Loading

Recordeu l' anterior Lo Más News: del 4 a l'11 de juliol de 2017 i  els anteriors

Lo Más News, de l'11 al 18 de juliol de 2017

 
Degustació gastronòmica internacional, associacions Per més vida i Rescata-2, 16-7-17


J.Moliner (regidor)-R.Mampel (La Unió), xylella fastidiosa, 17-7-17

Tablao flamenco con Flamenco Ballet Pasión y El Taranto en la Taperia de la Ermita

El presidente de la comparsa más veterana La Colla, Víctor Marqués, respecto a la actuación del polémico drag,  decía que "por estas fiestas, mucha gente sale disfrazada de cura y/o monja (por citar algo relacionado) y nunca, que yo sepa, ha pasado nada. Quizás se le da más vuelta a algo que en realidad no lo tiene”.  Marqués añadía que “está claro que habrá quien deteste la actuación y otros muchos que la apoyan, seguro, no soy creyente, así que la puesta en escena no me afecta, es una gran actuación, no veo más. Cada uno puede tener un punto de vista y está claro que no todas las criticas serán buenas”.  El presidente de La Colla además alababa la calidad del espectáculo ofrecido en Canarias por este drag cuyo nombre real es Borja Casillas, “la temática elegida puede no gustarle a mucha gente y, desde mi punto de vista, lo veo un poco arriesgado, pero tanto la puesta en escena como la coreografía estuvieron muy bien. "Fue una actuación arriesgada dada la temática, pero con un muy buen resultado, a la vista está que el arriesgar le supuso el primer puesto”. Decía finalmente que “muchas horas de ensayo y, sobre todo, muchas ganas a la hora de ejecutar todo ese trabajo”. Vea más en Vinaròs Mail, 16-7-17.


Hugo Romero, assembles veïnals, 17-7-17, MIREU AGENDA

Accidentes en C/ Sants Màrtirs, C/ Tarragona y Av Iecla, incendio de matorral, caída de la rama de un árbol... vea P.Local..

Exposició de Paco Gombau: https://youtu.be/bBA-xFKZXtk

 
Barques saludant la Mare de Déu, 16-7-17

 
Festa del Carme, ofrena floral, 16-7-17

Mireu també tres breus vídeos emesos en directe: arribada, processó  i  missa

 
Festa del Carme, embarcant,16-7-17

 
Festa del Carme,missa, 16-7-17


Taller público de cajas nido en el paseo Colón (vencejos, aves forestales y murciélagos) que serán colocadas, a partir del otoño, en distintos parques, edificios y entornos naturales del municipio de Vinaròs. Esta actividad se encuentraban enmarcadas dentro de la campaña "Especies beneficiosas y cajas nido" que se viene desarrollando desde 2015 y cuenta con el patrocinio del Ajuntament de Vinaròs, área de Medi Ambient. 

El Hospital comarcal de Vinaròs ha hecho entrega de un cheque de 1.000 euros a la Asociación Pulseras Candela por la venta de pulseras en pro de la investigación contra el cáncer infantil

El diputado socialista por Castellón, Artemi Rallo, ha presentado al Congreso varias preguntas en relación al estado de deterioro que sufre la costa de Vinaròs y a las que no se ha puesto aún solución desde el Ministerio. La primera de las cuestiones es sobre qué actuaciones va a ejecutar el Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación y el de Medio Ambiente para reparar los daños causados por el derrumbamiento del acantilado que se produjo el pasado 7 de julio sobre la cala nudista de Sòl de Riu. También ha preguntado Rallo si el Ministerio sigue afirmando que la amenazante erosión de la costa del norte de la provincia de Castellón no merece ser priorizada mediante una actuación integral y estructural de regeneración de la costa. Por último, se pregunta también qué actuaciones integrales va a acometer este Ministerio para evitar los constantes derrumbes que se vienen produciendo en la costa de Vinaròs.

Més de 130 persones, entre jugadores i tècnics han passat durant les últimes tres setmanes pel Campus Winners, campus de tecnificació que té lloc a Amposta des de fa tres anys. Es tracta d’un campus amb esportistes d'arreu de tot el país i també de fora. El campus té una duració d’una setmana i hi ha hagut un total de 3 torns, amb una mitjana de 40 jugadores per torn, amb això hem de sumar un total de 12 tècnics que acompanyen i ajuden a les esportistes. Les esportistes utilitzen les instal·lacions esportives ampostines en sessions de matí i tarda, així com, la piscina municipal i altres serveis del Centre de Tecnificació.

Durant la setmana de l’Orgull mundial celebrat a Madrid, els benicarlandos Borja Segarra Bueno, com a director, i Brenda Bozago, com a ajudanta de direcció, van ser guardonats per la peça audiovisual “El ángel azul”. A més a més, van presentar el seu nou projecte “ANDREA” en els escenaris de la capital davant milers d’espectadors. El Videopride organitzat per l’associació Arcópoli.és una mostra de videoart que reivindica el potencial històric d’aquest gènere i celebra no solament la diversitat humana, sinó també de gèneres audiovisuals. Per primera vegada, l’organització va decidir reconèixer amb una menció especial el vídeo “El ángel azul”. Com van destacar: “Tant per la seua qualitat artística com pel seu discurs contra la LGTBfòbia i contra els delictes d’odi, en sintonia amb el treball que desenvolupem des d’Arcópoli”. “El ángel azul” es va estrenar  amb motiu del Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia al canal de YouTube “ANDREA Lost Paradise”.

