Loading

Recordeu l' anterior Lo Más News: del 25 d'abril al 2 de maig de 2017 i  els anteriors

Lo Más News, del 2 al 9 de maig de 2017 


"Vinaròs és Vida", projecte educatiu per a Primer Cicle al CEIP "Assumpció"

 
Marató popular, arribada, 7-5-17, mireu un altre vídeo

 
Marató popular, 7-5-17, mireu un vídeo emés en directe.

Las calles del centro de Vinaròs y un importante número de viales del término fueron el marco en el que se desarrolló una nueva edición de la maratón popular de Vinaròs, que contó con la participación de 3.000 personas, y se celebró en este 2017 con muchas novedades. Aunque se mantuvo invariable el recorrido del año pasado, con 10 kilómetros y llegada en el paseo Fora Forat, esta vez se adelantó en media hora la salida desde la plaza Parroquial. Además, hubo dos modalidades de inscripción. La normal, que costó 3 euros, de los cuales uno se destinó a la Fundación Española de Enfermedades Raras. La otra fue la cronometrada con dorsal, con un precio de 5 euros. La jornada se convirtió en una gran fiesta del deporte popular, para fomentar los hábitos de vida saludables, en la que participaron muchas familias en un espléndido día de primavera. Mireu les CLASSIFICACIONS.

Conducción temeraria y sin permiso de conducir, 7 de mayo. Vea Policía Local.

Batavia es una ciudad pequeña de Estados Unidos, unos 16.000 habitantes. El vinarocense Joan Ferrer, de quien ya hablamos en el anterior Vinaròs Mail, está en la residencia para estudiantes de su universidad, a modo de apartamento, que incluye cocina. Los horarios son muy diferentes, “hay quien ya come a las 11,30 de la mañana, después de haber hecho un desayuno fuerte y cenan a las 5 de la tarde, esto para mi me resulta bastante extraño”. Las pasadas navidades estuvo de vacaciones en Vinaròs, aunque para llegar emplea prácticamente 24 horas pues debe ir hasta Búfalo, coger un avión hasta Nueva York y de allí a Barcelona. Desde Búfalo hasta Batavia acostumbra a viajar con los propios compañeros que vienen a buscarlo. En verano y agosto serán los únicos momentos que su familia y amigos españoles puedan disfrutar de su compañía. Al continuar vinculado al Club Natació Vinaròs, aprovechó durante las últimas fiestas navideñas para entrenar con sus excompañeros. Más en Vinaròs Mail, 7-5-17.

Los datos del Instituto Nacional de Estadística (INE) inciden en que las necesidades en Peñíscola quedarán cubiertas con los más 5.000 inmuebles vacíos pendientes de venta. En cuanto al apartado de plazas hoteleras, las necesidades futuras se calculan en la incorporación de 3.360 a las casi 10.000 ya existentes. La estrategia sugerida en este esbozo previo destaca la necesidad de que el crecimiento principal se haga en la zona del ensanche norte, entre el límite de la Marjal y el vial Peñíscola-Benicarló, con unos 250.000 m2. Más en Vinaròs Mail, 7-5-17.

 
Actuació de la banda juvenil de Benicarló a Girona, 7-5-17

Valoració molt positiva a la Sénia, amb la XIV Fira Gastronòmica, que va ser inaugurada pel conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. Ahir diumenge van tenir lloc les tradicionals curses de cavalls i burros, a les que va assistir el conseller d'Interior, Jordi Jané. I avui dilluns, la Diada del Recapte, com sempre amb nombroses autoritats del territori: entre d'altres , destaquem els alcaldes d'Amposta, Sant Carles de la Ràpita, Rossell, Godall, Canet i Traiguera, a més dels diputats al Parlament Hortènsia Grau i Carles Castillo, el coordinador nacional d'ICV David Cid, la presidenta del Consell Comarcal, Carme Navarro i el diputat provincial Francesc Miró.

La Guardia Civil ha detenido a tres personas en Benicarló como supuestos autores de un delito contra la salud pública (cultivo y venta de marihuana). La actuación se inició cuando los guardias civiles del Cuartel de Benicarló tuvieron conocimiento de que podría estar usándose una vivienda situada en un terreno rural de la localidad para el cultivo y elaboración de marihuana. Por dicho motivo los agentes iniciaron una investigación para esclarecer el hecho, descubriendo que la planta superior de dicha vivienda había sido habilitada para el cultivo “indoor” de marihuana. En la estancia, de unos 100 metros cuadrados, se hallaron gran cantidad de extractores, ventiladores y todo tipo de productos para el cultivo y elaboración de las plantas. Así mismo, los guardias civiles encontraron en la vivienda una bolsa que contenía 300 gramos de marihuana lista para la venta, así como dos básculas de precisión. Por todo ello, los agentes procedieron a la detención de los moradores de la vivienda, tratándose de dos varones y una mujer, con edades comprendidas entre los 32 y 42 años.

Aquest cap de setmana es disputava el Campionat de Catalunya de Triatló Sprint, on es van reunir més de 500 participants al poble de Sitges. Entre tots, hi havia un Vinarossenc del Club Triatló JijiJaja Vinaròs Guillem Segura Arnau que els va sorprendre a tots amb un sector de la natació molt bò sortint entre els 4 primera com ja ens te acostumats. A la bicicleta li va tocar patir degut a la duresa i ritme denla cmpetició, pero va poder remontar en l'ultim sector de la carrera a peu. Finalment va ser el 13é Absolut i una meritoria 5ena possició en el seu grup d'edat.

Com cada any, els alumnes de Religió de l'IES Joan Coromines, han participat en el Concurs Bíblic de Catalunya. Aquest any, per primera vegada, ens han atorgat el PRIMER PREMI de ESCOLES de la diòcesi de Tortosa en la categoria de primer i segon d'ESO. A més, un dels nostres alumnes ha obtingut el PRIMER PREMI de DIBUIX, de la diòcesi de Tortosa, en la seva categoria. Es tracta de Bruno Obiol Muyas, alumne de primer d'ESO. Enhorabona a tots pel premi de conjunt i a Bruno en particular per les seves qualitats artístiques.

Benicarló executarà 12 projectes a través dels pressupostos participatius amb un pressupost global de 99.800 euros. S'ubicaran panells amb un disseny atractiu on es puga penjar l'agenda cultural.  S'adquiriran gronxadors adaptats a les necessitats dels xiquets amb diversitat funcional al parc de la plaça de la Constitució. Millora de la senyalització del municipi. S'impulsarà un Pla Municipal d'Embelliment per detectar edificacions deteriorades i solars urbans abandonats i es proposarà construir un museu urbà que fomente la participació d'artistes i que milloren el paisatge urbà. Aparcament per a bicicletes en U invertida. S'elaborarà un inventari de l'oferta d'aparcaments per a bicicletes i es definiran les mesures d'actuació encarades a millorar l'aparcament de bicicletes. Inclusió de xiquets amb diversitat funcional a l'escola d'estiu i al parc de Nadal. S'inclourà, com a punt obligatori en el plec de condicions, que es dispose de places per a xiquets amb discapacitat funcional i de monitors especialitzats. Adaptabilitat de l'entorn del Magatzem de la Mar. S'ubicaran dos places d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda i una rampa mòbil. Millora del mobiliari de la Biblioteca Manel Garcia Grau per a persones amb diversitat funcional. S'adquiriran taules i cadires adaptades i ordinadors amb pantalles tàctils i ratolins adaptats. Ampliació de la vorera de la placeta dels Bous. Es facilitarà el trànsit de vianants i de persones amb mobilitat reduïda eixamplant la vorera en una franja de 0.5 metres. Zona centre i casc històric. Actuacions referides a la millora de la il·luminació nocturna, neteja i organització del cablejat de les façanes, rehabilitació de façanes, seguretat i vigilància, millora del mobiliari urbà, etc. Canvi d'ubicació de la parada d'autobús de Jacinto Benavente. Ús de platges a la zona nord. S'habilitaran platges per a mascotes i per a nudistes.


