per 1 € la distància de separació en quilòmetres del lloc on es realitzen els estudis respecte a Alcanar. La subvenció concedida no podrà ser inferior a 30 € ni superar els 200 € per alumne

Accidentes en la Av Papa Luna, Av Jacinto Benavente y C/ Hernán Cortés: parte de Policía Local.

La regidora de Benestar Social de Benicarló, Marta Escudero, ha presentat la campanya Posa-li filtre a l'alcohol, mireu AGENDA.

El regidor d'Obres i Serveis i el de Medi Ambient han explicat quines són les condicions dels contractes de neteja viària i de recollida de residus. Guillem Alsina, ha remarcat que els contractes actuals són una herència que va deixar l'anterior equip de govern i que presenten, en efecte, una sèrie de limitacions que intentaran corregir-se a partir de setembre amb un nou concurs públic, millor plantejat i que s'espera que supose un estalvi considerable per a les arques municipals. "Mentrestant, intentem esprémer al màxim els contractes que tenim i optimitzar-los tot el que podem", ha assenyalat. Alsina també ha informat que després de detectar que els murets que es van construir en la legislatura passada serveixen perquè els ciutadans incívics s'amaguen i llancin des de televisors a palmeres o un altre tipus de runa que hauria de ser dipositada a l'Ecoparc, s'han començat a enderrocar alguns, sobretot els situats en els punts més conflictius. Moliner ha anunciat que l'Ajuntament es planteja reduir els punts verds que hi ha per dipositar restes de poda de jardins domèstics, ja que es considera que els 32 actuals són excessius i que cal una reestructuració; també es canviarà la cartelleria en aquestes ubicacions i es podrà llegir en més idiomes.

 
Programació agost, D Fontanet, 1 8 17

 
Enric Pla, plan marqueting turística, 1 8 17

La Biblioteca Pere de Montcada de la Sénia s’ha sumat a les biblioteques de la Xarxa del sistema de Lectura Pública de Catalunya que utilitzen el Servei de Préstec Interbibliotecari. A través d’aquest Servei, es poden sol·licitar, de forma gratuïta, els documents que no estiguin disponibles a la nostra biblioteca, aconseguint-los d’altres biblioteques del SLPC. Per al funcionament d’aquest Servei cada usuari ha de disposar del seu Carnet de la Biblioteca i ha de facilitar la seva adreça electrònica actualitzada. Si algú no té encara el Carnet, podeu aconseguir-lo, de manera gratuïta, a la mateixa biblioteca.

Victòria Almuni i Eva Garcia, del Centre d’Estudis Seniencs, guanyen la quarta edició de la Beca de Recerca Històrica Terra d’Ateneus: Convocada per l’Institut Ramon Muntaner (IRMU) i per la Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC), la beca està dotada amb 3.000 euros i amb la publicació del treball per l’Editorial Afers. El jurat ha decidit becar el projecte “Els ateneus en l’àmbit rural. El Centre Obrer, el Club Moderno de la Sénia i l’associacionisme a la comarca del Montsià (1915-2017)” presentat per aquestes dues senienques per realitzar una recerca sobre dos ateneus contraposats socialment en una població de poca demografia utilitzant fonts documentals, gràfiques i orals.

Caixa Benicarló ha lliurat els xecs solidaris de la seua campanya “Caixa Solidària”. L’entitat benicarlanda ha repartit 9.243,20€ entre dotze associacions de l’àmbit social de la població, que han estat escollides pels seus socis, a través d’una enquesta. Les associacions que han rebut els donatius han estat les següents: AECC (2.811,98€), Afa Benicarló-Asociación de Familiares de Alzheimer (1.934,54€), Creu Roja (856,55€), AFARE (668,52€), Cáritas (572,42€), Afanias (551,53€), Mans Unides (509,75€), AFIVINA (363,51€), Cocemfe Maestrat (334,26€), ATENEU (300€), Conferència de Sant Vicent de Paul (300€), i PROYDE (300€). Caixa Benicarló és reafirma així en el seu compromís cap a l’entorn en el qual té presència. Tal i com ha destacat el seu director general, José Manuel Galán: “Ser client de Caixa Benicarló incorpora un valor afegit, al revertir una part substantiva del nostre resultat, cap a la societat més propera, propi del nostre ideari i compromís cooperatiu”.