També es va presentar “ANDREA”, el teaser del nou projecte dirigit per Borja Segarra Bueno: “ANDREA no és solament un canal de YouTube, és la meua vida i la meua petita mort”, afirma el seu creador, que com a bon millennial utilitza YouTube per llançar aquest primer moviment cinematogràfic en streaming. La ficció i la realitat entraran en conflicte per mostrar un cinema que mira, denuncia i demana un canvi. Al crit de “Maricón, con acento en la O” i presentant una Cristina “La Veneno” capaç de plantar-li cara al mateix Hitler, aquest teaser pren com a punt de partida la vida de Borja. Érem una generació amb somnis. Els nostres pares ens van prometre que si estudiàvem podríem treballar en allò que volguéssim. ”: https://www.youtube.com/channel/UC5nOo5cIzW0ASzry6-9skTQ

La Regidoria d'Obres i Serveis de Vinaròs ha donat a conèixer avui la memòria de les millores en les infraestructures d'aigua potable de la localitat, dutes a terme durant 2016 per l'empresa concessionària FACSA Aigües de Vinaròs. En total el pressupost de les inversions realitzades de gener a desembre va ascendir a 178.298,67 euros, dels quals 120.000 euros corresponien a la partida anual de 2016 i altres 59.657,33 euros del sobrant que hi va haver el 2015. Entre les obres realitzades durant aquest període, ha destacat el regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina, "hi ha la instal·lació d'una vàlvula de tall al carrer Salines o renovacions de la xarxa en diversos punts de la localitat, com el carrer Pont, Convent, Av. Pablo Ruiz Picasso o al polígon del Camí Vell d'Alcanar, entre d'altres ".A més d'això també es van realitzar importants treballs d'adequació en el dipòsit auxiliar de la Misericòrdia, que és el que subministra a la localitat d'aigua potable. Per a aquest 2017, ha conclòs Alsina, l'excedent disponible per a inversions, que s'afegeix a la partida d’enguany, serà de 1.358,66 euros.

La “Coral García Julbe” nos ofreció en el Auditorio Municipal “Wenceslao Aygyuals de Izco”, un entretenido concierto a base de trece variadas piezas. El director Rossend Aymí i Escolá escogió unos variados temas, donde cambiaban su interpretación entre uno y el siguiente, a base de música ligera y música melódica. El concierto estuvo presentado por Enric Melià i Fortuna. También en este concierto que fue diferente a los demás, tres de las piezas del programa, fueron interpretadas solo al piano, por el componente pianista-organista Enric Melià i Fortuna, aparte de acompañar otras tantas. Las tres piezas que interpretó; “Casablanca”, “El día que me quieras” y “Unchained melody” (“Ghost”) fueron preciosas y del agrado del público, el cual lo premió con sendos aplausos.

La imagen titulada “Camí de l’Ermitana” y la instantánea “Colors de setembre” han sido las elegidas como portada y contraportada del programa de fiestas peñiscolanas respectivamente; ambas de Pere Martell, vecino de Peñíscola. Con 21 imágenes a concurso y un total de 2647 “me gusta” contabilizados, se realizó tras la votación popular la preselección con las cinco instantáneas más votadas, de las cuales, han sido elegidas las dos citadas por un jurado compuesto por fotógrafos profesionales y la Corte de Honor; tal y como indican las bases del concurso. La futura Reina de las Fiestas de 2017, Alejandra Martín, que será coronada el próximo día 7 de septiembre, lo ha hecho público junto a la concejala de festejos, Raquel París, y ha aprovechado para felicitar a los ganadores, así como para agradecer a los concursantes su participación. Parte de la futura Corte de Honor las han acompañado en la presentación, así como los profesionales que han formado parte del jurado. En los últimos años, la concejalía convocaba un concurso a través del cual los participantes enviaban las imágenes en formato impreso para exponer, de entre las cuales únicamente un jurado profesional seleccionaba la imagen ganadora.

Club Triatlo JijiJaja Vinaròs.- El passat dia 16 de Juliol a la localitat de Bronchales, la nostra corredora Ariana Reverter prenia la sortida en una dura cursa de ciclisme de muntanya, concretament la IX BTT SIERRA ALTA en un recorregut de 26km amb +950m de desnivell. La prova s'ha disputat a 1500m d'altitud, sent una prova exigent pel desnivell que presentava. Tot i així, ha aconseguit fer-se amb la segona possició demostrant la capacitat que té aquesta ciclista i triatleta del Club Triatló JijiJaja Vinaròs.

Nuevo robo de cobre en Catí. Los ladrones han puesto el ojo en el pozo de agua de Vallivana, justo al lado de la N-232, desde donde se suministra el agua potable a la localidad. Con el mismo modus operandi que emplearon hace cuatro meses en una masía del termino municipal, los delincuentes, previa desconexión de la línea en una torre eléctrica contigua, tiraron al suelo un transformador desde lo alto de la infraestructura, aunque no consiguieron extraer las láminas de cobre de su interior. Asimismo, cortaron con una cizalla los cables de más de dos centímetros de espesor, llevándose unos 50 metros. Según explicó el alcalde de Catí, Pablo Roig, la rápida intervención de Facsa, empresa concesionaria del servicio, que instaló un grupo electrógeno, así como la gran capacidad de los depósitos reguladores, ha permitido la continuidad del servicio de agua, más en Mediterráneo.

 
Ximo Puig, 15-7-17

El actual secretario general Ximo Puig ha vencido en las primarias del PSPV al aspirante sanchista, el alcalde de Burjassot Rafa García. Ha vencido en las agrupaciones de Valencia, bastión de José Luis Ábalos, Alicante, con el doble de apoyos, y en  ciudades como Elche, Villareal, Alcoi y Ontinyent, además de Morella, su localidad, donde ha arrasado. Del lado del aspirante ha estado su ciudad, Burjassot, donde Puig sólo ha logrado 11 votos de los 146 depositados, y Castellón, donde la diferencia a favor de García ha sido de 19 votos.

El actual secretario general del PSPV y candidato a la reelección Ximo Puig realizó este sábado un recorrido de 500 kilómetros, desde Benidorm hasta Vinaròs y finalmente Morella para cerrar la campaña de su candidatura L'Esquerra en Marxa antes de las primarias. Cerró su maratón en Morella porque es la ciudad en la que nació y de la que fue alcalde muchos años y donde vota. Puig ha puesto en valor "la energía y el cariño" que ha recibido por parte de todas las agrupaciones que ha visitado durante esta campaña. "Han sido días intensos y muy gratificantes, en los que hemos podido hablar, intercambiar impresiones y sobre todo sumar", ha indicado el secretario general del PSPV-PSOE, para quien "solo con la unidad podremos hacer que la época del cambio de progreso no solo sea un episodio anecdótico".