La prestigiosa revista NATIONAL GEOGRAPHIC ESPAÑA, ha publicat al seu número de maig 2017 (pàg. 46-47) esta fotografia de l‘olivera de les 4 potes’ situada a Canet lo Roig i que l’any passat va obtenir el Premi d’AEMO a la Millor olivera monumental d’Espanya. La fotografia és propietat de la Mancomunitat Taula del Sénia i el seu autor és Santi Martorell.

Després de les actuacions que es van realitzar en 2016 a les zones de Ramón Llull, Gil d'Atrocillo i el Camí Sant Sebastià, la regidoria d'Obres i Serveis ha dut a terme durant el primer semestre de 2017 nous treballs d'asfaltat en diversos punts del terme municipal. El regidor de l'àrea, Guillem Alsina, ha explicat que en els darrers mesos s’han asfaltat més de sis carrers i una plaça de la localitat, que superen els 4.000 metres quadrats i suposen una inversió d’uns 35.000 euros. Les àrees d’actuació pertanyen a les zones de Boverals, Triador, Saldonar i Pío XII. Concretament, són les següents: c / Cirviola, c / Palometa, c / Manta, c / Llobarro, c / Ham, c / Batallola i Plaça Sant Andreu; també una zona del polígon Capsades. “Està previst seguir amb una nova fase de millores, seguint les recomanacions dels serveis tècnics de l’Ajuntament, que prioritzen les zones amb l’asfalt més deteriorat”, ha conclòs el regidor.

Un grup d’alumnes d’Educació Infantil de la classe de les tortugues del CEIP Marqués de Benicarló va realitzar una visita guiada per l’aeroport de Reus i les seues instal·lacions (aeroclub, bombers, terminal…). Aquesta classe està estudiant el projecte de “Els avions” i era una oportunitat molt bona per aprendre moltes coses sobre aquest tema. Van anar acompanyats pels seus pares i les mestres Ana Macías i Anna Pinto. En primer lloc, un instructor de vol, va fer una xerrada molt interessant sobre l’aviació i els diferents aparells de l’aeroclub. A més a més, els xiquets/es van fer de pilots per una estona! Seguidament, els bombers van fer una exhibició amb els canons d’aigua dels seus camions. A continuació, un falconer va vindre amb una àliga per a explicar a tot el grup la seua funció en els aeroports. Finalment, van concloure la visita en l’edifici de facturació i arribade

El senador per Castelló de Compromís, Jordi Navarrete, ha anunciat a Vinaròs que la coalició "esmenarà els comptes de l'Estat per a 2017 i incloure en la tramitació que tindrà lloc al Senat esmenes per afrontar la crisi que suposen algunes de les revelacions sobre el emmagatzematge submarí Castor i la complexitat anunciada la setmana passada" pel secretari d'Estat d'Energia, Daniel Navia, els professors Rubén Juanes (MIT) i John H. Shaw (Universitat de Harvard) i el director d'Infraestructures d'Enagás, Claudio Rodríguez. En les conclusions suggereixen que -en el cas que es reprenga l'activitat- cal "el desplegament d'una xarxa d'estacions sísmiques en el fons marí més properes a la plataforma, i amb una molt millor cobertura azimutal que la xarxa existent". Segons Navarrete "tot i quedar clar que no es va a reinjectar gas entenem que l'advertència que poden donar-se terratrèmols d'una magnitud fins a M ≥ 6.8 i la complexitat que admeten del sistema de falles, reclamarem estacions sísmiques a les proximitats de la plataforma i la seua plasmació en els PGE de 2017, perquè no volem més incertesa en aquest tema ni deixar extrems per lligar, com va passar amb el Castor, un monument al nyap, al balafiament i al poc respecte per la seguretat de les persones".

Peñíscola ha acogido un aniversario especial al que han asistido invitados de las provincias de Barcelona, Tarragona, Teruel, Valencia y Albacete, además de los protagonistas de la cita, los Instagrammers de la provincia de Castellón. Y es que en su segundo cumpleaños, el conjunto castellonense de usuarios de la red social que más crece en todo el mundo, Instagram, querían elegir un emplazamiento especial donde poder compartir y celebrar con los igers de otros territorios la señalada fecha. El área de Comunicación del destino turístico ha colaborado en la organización de este encuentro “como parte de nuestra estrategia de promoción de Peñíscola y sus atractivos turísticos en social media” ha explicado el concejal del área de Turismo en el consistorio, Rafael Suescun. La jornada ha contado con una visita guiada al entorno monumental de la Ciudad Antigua de Peñíscola, así como con un recorrido por los escenarios naturales que han conquistado a lo largo de distintas décadas a cineastas y productores de series de televisión como Juego de Tronos o el Ministerio del Tiempo. Además, con la colaboración de la Diputación Provincial, han conocido el Castillo de la ciudad, una de las fortalezas más visitadas del país. El grupo de 50 instagrammers que han visitado Peñíscola suma alrededor de 300.000 seguidores en esta red social

El grup social que forma la Plataforma Ciutadana en Defensa de les Terres del Sénia veiem en aquestes decisions del govern una maniobra dilatòria quant al desmantellament, i una maniobra encobridora de no voler investigar les responsabilitats i depurar-les. Reitera, per tant, que continuarà treballant per assolir els objectius de desmantellament de les instal·lacions, no pagar el seu (d'Escal) deute, que ara paguem tots al rebut del gas, i aconseguir el reconeixement d'afectació de la ciutadania. Aprofitem també, per comunicar que, amb l'Observatori del Deute en la Globalització està preparant un "Judici Popular al Projecte Castor" el 17 de juny a Barcelona, on que està prevista l'assistència de totes les persones que vulguin presentar el seu testimoni contra el projecte "Castor".

 
Festa per la Llengua,visita de Ximo Puig, 6-5-17

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha visitat Vinaròs en la Festa per la Llengua. Puig ha estat rebut a la Plaça Parroquial per l'alcalde de la localitat, Enric Pla, el regidor de Cultura, Marc Albella, i part de la corporació municipal. Posteriorment, ha realitzat un recorregut per les casetes de les entitats participants i ha format part, fins i tot, d'alguna de les activitats, com l'actuació de la Muixeranga. "Durant 30 anys Escola Valenciana ha treballat per mantenir la nostra llengua i la nostra cultura. Per això esdeveniments com aquest, que reivindiquen la importància i el dret d'expressar-se en valencià, són fonamentals dins del procés de normalització lingüística en què estem ", ha explicat Puig. L'alcalde Pla, per la seua banda, ha agraït aquesta visita i ha afegit que el coneixement del valencià suma oportunitats de futur i posa en valor la nostra preuada llengua. Más en Vinaròs Mail, 7-5-17.

 

 

 
Festa per la Llengua "En valencià, creixem", 6-5-17, mireu també vídeos emesos en directe pel nostre facebook  En l'organització d'aquesta activitat ha treballat Escola Valenciana, representada a la zona per Maestrat Viu, així com el departament de normalització lingüística AVIVA Vinaròs i la Regidoria de Cultura. Al llarg del dia han estat nombrosos els tallers i jocs infantils que s'han realitzat a la Pèrgola del Passeig Colom, on també hi ha hagut venda de llibres en valencià i actuacions. Com a tancament de la programació destaca el concert ofert per Cesk Freixas.

Concierto de la “Coral García Julbe” en este año del XX aniversario de la muerte del ilustre musicólogo vinarocense y en el que se estrenó como nuevo componente, nuestro colaborador Salvador Quinzá. Hubo música azteca, compositores como Joan Manuel Serrat y Lluis Llach, compositores actuales y también de música clásica. De Vicent García Julbe, se interpretaron las piezas: “Molinera”, “Gloria, laus”, “Doneu-nos la pau”, “Magnificat” y el “Salm 46”. La coral estuvo dirigida por Rossend Aymí i Escolà y acompañada en varias piezas al piano y al órgano por Enric Melià i Fortuna. Fue un concierto muy digno con 15 temas diferentes ofrecidos todos seguidos y sin descanso, y no se si he visto en otra ocasión, el irse cambiando de un sitio al otro en la interpretación, del acompañamiento, bien sea del piano de cola o bien del órgano eléctrico. Se tendría que llamar la atención a la Regidoria de Cultura del ayuntamiento de nuestra ciudad, de no programar un concierto o acto similar en la misma mañana que se estaba desarrollando la “Marató Popular”.

