Loading

Recordeu l' anterior Lo Más News: del 28  de març al 4 d'abril i els anteriors

Lo Más News, del 4 a l'11 d'abril de 2017


CEIP Assumpció, Vinaròs.- Els alumnes de sisé recuperen els jocs tradicionals.Trompitja, birles i petanca

Rosana Ibáñez Segarra donant els últims retocs al vestit que desinteressadament ha confeccionat per a la Verge dels Dolors, aquesta imatge pertany a la confraria Portantes Virgen de los Dolores de Vinaròs. Aquest vestit serà el que lluirà la verge durant tot l'any a l'Església de Santa Magdalena, exceptuant Setmana Santa quan porta el vestit processional. Mireu més a Vinaròs Mail, 9-4-17.

La corte de honor infantil de las próximas fiestas de San Juan y San Pedro de Vinaròs puede contar  con, al menos, un par de niños. Recordar que el ayuntamiento abrió este año la posibilidad para que en la corte infantil puedan incluirse niños ya que hasta el año pasado sólo podían ser niñas. El concejal de Fiestas, Marc Albella, explicó  que los siete colegios de la localidad van a presentar niñas tras los sorteos realizados a suerte y en los que se presentaron niños y niñas para ser los representantes. Así puso como ejemplo el colegio Assumpció, donde se presentaron cuatro niños, o dos en el Sant Sebastià, aunque finalmente fue una niña la representante en ambos. Aunque el edil matizó que seguramente en la corte de honor habrá presencia masculina, «dado que hay dos de esos niños que buscan una entidad para poder formar parte de la corte de honor, de ahí que es posible tener representación masculina en la corte infantil de fiestas». Más en Vinaròs Mail, 9-4-17.

Las inversiones de la Diputación en el poblado ibérico de Vinaròs incidirán especialmente en la parte interpretativa, mientras se sigan realizando fases de excavaciones. Así, se repondrán todos los paneles informativos actualmente muy deteriorados, actualizando sus contenidos y con código QR para consultarlos con dispositivos móviles, además, se hará cartelería, dípticos y señalización por las carreteras secundarias para poder llegar hasta allí.  El alcalde, Enric Pla señaló que “queremos que el poblado sea un doble polo de atracción, por un lado de conocimiento para las personas que vivimos en Vinaròs, y por otro un lugar de visita para los turistas”. Más en Vinaròs Mail, 9-4-17.

Herència. El proper llibre-CD de Solk sortirà al Maig. Solk és un grup de música que bevem de les fonts del paisatge més proper, el nord de Castelló i les Terres de l’Ebre. MIREU AGENDA.

Domingo de Ramos.- A las 11,30 horas salía desde la Parroquia de Santa Magdalena, la procesión formada por la “Banda de Cornetas y Tambores” de la Cofradía de la “Hermandad de Nazarenos de Nuestro Padre Jesús Cautivo y Ntra. Sra. de la Merced” junto con su Junta, cofrades y como cada año, llevando a cabo la representación de “la borriquilla”, la cual recuerda la entrada triunfante de Jesús en Jerusalén. Presidió y ofició el acto mossen Cristóbal Zurita Esteller. La bendición de ramos en la Plaza 1º de Mayo fue multitudinaria, y los protagonistas más grandes, los niños. El día fue soleado y brillante, cosa que hizo posible que la participación fuera multitudinaria. La bendición de ramos en la Parroquia de “La Asunción” se realizó en el Paseo Colón, y estuvo como en otros años, acompañada por la banda de “Bombos y Tambores” de la Cofradía del “Cristo de la Paz”. Presidió y ofició el acto mossen Emilio Vinaixa Porcar, y también como siempre, fue esta una bendición y procesión multitudinaria. Al regresar la procesión para entrar al templo, se realizó por la “puerta plateresca” y a continuación, Santa Misa.

 
Setmana Santa 2017, benedicció de rams, 9 d'abril, mireu un altre vídeo emés en directe i un tercer breu vídeo

Organizado por la Parroquia Arciprestal de “La Asunción”, se celebró este Domingo de Ramos el “Vía crucis” en la ermita en una tarde más bien veraniega y con un sol brillante, que hizo que se pudiera celebrar con un excelente tiempo, este “Vía crucis” tempranero, el cual nos introduce ya de lleno en nuestra Semana Santa de Vinaròs. A través de las 13 estaciones y finalizando la 14ª en la cruz de la ermita, se fue desarrollando el acto, con unos bellos textos preparados por mossen Emilio Vinaixa. Cabe también resaltar, que como cada año, la FRATER se reúne para hacer todos juntos una “comida de hermandad”, y luego a las 16 horas realizar la misa, la cual ofició el consiliario de la Frater, mossen Cristóbal Zurita.

18 alumnes de llengua francesa de l’IES Ramon Cid de Benicarló junt amb 12 alumnes de la mateixa matèria de l’IES Josep Vilaplana de Vinaròs, han gaudit del ja tradicional viatge a Normandia, al nord-oest de França. Durant una setmana els 30 alumnes han conviscut amb els alumnes de l’Institut Jacques Prevert de la localitat de Verson i han participat en moltes activitats culturals i lúdiques de les que han après moltíssim. A banda d’haver practicat i millorat l’idioma, han conegut la ciutat i els monuments de Caen, les platges del desembarcament de Normandia i els principals llocs protagonistes d’aquest important fet històric com són el Memorial i el cementiri americà; també han visitat una granja de vaques lleteres normandes i una famosa formatgeria i han fet un taller de cuina tradicional normanda, ja que el tema central de l’intercanvi aquest curs és la gastronomia regional. A finals d’aquest mes els nostres alumnes acolliran als seus corresponents francesos.

Según informa la Federación Valenciana de Boxeo,  se presentó una querella contra el alcalde de Vinaròs en el Decanato de los Juzgados de Vinaròs por la posible comisión de varios delitos por la prohibición llevada a cabo a la Federación de Boxeo de la Comunidad Valenciana de celebrar una velada de boxeo en dicha ciudad alegando que el sponsor de la reunión pugilística era de extrema derecha y que iba en contra de la democracia. "Como quiera que las empresas no tienen ideología y el silogismo del alcalde en el sentido que si uno de los miembros de la empresa patrocinadora es supuestamente fascista , la empresa es fascista . Si la empresa que patrocina a la Federación de Boxeo de la Comunidad Valenciana es fascista , debemos concluir que también la Federación de Boxeo es fascista y también va contra la democracia. En consecuencia , y para concluir , si la Federación es fascista , tal como se deduce de las anteriores premisas , no cabe duda para el Sr. Alcalde de Vinarós que la velada será fascista y los participantes y el público también y decidió prohibirla" dice la Federación.

Des de la posada en marxa, el projecte ‘Itineraris integrats d'inserció laboral’ ha atés a Benicarló un total de 140 persones a través de les diferents accions adreçades a millorar l'ocupabilitat de les persones usuàries del programa. Les accions, adreçades a persones en risc d'exclusió social, s'han dut a terme mitjançant la creació d'itineraris d'inserció sociolaboral, que permeten fer un seguiment complet i personalitzat de cadascuna de les persones que participen en el projecte. En concret, s'han realitzat entrevistes individuals, disseny d'itineraris i tres tallers que s'han centrat en formació concreta al voltant de les eines informàtiques per a la cerca d'ocupació, la motivació i les habilitats personals per a l'ocupació. Dins del programa s'acompanya a les persones usuàries en el desenvolupament de les seues competències personals (comunicació, treball en equip, organització...), també es parla de les competències professionals (cerca d'interessos, definició de l'objectiu professional, coneixement del mercat laboral, eines de cerca d'ocupació...), i fins i tot es tracten aspectes relacionats amb l'actitud (interès, motivació o autoestima). El projecte està en funcionament des de finals del 2016 i tindrà continuïtat fins al mes de desembre. El projecte compta amb una subvenció total de 200.000 euros (entre 2016 i 2017).