Además de degustar los diferentes tipos de cerveza, se pudo conocer en Vinaròs más de cerca el mundo de la cerveza artesanal. El concejal de Comercio y Turismo, Domènec Fontanet decidió organizar este evento, al considerar que podía ser de gran interés tanto a nivel turístico como comercial. “Nace como una feria modesta, pero esperamos que tenga continuidad y que pueda ir creciendo año con año, dinamizando no solo la pequeña empresa sino también un espacio como La Mera” destacó.

 
I Fira de la Cervesa Artesana del Territori, 15-7-17

Una señal recuerda en Peñíscola la presencia en una zona de rocas, en la que no está permitido el baño. Una muestra de la temeridad de estos saltos está a disposición de todos en la plataforma de vídeos YouTube, donde hay ejemplos de estas hazañas, algunos de ellos de hace tan solo dos años. Incluso se ve a unos jóvenes que se tiran desde la terraza del Museu de la Mar, a una altura muy superior, y donde hay que superar la muralla. Otro practicante es el edil de La Roca en el consistorio, Víctor Blasco, que colgó a finales de junio en Facebook un vídeo en el que, a la vez que critica la poca limpieza en la Porteta, explica que recientemente se había lanzado y califica el entorno como una «zona de saltos». Por otro lado, la Guardia Civil informa de que sigue la investigación para esclarecer las circunstancias de la muerte de C.V.M., el joven de 15 años accidentado.   https://youtu.be/uAOYlTVjT5Y   https://youtu.be/qD_e4WVreKE   https://youtu.be/zZBXJaFAoVo Vea más en Vinaròs Mail, 16-7-17.

Anunci de Morella:  la entrada de las carrozas del sábado, para exponerlas entre el Pla dels Estudis, novedad de esta edición, y la zona de la arciprestal y el castillo, así como el recorrido de la batalla del confeti del domingo, tendrán el mismo plan que en 2011. El Anunci del 54 Sexenni se espera con mucha expectación, al tener entre sus alicientes que solo se celebra cada seis años. Desde hace meses la ocupación en el municipio está al 100% y también se nota en las reservas en localidades cercanas para vivir un evento único. Vea más en Vinaròs Mail, 16-7-17.

Se disputó en Benicarló el II Aquarun, organizado por el Club Triatlón Basiliscus. Adrián Año y Elena Trilles fueron los ganadores individuales, mientras que en otros casos un atleta nado y otro corrió. Una vez más el concejal de Deportes, Carlos Flos, dio ejemplo y corrió la parte terrestre. Mucha espectación en la Playa del Morrongo, donde se realizó la primera parte de la prueba sobre un circuito marcado por grandes boyas y con la ayuda del grupo de Kayacs encargados de guiar y controlar los pasos por las boyas; luego a la carrera hasta el box donde estaban las zapatillas o los relevos y donde se entregaba el chip, para recorrer un tramo junto a la costa y llegar a la meta, instalada en el Paseo Marítimo tras correr por las aceras de la Avenida Pala Luna, más en Benicarló al Día.

Migjorn.- Una alegria ens vàrem portar quan es va aprovar dintre dels pressupostos participatius d’aquest any una suma d’euros per començar a fer un carril bici a la costa nord. Però seguim sense noticies d’aquesta inversió. Ha passat el temps i ens hem de quedem en les ganes. És cert que encara estem a mitat d’aquest exercici i queden encara 6 mesos per poder portar a terme la inversió prevista però, l’estiu ja està aquí i el perill latent de la convivència de les bicis amb els vehicles és cada vegada més present i per això fem aquest article. Ens calen molts carrils bici per anar segurs pel poble. No volem que s’arribe tard i que després és vaja a corre-cuita per no haver fet el que fa molt de temps que molta part dels veïns anem demanant.


El Servicio de Salvamento Maritimo, tuvo que socorrer a una lancha con problemas, frente a la Cala del Pastor de Vinaròs (P.Vidal)

La Regidoria d'Agricultura i Medi Ambient de l'Ajuntament de Vinaròs ha remodelat l'arbrat del jardí ubicat al carrer Soro, substituint els clementins que havia, alguns d’ells en mal estat, per vuit oliveres retornades per la sentència de Soterranyes. "Els clementins que hi havia no s'adaptaven del tot bé a aquesta zona i això feia que el seu aspecte no fos el desitjat, de manera que vam decidir fer el canvi per recuperar aquesta àrea", ha assenyalat el regidor d'Agricultura i Medi Ambient, Jordi Moliner. En relació als arbres que s'han extret, Moliner ha explicat que tots ells, juntament amb altres nou oliveres més retornades a cost zero per a l'Ajuntament gràcies a la bona disposició de l'empresa que les tenia, han estat replantats en el nou viver forestal municipal creat a la zona dels horts solidaris. "És allà on, a partir d'ara, anirem ubicant tots aquells arbres que ens donen, de manera que serà més fàcil anar-los situant poc a poc en els llocs que tinguem disponibles", ha indicat el regidors.

 
Trasplantament d'oliveres, 14-7-17

 
Jornades del Llagostí, 14-7-17

L'Ajuntament de Vinaròs rebrà una subvenció de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat, per valor de 148.828,48 euros. Així ho ha confirmat aquest matí l'alcalde de la localitat, Enric Pla, que ha explicat que aquesta ajuda permetrà, a partir de setembre, posar el marxa el projecte "I3S: Itineraris Integrats d'Inserció Sociolaboral". De 44 municipis que van sol·licitar aquesta subvenció a la província, solament dos l'han aconseguit: Vinaròs i Vila-real. "Creiem, per tant, que la regidoria d'Ocupació i Hisenda i la de Política Social, Igualtat i Discapacitat han fet una bona feina per poder aconseguir aquesta subvenció", ha assenyalat Pla. La regidora de Política Social, Mamen Ruiz, ha indicat que aquestes ajudes estan dirigides específicament al desenvolupament, durant un període de quatre mesos, d'itineraris integrats per a la inserció sociolaboral de persones en situació de risc d'exclusió. "L'objectiu és facilitar a un centenar de ciutadans, com a joves en atur i fora del sistema educatiu, immigrants o dones majors de 45 anys, eines, formació i experiència professional", ha detallat Ruiz.