El portavoz del Partido Popular de Benicarló, Juan Antonio Mañá, ha querido aclarar que en el pleno de julio el PP no ha votado en contra de la comisión de fiestas, sino de que se politice la fiesta, designando como presidente de la comisión, por decreto de la alcaldesa, al propio concejal de Fiestas. Según Mañá, “tras las continuas interpretaciones, respecto a nuestra votación en contra del segundo punto del orden del día del pleno de julio, queremos dejar claro que nuestro voto no ha sido ni en contra de las fechas de las fiestas ni de los integrantes de la comisión, sino en contra de lo que entendemos es una politización de las fiestas”. El portavoz del PP ha asegurado también: “Valoramos el trabajo desinteresado de las personas que integran la comisión de fiestas y apoyamos su labor. Hemos votado siempre a favor, pero no estamos de acuerdo en que por decreto de la alcaldesa se designe al concejal de Fiestas como presidente de la comisión, cuando este cargo siempre había quedado desvinculado de la representación política”.

La concejal del Partido Popular de Vinaròs, Elísabet Fernández, ha solicitado hoy “una actuación urgente del tripartito ante el deterioro que presenta el suelo del paseo marítimo en una situación que perjudica al sector turístico de la localidad”. Fernández ha indicado que “en algunas zonas del paseo la imagen es ya tercemundista con losas que se están rompiendo en mil pedazos y esto sucede en un paseo que la izquierda local construyó con enormes sobrecostes y que en un corto periodo de tiempo necesita de nuevo que se invierta en él”. Los populares han recordado que “en los dos años de tripartito no se ha realizado ninguna acción en el paseo y el deterioro es cada día mayor; este verano será imposible de solucionar pero por ello exigimos desde ya que el tripartito se ponga manos a la obra e invierta para que el paseo marítimo presente una imagen acorde con lo que merecen los vinarocenses y los visitantes”.

La diferència d'aquest juliol amb juliol de l'any passat ha estat 0,5 ºC més elevat. El dia 24 ha estat el dia mes calorós de l'any (fins al moment) amb 27,6 ºC. La pluja contínua sense aparèixer, sabem que juliol no és un mes massa plujós que diguem, per exemple l'any passat no va ploure en tot el mes ni unes dècimes, aquest any ha plogut un 1.255 % menys que la mitjana dels mesos, estem en un 27,70 % per damunt del passat any, informa meteovinaros.com.

Després de sis mesos de treball, el programa de foment de l'ocupació ‘T'orientem’ que ha posat en marxa la Regidoria de Promoció Econòmica de Benicarló, ha finalitzat amb un balanç molt positiu: dels 120 usuaris que han format part del projecte, 48 (un 40%) han aconseguit durant aquest temps almenys un contracte de treball. Paral·lelament, s'ha detectat un increment important del nombre d'entrevistes de treball i ha augmentat també la motivació per la cerca d'ocupació. «La valoració és absolutament positiva», ha destacat el regidor de Promoció Econòmica, Román Sánchez. «Els usuaris s'han involucrat i han participat activament en el projecte i hem aconseguit un canvi d'actitud important, un fet especialment destacable en persones aturades de llarga durada», ha dit el regidor. El perfil majoritari dels usuaris del programa respon a homes (51%) i dones (49%) d'entre 46 i 55 anys (39%), tot i que també han participat usuaris d'entre 30 i 45 anys (28%) i de més de 55 anys (27%). Els usuaris han rebut formació bàsica (taller d'informàtica o d'elaboració de currículums) i un itinerari específic per a la cerca d'ocupació.