 
Trobada de Bombos i Tabals, amb  13 grups de les províncies de Castelló i Tarragona, més a
Vinaròs Mail, 9-4-17.

La regidoria d'Obres i Serveis i la de Medi Ambient de Vinaròs, en coordinació amb la Policia Local, han iniciat una campanya específica per al control dels abocaments il·legals de poda i objectes voluminosos, com mobles o matalassos, en barrancs i altres punts no autoritzats. A partir d'aquesta setmana, ha explicat l'intendent en cap de la Policia Local, Juan Manuel Doménech, una patrulla es dedicarà específicament a aquesta tasca, així com a vigilar que els amos de mascotes no deixin les deposicions a la via pública, a causa del repunt de casos que s'han detectat en les últimes setmanes. Doménech ha recordat que aquest tipus de comportaments incívics poden comportar una sèrie de sancions, que en el cas dels abocaments d'objectes o restes de poda en punts no autoritzats, pot suposar una multa de 100 a 400 euros. També és sancionable fer-ho fora dels dies permesos, que són els dissabtes i diumenges. Per la seua banda, el regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina, ha recordat a la ciutadania que "es poden portar aquestes restes a l'Ecoparc, un servei gratuït que s'ofereix de dilluns a diumenge, o en el cas d'objectes molt voluminosos també es pot trucar al número 900 878 865i".

L'Ajuntament de Vinaròs, juntament amb altres onze consistoris de la Comunitat, van signar aquest 6 d'abril a València un conveni amb la Generalitat Valenciana, per impulsar el lloguer i la venda de més de 300 habitatges protegits. En aquest acte, presidit per la Consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, va estar present l'alcalde de Vinaròs, Enric Pla, alcaldes d'altres poblacions, la directora general d'Habitatge, Rebeca Torró, i la directora general de l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat (EIGE), Helena Beuenza. Pla ha reiterat el compromís de l'Ajuntament de Vinaròs en seguir col·laborant per mobilitzar aquest parc d'habitatges a la localitat, per evitar que aquests habitatges construïts amb fons públics romanguen buits. En els últims mesos s'han aconseguit més de 10 lloguers, alguns d'ells, amb opció a compra. Per la seua banda, Salvador ha agraït la implicació dels ajuntaments, "sense els quals no podríem plantejar una política d'habitatge com aquesta" i ha recordat que en arribar al govern es van trobar amb gran part de les 1.300 habitatges de VPO que la Generalitat té a la Comunitat, desocupats.

Un pesquero ha localizado el cuerpo sin vida del abogado Francisco Puchol-Quixal flotando en aguas de Alcanar, costa cercana donde desapareció su embarcación, según Salvamento Marítimo. Mientras, su velero ha sido encontrado varado en una playa de Gandía (Valencia). Según un comunicado del Centro de Salvamento Marítimo en Castellón, el pesquero Esperanza Uno ha localizado el cadáver de un hombre flotando y la Salvamar Achernar lo ha recuperado y trasladado a Vinaròs, donde las autoridades se han hecho cargo del mismo. La Subdelegación del Gobierno en Castellón ha emitido un comunicado en el que confirma que el cuerpo sin vida encontrado pertenece al conocido letrado, de 61 años, tras el reconocimiento por parte de un familiar. LÉALO EN EL MUNDO-CASTELLON AL DÍA.

La maqueta fallera Som Patrimoni ardió después de una espectacular mascletà y acompañada de un castillo de fuegos artificiales. Los alumnos ganadores del primer premio del IV Concurso de maquetas organizado por la Falla El Grill organizaron un acto festivo para despedir a su maqueta. Gracias a la implicación de los más mayores, vivieron una tarde de emociones que permitió que el sencillo acto se convirtiera en una fiesta por todo lo alto. Así, como en toda cremà que se precie, se indultaron los seis ninots que adornarán las estanterías de los niños participantes en su diseño. Samuel Herrero, tío de una de las niñas ganadoras, diseñó una mini mascletà que ellas mismas encendieron como preludio de la cremà. El disparo, que contó con todos los ingredientes necesarios para hacer vibrar al público asistente, no tuvo nada que envidiar a los que se disparan en fallas. A continuación, la atención se trasladó a la maqueta, que había sido preparada como si de un monumento fallero se tratara para que ardiera a la perfección. Las ganadoras del primer premio fueron las encargadas de encender la mecha que prendió el mini monumento. La cremà estuvo acompañada de un pequeño castillo de fuegos artificiales. Oihane, Mercedes, Alejandra, Joan, Valeria, y Álvaro, han tenido la oportunidad de conocer el trabajo de un artista fallero.

L’Agrupación Socio-Cultural Banda Artística de Merza (Pontevedra) (a la foto), amb 296,50 punts, s’ha emportat el primer premi de la Secció Primera de l’XI Certamen Internacional de Bandes de música ‘Vila de la Sénia’, mentre que la Banda de Música del Centre Musical i Instructiu Santa Cecília de Puçol (València), amb 281,5 punts, s’ha fet amb el Primer Premi de la Secció Segona del Certamen. S’ha realitzat organitzat per l’Agrupació Musical Senienca. El director del certamen Pep Vila ha manifestat que “un any més s’han complert les nostres expectativest”. Dissabte van competir dos bandes en la Secció Segona, en segona posició va quedar la Asociación Banda de Música de la Sierra de Algairén (Saragossa). Diumenge, van competir tres bandes en la Secció Primera, en aquest cas van aconseguir un segon lloc, perquè estaven en un bàrem entre els 230 i els 280 punts, la Banda de Música del Centre Instructiu Musical de Mislata (València), amb 270 punts, i la Banda de Música de l’Agrupación Musical de Beniaján (Múrcia), amb 257 punts. El jurat estava format part tres directors i professors de música: l’alemany Toni Scholl, la madrilenya Silvia Sanz i el castellonenc Salvador Sebastià. S’han lliurat 6.000 euros als guanyadors de la Secció Primera i 4.000 euros als de la Secció Segona, juntament amb un trofeu, així com un diploma acreditatiu de la seua participació a totes les bandes concursants. El concurs compta amb el patrocini de l’Ajuntament de La Sénia, del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de l’Obra Social La Caixa i amb el suport de diferents entitats.

 
Concert Jove Orquestra La Alianza, 8-4-17

En el templo parroquial de San Bartolomé de Benicarló, tuvo lugar el pregón de apertura de la Semana Santa siendo este año el encargado el obispo de la diócesis Enrique Benavent Vidal, quien recibó el saluda de la alcaldesa Xaro Miralles. Los grupos de “bombos i Tabals” de Benicarló desfilaron hasta el templo acompañando a los representantes de las Cofradías y Hermandades, y una vez llegados al templo fueron depositando sus estandarte en el altar mayor.

El Obispo de Tortosa, en su saluda a los benicarlandos indicaba: “son días para contemplar al Señor. Contemplar es centrar la mirada y el corazón, es mirar con ojos de fe y amor. La participación, de una manera u otra en los desfiles procesionales, en los cuales se muestran diferentes momentos de la pasión, donde las imágenes anuncian la muerte del Señor. Una visita a la Iglesia, unos momentos de oración ante la imagen del Crucificado, etc. Son pequeños detalles que nos pueden ayudar a vivir estos días centrados en Cristo”. Tras el pregón hubo na lectura de poemas por Nieves Salvador y Maite Andrade con fondo musical por María del Mar Anglés, al arpa. Más en Benicarló al Día.