 
Projecte I3S, M.Ruiz-E.Pla, 14-7-17

Benicarló s'omplia amb veïns, visitants i turistes que recorrien els carrers convertits en espais escènics a l'aire lliure. La tarda arrencava a les 19:00 h., amb l'espectacle Open Door, que posava el focus cultural en la localitat. La programació comptava amb companyies teatrals, circenses i de dansa de tant prestigi com Cia. Sin Fin, Pere Hosta, L’avant-Première, La Industrial Teatrera, Les arts del Cel o La Fem Fatal. Els escenaris s'anaven succeint a peu de carrer, per la qual cosa els principals vials de la ciutat es veien desbordats de públic, com en anteriors edicions, en el que ja s'ha convertit en una aposta cultural segura, mireu molt més a La Calamanda.


Benicarló celebrà la Nit en Vetla amb un gran èxit de participació i en espectacles d'alt nivell. Comerços, bars, cafeteries, restaurants, tots plegats impulsaren la cita cultural anual

Gentsana, Locura, la dama de Caixa Vinaròs, Holi Colours, etc. a la portada del 7 Dies. Ballet Lupe, Fira de la Joventut i Meleta Fest, a la portada del 7 Dies Benicarló-El Dissabte. En crida i recerca: l'apartament de lloguer il.legal, portada de La Veu de Benicarló,  mireu PREMSA.

Una altra posta de Sol des de Vinaròs (E.Fonollosa), més a Vinaròs Mail, 13-7-17

Más de dos meses sin recibir cartas en las zonas turísticas de Vinaròs. “No sabemos si Correos tiene algún interés en retrasar esto. No sabemos si Correos tiene algún interés en retrasar esto, pero nos tenemos que pueda afectar que ahora estamos en verano, con tal vez personal en vacaciones y también quizás haya problemas debido a que se ha informado en prensa de recortes en las plantillas de Correos” decía el portavoz de Migjorn Sebastià Fabregat. El alcalde Enric Pla espera alguna respuesta en breve, recordando que “desde la anterior resolución de la CNMC hasta la restricción del servicio, pasaron seis meses, son procesos lentos y tal vez Correos haya desmovilizado personal por ser verano…”.  Una reciente resolución de la Dirección de Transportes y del Sector Postal de la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), acordaba el inicio del procedimiento de restauración del servicio de reparto postal en el buzón domiciliario de los vecinos y vecinas de Boverals, Barbiguera, Cala Puntal, Cales, Deveses, Saldonar- Ameradors, Salines y Triador. Lea más en Vinaròs Mail, 13-7-17.

Reyerta en el interior de un hotel, vea P.Local.

Turismo busca 'contagiar' la hospitalidad de la Comunitat en su nueva campaña, con un vídeo donde aparece Morella en varios planos, véalo en Europa Press.

 
Compromís, J.Moliner-J.Navarrete-M.Escudero, 14-7-17

La costa de Alcossebre cuenta con la enseña de Qualitur, que reconoce la labor del municipio por la calidad en el servicio en su costa. El primer edil destaca que, tras los temporales del mes de enero, conservar su posición de liderazgo del norte de la provincia en distintivos azules ha sido fruto de un «considerable esfuerzo», porque «la fuerza del mar se llevó accesos e instalaciones. Hemos trabajado contrarreloj para conseguir que todo estuviera a punto». Una de las labores fue la reconstrucción de un tramo del sendero litoral, que fue restablecido antes de Semana Santa. Lea más en Vinaròs Mail, 13-7-17.

La Guardia Civil ha detenido a dos varones, vecinos de Benicarló, como supuestos autores de un delito de robo en grado de tentativa en una vivienda de Benicarló. La actuación se inició con motivo de los servicios que la Guardia Civil tiene establecidos para combatir los robos y hurtos en viviendas y empresas de la provincia de Castellón, cuando los guardias civiles tuvieron conocimiento a través de una llamada telefónica donde una persona informaba que había visto a dos personas que se encontraban manipulando una cerradura de una vivienda situada en la localidad de Benicarló. Inmediatamente los guardias civiles se trasladaron al lugar del hecho, y tras realizar una batida por los alrededores, localizaron e identificaron a dos varones, y tras comprobar el domicilio objeto del robo, se pudo verificar que tenía forzada la puerta de entrada al mismo y localizar la herramienta utilizada para la comisión del delito, por lo que se procedió a la detención de los mismos de 28 años de edad respectivamente, por un supuesto delito de robo en grado de tentativa.

El Consell ha aprobado la declaración de emergencia de las obras para paliar los daños ocasionados por las lluvias ocurridas entre los meses de noviembre y diciembre del 2016 en diversos municipios. En Castellón, se van a llevar a cabo obras de reparación en los términos municipales de, entre otros, Forcall. La obras se han encomendado al ente instrumental empresa de Transformación Agraria SA por un importe de 159.114 euros.

PREMIS LITERARIS CIUTAT DE BENICARLÓ 2017 El certamen ha rebut un total de 67 originals de 7 països (Espanya, Portugal, Bulgària, Itàlia, Mèxic, Argentina i Colòmbia). El biòleg, escriptor i periodista Martí Domínguez ha sigut el guanyador del Premi de Divulgació Científica per Veus de ciència, una invitació a cultivar la lectura científica per a que forme part del bagatge de qualsevol persona culta. Un petit cànon de bones lectures, sense més pretensió que fer gaudir al lector de la bona literatura científica. Martí Domínguez és col·laborador habitual dels diaris El País i La Vanguardia, el diari digital Valencia Plaza o la revista El Temps, entre altres, part dels seus articles han estat recollits als llibres Peiximinuti (1993) i Bestiari (2000 Per la seua part, el Premi de Literatura Memorialística ha sigut per a Josep Santesmases pel diateri Els paisatges trobats, una obra on el paisatge de Vila-rodona, on viu l’autor, esdevé el principal protagonista. El Premi Literatura Gastronòmica ha sigut per a Juan José Roda per La cuina de la gent de la mar. El ranxo d’abordo, és un documentat treball, escrit en clau antropològica, al voltant de la cuina marinera mediterrània, fruit del treball de camp realitzat per l’autor a les localitats costaneres del Baix Maestrat i les Terres de l’Ebre., però que la cuina com un fet cultural supraterritorial, on la marineria no és un ofici, sinó un llegat. Finalment, els guanyadors dels 4t Premi Internacional d’Àlbum Il·lustrat Ciutat de Benicarló ha anat a mans Juan Hernaz i Fátima Fernández, que per segon anys consecutiu han guanyat el mateix guardó. Amb l’àlbum Por pequeño que parezca. Lea más en Benicarló al Día.