Concierto de “La Alianza”, para homenajear a sus socios. El maestro-director José Ramón Renovell Renovell, quiso preparar un programa ligero. Escogió el pasodoble de entrada “Utiel”, el cual hacía ya años que no escuchábamos. También incluyó “Bocetos del Cáucaso”, del compositor Ippolitov-Ivanof, y “El Cristo de la Vega”. Quiso Renovell, regalar a los socios de la entidad un par de partituras nuevas: “Old and Wise” de A. Parsons, y la apoteósica pieza final “Pilatus” del compositor Steven Reineke. La entidad sigue con la norma de sortear un par de sillas, las cuales se colocaron en medio de los músicos del concierto, pudiendo estar viviendo “in situ”, todos los momentos de su interpretación. Los agraciados fueron Tere Esteller, y el niño Erik López. El presidente Víctor Arenós agradecía la gran colaboración de todos los socios de la “banda”, sin los cuales, no se podrían tener los éxitos que esta entidad tiene, “sin ellos, no seríamos nada de lo que somos”. Agradecía las colaboraciones de ayuntamiento, etc.. , y hacía un llamamiento a que se incorporaran nuevos socios para la “banda”, los cuales son muy necesarios.

Maria Mirabet Sospedra de 4t d'ESO, ha sigut la guanyadora del Concurs de Cartells organitzat per l'AMPA de l'IES Ramon Cid.

El portavoz adjunto del Partido Popular de Vinaròs, Lluís Gandía, ha recordado que “se cumplen cinco meses desde que el pleno aprobara crear una comisión de investigación para esclarecer los viajes a Londres, Roma y Vitoria de concejales del tripartito pero el Alcalde, Enric Pla, sigue sin convocar la comisión porque tiene miedo a que los vinarocenses conozcan los detalles de esos viajes”. Gandía ha explicado que “si Enric Pla y el tripartito no tuvieran nada que esconder al día siguiente de aprobarse por el pleno estaría convocada la comisión y todas las facturas y documentos encima de la mesa pero la opacidad del tripartito es máxima y están ocultando información a los vinarocenses al mismo tiempo que incumpliendo un acuerdo del pleno”. Los populares recordaban que “solo en los viajes a Vitoria y Londres se gastaron más de 15.000 euros de dinero público y desconocemos el coste del viaje a Roma”.

Vinaròs no faltó a su compromiso y recordó a los vinarocenses que fallecieron en los campos de exterminio nazi en un sencillo pero emotivo acto que se celebró en el cementerio municipal, incluido este año como el cierre de las Jornadas de la Memoria Histórica. A las seis de la tarde, autoridades locales y descendientes de estos vinarocenses, además de público en general, se dieron cita en el jardín del cementerio municipal donde yace la estela en la que figuran inscritos los nombres de los ciudadanos de Vinaròs que murieron en Mauthausen y Gusen y a la que se llega a través de un camino con vías de ferrocarril que simbolizan la vía del fatídico tren en el que llegaban los prisioneros a Mauthausen.

 
Acte en record de les víctimes del camps d'extermini nazis, 5-5-17, mireu dos breus vídeos més emesos en directe: vídeo 1 vídeo 2  

L' atelta vinarossenc Sebastián Quixal Martorell va participar en el campionat Europeu de duatló. Va quedar en cinqué lloc de veterans representant Espanya . Van participar 20 paisos. El temps no va acompanyar molt. Vent aigua i fred. Anteriorment va anar al Campionat Nacional on va quedar en tercera posició. Quixal, triatleta del Club Triatló JijiJaja Vinaròs va prendre la sortida a la ciutat de Soria, va quedar a uns escassos segons de poder disputar el podi, va aconseguir estar davant durant tota la competició tot i els forts ritmes impresos en la pròpia carrera. Encara que van imperar els forts vents i la dura rivalitat pròpia d'un campionat nacional, va aconseguir fer el 5e de la seva categoria; demostrant, d'aquesta manera, que tot i portar poc temps en aquesta disciplina multiesportiva, està aconseguint uns registres i un rendiment impressionant. Enhorabona Sebastian, gràcies per fer-ho possible i sols ens queda, des del teu Club i equip, desitjar-te moltes més alegries com aquestes!

El sindicato Acaip ha denunciado tres incidentes graves ocurridos en un mismo día en el centro penitenciario de Castellón II, ubicado en Albocàsser, en los que cinco funcionarios han resultado lesionados y tres de ellos han precisando baja médica. En un comunicado, Acaip ha informado de que se produjo "una pelea multitudinaria" iniciada por cuatro internos, entorno a los cuales se arremolinaron "casi la mayoría de los 82 reclusos que residen en el módulo para jalear y vitorear". Al lugar acudieron los dos únicos funcionarios a cargo de los 82 internos del módulo para tratar de separarlos y solucionar el problema, y los cuatro internos fueron conducidos a la enfermería con diversas lesiones.

 
Preparatius marató popular, 4-5-17

 
Jornada Emprenem em Femení, 4-5-17

Joan Ferrer Beltrán, de 19 años, cuando explica por qué decidió marcharse a Estados Unidos para cursar su formación universitaria. Hay ventajas para los deportistas, se les asignan unos créditos que complementan la carrera y ahorran así horas de clase. Además, la Genesse Community cuenta con una piscina y gimnasio propios que lo dedican por completo a estos deportistas cuando deben entrenar. Durante el primer trimestre entrenaba unas dos horas diarias y casi cada fin de semana tenía competiciones. Vea más en Vinaròs Mail, 4-5-17.

Policía Local de Vinaròs detiene a un varón como presunto autor de un delito de falsedad documental.

La 2a edició de la Mostra Art i Flors als Balcons a Alcanar s'avança al mes de maig, mireu AGENDA.

L'alcalde de Vinaròs, Enric Pla, ha volgut expressar la seua satisfacció després de conèixer que, entre 15 municipis valencians d'entre 25.000 i 30.000 habitants analitzats en l'informe de la Sindicatura de Comptes, Vinaròs és considerat el millor pel que fa a gestió administrativa. "Estem molt satisfets amb aquesta valoració que hem rebut, ja que sabem que la Sindicatura mai regala res i per això, com a alcalde, vull felicitar els funcionaris i funcionàries de l'Ajuntament, ja que ells i elles són els veritables responsables d'aquest èxit", ha assenyalat Pla.

Un incendi ha cremat una autocaravana situada a l'aire lliure al carrer de la Punta d'Alcanar. S'hi han desplaçat dues dotacions que tan sols han hagut de realitzar tasques d'extinció i revisió, ja que els propietaris del vehicle havien aconseguit apagar les flames, mireu-ho a delcamp.cat.

Morella no tiene la exclusividad de la trufa negra, ya que en muchas poblaciones de sus alrededores también se cultivan y se unen a la capital de la comarca para celebrar las jornadas gastronómicas que se dedican a este producto. Morella tiene en los flaons su producto de pastelería más característico. Como los pastissets (típico de las vecinas tierras del Ebro, pero también de algunos pueblos de la zona), tienen forma de media luna y llevan relleno, en este caso de requesón. Se espolvorean (¿cómo no?) con canela.  Más en Lo Más News, 4-5-17

Amplie información: www.morellaturistica.com/ver/1930/Jornadas-de-la-Trufa-de-Morella-2017.html 
www.guiarepsol.com/es/turismo/rutas/rutas-con-los-mejores-sabores/trufa-negra-de-morella/ 
www.guiatcastellon.com/evento/xii-jornadas-gastronomicas-de-la-trufa-morella-turismo-castellon/# 

LA UNIÓ de Llauradors denuncia una oleada de robos de contadores en comunidades de riego de la localidad de Alcalá de Xivert (Maestrat) y también en Torreblanca (Plana Alta). Los últimos tres fines de semana se han cebado con la Comunidad de Regantes denominada Palaba-Estopet en Alcalá de Xivert, donde han roto los empalmes y se han llevado los contadores. Esta Comunidad ya ha denunciado los hechos al Grupo Roca de la Guardia Civil de Vinaròs, a los que LA UNIÓ agradece su esfuerzo por esclarecer los hechos. LA UNIÓ señala que aparte del valor del material robado en los pozos de riego, ya de por sí importante, el daño está también en los costes de reparación que ascienden siempre a cantidades muy elevadas. En unos momentos donde los ingresos agrícolas son cada vez más bajos, resulta contraproducente tener que pagar mayores derramas en las comunidades de regantes para poder reparar los daños causados por los robos.