 
Nutrició, Tomàs Ferrer, organitzat per Criant en Tribu, 8-4-17


Visita dels alumnes de 2n i 3r del CEIP PIO XII de Nules al centre caní de Vinaròs, El Corralet


El grup de puntaires de l'EPA de Vinaròs han anat d'excursió a Ulldecona aquest dissabte 8 d'abril; amb 55 integrants. Han visitat les oliveres mil·lenàries, un molí d'oli, el castell i les pintures rupestres;, el dinar, a l'ermita de la Pietat.

En el Auditorio Municipal “Pedro Mercader” se presentaron las Damas de las Peñas de Benicarló, en un acto conducido por Pedro Torrent y Ana Ayza. Durante el acto se fueron realizando unos cortos teatrales, siendo sus responsables Carolina Gellida y José María Querol. La principal novedad del acto fue la presentación de dos nuevas peñas de las fiestas benicarlandas: L´Embolic y Alakran. Al acto asistió la Reina de las Fiestas, las Falleras Mayores de la Ciudad y las reinas del Centro Aragonés y Casa de Andalucía. La presentación de las damas de las peñas y sus acompañantes fue, como de costumbre, de la más joven a la más veterana y al final la representante de la Coordinadora de Penyes. Vea más en Benicarló al Día.


CEIP Assumpció, Vinaròs
.- Gran tasca realitzada pels alumnes de 6è en l'assignatura de valors. Hem pogut descobrir molts de païssos, en la seua cultura, societat, i com no gastronomia. Hem pogut degustar malpapitha, kufta,cozonac..

Gentsana,  al passeig maritim en la I jornada d´esport en familia; classe de chikún impartida pel profesor Juan Angel Miralles i iniciació al claqué a càrrec de la monitora Eva Miralles Febrer.

La procesión de la Virgen de los Dolores y el pregón a cargo del Obispo de Tortosa, Enrique Benavent, abrieron la Semana Santa de Vinaròs. Los actos se iniciaron con el pasacalle de la banda de bombos y tambores de la cofradía del Crist dels Mariners y las bandas de cornetas y tambores del Cristo de la Paz y de la Hermandad del Jesús Cautivo y la Virgen de la Merced. Después, comenzó la procesión de la Virgen de los Dolores; participaron los estandartes de cada una de las cofradías  y la banda de bombos y tambores de la Cofradía de Sant Pere. La procesión recorrió la calle Arcipreste Bono, plaza San Antonio, travesía Safont y la calle Mayor, para llegar a la plaza Parroquial y entrar en el templo. A su llegada se inició el pregón de Semana Santa, a cargo del Obispo de Tortosa en la iglesia arciprestal y que contó con la participación de la coral García Julbe, que interpretó Gloria Laus de mosen Vicente García Julbe y Jaec est Dies del beato José María Peris.

 
Setmana Santa 2017, processó Dolors i pregó, 7 abril

Olocau del Rey acoge el rodaje de un documental histórico

Moltes famílies de Vinaròs, Benicarló i Peníscola van assistir a la xerrada informativa  a Vinaròs, interessades en convertir-se en famílies acollidores, dins la campanya "Acollir és Créixer". En aquesta activitat van estar presents autoritats municipals de Vinaròs i Benicarló, així com la Directora Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Carmen Fenollosa, el Cap del Servei d'Infància, Adolescència i Igualtat, Luís Gómez, Gemma Redó, de la Secció de Família i Adopcions, i Laura Edo, representant de l'associació AVAF. L'alcalde de Vinaròs, Enric Pla, així com la regidora de Polítiques Inclusives, Igualtat i Discapacitat, Mamen Ruiz, i altres membres de l'equip de govern van mostrar el seu suport a aquesta iniciativa i animar a les persones interessades a formar part d'aquest projecte, que busca evitar, en la mesura del possible, la institucionalització en centres d'aquells menors que, per diverses raons, no poden criar-se amb les seues famílies biològiques. Hi ha, per això, diverses opcions d'acolliment familiar a la Comunitat Valenciana, perquè el menor, especialment entre 0 i 6 anys, pugue rebre la calor i la protecció d'una llar, a més de participar en altres activitats en família diferents de les que es poden dur a terme en una residència, tal com van explicar algunes famílies de la zona que ja van viure o estan vivint aquesta experiència.

 
Xerrada sobre famílies acollidores, 6-4-17

 
Exposició sobre el poblat ibèric, 6-4-17, MIREU AGENDA

 
Nova concentració contra la violència de gènere per l'associació "Mi mano es tu apoyo", 5-4-17


Avistament de dofins el passat dissabte 1 d'abril a Vinaròs, davant del port a 2 milles de distància, fotos d'Aroa Gauchía Galeote.

El Ayuntamiento de Vinaròs no tiene por ahora novedades sobre el proyecto de construcción del nuevo colegio Jaume I. Entre las inversiones previstas en los presupuestos del Ayuntamiento de Vinaròs en este 2017, figura una partida para la dotación energética del futuro colegio Jaume I, que se va a construir en el antiguo campo de fútbol Servol. Mireu més a Vinaròs Mail, 6-4-17.

El alcalde Andrés Martínez atestigua orgulloso cómo Peñíscola sigue cautivando una industria que es capaz de multiplicar la notoriedad del destino como pocas otras son capaces de hacer. La rentabilidad de cada acción de colaboración con los rodajes crece en la medida en la que la notoriedad de la marca Peñíscola también lo hace y es que estar en el foco de la noticia gracias a series como el Ministerio del Tiempo o Juego de Tronos no tiene precio. Primero repercute directamente en la economía local, durante las estancias de los equipos de rodaje – habitualmete fuera de la temporada alta turística-,a lo que se suma la promoción asociada. Todo ello, motivaba el pasado año al área de Turismo del Ayuntamiento de la localidad a crear un nuevo producto que fuese complementario al predominante vacacional de sol y playa posicionado en el segmento familiar, que le sumase atractivo y además fuese capaz de desestacionalizar la oferta turística del destino. Visitas guiadas por los escenarios de película, platos de cine en los restaurantes, inspirados en las producciones cinematográficas y las series forman parte del nuevo relato con el que Peñíscola se presenta a los turistas y visitantes, relato que apuesta por promocionar y promover también a través del marketing digital.


Exposició de Jesús Lambán, 6-4-17

Els alumnes de l'escola de La Sénia conserven la tradició de fer manjoies per Pasqua, mireu-ho a TV3.

Fin de semana de carreras en la que el joven piloto vinarocense Jan Peral debutó en el circuito de Recas con el Campeonato de España de karting, el sábado clasificándonos 5º en la crono y 10º y 7º en las carreras clasificatorias. El domingo carreras finales logró el 11 en la primera carrera y en la segunda carrera en la salida tuvo una salida de pista que le hizo atrasar hasta las ultimas posiciones. Damos un balance positivo tenemos que seguir adelante . Proxima carrera campeonato valenciano albaida. Su equipo Miguel Marlon Kart da las gracias a todos los patrocinadores, sponsors y a Cristian Solsona Tena.

El Ministeri d'Hisenda i Funció Pública ha notificat que l'edifici de la Casa de la Cultura, ubicat al carrer Carreró i Av. Llibertat de Vinaròs, torna a ser de titularitat municipal. L'immoble ha estat cedit de forma gratuïta a l'Ajuntament, amb la condició que continue allotjant l'Arxiu Històric Municipal, la Unitat de Protecció Civil i serveixi per a la realització de reunions puntuals d'associacions locals per al desenvolupament de fins socials i culturals. El regidor de Cultura, Marc Albella, ha celebrat la notícia i ha explicat que això permetrà ampliar l'Arxiu i el trasllat dels Serveis Psicopedagògics Escolars (SPE) de la Conselleria des de la planta superior del Casal Jove a aquestes instal·lacions, “de manera que el Casal tindrà més espai per a la realització dels cursos i tallers que organitza, tan aviat tinguem la consignació pressupostària i es pugue adequar aquest espai que quedarà lliure". En la Casa de la Cultura també se situa el Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE). A canvi, el municipi haurà de remetre cada tres anys un informe i indicar a l'exterior de l'edifici que es tracta d'un immoble cedit gratuïtament per l'Administració General de l'Estat.