Las analíticas del agua remitidas al Ayuntamiento sobre las muestras analizadas por parte de la Dirección General del Agua de la Generalitat Valenciana, concluyen que la Playa Norte de Peñíscola es apta para el baño. Los resultados demuestran que la alteración de los parámetros biológicos identificada en la analítica realizada el día 11 de julio eran pasajeros y, tal y como ya se preveía, de corta duración. El Servicio de Planificación de Recursos Hidráulicos y Calidad de las Aguas ha autorizado a la reapertura de la Playa Norte al baño. Tal y como se realizó el miércoles, el alcalde de Peñíscola, Andrés Martínez, ha convocado al Órgano Gestor de Playas para comunicar la reapertura y activado el dispositivo para proceder a la misma. Más información: http://www.peniscola.org/ver/3/Noticias.html Documentación complementaria: http://www.peniscola.org/ver/9610/Estado-del-agua-2017.html

L’Aula Magna del campus Terres de l’Ebre de la URV va acollir l’acte de lliurament de la desena edició dels Premis Gerard Vergés del campus Terres de l’Ebre als treballs de recerca de Batxillerat i treballs de síntesi de Cicles Formatius de Grau Superior del curs 2016-2017.  Premis Generals de la URV, els tres treballs premiats han estat: La felicitat. Sabem veritablement què és?, de l’alumna Anna Calafell Gisbert de l’Institut de Roquetes, dins l’àmbit de les Humanitats; Descobreix-te, dels alumnes Cinta Buch March, Eduard Labòria Moliné, Xavier Múrria Barcos i Damià Vallespí Alcón, de l’Institut de l’Ebre de Tortosa, dins l’àmbit de les Ciències Socials; i Selectíssim SL, un projecte d’empresa dels alumnes Andrea Zaragoza Chordà, Núria Ferreres Duch i Remei Miguel Forcadell de l’Institut Montsià d’Amposta. Premis Específics del campus Terres de l’Ebre: Evolució i estat actual de l’educació: un projecte per al segle XXI, de l’alumna Janina Barberà Tafalla de l’Institut de Roquetes; Talisman, un projecte empresarial dels alumnes Nerea Marco Reverté, Jesse Pareja Moliné, Josep Pons Bel i Katia Queral Bertomeu de l’Institut Montsià d’Amposta; Cultupasti, un projecte d’empresa dels alumnes Berta Martí Gil, Belén Mondon Pellisa, Judit Griñó Royo i Fàtima Hamza de l’Institut de l’Ebre de Tortosa; i finalment Aigües de l’Ebre, més que un restaurant, dels alumnes Malina Barbatei, Brian Gámez Gutiérrez, Patricia Rallo Nula i Rafel Sabaté Lafarga, també de l’Institut de l’Ebre.

Maria, Ivana i Rosé representen Morella com a Fidel, Forta i Prudent al pregó de l’Anunci: http://news.vinaros.net/v10/index.php?sec=agenda

 
Presentació del Festival de Vinaròs, MIREU AGENDA

La comarca del Montsià engega un projecte turístic innovador per dinamitzar el turisme d’autocaravanes. El consell comarcal coordinat amb el ajuntaments ha demanat una subvenció a la Generalitat de Catalunya, dintre de la convocatòria de plans de foment territorial de turisme, destinada a la creació d’una Xarxa d’autocaravanes comarcal, per un import total del 364.133,35 euros. “Montsià, territori camper” oferirà als autocaravanistes els serveis necessaris per fer estada a la comarca i contribuirà a conèixer tota la varietat de recursos i serveis de que disposa cada un dels municipis i de la seva àrea d’influència en el conjunt del territori.

 
Tast del Territori, receptes amb garrofa per Juanjo Roda, 12-7-17

Detención de Antonio S.G por tentativa de robo, hurto de una prenda, vea P.Local.

El entorno de la cala nudista de Sòl de Riu tiene aun más riesgo de derrumbe inminente, según informó  el concejal de Servicios, Guillem Alsina (PSPV). Nuevas y grandes grietas han surgido en la servidumbre de paso. "Han aparecido más grietas y la cueva que ha quedado es enorme, por lo que habrá nuevos desprendimientos", explicó Alsina, que señaló que se ha tenido que volver a acordonar la zona más hacia el interior para evitar riesgos a los peatones. La zona es privada y los seis primeros metros, que es la servidumbre de paso, depende de Costas. El Ayuntamiento de Vinaròs va a volver a remitir a la dirección general de Costas el informe que los técnicos municipales realizaron en enero de este año, donde está toda la cuantificación de daños y las zonas con riesgo de derrumbe más inminente. Por otro lado, tal como informó Alsina, la Policía Local va a realizar de forma urgente otro informe de la peligrosidad inminente en la zona de Sòl de Riu, que también se remitirá a Costas para que realice las acciones oportunas. "Debería acotarse y reforzarse la roca", señaló Alsina. Más en Vinaròs Mail, 13-7-17.

Migjorn, carrera de cambrers.- Per l’any que ve, si els senyorets els ve de gust tornar a organitzar-ho, els suggerim que poden fer diferents categories. Primer començaríem per la de cambrers/eres amb llicenciatura. Una altra podria ser amb experiència adquirida “allende nuestras fronteras”. Altra més d’aquí seria la de contractats a temps parcial tot i que aquesta també admetria subdivisions (per dies, per hores, de temporada,...). Altra categoria que podria donar molt de prestigi seria la de cambrers en experiència però sense feina (majors de 40/45 anys). A estos caldria dedicar-los més temps: tarden més a fer la cursa i a més caldria deixar-los la safata. Segur que no en tenen. I a més a més, vés a saber si pel temps que porten aturats i sense opcions, pot ser ni se’n recorden. Pot ser fins i tot que queden ben xops. Amb aquesta edat ni corren ni tenen el pols ferm. Millor no comptar amb ells. Com ara. Fora de la cursa del treball, fora de la cursa de la vida. Els senyorets no cal que porten barrets de Panamà per ser reconeguts, no cal. Sabem qui són. Però, si per acabar de pintar el decorat i retrobar-se amb aquella època tan daurada per alguns no se priven, també els podrien lluir. Per arrodonir el decorat i els vells temps podrien recuperar també el paper de “limpiabotas”. Seria el punt culminant!