 
Exposició Jornades Memòria Història, 4-5-17

 
Cent quaranta-novè tall de carretera. Les Cases 4/5/2017.(Vídeo Ll.Comí)

Tres exalumnes del CEIP Manuel Foguet recolliren aquest 2 de maig a Castelló els seus Premis Extraordinaris de Primària, ells són Maria Beltran Plaza, Rosa Monfort Batiste i Keni Liu Lin. El director general de política educativa, Jaume Fullana, va assistir a l'acte de lliurament que es va fer, pel que fa als premiats a la província castellonenca, a l' Auditori i Palau de Congressos de Castelló. La ,Conselleria de Educación de la Comunitat Valenciana atorga la menció honorífica i aquests premis per reconèixer  públicament l'esforç i la dedicació de l'alumnat.

El hotel de Vinaròs acusado de discriminar a un grupo de discapacitados ha alegado ante el inspector de la Agencia Valenciana de Turismo que comunicó al touroperador que intermedió la cancelación del hospedaje con antelación a la llegada del grupo. Según fuentes de la propia Agencia Valenciana de Turismo, ahora el instructor tiene aún pendientes las explicaciones de las dos agencias de intermediación que atendieron la demanda de hospedaje del grupo y seleccionaron el hotel de Vinaròs para su estancia. La dirección del complejo turístico se dirigió a los touroperadores para comunicarles que no podía alojar al grupo de discapacitados porque el edificio carece de las condiciones técnicas, adaptadas a la discapacidad. Sin poder garantizar la calidad del servicio, el hotel decidió cancelar las reservas y lo anunció a través de un correo electrónico a los touroperadores, léalo en El Mundo, V.Navarro. .

El Partido Popular de Vinaròs ha exigido a la concejala de Empleo, la socialista María Cano, “más trabajo y más eficacia” tras perder Vinaròs por segundo año consecutivo el taller de empleo destinado a jóvenes de entre 16 y 30 años y que hubiese supuesto una subvención cercana a los 200.000 euros y la contratación de una docena de jóvenes durante un año aproximadamente. El portavoz adjunto de los populares, Lluís Gandía, ha recordado que “el pasado año el tripartito mintió para justificar la pérdida del taller de empleo cuando dijeron que habían recurrido y no lo habían hecho; este año no hay excusa ni mentira que oculte el fracaso del tripartito en materia de empleo”. Gandía ha señalado que “en 2014 y 2015 el gobierno local del Partido Popular logró dos talleres de empleo con una subvención de la Generalitat Valenciana de 744.000 euros; después de dos años de gobiernos tripartitos en Vinaròs y Valencia ni un solo taller de empleo y cero euros para Vinaròs en talleres de empleo”.

L'Agència d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) de Benicarló ha editat una agenda de cerca d'ocupació, mireu Agenda.

Aquesta setmana han finalitzat les obres d'adequació de les platges del Morrongo, la Caracola i la Mar Xica de Benicarló per tal de deixar-les en perfectes condicions de cara a l'inici de la temporada. Els treballs, que han anat a càrrec de l'Agència Valenciana de Turisme, han consistit a substituir les canonades que aporten el subministrament d'aigua per als rentapeus, les dutxes i la caseta de socorristes, que havien quedat malmeses pel temporal del mes de gener. Les canonades s'han soterrat a 1,5 metres de profunditat per tal d'evitar els efectes dels temporals futurs. Paral·lelament, s'han buidat els fossats dels rentapeus, que estaven plens de sorra, i s'han reubicat les roques que havien quedat desplaçades amb el temporal. Finalment, s'han anivellat les sorres del Morrongo i la Caracola. El regidor d'Obres i Serveis, Ilde Añó, ha confirmat que «amb aquestes actuacions, les platges de Benicarló estan preparades al 100% per a l'inici de la temporada» i ha assenyalat que «només quedarà pendent la col·locació de les passarel·les de fusta», que es farà efectiva a finals del mes de maig.

L'Ajuntament de Benicarló segueix treballant per tal que la Conselleria d'Educació incorpore el Conservatori Mestre Feliu a la xarxa de conservatoris de la Generalitat. L'alcaldessa, Xaro Miralles, i la regidora de Serveis Generals, Marta Escudero, han mantingut una nova reunió de treball avui mateix amb la directora general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, Marina Sánchez, per tal d'avançar en les negociacions i reafirmar la voluntat del Consistori de traspassar la gestió del centre educatiu, una reivindicació històrica que suposaria per a l'Ajuntament un estalvi de quasi 500.000 euros a l'any. La directora general s'ha compromés a enviar una comissió tècnica que avaluarà l'estat actual de les instal·lacions del Conservatori i determinarà si és necessari dur a terme obres de millora. Paral·lelament, l'alcaldessa i la regidora han iniciat les converses amb tècnics responsables de recursos humans per tal de començar a tractar les qüestions relacionades amb la situació en què quedarien els treballadors del centre en cas de fer-se efectiu el traspàs.

«L'Ajuntament de Benicarló està fent una aposta clara i compromesa pel reconeixement dels drets de les persones amb diversitat funcional». Així ha concretat Filo Agut, presidenta de l'Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (OACSE), l'orientació de les polítiques socials que Benicarló dedica al col·lectiu de persones amb diversitat funcional. En aquest context, l'Àrea de Benestar Social ha programat un seguit d'activitats que inclouen des de teatre a competicions d'esport adaptat, a més de marxes, jornades i campanyes de sensibilització que s'escamparan al llarg del mes de maig i la primera quinzena de juny. La presentació de les activitats ha comptat amb la presència de la presidenta de l'OACSE, Filo Agut, el director de l'IVASS, Juan Manuel Torres, el president de Cocemfe-Maestrat, Ramón Meseguer, i la presidenta d'Ateneu (Associació de Dany Cerebral Adquirit), Sara Soro, que han aprofitat a fer una crida per tal que «tots els benicarlandos se sumen als actes programats i es consciencien dels problemes i necessitats del col·lectiu». Aquestes i altres associacions que treballen amb la diversitat funcional, com Afanias, han participat activament en l'organització i programació de les jornades amb la inauguració al Mucbe de l'exposició «Trencant Barreres», i s'estendran fins al 18 de juny.

14 entitats sense ànim de lucre de Tortosa han presentat les seues propostes al 4t Mercat de Projectes Socials de la URV celebrat per primera vegada al campus Terres de l’Ebre. L’objectiu d’aquest mercat és que estudiants i professors de la universitat puguin desenvolupar aquests projectes com a treballs de fi de grau (TFG), treballs de fi de màster (TFM) o fins i tot implementar-los dins d’algunes assignatures durant el proper curs acadèmic en el marc del programa Aprenentatge i Servei. El Mercat s’ha estructurat en dos espais, un l’Àgora, on les entitats participants han pogut explicar qui són, quin és el seu àmbit d’acció i un dels projectes que voldrien desenvolupar; i l’altra el Meeting Point, pensat per establir un contacte més directe amb els estudiants o professors interessats en desenvolupar els projectes presentats. En total, les entitats participants han presentat 51 projectes, entre els quals hi ha per exemple una aplicació per connectar voluntaris i associacions socials de Tortosa, una cooperativa de productes ecològics per a l’autoocupació de joves o un estudi sobre els efectes socials i a la salut provocats pels desnonaments. “Hem mirat que hi hagi diversitat de projectes que puguin interessar estudiants i professors dels diferents graus que s’imparteixen a la URV”, explica Avril Lombardi, tècnica del programa Aprenentatge i Servei de la URV.