La producción del Show de Pelina ha anunciado que el programa cerrará su primera temporada el próximo 11 de junio, vea AGENDA.

El alcalde de Peñíscola, Andrés Martínez, ha recibido la selección alevín de la Academia de Futbol de Angola (AFA) tras el gesto solidario de la población, de la mano de la Peña Barcelonista de la ciudad, por el cual se programaba la entrega a la citada academia de 50 pares de botas de fútbol. El Campus solidario celebrado en las fiestas navideñas facilitó la compra del calzado y en agradecimiento a este gesto, la AFA en su desplazamiento a España para jugar un torneo internacional, ha querido visitar Peñíscola. Tras la recepción oficial en el Ayuntamiento de la localidad y la visita a la ciudadela y el entorno monumental de su Casco Antiguo, los alevines del AFA se enfrentaban al ACD Peñíscola "en una jornada llena de emociones gracias a la Peña Barça, al equipo técnico del Campus y especialmente a Toni Cortés, que dirige la academia y facilitó que ayer Peñíscola hiciese entrega a los alevines del AFA de sus nuevas botas de fútbol", explicaba el propio alcalde, que tuvo la oportunidad de compartir también un almuerzo con los pequeños en Mandarina Club, patrocinador del evento.

La Diputación de Castellón se ha aliado con la Diócesis de Segorbe-Castellón y el Obispado de Tortosa para recuperar, proteger y divulgar el patrimonio sacro castellonense. El presidente del Gobierno Provincial, Javier Moliner, ha firmado un acuerdo de colaboración con los obispos Enrique Benavent y Casimiro López al objeto de materializar una alianza que permitirá “recuperar el esplendor artístico de numerosas piezas religiosas y, con ello, poner en valor una parte importante de nuestra historia y legado cultural”. Para ello, la institución provincial aportará 50.000 euros para cada obispado a fin de contratar personal especializado en restauración. Se han restaurado de la Parròquia de Sant Pere Apòstol de Cinctorres: * "Hisopo" s. XVIII * " Calze de plata" S. XIX * "Dos relicaris de llautó" S. XX * "Dues corones de plata de la Mare de Déu". S. XVII * "Relicari dels 12 Apòstols". S. XVII * "Relicari múltiple d'estil italià". s. XIX y de la Parròquia Sant Jaume de Coratxar: * Creu processional de plata i esmalts. Atribuïda a Santalinea. S. XIV - XV.

 
Diputació-bisbats restauracions, 7-4-17

Agentes del Destacamento de Tráfico de la Guardia Civil de Benicarló han procedido a investigar a una persona como supuesto autor de un delito contra la seguridad vial. Un camión articulado de gran tonelaje circulaba por la AP-7 sentido Barcelona, se encontraba realizando maniobras en zig-zag, cambiando de carril sin señalizar y poniendo en grave riesgo la seguridad de la circulación, hasta encontrarse la circulación prácticamente parada debido al peligro que suponía el adelantamiento.  Por dicho motivo, los agentes procedieron a retener la circulación, y situaron una patrulla delante y otra detrás del camión, al objeto de que el mismo se detuviera en el arcén. Una vez que los guardias civiles consiguieron que el vehículo articulado se detuviera, pudieron comprobar que el conductor presentaba claros signos de haber consumido bebidas alcohólicas. Los agentes realizaron la prueba de detección alcohólica por aire expirado, arrojando un resultado de 1,07 mg/l, encontrándose el límite legal para conductores en 0,15 mg/l.

La Plataforma ‘A-68 ¡Ya!’ se constituyó oficialmente como medio de presión para exigir al Ministerio de Fomento la construcción del desdoblamiento de la N-232. Está formada por 100 entidades y más de 30 simpatizantes. Desde administraciones públicas a asociaciones, empresas, colegios, IES y centros sanitarios de todo el eje de la N-232. «Somos una plataforma civil que ha nacido tras comprobar, año tras año, que no hay voluntad política de desdoblar una vía que tiene unas cifras de accidentes muy altas y que debería de ser un motor de desarrollo socioeconómico de nuestra zona», apuntó ayer el alcalde de Quinto de Ebro, Jesús Morales. En los últimos 12 años se han producido 480 aacidentes que han dejado 41 fallecidos. También se han unido a la plataforma alrededor de una treintena de simpatizantes. Las inscripciones siguen abiertas a través del correo electrónico plataforman232@gmail.com Léalo en lacomarca.net, Laura Castel.

El diputado del PSPV-PSOE por Castellón, Artemi Rallo, y un grupo de alcaldes de la provincia, se han reunido con el subdelegado del Gobierno, David Barelles, para exigir soluciones “ante la delicada situación creada en muchos municipios por la decisión de éste de suprimir los desplazamientos de unidades de la Policía Nacional para falicitar la expedición y la renovación del DNI”. Se trata de un encuentro que se tenía que haber celebrado el pasado 10 de marzo pero que por sorpresa y de manera injustificada fue suspendido por el propio Barelles. La reunión ha resultado “un auténtico jarro de agua fría porque Barelles únicamente nos ha ofrecido un NO por respuesta, sin argumentos de ningún tipo para justificar tamaña tropelía”. Para sorpresa de los asistentes, la única solución que se le ha ocurrido al subdelegado es que los alcaldes floten autobuses para desplazar a sus vecinos hasta Castellón. El PSPV y sus alcaldes saludan que se vaya a abrir de forma permanente de una oficia de expedición del DNI en Vinaròs, pero según Rallo “se trata de un mero parche, que salvo a las personas de Vinaròs y alrededores, no arregla nada”. En el encuentro celebrado en la Subdelegación del Gobierno han participado los alcaldes de Morella, Rhamses Ripollés; Vilafranca, Óscar Tena; San Mateo, Ana Besalduch, y Les Coves, Mónica Nos. .

Barelles ha resaltado que actualmente el Ejecutivo "está trabajando en la consolidación de la estructura de la nueva oficina de Extranjería y Documentación de Vinaròs", lo que permitirá dotar al servicio de una atención permanente de seis personas (dos policías y cuatro administrativos de los cuerpos generales). "Los trámites van por buen camino. Estamos en la fase de selección y todo apunta que a medio plazo podremos tener esta tercera oficina para atender a los ciudadanos de toda la zona norte de la provincia de Castellón, facilitando los trámites a unos 100.000 ciudadanos", ha declarado Barelles. Asimismo, ha resaltado que se ha activado en Vinaròs un plan de choque por el que tres días a la semana se desplazan funcionarios desde las oficinas de Castellón hasta la capital del Baix Maestrat para atender las demandas de los ciudadanos, habiendo podido realizarse 512 DNI y 70 pasaportes. Léalo en Las Provincias, EFE.

L'ajuntament benicarlando amplia les vies de comunicació amb la ciutadania amb la creació d'una nova plataforma de missatgeria instantània per tal d'oferir el major grau de qualitat informativa en el menor espai de temps possible. El consistori engega aquest servei d'informació a través d'un canal de Telegram (@benicarló), una aplicació gratuïta de missatgeria que es pot utilitzar des del telèfon mòbil, la tablet i l'ordinador. «Hem triat l'aplicació Telegram front a altres plataformes de missatgeria instantània pel seu grau de fiabilitat, per la garantia de seguretat i privacitat i perquè utilitza codi lliure, igual que la resta de plataformes informàtiques de l'Ajuntament», ha dit la regidora de Serveis Informàtics, Marta Escudero. «A més, Telegram és completament gratuïta i no té quotes de subscripció ni publicitat», ha remarcat la regidora. El canal de Telegram de l'Ajuntament és unidireccional i enviarà notificacions sobre qüestions d'interès com poden ser les notícies d'actualitat del consistori, informació sobre ofertes d'ocupació, agenda d'esdeveniments, subvencions o terminis per realitzar tràmits administratius. Aquest nou canal complementa les altres vies de comunicació de què ja disposa l'Ajuntament de Benicarló, com el web municipal o les xarxes socials Facebook, Twitter i You Tube, amb l'objectiu de què la informació municipal arribe de forma més fluïda als veïns i veïnes del municipi.