Ja han començat les obres d'adequació de la zona d'aparcament que hi ha davant de l'estació de tren a Vinaròs, les quals continuaran en els propers dies. Des de la regidoria d'Obres i Serveis s'informa que es cobrirà aquesta àrea, actualment amb sòl de terra, amb una capa de reg asfàltic per a més comoditat dels usuaris. "En total són 1.800 metres quadrats de terreny i es compta, per dur a terme aquestes millores que es venien demandant des de fa temps per part de la ciutadania, amb un pressupost de 7.000 euros", ha explicat el regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina. Per la seua banda, el regidor de Participació Ciutadana, Hugo Romero, ha volgut recordar que aquesta obra és una de les propostes ciutadanes que van quedar incloses dins dels pressupostos participatius de 201". "Estem contents amb la implicació de la ciutadana i, a poc a poc, s'aniran realitzant les propostes que queden pendents aquest any. D'altres, com l’ ajuda al finançament de les activitats extraescolars o la millora de la zona de vòlei platja al Fortí, ja s'han dut a terme", ha puntualitzat Romero. L'Ajuntament estudiarà també la possibilitat d'ampliar la zona d'accés a aquest aparcament des de l'Av. Gil d’Atrocillo.

El paro se reduce en 932 personas en el último año en el Baix Maestrat. El presidente del PPCS, Miguel Barrachina, asegura que los datos positivos deben ser un estímulo para seguir con las reformas que permitan a los castellonenses que tengan una oportunidad laboral. Barrachina ha mantenido una reunión en Benicarló con alcaldes y portavoces del Baix Maestrat, una comarca que ha reducido el paro en 932 personas en el último año. Barrachina ha valorado de forma positiva las reformas del Gobierno de España que suponen que en el último año 10.168 castellonenses se han afiliado a la Seguridad Social, 28.031 personas en Castellón desde que se pusieron en marcha las reformas. Asimismo, las rebajas impositivas aplicadas desde el gobierno del Partido Popular han permitido que las familias y las empresas de la comarca del Baix Maestrat se ahorren en esta legislatura más de 16 millones de euros.

Nous aparcaments a l'Hospital de la Cinta de Tortosa, per J.Ferré Verge, mireu-ho a Vinaròs Mail, 13-7-17.

 
Presentació del Carnaval d'estiu 2017, 12-7-17, mireu AGENDA

Benihort va organitzar les Jornades Hortícoles del seu servei de Planters. Un centenar de persones van participar en esta gran festa que enguany ha arribat a la seua XIVa edició. Una demostració d'una màquina per trasplantar esqueixos de carxofa i el tradicional dinar de germanor van ser les activitats d'un dia de convivència i festa. El servei de planters de Benihort està en marxa des de fa 15 anys i, és avui en dia, un servei consolidat que ha continuat creixent en volum de plantes en 2016. Les gairebé 25 milions de plantes comercialitzades l’any passat, el converteixen en un referent en la zona. Productes com l’enciam, coliflor, escarola, síndria o pimentó entre d’altres, a tocant de les plantes aromàtiques, són els que es posen a disposició de socis i del públic en general, en el servei de planters de la Cooperativa de Benicarló.

La platja de Sòl de Riu, el Carnaval i el poblat ibèric, a la portada del diariet de Vinaròs, mireu PREMSA.

El regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina, informa que ja s'estan duent a terme nous treballs de millora al Passeig Marítim de Vinaròs, amb la renovació d'onze rentapeus situats en una de les zones més turístiques de la localitat. "La prioritat era canviar les reixetes de ferro oxidades dels rentapeus, tant per motius estètics com per seguretat, i substituir-les per altres de pedra. Ja l'any passat es va fer una prova i va donar molt bons resultats, per la qual cosa es va decidir dur a terme aquest canvi", ha assenyalat Alsina. En total s'han invertit en aquesta primera fase uns 18.000 euros, que es sumen a altres reparacions i millores que s’han dut a terme els darrers mesos en els escocells del passeig. Properament, en la mesura que el pressupost ho permeti, es planeja seguir amb la renovació dels rentapeus antics fins a completar tot el tram de la façana marítima de la localitat.

El retaule barroc de les santes Càndia i Còrdula, copatrones de Tortosa, torna a lluir en un lloc destacat de la Catedral de Santa Maria després d'haver estar durant dècades fragmentat en 33 peces i emmagatzemat en unes dependències annexes del temple. El conjunt escultòric, de 5 metres d'amplada per 7 d'alçada, ha estat restaurat pels professionals dels Tallers de conservació i restauració de béns culturals de l'Escola d'Art de la Diputació a Tortosa. En les darreres setmanes ha estat muntat a la capella de l'Esperit Sant de l'absis de la Catedral, una operació també finançada per la Diputació. El retaule s'hi quedara indefinidament, i permetrà gaudir de l'únic exponent de l'art barroc classicista de les Terres de l'Ebre i d'un element emblemàtic del patrimoni artístic tortosí, desconegut per a la majoria. La presentació pública del recuperat retaule de les santes Càndia i Còrdula s'ha dut a terme aquest dijous al vespre, en un acte a la Catedral en què han participat el president de la Diputació, Josep Poblet; el bisbe de Tortosa, Mons. Enrique Benavent; l'alcalde de la ciutat, Ferran Bel, i el degà del Capítol Catedral, José-Luis Arín.

El 87,89% de l’estudiantat que s'ha presentat en la convocatòria extraordinària de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) celebrades del 4 al 6 de juliol en la Universitat Jaume I de Castelló ha obtingut el resultat d'apte. Dels 355 alumnes de batxillerat que s'han presentat a les proves en la fase obligatòria, 312 han aprovat en aquesta convocatòria. El percentatge d'aprovats és inferior respecte de la mateixa convocatòria de juliol de l’any passat en la que va aprovar el 91,15% dels presentats. Pel que fa a les notes, la mitjana en aquesta ocasió ha sigut de 5,26, semblant a la de l’any passat.