L'Ajuntament d'Alcalà-Alcossebre seguirà aquest any amb el mateix calendari d'aplicació de tractaments contra plagues i fumigacions contra mosquits, tal com ja es va realitzar amb resultats òptims l'any passat. Ja s'han realitzat dues fumigacions a la zona de Capicorb i en aiguamolls i espais en què poden concentrar-se els insectes. També s'han aplicat tractaments preventius amb larvicides en escocells, embornals i zones humides d'Alcalà i Alcossebre. El regidor de Serveis, José Ángel Traver, ha indicat que "segueix sent fonamental que en les propietats privades no es facilite la proliferació dels mosquits, de manera que seguirem repartint fullets i realitzant xerrades, com la que hi ha prevista amb administradors de finques, amb el qual fi que es prenguen totes les mesures necessàries que passen, sobretot, per evitar la concentració d'aigua en recipients, netejar piscines i abeuradors, etc".

Al costat de l'antic col·legi Sant Sebastià, es va fer la XII Fira Intercomarcal d'oferta formativa, amb presència de 9 centres educatius i amb l'objectiu de difondre tota l'oferta formativa de Formació Professional i de Batxillerat artístic de la comarca. La fira, que cada dos anys se celebra a Vinaròs, estava organitzada pels departaments dels instituts d'ensenyament secundari. Molts van ser els alumnes de 4º d’ESO dels IES de la comarca que van acudir a interesar-se i també públic en general.

Correus, el Castor i la triatló, entre altres temes, a la portada del diariet de Vinaròs, mireu PREMSA.

Visita i xerrada d'escolars de 4t curs de Vinaròs a la planta de reciclatge de Cervera

El Gobierno ha decidido que no volverá a abrir el almacén de gas submarino Proyecto Castor, ubicado frente a las costas de Castellón, ante la posibilidad de que su entrada en operación volviera a desatar una oleada de terremotos. El ministro de Energía Álvaro Nadal ha dado a conocer las principales conclusiones del informe elaborado por un grupo de expertos interdisciplinar del Massachusetts Institute of Technology y la Universidad de Harvard, cuya principal conclusión es existe un "riesgo elevado" de que se desencadene un nuevo episodio de microseísmos en la zona si se vuelve a inyectar gas en la instalación.En concreto, la inyección en el año 2012 motivó una "desestabilización" de la falla de Amposta y, en consecuencia, una oleada de pequeños terremotos en la zona. El Gobierno resolvió entonces para la instalación, indemnizar con más de 1.200 millones de euros a la empresa constructora - participada por ACS- y esperar al veredicto de los informes técnicos para decidir si reabre Castor o desmantela la instalación. En consecuencia, el almacén no puede en ningún caso volver a ponerse en funcionamiento, tal y como ha explicado el ministro. Así, la plataforma Castor, situada a 21 kilómetros de Vinarós, está cerrada desde finales de 2013. El secretario de Estado de Energía, Daniel Navia, ha remarcado que no hay una decisión tomada sobre el futuro de la instalación. el Gobierno remitirá el documento al juzgado que también investiga un posible dolo o negligencia de la empresa para que analice las conclusiones del MIT y la Universidad de Harvard, que apoyan que Escal UGS actuó acorde a las necesidades. El ministro Álvaro Nadal, manifestó que «lo ideal en un futuro» sería poder desmantelar el Castor pero precisó que «se debe hacer con mucho cuidado» porque la operación puede tener efectos.

El alcalde de Vinaròs, Enric Pla ha confirmado que ha podido hablar vía telefónica con el ministro de Energía, Turismo y Agenda Digital, Álvaro Nadal, quien le ha dado a conocer cuáles son las conclusiones principales de este estudio. Tras tener conocimiento de ello, el alcalde Pla ha explicado que el equipo de gobierno está a la espera de poder conocer el informe con mayor detalle en las próximas horas, si bien “de lo que no cabe duda por nuestra parte es que nos reafirmamos en nuestra posición de defender la tranquilidad y la seguridad de nuestros vecinos por encima de todo, por lo que apoyamos la decisión de no reabrir por ahora estas instalaciones”. La alcaldesa de Benicarló, Xaro Miralles, valora positivamente la decisión del Ministerio, ha asegurado a la alcaldesa que, “la decisión de sellar la plataforma fue la correcta”. Miralles se ha mostrado convencida de que, “el futuro de la plataforma de gas debe ser su desmantelamiento”, y ha valorado la decisión del Ministerio, “porque lo más importante siempre es la seguridad de las personas”.

 
Els informatius de la Sexta han tornat a reproduir aquest vídeo del Vinaròs News. Recordeu un altre vídeo:
   https://youtu.be/ZS7FJ6_eBwQ 

Jordi Évole deixa en evidència Florentino Pérez en el tema Castor.- Según un informe, la inyección de gas en Castor fue la responsable de los terremotos. No es eso lo que nos dijo Florentino Pérez. #salvados

Plataforma ciutadana en defensa de les Terres del Sénia.- Donada la trascendència de la noticia sobre l'informe extern encarregat en relació amb la seguretat (falta) del projecte Castor, podem confirmar una molt bona noticia i és que el projecte Castor no es tornarà a reobrir mai més". "Nos han quedado claras varias cuestiones, entre otras que ahora reclaman estudios muy serios para saber qué puede pasar con el desmantelamiento, cuando resulta que nosotros ya hace diez años que pedíamos estos estudios muy serios para saber qué podía pasar con la construcción del almacén" , ha denunciado el portavoz de la Plataforma Evelio Montfort.

Greenpeace, ha denunciado el "alto coste" del "fallido" proyecto de almacén de gas Castor y ha pedido que se establezcan protocolos para evitar "despropósitos" como el acontecido hasta ahora.  La organización ecologista ha reaccionado así tras conocerse el informe encargado por Enagás, líder internacional en infraestructuras de gas natural, al Instituto Tecnológico de Massachusetts (MIT), que concluye que la inyección de gas en el almacén de gas subterráneo Castor, situado a unos 20 kilómetros de las costas de Vinaròs (Castellón), fue la causa de los seísmos registrados en el municipio en septiembre de 2013. Lea estrelladigital.es.

El diputado nacional del PP por Castellón Miguel Barrachina ha asegurado este miércoles que las disculpas del expresidente del Gobierno José Luis Rodríguez Zapatero por el Castor "se quedaron cortas". El diputado nacional ha recordado que Zapatero hizo una visita a Vinaròs y aprovechó "para pedir perdón pero, después del informe de los expertos del Instituto Tecnológico de Massachussets (MIT) es evidente que aquellas disculpas se quedan cortas". Según ha apuntado en un comunicado, el "contundente" informe muestra el "grave error" que los socialistas cometieron cuando impusieron el Castor en Vinaròs "y que ha acabado por ser un desastre que debemos pagar entre todos en nuestros recibos de la luz". Asimismo, el PP ha pedido celeridad a la justicia, "ya que hay 18 altos cargos, todos del PSOE, imputados por este atropello a los intereses de los consumidores y que además ha sido toda una agresión a la provincia de Castellón".

La portaveu adjunta de Compromís a les Corts Valencianes, Mònica Álvaro, ha manifestat que “el desmantellament de Castor i el que ja hem pagat no és la xifra que dóna hui el PP valencià, ja que la xifra ascendeix a 3.000 milions d’euros que haurem de pagar la ciutadania. Evidentment, tot això té un clar responsable que és el Govern de Mariano Rajoy. I ell que com a president va fer cas omís a tots els informes sismològics que aleshores ja hi havia, negant-se a donar un pas endavant”. Per això, “estem bocabadats amb les declaracions del PPCV respecte a Castor, perquè no podem oblidar que va ser Compromís qui en l’anterior legislatura vàrem registrar en este parlament propostes per al desmantellament d’aquesta instal·lació, així com propostes a la Diputació de Castelló i a molts ajuntaments de les comarques del nord, amb la col·laboració de moltes entitats de la societat civil”.