Colegio Ntra. Sra. De la Consolación, Vinaròs.- Los alumnos de 4º de la ESO pudimos disfrutar de una gran experiencia en la Universidad Jaume I de Castellón. Al principio, nos pusieron un vídeo en el que nos enseñaron las maravillosas instalaciones del campus: facultades, laboratorios, piscina, campos de fútbol, pistas de tenis, biblioteca, pisos para estudiantes, jardines, una gran variedad de cafeterías que ofrecía muchas opciones a la hora de comer… También nos hicieron ver lo importante que es nuestro estudio desde el momento cero ya que en los próximos cursos marcará la diferencia entre poder elegir el grado deseado o no, y una vez allí, también servirá para poder elegir los mejores horarios para realizar las prácticas, por ejemplo. Después, nos enseñaron todos los grados que tenía la Universidad. Nos enseñaron algunos grados específicamente y nos resolvieron nuestras dudas principales. Más tarde, asistimos a un taller de robótica. Allí pudimos ver algunos robots y qué eran capaces de hacer. Fue increíble ver un robot bailar al ritmo de una canción de Michael Jackson, como se desplazaba en busca de una pelota roja, o como volaba un dron. Finalmente, nos enseñaron la biblioteca enorme que tenía cinco plantas y poseía más de 500.000 libros.

El Casal Jove de Vinaròs estrenarà cinc nous cursos aquest segon trimestre, mireu AGENDA.

Al Centre del Coneixement Vinalab el taller "Com aconseguir i superar amb èxit una entrevista personal", mireu AGENDA.

Juan Amat como portavoz del PP de Vinaròs, argumentó su voto en contra del convenio con la Entidad de Infraestructuras de la Generalitat (EIGE) sobre las viviendas de Juan XXIII apuntando que “este convenio es la culminación del fracaso de la política de acceso a la vivienda social que prometieron pero que no se creen”. El portavoz de Acord Ciutadà, Lluis Batalla indicó que los precios de compra son demasiado elevados, tal como las propias inmobiliarias que él mismo visitó reconocieron. “Creo que en este tema lo supeditan todo a lo que decida el Consell, cuando el Ayuntamiento debería también tener iniciativas al respecto”, subrayó. La concejala del PVI, Maria Dolores Miralles, consideró que estos pisos “ya salieron caros después de su construcción”. El precio de alquiler de 270 euros lo calificó Miralles de excesivo para jóvenes o familias con pocos ingresos. Por su parte, el alcalde, Enric Pla, indicó que “la mala gestión de la vivienda es una herencia del PP”. Pla señaló que desde el equipo de gobierno “se ha luchado para poder tener las mejores condiciones en estos pisos, y seguiremos haciéndolo. No estamos satisfechos ni consideramos que esto sea vivienda social, pero seguiremos insistiendo y buscando soluciones para que se bajen los precios".  Mireu més a Vinaròs Mail, 6-4-17.

El regidor de Cultura, Josep Barberà, ha presentat el projecte elaborat per l'Ajuntament per a aconseguir el nomenament de Benicarló com a capital cultural valenciana. Aquesta nova capitalitat és fruit d'una iniciativa de la Conselleria de Cultura i Educació que vol premiar i reconèixer a les ciutats més destacades en els camps de la programació, difusió, i promoció cultural, excloses les capitals provincials. El projecte cultural de Benicarló, tal com ha subratllat Josep Barberà, «és conseqüència d'una forta aposta per la cultura, de manera que hem aconseguit interconnectar una xarxa molt complexa que integra els espais culturals, museus, patrimoni, activitats i associacions». Aquest complex projecte «conforma un paisatge cultural amb línies que s'entrecreuen, com una xarxa de metro». Precisament aquesta idea -un plànol de metro- dóna forma al plantejament base del projecte elaborat pel Departament de Cultura i a la representació gràfica del funcionament de la vida cultural de la ciutat amb els quals Benicarló aspira a la capitalitat. El regidor de Cultura ha explicat «que la ciutat, com la xarxa de metro, compta amb parades i estacions d'enllaç constituïdes pels grans eixos culturals, com el MUCBE. Línies, com són les diferents iniciatives o cicles i el seu desenvolupament en el temps. O parades constituïdes pels múltiples actes organitzats al marge dels cicles». En definitiva -ha conclòs el regidor- «el projecte dóna forma i explica tot allò que es fa a Benicarló en el marc de la vida cultural, a l'hora que dibuixa el teixit que la fa possible».


CEIP Assumpció, La Llegenda de Sant Jordi, per Infantil-5 anys

Els regidors d'Agricultura i Promoció Econòmica, Domingo Roca i Román Sánchez de Benicarló, han visitat les instal·lacions de l'Hort de la Mar per a comprovar els treballs portats a terme en aquest espai urbà que l'Ajuntament ha dedicat a l'agricultura ecològica. El projecte, coordinat pels experts Mariano Bueno i Jesús Arnau, va nàixer, tal i com ha recordat Román Sánchez, com un taller d'ocupació dins del programa «Mou-te» de la Regidoria de Promoció Econòmica. I avui dia s'ha convertit en un extens hort urbà que cultiven els 27 aficionats a l'agricultura que van resultar adjudicataris de les parcel·les. «Mou-te -ha dit Sánchez- ha estat el germen que va crear tota la infraestructura necessària per a crear aquest magnífic projecte d'hort urbà». L'espai, ubicat a dues passes de la platja de la Caracola, acull tot tipus de planters i cultius que creixen sense intervenció d'agents químics ni plaguicides. Els productes de la terra es dediquen, exclusivament, al consum personal i familiar. El regidor d'Agricultura, Domingo Roca, ha explicat que l'Hort de la Mar «és la demostració real que les tècniques de l'agricultura ecològica funcionen, i ho fan, a més, en un context social que demanda aquest tipus de producte». Des d'aquesta perspectiva, l'Hort de la Mar «és un exemple de què existeixen altres models de cultiu i consum més enllà dels patrons convencionals».

La Guardia Civil de Benicarló ha detenido a un varón, como supuesto autor de un delito contra los derechos de los trabajadores a raíz una denuncia presentada por dos personas que informaban que trabajaban para una empresa de recogida de frutas de Vinaròs, donde les obligaban a pagar 100 euros por residir en una vivienda y otros 6 euros por trasladarlos desde la vivienda al trabajo, y si se negaban a residir o desplazarse de la forma que exigía el dueño, eran despedidos. Por dicho motivo la Guardia Civil inició una investigación para esclarecer el hecho, comprobando que en la vivienda se encontraban hacinados más de 20 personas y el domicilio se encontraba en unas condiciones deplorables. Por todo ello los agentes procedieron a la detención de un varón de nacionalidad Pakistaní, de 55 años, le constaba dos identidades con distinto nombre y misma fotografía.