Els carrers de Castellfort han acollit el rodatge del curtmetratge "90 primaveras". La producció formarà part del concurs Cortometrando de la Diputació de Castelló. 25 veïns de la localitat, des de xiquets a majors, han participat en l'enregistrament de les escenes. Durant dos dies Castellfort s'ha convertit en un gran plató a l'aire lliure. Les escenes s'han rodat en diversos carrers de la població, la plaça Major, el racó de la Confraria... Així mateix, hi ha escenes interiors en la casa de turisme rural Casa Folch.

Morella registró una tormenta acompañada de fuerte viento que tumbó árboles y causó diversas incidencias. En el casco urbano, en el observatorio del meteorólogo Juan Amela, en la calle Blasco de Alagón, que está resguardado por el castillo, se alcanzaron rachas de cerca de 70 kilómetros por hora. En el paseo de la Alameda, el inusual vendaval dañó partes de dos árboles, uno de grandes dimensiones, ocupando toda la calzada en la cuesta que da acceso a uno de los aparcamientos de la localidad y al colegio de Primaria, la piscina y el polideportivo municipal.  Otro cayó cerca del portal del Rey, una de las entradas a la ciudad a pie. En la plaza de Sant Miquel el viento hizo que cayeran persianas y movió un contenedor de basura que impactó con fuerza contra un coche estacionado en la zona, destrozando un cristal lateral. En el barrio del Hostal Nou, un árbol se precipitó sobre unos cables de la línea telefónica. El jefe policial de Morella, José Luis Grau, destacó que registraron «tres incidencias importantes». El aire también tiró un cartel situado en el castillo.

La Plataforma Anti-fracking Comarques de Castelló ha presentat al·legacions a la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge (LOTUP) perquè s'introduïsquen mesures legals que impedisquen les explotacions d'hidrocarburs no convencionals a la Comunitat Valenciana. El passat 21 de juliol la PAF va anunciar extraoficialment, després de rebre una comunicació del Secretari Autonòmic de Medi ambient, Julià Álvaro, que l'empresa Montero Energy i el grup SAMCA havien renunciat als seus plans exploratoris en les comarques dels Ports i el Maestrat. Després de rebre aquest anunci, que suposa la fi de l'amenaça actual, la PAF va avançar que no es conformaria només amb aquesta renúncia i que anava a seguir treballant fins a aconseguir que el govern de la Generalitat legisle, tal com es va comprometre, per evitar que en el futur puguen desenvolupar-se projectes d'aquest tipus. A açò s'hauria d'afegir que la regulació que s'introduïsca en aquesta matèria haurà de ser respectuosa amb el títol competencial de la Comunitat Autònoma, amb la finalitat d'evitar.

Peñíscola, en plena temporada turística estival, cuenta con el refuerzo de informadores turísticos en sus tres oficinas que abren al público todos los días de la semana. Concretamente se trata de la oficina central, ubicada en el paseo marítimo, una oficina ubicada en el puerto pesquero – en el acceso al Casco Antiguo-, y la oficina sita en la Urbanización Peñismar, en la extensión turística de la localidad. En total 9 informadores atienden los mostradores en los que se han resuelto, en el pasado mes de julio, 24.294 consultas relacionadas con el patrimonio local y oferta turística del municipio, lo que supone un 20% con respecto al pasado año. Concretamente se han registrado 17.491 consultas de turista nacional y 6.803 de turistas de fuera de nuestras fronteras; ambos datos son mayores que los de julio del año anterior, significativamente mayor es el incremento de consultas de turista español, que ha crecido en un 24%.

Accidente en C/ Pius XII. Cuatro personas penetran en el jardín de una vivienda.

Julio Luís Vidal Labernia, nascut a Sant Joan del Pas, serà el pregoner de les Festes Majors d’Ulldecona d’aquest any. Resident actualment a Vinaròs, Vidal és llicenciat en Ciències de la Informació, especialitat Periodisme, per la Universitat Autònoma de Barcelona (promoció 1977-1982). Ha treballat, al llarg de la seva dilatada carrera professional, nombrosos mitjans. És director de continguts de Cadena Ser – Maestrat, conductor de “Hoy por Hoy Maestrat” i presentador del talk show d’entrevistes “Actual Nord” a Infonord TV – TV Castelló.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L