Los senadores de Compromís, Carles Mulet y Jordi Navarrete van a promoure al Senat als diferents grups de la cambra la creació d'una comissió especial d'investigació sobre les responsabilitats que envolten al projecte energètic anomenat Castor, situat davant les costes de Vinaròs (Castelló) i els errors que han acabat frustrant un projecte en el qual s'han bolcat milers de milions de diners públics com a conseqüència de clàusules i normativa que ha beneficiat únicament a les empreses promotores dels mateixos. Per a això la coalició proposarà a les formacions que s'han significat especialment de la mateixa manera que Compromís en contra, per rubricar una petició en aquest sentit, a l'empara del que estableix l'article 76 de la Constitució Espanyola i del Reglament de la Cambra "davant unes qüestions d'evident interès públic, que ens ruborizaron quan es va pagar amb rapidesa la compensació".

El segundo litigio, el que resolverá quién pagará la cuantía, no está nada claro. Industria no está personada en una causa que lleva más de dos años instruyéndose. Pero no ha sido el MIT el que va a resolver la duda, a pesar de que el informe ha costado 600.000 euros y ha tardado en elaborarse un año y medio, léalo en El Independiente.  Lea más sobre el Castor en El País y El Mundo. el president d’ACS, Florentino Pérez, responsable de la planta. Pérez, recordem que en una entrevista a La Sexta, va dir: ‘Es va crear una alarma que no es corresponia amb la realitat. Si jo us dic que no va passar res, oi que és difícil d’entendre? La gent es va espantar per no res. No hi va haver cap vibració a cap casa.’, mireu-ho a catzona.cat.

Aquest dijous s'ha fet entrega, al Saló de Plens municipal, del premi ofert per Ecovidrio, en col·laboració amb l'Ajuntament de Vinaròs i la Generalitat, a la comparsa més recicladora del Carnaval 2017. Es tracta de la comparsa "I sense un duro", que ha rebut un lot complet de productes de la terra. El regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina, ha felicitat la comparsa, representada en aquest acte per la seua reina, Patricia Gasulla, i ha explicat que ha estat una campanya molt positiva, ja que a més del concurs hi va haver una ecopatrulla informant i conscienciant els comparsers sobre la importància del reciclatge de vidre. En total, durant l'última edició d'aquesta celebració es van aconseguir reciclar 3.720 kg. de vidre, dels quals 1.600 Kg. han estat aportats directament per les 15 comparses participants en aquest concurs. A més, per donar suport al recinte de les casetes també es van instal·lar als voltants 6 contenidors vigilats, tal com ha explicat el gerent de zona d'Ecovidrio, Roberto Fuentes.

El regidor de Promoció Econòmica de Benicarló, Román Sànchez, ha fet repàs als resultats de ‘T'orientem’, el projecte de l'Ajuntament de Benicarló que té com a objectiu la inserció laboral de les persones aturades de llarga durada. Per a fer-ho realitat, el programa se centra en establir i marcar objectius realistes per a les persones aturades, planificar una estratègia, treballar el seu currículum i preparar una bona entrevista de treball. En aquest sentit, el regidor ha fet una valoració molt positiva del programa i ha destacat que «els programes en els quals estem treballant se centren sobretot en col·lectius de difícil inserció». Sánchez ha recordat que ‘T'orientem’ s'està duent a terme a través d'una subvenció de 59.112 euros del Servef i ha remarcat que «l'Ajuntament fa un gran un esforç de gestió de les diferents estratègies d'ocupació». Les orientadores laborals encarregades de la gestió del dia a dia de ‘T'orientem’, Sonia Labarga i Merche Edo, han especificat que «són un centenar persones les que han acudit al servei, de les quals 12 ja han aconseguit un contracte de treball». A més, alguns usuaris del servei es troben en processos de selecció en diferents empreses, un fet que incrementarà la xifra d'ocupats a la finalització del projecte el mes de juny. Per sectors, els llocs de treball es distribueixen principalment en l'hostaleria, el comerç i l'administració.

El subdelegado del Gobierno de Castellón, David Barelles, ha destacado que “el Gobierno de España cumple con su promesa en un tiempo record y, desde esta semana, Vinaròs ya tiene una oficina de Documentación y Extranjería que podrá atender las demandas de 100.000 personas del norte de la provincia”. Barelles se ha pronunciado en estos términos en el transcurso de una visita institucional a la oficina de Documentación y Extranjería de Vinaròs, sita en la plaza San Telmo, 2, que desde el día 2 de mayo ya cuenta con personal propio y permanente, por lo que está abierta al público los cinco días de la semana, de lunes a viernes. También se ha contado con una amplia representación institucional de los ayuntamientos de la zona, a los que prestará servicio. La oficina, dependiente de la Comisaría Provincial de Castellón, permitirá cubrir trámites administrativos como la expedición o renovación de documentos, caso del DNI o el pasaporte. Está atendida por dos agentes del Cuerpo Nacional de Policía y un administrativo auxiliar. Aun así, el subdelegado del Gobierno de Castellón ha recordado que “estamos trabajando para que la plantilla se sitúe en seis personas, dos agentes de policía y cuatro funcionarios administrativos. Barelles, ha instado a que el Ayuntamiento de Vinaròs cumpla ahora su parte del acuerdo planteado en su día. “Este Gobierno trabaja con seriedad y responsabilidad. Hemos cumplido con nuestra parte. Pedimos ahora que el Ayuntamiento de Vinaròs cumpla con su parte del compromiso y sustituya la actual sede de la oficina, provisional, por un espacio que cumpla con todos los criterios de accesibilidad”. Es decir, esté en planta baja y cuente con zona de aparcamiento, entre otros requisitos.

CORREOS ha presentado en su oficina de Peñiscola, situada en la calle Mestre Roca, 17, un matasellos dedicado al castillo de esta localidad. Al acto de presentación han acudido su Alcalde, Andrés Martínez; la directora de la oficina de CORREOS, María Dolores Verge, y otros representantes de la vida política, cultura y filatélica del municipio. Este matasellos está diseñado para que filatélicos y clientes puedan cancelar sus envíos postales con esta imagen donde además, se lee el motivo del matasellos y la fecha del envío. En la impronta se refleja una imagen exterior del Castillo situado en lo alto del peñón en el que sustenta gran parte del municipio de Peñíscola. El diseño de este matasellos se ha basado en un dibujo de 1840, de un autor anónimo, que aparecía en el libro manuscrito de Luis Tramoyeres Blasco “Catálogo monumental de la provincia de Castellón de la Plana” editado en 1917

 
CEIP Assumpció, teatre El Cid, extraescolars AMPA

 
Nou vídeo promocional de "Els Ports és autèntic", que pretén mostrar la nostra comarca com un lloc on el temps té un altre ritme, on es desconnecta i es reviu i on pots viure una autèntic experiència. A més, tot això és possible fer-lo en un click, entrant a www.elsports.es , veient tota la informació de la pàgina web i reservant els nostres allotjaments, restaurants i activitats. Així pots configurar-te la teva estància ideal.