El Grup de Recerca en Arqueologia Protohistòrica (GRAP) de la Universitat de Barcelona ha iniciat la novena campanya d’excavacions al jaciment de la Ferradura, a Ulldecona. Aquest és el darrer any del projecte ‘Primeres societats complexes a Catalunya: Sant Jaume, Ferradura i Moleta’, desenvolupat entre 2014-17, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Cultura i els ajuntaments d’Ulldecona i Alcanar. El Grup de Recerca en Arqueologia Protohistòrica té la intenció de sol·licitar la continuació del projecte per a seguir les excavacions en properes campanyes. L’equip que actua a la Ferradura està format per onze persones, de les quals set estaran només la primera setmana i unes altres set les rellevaran la segona setmana d’excavacions. La majoria són estudiants de les universitats catalanes i de Castelló. La campanya a la Ferradura s’acabarà el dia 9 d’abril, a l’estiu es reprendran les intervencions anuals a Sant Jaume, que el GRAP considera el «centre polític2 d’aquest complex situat a l’entorn de la part catalana del riu de la Sénia. Mireu més a Vinaròs Mail, 6-4-17. 

Sabíeu que a Ulldecona s'hi troba la major concentració d'oliveres mil·lenàries de tot el món?, mireu-ho a TV3.

El CEIP Sant Sebastià recibirá la mona de pascua El CEIP Sant Sebastià ha sido este año agraciado con la mona de pascua que elabora la pastelería Macip de Vinaròs y la dona la Fundació Caixa Vinaròs a través de un sorteo a un centro educativo público de la localidad. El pastelero que la ha elaborado, Agustí Macip, explicó que, para elaborarla, han sido necesarios más de 20 kilos de cobertura de chocolate. La mona de este año ha sido dedicada a los dibujos animados de ‘Lady Bug’ y será donada al colegio el 25 de abril, primer día lectivo tras las vacaciones de Pascua.

El nuevo equipo de Resonancia Magnética donado por la Fundación Amancio Ortega que llegará al Hospital de Vinaròs evitará que 5.300 pacientes cada año tengan que ser derivados a Castellón, favoreciendo de este modo la proximidad de la asistencia sanitaria y la equidad en el acceso a la tecnología de radioterapia más avanzada. La gerencia del departament de Salut de Vinaròs está diseñando el dispositivo para recibir este nuevo equipo de Resonancia Magnética que estará ubicado en un espacio de la planta baja del Hospital comarcal siguiendo los requerimientos técnicos y de uso del aparato, así como las características propias de su instalación. Además, el centro hospitalario cuenta ya con dos profesionales médicos especialistas en Radiología formados en el manejo y diagnóstico de la resonancia magnética, por lo que el Hospital se encuentra preparado para ofrecer esta nueva técnica a los pacientes del Departament. Durante el pasado año 2016, el Hospital de Vinaròs derivó un total de 5.314 resonancias a Castelló. LISTADO DE EQUIPOS DONADOS POR CENTRO HOSPITALARIO

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha anunciat que l'Ajuntament optarà a les ajudes que la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha posat en marxa per tal d'activar les àrees empresarials, des del punt de vista de les millores viàries i paisatgístiques, mediambientals i relacionades amb la mobilitat sostenible i la seguretat . «Des de l'Ajuntament -ha assenyalat l'alcaldessa- demanarem ajudes per a millorar l'eficiència energètica. Tenim un polígon amb moltes empreses i volem renovar tota la il·luminació, que representarà un estalvi energètic important per a l'Ajuntament». D'altra banda, Miralles ha dit que «la petició de l'Ajuntament també incorporarà la millora de la senyalització vertical i horitzontal». En total, la Conselleria preveu destinar 2,2 milions d'euros a modernitzar i dotar de noves infraestructures i serveis als 15 polígons industrials de les comarques dels Ports, Alt Maestrat i Baix Maestrat. «Encara no sabem quina ajuda ens concedirà la Generalitat -ha dit Xaro Miralles-, però volem millorar el nostre polígon».

L'IES Ramón Cid de Benicarló va celebrar el Dia Mundial de l'Activitat Física. Han participat en la cursa solidària de Save the Children els alumnes d'ESO, Formació Professional Básica i Cicles Formatius i alguns professors, totalitzant uns 600 corredors, alguns dels quals han participat amb cadira de rodes i crosses. Prèviament els alumnes han buscat els seus patrocinadors (pares, familiars, amics, etc.) i obtindran diners pels quilòmetres recorreguts. Els diners obtinguts per cada alumne s'enviaran a l'ONG Save the Children. Els alumnes han sortit esglaonadament per cursos. Rosa Mª Andrés, mare d'una alumna, ha impartit una masterclass de zumba, i el professor Óscar Bover un taller de propiocepció, slack line i TRX. També estem inscrits en el concurs de la Fundación Trinidad Alonso. Per a participar en ell, hem d'enviar una producció audiovisual. Aquestes activitats estan impulsades des del departament d'educació física, però conten amb la participació de la resta de personal del centre així com pares, Ajuntament de Benicarló i policia local.

El portavoz adjunto del Partido Popular en el Ayuntamiento de Vinaròs, Lluís Gandía, ha afirmado que “por segundo año consecutivo el tripartito recorta la aportación económica que realiza para la organización de la Semana Santa de Vinaròs, limitando su aportación a tan solo 12.000 euros”. Gandía ha explicado que “el año pasado el tripartito redujo la aportación municipal desde los 18.000 euros a 12.000 y lo justificaron con que esa cantidad se destinaría a la celebración del sexto centenario de la aparición de la imagen de San Sebastián; este año se mantiene el tijeretazo fruto de los prejuicios ideológicos de un gobierno que discrimina todo aquello que no le es de su agrado”. Desde las filas populares recordaban que “la Semana Santa está declarada Fiesta de Interés Turístico Autonómico y por ello sorprende el menosprecio que desde el gobierno municipal se realiza y el escaso apoyo económico que se le presta. No entendemos como para el capricho de la carpa en el puerto para San Juan y San Pedro se gastan más de 9.000 euros y para la Semana Santa solo dedican 12.000 euros”.

Onze passos de la Setmana Santa de Tortosa, un mapa topogràfic d'Alfara de Carles, el fons bibliogràfic de Narcís Monturiol de l'Observatori de l'Ebre i una emblemàtica escultura de la Parròquia de Santa Bàrbara. Són les darreres peces d'art restaurades pels Tallers de Conservació i Restauració de l'Escola d'Art de la Diputació a Tortosa, un espai de referència a la demarcació de Tarragona i al conjunt de Catalunya pel que fa a la recuperació del patrimoni històric i cultural. El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha presidit el lliurament de tots aquests elements patrimonials als ajuntaments o entitats que en són propietaris. El que inclou més elements és el conjunt de passos de la Setmana Santa de Tortosa, la majoria datades dels anys quaranta i cinquanta del segle XX. En tots els casos, les intervencions s'han centrat en el manteniment i conservació d'aquestes escultures per garantir la seva perdurabilitat, mitjançant la neteja, la consolidació de les capes de preparació i de la capa pictòrica, i la reintegració volumètrica i cromàtica. També s'ha fet una desinsectació en algun cas puntual.

Tot i estar dedicat a les copatrones de la ciutat, són pocs els tortosins i les tortosines que coneixien de l'existència del retaule barroc de les santes Càndia i Còrdula de la catedral de Tortosa. Aquesta gran obra de fusta, de 5 metres d'amplada per 7 d'alçada, ha restat oculta durant molt de temps, ja que es va desmuntar i guardar en 33 bocins i ja no va tornar més a la seva capella. Ara, després d'una acurada restauració a càrrec dels professionals dels Tallers de conservació i restauració de béns culturals de l'Escola d'Art i Disseny de la Diputació a Tortosa, el retaule emprèn la darrera fase del procés que permetrà exposar-lo de nou, i amb caràcter permanent, al mateix temple tortosí. El retorn de l'altar és més a prop després de la signatura, aquest divendres dia 7, del contracte per al seu muntatge, per un import de 29.887 € i amb un termini d'execució del treball de tres mesos.