La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport ha dissenyat el Pla d'Inversions en Patrimoni Cultural Valencià dotat amb 4,1 milions d'euros per a l'exercici 2017-2018. Les actuacions realitzades en procés i les que desenvoluparà Cultura en aquest sentit s'emmarquen en 8 programes diferents d'actuació: Recuperem patrimoni.- En aquest paquet d'actuacions fins aquest moment s'ha realitzat la intervenció a l'ermita del cementeri de la Jana. Estan en procés de tramitació la intervenció de la torre de Morella i la reparació de la cornisa de l'església Sant Miquel Arcàngel de Canet lo Roig. Patrimoni accessible.- Està en tràmit la senyalització dels accessos al Parc Cultural Valltorta-Gassulla. Turisme patrimonial.- Ja s'han realitzat actuacions de l'església arxiprestal de Morella. Patrimoni de la Humanitat.- Entre les actuacions realitzades estan les millores del Museu de la Valltorta de Tírig http://www.gva.es/va/inicio/area_de_prensa/not_detalle_area_prensa?id=715481

 
Vídeo creado por el grupo vinarocense ComalcOOL para las votaciones del GPS (Girando Por Salas) que tienen lugar entre el 18 y el 21 de Julio de 2017.

Segons ha publicat “El Periòdico Mediterraneo”, Castelló registra en la N-340 la meitat de les morts en accident en la província de Castelló. Torreblanca les Alqueries, Vinaròs i Alcalà estan entre la llista negra del 2017. 8 MORTS. Al respecte les Associacions de Veïns del Baix Maestrat volem manifestar: Tal com queda demostrat, la variant entre Vinaròs i Peníscola no soluciona el problema del PUNT NEGRE. Aquest PUNT NEGRE segueix cobrant-se les seues víctimes. Cal manifestar que sols s’esmenten el número de morts, no diuen ni accidents ni ferits Si bé la variant inaugurada el 2015 elimina els encreuaments en les poblacions afectades no soluciona el problema de la intensitat del trànsit. El problema dels PUNT NEGRES sols es soluciona amb l’alliberament de l’AP-7 com venim reclamant des de fa molt de temps i manifestant-ho públicament en talls de carretera des de fa prop de DOS ANYa juntament amb les associacions de veïns de les Terres de l’Ebre. Portem 158 talls.

La Diputació Provincial de Castelló té previst invertir 125.000 euros en nous treballs de consolidació del castell de Xivert, fet que suposa donar continuïtat a la reconstrucció del conjunt arquitectònic que és propietat de l'organisme provincial. La inversió es tractarà en la propera sessió plenària de la Diputació i s'incorporarà mitjançant una modificació de crèdit. En aquests moments, s'està redactant el projecte per part d'un arquitecte especialitzat, amb la finalitat de seguir consolidant l'estructura del castell templer. El vicepresident de la Diputació Provincial, Vicent Sales, ha visitat el castell amb l'Alcalde d'Alcalà-Alcossebre, Francisco Juan, i la regidora de Cultura, Maria Agut, per comprovar com avancen els treballs d'adequació de les restes del castell, recuperant les estructures originals, així com altres tasques de posada en valor i difusió patrimonial, com la instal·lació de cartells indicatius i accions promocionals dins de la iniciativa "Territorio Templari” de la Diputació Provincial.

El balance de incidencias durante San Juan y San Pedro de Vinaròs sigue la tónica de los pasados carnavales, cuando también hubo un notable descenso y además, se destaca que ha habido una gran participación en buen número de actos. Así, según la estadística, han sido un total de 289 los servicios atendidos por la Policía Local de Vinaròs, por los 293 del año pasado. En alteraciones del orden y reyertas solo se han hecho 9 actuaciones, frente a las 14 del 2016. Las molestias vecinales genéricas han bajado de 35 a 27 y también han descendido las denuncias administrativas por alcohol/droga y la ley 4/2015. Los servicios sanitarios en la carpa de fiestas han sido 33 (por 41 hace un año) y solo ha habido dos quejas o molestias por la música de las carpas (en el 2016, hubo 8). Ha habido menos servicios policiales en acompañamiento de actos (35 por 46). Por parte de la Policía Local de Vinaròs, se ha realizado un importante despliegue policial, contabilizando un total de 236 efectivos, repartidos entre los tres turnos.

L' equip del programa de Ràdio Ulldecona "De vacances"

El Partido Popular de Vinaròs, a través de su portavoz adjunto, Lluís Gandía, ha lamentado que el tripartito haya decidido no hacer caso a la Federación Española de Municipios y Provincias y no haya convocado un acto en recuerdo de Miguel Ángel Blanco asesinado por ETA hace hoy 20 años y que se convirtió en un símbolo de la democracia española. Gandía ha señalado que “desde la FEMP se instó a todos los ayuntamientos, al igual que se hace en otras ocasiones con motivos diversos, a convocar a la ciudadanía a guardar un minuto de silencio frente a las puertas de los Ayuntamientos pero en esta ocasión al tripartito no le ha parecido conveniente ni importante y ha hecho caso omiso”. Los populares han recordado que “Miguel Ángel Blanco es un símbolo para la sociedad española y la defensa de la democracia ante la barbarie terrorista y por ello es más sangrante el desprecio realizado por el tripartito al omitir la posibilidad a los vinarocenses de rendirle homenaje”.