«Ara, tenim tatami per a molt temps». Amb aquestes paraules ha resumit el regidor d'Esports, Carlos Flos, les característiques del nou tatami que acaba d'instal·lar-se al Pavelló Poliesportiu Municipal de Benicarló i que millorarà notablement les condicions en què els clubs d'arts marcials i esports de contacte de Benicarló realitzaven fins ara els seus entrenaments i escoles formatives. El regidor ha explicat que el nou tatami «incorpora una coberta de la màxima qualitat i tres capes de materials que garanteixen la seua fiabilitat i durabilitat». Flos ha recordat que «l'anterior tatami tenia molts anys i estava més que amortitzat», i ha animat als clubs «a fer ús i gaudir de la pràctica dels esports de contacte sobre aquest nou tatami de 140 metres quadrats». La presentació de la nova instal·lació esportiva ha comptat amb la presència dels presidents del Club de Judo, Ignacio Vicente, de Kick Boxing, Javier Lluch, i de Jiu-Jitsu, Ángel Checa. Els tres representants han coincidit a assenyalar «l'òptima qualitat del tatami» i han agraït «l'esforç que ha fet l'Ajuntament per a dotar el Pavelló d'aquesta nova àrea per a la pràctica de l'esport».

El Mucbe de Benicarló acollirà fins al proper 21 de maig l'exposició de tots els treballs que s'han presentat al Concurs Local de Primavera de Dibuix i Pintura, mireu AGENDA.

El portavoz del Partido Popular, Juan Amat, denunciaba “la ineficacia del tripartito, al constatarse lo que ya, desgraciadamente, empieza a ser costumbre, y es que Vinaròs vuelve a quedarse fuera del reparto de los talleres de empleo otorgados por la Generalitat Valenciana”. Para los populares esta circunstancia es más preocupante cuando se comprueba que ciudades con menos desempleo que Vinaròs, como por ejemplo Benicarló, sí lo han conseguido por segundo año consecutivo. Amat sostenía “es evidente que algo se está haciendo muy mal por el gobierno municipal cuando vemos como en toda la legislatura Vinaròs no ha conseguido un solo taller de empleo, mientras Benicarló obtuvo uno en 2016, y ahora se le acaba de conceder otro por importe de 194.529 € para 2017”. Asimismo, recordaba como “en la pasada legislatura, con el gobierno local del Partido Popular, sólo en 2014 y 2015, Vinaròs obtuvo dos talleres de empleo de más de 744.000€, mientras que en lo que va de legislatura con el tripartito no ha conseguido ninguno”. Destacaba el portavoz popular que con estos talleres se consigue emplear a parados del municipio durante todo un año.

Guardias Civiles de la Patrulla Fiscal y de Fronteras (PAFIF) de Sant Carles de la Ràpita interceptaron en el área de servicio Baix Ebre, del término municipal de l’Aldea, una furgoneta que transportaba en su interior 2.160 esquejes de planta cannabis sativa. Con motivo de los dispositivos que se establecen en las principales vías de comunicación de Tarragona, relacionados con el contrabando y los impuestos especiales, la tarde del día 28 de abril del actual en el área de servicio Baix Ebre de la autopista (AP-7), se intercepto un vehículo que había levantado las sospechas de los agentes por el evidente exceso de peso con el que viajaba, por lo que se procedió a la identificación del vehículo y su conductor. Tras inspeccionar el vehículo, comprobaron la existencia de varias cajas de cartón apiladas, que contenían numerosos maceteros con esquejes de marihuana, en estado de vegetación de entre 10 y 12 cms. de altura, presentando filamentos en sus flores, deduciendo que se trataba de plantas de sexo hembra que en su fase de floración proporcionan sustancia tóxica (THC) en su consumo.

El presidente de la administración provincial ha reconocido el esfuerzo que está haciendo el Gobierno por mejorar las gestiones en la provincia con la inmediata recuperación del servicio móvil del DNI en Vinaròs, que desde ayer ya da cobertura cinco días a la semana a un área de población de 100.000 personas, por eso se ha ofrecido a mejorar este servicio ampliándolo a todo el interior de la provincia. “Ofrecemos nuestras instalaciones y toda nuestra colaboración para mejorar los servicios que reciben los vecinos de los entornos rurales favoreciendo de este modo la igualdad de oportunidades en el interior y la costa de la provincia”, ha reiterado. Javier Moliner ha ofrecido al Gobierno las cinco oficinas que acogen los Centros de Desarrollo Rural (CEDES) de la Diputación para que pueda ampliar a toda la provincia el servicio móvil del DNI. El presidente del Gobierno Provincial ha trasladado al delegado del Gobierno en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, la posibilidad de emplear dichas instalaciones ubicadas en Albocàsser, Llucena, Morella, Segorbe y Vall d’Alba para que los funcionarios del Cuerpo Nacional de Policía puedan hacer allí los DNI y los pasaportes a todos los vecinos del interior de la provincia, evitando así que tengan que desplazarse hasta Castellón.

La Sénia rebrà diverses visites institucional el proper cap de setmana, amb motiu de la Fira Gastronòmica, els Cavalls, el Recapte, etc.

Correos dejó de repartir este 2 de mayo la correspondencia ordinaria en las costas norte y sur, así como en la zona de la ermita, de Vinaròs. La respuesta de los vecinos fue colapsar la oficina de Correos durante media hora, al ir a recoger en grupo más de medio centenar de vecinos la correspondencia que antes llegaba hasta sus domicilios. Los vecinos de estas zonas de Vinaròs que no disponen de buzones concentrados pluridomiciliarios, dejaron de recibir el correo ordinario en sus domicilios desde ayer. De ahí que un grupo de vecinos se concentrara ayer frente las puertas de la oficina de Correos, en la avenida del país Valencià, a las diez de la mañana citados por la asociación de vecinos Migjorn. Pasadas las 10.15 horas accedieron en fila al interior de la oficina para preguntar por si tenían alguna carta ya que, tal como se informó, quien no tenga buzones concentrados tendrán la correspondencia ordinaria en esta oficina. Algunos de los vecinos salieron con correspondencia en las manos, como es el caso del secretario de la asociación Migjorn, Sebastián Fabregat, y otros con dos o tres cartas que antes les habrían llegado hasta sus buzones. En estas zonas residen unos 6.000 vecinos, aunque muchos de ellos residen en urbanizaciones que sí tienen buzones concentrados en los accesos a la misma, por lo que no les afecta la medida adoptada por Correos. De ahí que los afectados sean vecinos que residen en adosados y viviendas unifamiliares. Fabregat anunció que «el sábado volveremos a quedar, esperemos que sean más vecinos, a las once para ir a buscar nuestra correspondencia todos juntos y volver a colapsar la oficina».

El passat 27 d'abril va acabar el termini en què l'Ajuntament d'Alcanar ha de fer efectiva la indemnització d'1,07 milions d'euros a l'empresa Turov per vuit habitatges del complex il·legal a la urbanització Serramar d'Alcanar-Platja. Aquest pagament, que segons fonts expertes consultades es destinaria a cobrir les despeses del concurs de creditors de Turov, tindria un impacte important en les finances municipals dels pròxims anys. Tanmateix, apunten les mateixes fonts, si es fa efectiu aquest pagament i finalment l'enderroc no es porta a terme, el consistori canareu tindria moltes dificultats per a recuperar aquest import. L'alcalde d'Alcanar explica que l'equip de govern està vivint una situació molt complicada, i que "segueix al peu de la lletra allò que marca la sentència en ferm sobre l'indemnització" però que "per protegir els interessos del poble, abans de pagar voldríem que es resolgués i clarifiqués la sentència d'enderrocament". La problemàtica sorgeix pel fet que el cas Turov està dividit en dos expedients separats, el de l'enderroc i el de la indemnització. Montserrat manifesta la seva preocupació pel cas i espera que "les sentències es puguen alinear en els pròxims dies per tal de poder desencallar la situació". Tanmateix, es lamenta per la complexa situació i patiment que viuen les persones afectades i els reitera "el seu suport i afecte". L'alcalde també recorda que el cas Turov es tracta d'una "situació heretada" de governs municipals anteriors. ERC va entrar al govern municipal cinc mesos després de la concessió de la llicència, i no va participar, en cap cas, en l'autorització ni tramitació d'aquest projecte.