8 membres de la Campanya pels Sediments entre els quals representants de SEO/BirdLife (Roberto Gonzalez), la Plataforma en Defensa de l'Ebre (Manolo Tomas i Ramon Carles), Ecologistes en Acció (Quim Pérez) i la Comunitat de Regants-Sindicat Agrícola de l'Ebre (Francesc Casanova) es van reunir amb diferents diputats. Els diputats  van agrair la profunditat de les propostes presentades i es van comprometre a treballar per mirar d'arribar a un consens i presentar algunes de les propostes conjuntament (principalment els dos primers punts, que serien els + urgents ara mateix). Tanmateix van proposar la possibilitat de fer una esmena als pressupostos que tindria l’objectiu de contemplar una partida pressupostaria per fer un estudi de l'estat de les comportes de fons de les preses de Mequinensa i Riba-Roja

Els pares i mares dels col·legis d'Alcalà de Xivert, Alcossebre, Calig i Traiguera diuen sí a la jornada contínua, mentre que els vots afirmatius no superen el mínim exigit per Conselleria al de les Coves de Vinromà. La participación en el conjunto del territorio valenciano ha sido del 76% del censo de madres y padres convocados para esta consulta. En las comarcas de Castellón han participado 20.434 personas, el 75%.

L’Índex del Clima Empresarial de les Terres de l’Ebre incorpora per primera vegada el sector turístic. Durant el segon semestre de 2016 la producció ha augmentat (índex ponderat de 2.202), gairebé de forma idèntica a la del primer semestre, la qual cosa vol dir que el 2016 ha estat un any estable i de creixement moderat. L’increment no ha estat igual en tots els sectors, si bé és positiu en tots ells, menys el del turisme, el que s’explica pel factor estacionalitat, però les previsions de cara el segon semestre són positives. El sector que recull un major creixement de la producció és el de la construcció (2.81), seguit del primari i els serveis. Per al proper semestre els empresaris preveuen un major increment, en tots els sectors, amb un índex ponderat de 2.462. Respecte a l’ocupació, el segon semestre de 2016 ha tingut un comportament totalment estable amb un índex de 1.989. Més del 60% de les empreses han mantingut l’estabilitat en les plantilles i només un petit percentatge declara lleugers increments situats sobretot en la construcció, serveis i primari, mentre que la indústria i el turisme han perdut força laboral aquest darrer semestre.

A la Vall d'Uixo, en el campionat nacional de Duatló, van estar pel Club Triatlo JijiJaja Vinaròs Sebastian Quixal i Guillem Segura. Després d'una surtida on el ritme imperant era molt alt i on els desnivells van ocupar-se que fos un recorregut "trencacames", Sebastian Quixal, fent una remontada en bici espectacular, va acabar rematant la carrera a peu amb un ritme brillant, conseguint d'aquesta manera el bronze en la seva categoria i pujant al podi d'un campionat d'Espanya, conseguint el pas directe als campionats europeus, a Soria. Destacar també l'actuació de Guillem Segura Arnau, qui després de la lesió que va patir fa 2 mesos ha tornat a competir aconseguint una més que merescuda 42 possició.

El presupuesto del Estado incluye una partida de 1,7 millones de euros para la ampliación de la A7. Se divide en cinco subtramos: Vilanova-Coves, Coves-Salzadella, Salzadella-Traiguera, Traiguera-límite con Tarragona, y la Jana-Perelló. El calendario de obras fija la entrada en servicio de los diferentes trazados entre 2018 y 2019. En la variante del puerto de Querol de la N232 (Barranco de la Bota-Masía de la Torreta), se aumenta la consignación en 2017 hasta los 5,3 millones de euros. Las obras ya han sido adjudicadas y cuya ejecución se prolonga hasta 2020. Fomento incluye por primera vez otro trazado de la N-232 entre la Masía de la Torreta y Morella con 2,4 millones, como destaca el rotativo Levante de Castelló. Rhamsés Ripollés, alcalde de Morella, apunta que "son destacables los 5,3 millones de euros y lo que exigimos es que las obras comienzan este 2017 y que se invierta cada uno de los euros presupuestados, no como en otras ocasiones". Por otra parte, el consistorio ha sorprendido que haya una partida para el tramo de Morella sur-LaTorreta, ya que para este aún no hay, ni siquiera, un proyecto definitivo aprobado. El Parador Nacional de Turismo que hay proyectado en Morella y adjudicado por 12 millones de euros no aparece.

El Centro Madison de Benicarló, en Manises, se estrenó en la categoría de HIP HOP, con un resultado, a pesar de ser la primera aparición, muy satisfactorio.

El Partido Popular ha mostrado su satisfacción tras conocer que las fiestas de San Juan y San Pedro contarán, además de con las 7 representantes habituales de los colegios de la ciudad, con 6 damas infantiles que forman parte de diferentes entidades y asociaciones de Vinaròs. Anabel Matamoros, concejal popular vinarocense, ha recordado que “la posibilidad de que las entidades con dama también pudieran presentar dama infantil fue una propuesta del Partido Popular tras escuchar la petición de familias y asociaciones, una propuesta que el tripartito votó en contra en el pleno del Ayuntamiento alegando que no existía esa demanda”. La popular afirmaba que “las seis damas infantiles vinculadas a entidades y asociaciones que también contarán con dama mayor serán un revulsivo para incrementar la participación y el éxito de las fiestas de San Juan y San Pedro, objetivo por el que nosotros realizamos esa propuesta”.

La Policía Local de Vinaròs reanima a un vecino de Morella de 70 años que se había quedado inconsciente sobre la mesa de un restaurante, al obstruírsele las vías respiratorias con la comida, léalo en MEDITERRÁNEO.

El 22 d'abril les lletres tornaran a ser protagonistes a Vinaròs, a causa de la celebració de la setzena edició de la Fira del Llibre, mireu AGENDA.

Davant de la petició de diversos sectors econòmics i tècnics de Benicarló, el Departament d'Urbanisme ha fet un recull dels edificis que tenen una antiguitat superior als 50 anys i l'ha publicat al web municipal per tal que estiga a disposició de totes les persones interessades. Aquesta mesura ve derivada de l'obligatorietat de tots els edificis de més de 50 anys de disposar d'un Informe d'Avaluació de l'Edifici, que es recull en la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana. Segons aquesta llei estatal, amb l'objectiu de garantir la qualitat i sostenibilitat del parc edificat, els edificis d'habitatges col·lectius que el 28 de juny de 2013 tingueren més de 50 anys estan obligats a disposar d'aquest informe en data 28 de juny de 2018 com a màxim. La norma també estableix que els edificis que vagen complint els 50 anys amb posterioritat al 28 de juny de 2013, disposen de cinc anys per a obtindre l'informe. Un informe que també és necessari, independentment de l'antiguitat de l'edifici, per a acollir-se a qualsevol tipus d'ajudes públiques per a realitzar obres de conservació, accessibilitat universal o eficiència energètica, inclòs el Pla Renhata 2017 de la Generalitat per a la reforma interior d'habitatges. En aquest sentit, cal recordar que, tal i com va anunciar l'alcaldessa la setmana passada, l'Ajuntament de Benicarló s'adherirà en breu a la xarxa OIR de la Generalitat (Oficina d'Informació a la Rehabilitació), a través de la qual es crearà un punt d'informació municipal per a consultes relacionades amb obres de conservació o rehabilitació.