L'alcalde de Vinaròs, Enric Pla, ha assistit a València a la signatura d'un conveni amb la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, per potenciar la rehabilitació d'habitatges i per a la creació d'una xarxa d'Oficines d'Informació i Rehabilitació (OIR). "Un total de 80 ajuntaments valencians formem part d'aquest projecte, que a través d'una xarxa de municipis permetrà treballar en conjunt per dinamitzar la rehabilitació d'edificis i la renovació urbana", ha explicat Pla. En cada un d'aquests consistoris o a la seu de la mancomunitat s’establirà un punt d'informació relacionat amb la rehabilitació d'habitatges, per tal de facilitar al ciutadà interessat i al professional del sector la informació que necessite. A més, s'organitzaran jornades i esdeveniments diversos.  Vinaròs, ha recordat Pla, també participa en el Pla Renhata, un programa innovador de finançament autonòmic amb 4 milions d'euros destinats a ajudes per a la reforma interior d'habitatges. L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha refermat el compromís de l'Ajuntament de Benicarló amb el foment de la rehabilitació d'edificis, habitatges i zones urbanes amb la firma d'eixe conveni. Al mateix temps, l'Ajuntament disposarà d'un punt d'informació gestionat des del Departament d'Urbanisme que assessorarà tots aquells particulars, associacions veïnals i comunitats de propietaris interessats a realitzar obres de millora. Xaro Miralles ha assenyalat que «amb aquest nou servei facilitarem a la ciutadania tota la informació sobre les subvencions que atorga la Conselleria per a la rehabilitació d'habitatges i edificis i oferirem tota l'ajuda necessària en el procés de tramitació».

La Comissió de Valoració de la Capital Cultural Valenciana 2017-2018 ha designat la ciutat de Gandia com a Capital Cultural Valenciana 2017-2018 i ha acordat designar com a finalistes els projectes presentats pels ajuntaments de Benicarló, Alzira i Xàtiva. Aquest ha estat el resultat de la valoració de les 13 propostes presentades pels ajuntaments de Benicarló, l'Alfàs del Pi, Altea, Alzira, Burjassot, Chelva, Gandia, Godella, Llíria, Potries, Sagunt, Xàbia i Xàtiva. Una valoració que reconeix l'esforç de tots els municipis i que proposa, de cara a properes edicions, dues modalitats de Capital Cultural Valenciana: una per a municipis de menys de 5.000 habitants i una altra per a municipis de més de 5.000 habitants. El regidor de Cultura, Josep Barberà, s'ha mostrat satisfet del resultat de la valoració i ha assenyalat que «quedar finalistes ja suposa un reconeixement al nostre projecte». El regidor ha subratllat que «a pesar que la capitalitat cultural del nostre país ens haguera donat una bona empenta en els nostres objectius, continuarem treballant en la programació, difusió, i promoció cultural i seguirem apostant per reforçar encara més la xarxa d'espais, museus, patrimoni, activitats i associacions que caracteritza el nostre paisatge cultural».

CLUB BAMESAD.- Se ha celebrado en Castellón, organizado por la Federación de Deportes Adaptados de la Comunidad Valenciana (FESA), en colaboración con la Generalitat Valenciana, Ayuntamiento de Castellón y Patronato de Deportes de Castellón, el Open Comunidad Valenciana Natación Adaptada 2017, conjuntamente con el Campeonato Autonómico FEDI-CV. Ambos se celebraron en las instalaciones de la Piscina Municipal Olímpica Gaetà Huguet; se contó con la presencia de diez nadadores paralímpicos y la participación de varias comunidades: Madrid, Canarias, Asturias, Galicia, Andalucía y Murcia. En dicho evento han estado presentes nadadores de los tres clubes más importantes de la provincia de Castellón: Club Bamesad, Adaponda y CN Castalia. Nuestro Club, sigue con la filosofía de hacer felices a sus nadadores y que se diviertan y hagan amigos. Además de todo esto, ha logrado ocho medallas: dos para Aleix Barón, Álvaro Urgelles y Lluna Garcia, una para Carlos Labarga y Ramón Meseguer. Extraordinarios todos ellos.

El subdelegado del Gobierno de Castellón, David Barelles, ha destacado que, “a partir de la próxima semana, se prestará el servicio de DNI móvil para atender a los ciudadanos del interior der la provincia de Castellón”. La resolución se produce después de una reunión mantenida hoy mismo con el comisario principal de la Comisaría Provincial del Cuerpo Nacional de Policía, Jorge Marti, en la Subdelegación del Gobierno, en la que también ha asistido el comisario jefe provincial de Operaciones del CNP de Castellón, Emilio Romero. La nueva oficina de Vinaròs está atendida por dos agentes del Cuerpo Nacional de Policía, y un auxiliar administrativo, “mientras se trabaja en cumplimentar todos los trámites burocráticos para ampliar el cuerpo de funcionarios auxiliares a los cuatro anunciados, ahora mismo en proceso de selección”. La oficina da cobertura a un área de población de 100.000 personas, ya que no solo atenderá a los castellonenses que residen en Vinaròs, sino también a toda la comarca del Baix Maestrat y su área de influencia, en las comarcas del interior de Castellón, caso de Els Ports..

La secretària d’organització del PSPV-PSOE a la província de Castelló, Ana Edo, denuncia que el Govern de Rajoy “després de cinc anys, manté arraconat el projecte del Parador de Turisme de Morella, que es va encarregar de paralitzar res més arribar al Govern a la fi de 2011, i que ja havia d’estar inaugurat”. Va ser una de les primeres decisions que va adoptar el Govern del PP res més prendre possessió. En tres mesos va elaborar els seus primers Pressupostos Generals de l’Estat, que va presentar al març de 2012, dels quals ja va esborrar el Parador de Morella.

El Club Natació Vinaròs va fer una caminata pel magnífic paratge de la serra d'Irta, van sortir de l'ermita de Sant Antoni fins a l'ermita de Santa Llúcia.La caminata la van fer els més grans del club acompanyats pel tècnic Albert, era de dificultat mitjana i d'aproximadament de 6 hores de durada. La jornada va ser un poc costosa, però no van tindre cap dificultat per acabar, passant un matí diferent i fent pinya entre els companys.

El Partit Popular de Benicarló s’ha queixat de la falta d’inversió de la Generalitat Valenciana cap a Benicarló en els pressupostos 2017. En el punt de precs i preguntes del ple d’abril del passat dijous, el regidor, José María Serrano, va lamentar que a Benicarló arriben només 57.000€, front als 3.329.000€ de Vinaròs i l’1.266.540€ de Peníscola. Davant estes xifres, el regidor popular no entén “com Vinaròs o Peníscola, dos municipis que no estan governats pel PSPV-PSOE, han aconseguit molta més atenció per part del govern de Ximo Puig que el consistori benicarlando que encapçala la socialista Xaro Miralles, i que té com a socis de govern a Compromís”.

No es pot descriure millor la 28º edició del Triatló de Vinaròs per part dels nostres corredors després de que Guillem Segura Arnau es convertixque amb l'escut del ClubTriatló JijiJaja Vinaròs en Campió Autonòmic, després de fer BRONZE com a equips en la distància olímpica i després que Gisela Sanz Adell munte al podi en la seva categoria femenina debutant per primer cop en un Triatló de distància Sprint. Pel que fa a la distància Sprint puntuable per al Circuit de Triatló de la Diputació de Castelló, els corredors que van prendre la sortida van ser: Alex Barreda i Sergi Gin que van imprimir un fort potencial en el sector de ciclisme i carrera a peu, seguit de Guillem Milian on, una vegada més, va fer un excel·lent sector de natació sortint dels primers de l'aigua i demostrant una notable millora en el ciclisme i la carrera a peu. Sense oblidar-mos de Victor Miralles que va millorar la seva marca personal en la distància Sprint, de Ramon Adell I-Aparicio que debutava en el Triatló i va aconseguir finalitzar i Jose Antonio Franco Ciurana qui, debutant en la temporada 2017, va saber fer front a les adversitats de la competició i va finalitzar amb molt bon registre. Respecte a la distància Olímpica, destacar a Miguel Angel Monroig Marzá, Noe Chaler, Jose Julio Ferrer Codina i Jose Manuel Casajuana.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L