Agentes de la Patrulla Fiscal y de Fronteras de la Guardia Civil de Sant Carles de la Ràpita, han intervenido en el área de servicio Baix Ebre, un ejemplar de Tortuga Mora (Testudo graeca) que se encontraba en el interior de un vehículo que circulaba por la autopista AP-7. Con motivo de los dispositivos que se establecen en las principales vías de comunicación de Tarragona, relacionados con la prevención del contrabando y los impuestos especiales, la tarde del día 30 de marzo del actual, en el área de servicio Baix Ebre de la autopista (AP-7) sentido Barcelona, se intercepto un vehículo con matrícula francesa que había levantado las sospechas de los agentes, al realizar maniobras dubitativas cuando se aproximaba a los mismos, procediendo a la identificación del vehículo y su conductor. Tras inspeccionar el vehículo, comprobaron que en el asiento trasero se encontraba un ejemplar de Tortuga Mora, sin ningún tipo de documentación que amparase su tenencia legal en el territorio nacional, así como su importación o exportación. Al parecer, la tortuga fue adquirida en Marruecos como mascota y su destino final era Francia.


Tots els alumnes d'Infantil i Primària del CEIP Marqués de Benicarló han pogut gaudir d'una Jornada de bàsquet gràcies a l'activitat de promoció d'aquest esport d'equip que ha realitzat el Club Bàsquet Benicarló al nostre centre. Han anat passant tots els xiquets i xiquetes, que han après com agarrar el baló, com tirar a cistella, com botar la pilota ... a més de passar-ho molt bé amb els jocs, la música i la demostració que han fet els jugadors del Club que ens han visitat. Ha estat una experiència única per a tots, sobretot per als més menuts.

La parte antigua de Peñíscola, escenario de la serie de TVE El Ministerio del Tiempo. Como es habitual en estos casos, el secretismo sobre los detalles del rodaje es total, si bien se sabe que el castillo acogerá una serie de secuencias. Las dependencias están cerradas al público y durante el día de ayer se apreciaba el trajín de operarios transportando elementos. Las estancias elegidas por los responsables de la producción se vacían de elementos impropios de la época histórica que quieren representar, como barandillas, mientras que ya se están introduciendo objetos que ayudarán a ambientar la historia a contar. Por otro lado, hace unos días se difundió un bando en el que se avisa del «incremento de circulación de vehículos de carga y descarga», del 3 al 7 de abril, por lo que solicitan a los vecinos autorizados a evitar el tránsito y el estacionamiento en las inmediaciones de la fortaleza, mientras que la Policía Local «dará las instrucciones y realizará los acompañamientos necesarios», para evitar «al máximo las molestias». El equipo ya estuvo en Peñíscola en enero para rodar en la playa del Pebret, ubicada en la Serra d’Irta.

El Ple de l'Ajuntament d'Alcanar va aprovar per unanimitat el Pla Local de Dones 2017-2019, que inclou tota la programació d’activitats i eixos que s’han de treballar dins de la política d’igualtat al municipi. El Pla local de Polítiques de Dones està concebut com un instrument que ha de permetre recollir i analitzar les diferents actuacions municipals en matèria d’igualtat de gènere i definir els objectius a assolir. Carme Navarro, regidora de l’àrea, explica que “el nostre objectiu és seguir aquestes línies estratègiques per a treballar les diferents desigualtats encara existents entre homes i dones, així com la coeducació en infants i adolescents”. Aquest pla s’engloba en sis eixos genèrics que es desenvolupen en activitats específiques: transversalitat de les polítiques de dones a les administracions públiques; canvis culturals que transformen estructures i models patriarcals; participació; reorganització dels treballs i noves polítiques del temps; qualitat de vida i cohesió social i intervenció integral contra la violència de gènere.

La concejal del Partido Popular de Vinaròs, Anabel Matamoros, ha recordado que “el concejal de Fiestas, Marc Albella, lleva más de un mes sin explicar los motivos por los que los vinarocenses pagamos más de 9.000 euros por el capricho del tripartito de instalar la carpa de fiestas en el puerto cuando anteriormente se instalaba en una parcela municipal y no costaba nada”. Matamoros afirmaba que “una vez más el concejal de Fiestas nos mintió a todos los vinarocenses. Primero afirmó que el coste sería de unos 6.000 euros, después que habían logrado que la Generalitat lo redujera a unos 4.000 euros pero finalmente la factura que pagamos todos ha sido superior a 9.000 euros. Una vez más el tripartito da tres cifras diferentes para engañar a los vinarocenses”.

El president de la Diputació Provincial de Castelló, Javier Moliner, ha visitat l'Ajuntament d'Alcalà de Xivert, per tractar, en una reunió amb l'alcalde Francisco Juan i el regidor d'Urbanisme, José Colom, diversos temes d'interès de la localitat. La recuperació del patrimoni arquitectònic i històric del municipi seguirà sent un objectiu comú de les dues institucions, en què ja es treballa de forma constant, amb accions com la posada en valor del castell de Xivert, a través de la recuperació dels vestigis però també d'iniciatives de caràcter turístic i divulgador, o de les excavacions arqueològiques a l'ermita de Santa Llúcia. Per part de l'Alcalde s'ha insistit que "la recuperació del nostre patrimoni és un tema fonamental per al municipi i estem trobant tota la col·laboració possible en la Diputació per a poder realitzar les accions necessàries". La posada en marxa imminent de les inversions de caràcter municipal incloses en el Pla 135 de la Diputació ha estat una altra de les qüestions que s'han tractat en la reunió. En total, Alcalà-Alcossebre rebrà ajudes per valor de 125.013 €-

CCOO, sindicato mayoritario en Correos, rechaza el "tijeretazo" de 60 millones de euros. En la provincia de Castellón, este recorte implicará la pérdida de 150 empleos, de diversos puntos de atención y la desaparición y reducción significativa del servicio postal público en decenas de poblaciones dejando a cientos de miles de ciudadanos sin prestación del servicio, en municipios como Vinaròs, Benicarló, Morella, Villafranca, etc.... CCOO, que ha comenzado el contacto con los partidos políticos del Parlamento, tratará de frenar este tijeretazo a través de la dinámica parlamentaria y ha advertido que si el Ejecutivo no lo corrige, está llamando al inicio de un fuerte proceso de movilización en los próximos meses.

Presentada la programació de la Fira del Llibre de Vinaròs, mireu AGENDA.

Centenars de ciutadans van assistir  a la reunió veïnal convocada per l'Ajuntament de Vinaròs a l'Auditori Municipal, per ampliar informació sobre l'anunci de Correus. L'alcalde Enric Pla i bona part dels regidors de l'equip de Govern i de la resta d'agrupacions polítiques municipals van assistir a la cita, en la qual també van estar presents el Cap de Sector de la Zona 5 de Correus, Francisco Gómez, així com José Vicente Bayo, Coordinador de Relacions Institucionals de la zona 5 d'aquesta mateixa entitat. L'alcalde Pla va exposar que, a més de les mesures legals, es continuarà treballant des del consistori per actualitzar les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), des d'on es considera que les zones afectades són de població disseminada, la qual cosa permet aplicar aquesta mesura. "Si aconseguim demostrar que no és cert, es podrà revertir la situació i tornar al repartiment normal de correspondència", ha comentat. Mentrestant, Pla ha destacat que es donarà suport per part del consistori al sentir majoritari de la població.

ACORD CIUTADÀ valora la reunió veïnal com a molt positiva pel grau de civisme i de paciència dels assistents perjudicats. Per què qui governa no va fer al.legacions quan tocava i les fa ara a correcuita? Per què no es va fer aquesta reunió fa un any i recollir totes les queixes quan tocava i no ara?. El paper del Govern va ser senzillament indigne per voler evadir responsabilitats. Des de quan el govern es prèn en serio el problema que planteja Correos? Des de fa 3 mesos nomès? Si se l'hagués pres en serio quan tocava, no hagués passat tot això. Tot el que va succeïr a la reunión, va passar de poder ser un Aquelarre Cívic a acabar ser un acte de Beatificació i Mesquindat dels qui governen. Cap reconeixement de deixadesa, cap disculpa. El govern de Vinaròs es pensa que governar és una joguina, i el que realment està en joc és el benestar del poble. Així no anem enlloc.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L