Representats de tots els grups polítics a l'Ajuntament de Benicarló han participat  en un homenatge a Miguel Ángel Blanco en el XX aniversari de l'assassinat del jove regidor. L'acte ha volgut ser també un reconeixement a totes les víctimes del terrorisme i les seues famílies. Este 12 de Juliol es compleixen 20 anys d'un dels crims més cruels de la banda terrorista ETA. Després de dos dies de segrest, el regidor del PP a l'Ajuntament d'Ermua, Miguel Blanco, era assassinat al final d'un macabre compte enrere. L'Ajuntament de Benicarló ha commemorat este fet amb un emotiu acte a la porta de la casa consistorial i la lectura d'un manifest. En representació de tota la corporació, l'alcaldessa, Xaro Miralles, ha dit que «l'assassinat de Miguel Ángel Blanco ens va doldre al més fons de l'ànima i la consciència», i ha remarcat «la resposta ciutadana que va ser exemplar i inequívocament democràtica». Una reacció cívica que ha qualificat com a «determinant per a l'aïllament i posterior derrota de la banda terrorista». Miralles ha enviat «un record sentit i sincer a Miguel Ángel Blanco, i totes les víctimes i les seues famílies, que mereixen tot el nostre respecte i admiració», ha dit.

La presidenta de l'Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (OACSE) de Benicarló, Filo Agut, i el regidor d'Obres i Serveis, Ilde Año, han explicat les millores que s'han realitzat al Pavelló Poliesportiu Municipal amb l'objectiu de fer-lo accessible a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs, que ha portat a terme la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament han consistit en l'anivellat de la zona de pas entre la pista semicoberta i el pavelló central i la construcció de rampes d'accés als vestuaris i banys. La presidenta de l'OACSE ha detallat que «les deficiències han sigut detectades gràcies als treballs del Consell de Discapacitat, que les va posar sobre la taula en el transcurs de les jornades d'esport adaptat que van tindre lloc als mesos de maig i juny». En este context, el president de Cocemfe Maestrat, Ramón Mesguer, ha agraït a l'Ajuntament «la celeritat amb què s'han realitzat els treballs», que ha qualificat com a «molt necessaris per al col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda». Totes les obres de millora d'accessibilitat al pavelló han sigut realitzades per un equip d'operaris de la Brigada d'Obres i Serveis. El regidor de l'àrea, Ilde Añó, s'ha congratulat del fet que «es tracta d'una feina que s'ha fet gràcies a la col·laboració del col·lectiu de discapacitats amb l'Ajuntament», cosa que «demostra que tota millora és possible si la projectem entre tots», ha conclòs. En la mateixa línia s'ha expressat el director de l'Institut Valencià d'Acció Social (IVAS) al Maestrat, Juanma Torres.


TRÀILER XVI FESTIVAL CURTMETRATGES VINARÒS AGUSTÍ COMES

Des de la Regidoria d'Obres i Serveis de Vinaròs s'estan duent a terme una sèrie de millores en l’enllumenat de diversos punts de la localitat, el que suposarà una inversió de més de 17.000 euros. Una d'elles ha estat a la zona lúdica infantil en Hort dels Escribans, on s'han instal·lat dos fanals nous perquè els xiquets i xiquetes puguen jugar en aquest espai fins més tard. Al nou aparcament davant de l'Hospital Comarcal també s'han instal·lat cinc bàculs amb dos llums cadascun, per poder il·luminar aquesta zona i que els professionals i usuaris que arriben a primera hora puguen estacionar en millors condicions. Finalment, també s'han destinat 4.000 euros per a il·luminar, a petició dels mateixos veïns, un punt que resultava problemàtic per a la circulació amb vehicles per la falta de llum prop de la Urbanització Vistabella. A més de tots aquests treballs, el regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina, ha confirmat que en les pròximes setmanes també es substituiran per fanals alguns punts de llum de pedra en la zona de pineda del Passeig Fora Forat, els quals van quedar trencats pels actes vandàlics.

S'ha celebrat a la pista del Turia, València, el Campionat Autonòmic Absolut de Pista Aire Lliure on els atletes del Club Esportiu Vinaròs han obtingut molts bons resultats. En la prova del 1500m.ll. va participar Guillem Adell on va aconseguir la plata amb una bona marca de 3:55.24. En la prova de 800m.ll. els germans Monfort, Adria amb 2:00.95 i Hugo amb 2:01.48 es van ser amb la sexta i séptima posició. La marxadora Andrea Cabré, es va fer amb el títol de campiona autonòmica en els 10km marxa.

El concejal de Ciudadanos (Cs) en el Ayuntamiento de Benicarló José María Compte ha manifestado que “Cs ha apostado por el turismo de autocaravanas desde el principio por su incipiente crecimiento, pero ha criticado que la ubicación para su estacionamiento en la nueva ordenanza reguladora”. Al respecto, el edil ha asegurado que “la zona elegida por el equipo de Gobierno tiene riesgo de inundación”, por ello ha advertido “del peligro que tiene pernoctar para los usuarios de autocaravanas”. “Ha sido una decisión precipitada ya que este lugar según Patricova tiene riesgo de inundabilidad alto y el decreto que lo regula por Conselleria prohíbe la pernocta de autocaravanas en las zonas inundables”, ha explicado Compte. “Desde Ciudadanos hemos advertido de la peligrosidad que supone esta improvisación del equipo de Gobierno”, ha afirmado.

Accidente  en la C/ Peñíscola.

Es va celebrar a Sedaví (Valencià), el campionat autonòmic infantil de natació amb piscina de 50 metres descoberta i crono electrònic, amb la participació de 35 clubs de la comunitat i un total de 230 nadadors. Destacar les tres medalles individuals de plata aconseguides per Llum Serret en 200 lliures 2'10''60,400 lliures en 4'33''09 i 800 lliures en 9'24''97, totes molt ajustades amb les primeres classificades, també destacarem la formidable actuació de Miquel Segarra, que va obtenir una meritòria segona plaça en la prova de 1500 lliures fent un temps de 17'23''54, en una progressió excel·lent, per descomptat, també destacar els relleus femenins de 4x100 lliures 4'12''30 i 4x200 lliures 9'05''62, quedant en segona posició en les dues proves, en una bonica lluita amb el C.N.Castalia (cs). Els altres integrants van estar a un nivell molt alt durant tot el cap de setmana, amb la pena de l'accidentada prova de Ian Calvo en 100 esquena, un xoc fatal al viratge amb la corxera el va relegar al 5 lloc. Valorarem molt positivament el tercer lloc en la classificació total femenina.

El Tribunal Superior de Justicia de la Comunitat (TSJCV) ha ratificado la sentencia que anula el proceso seguido por el Ayuntamiento de Peñíscola para hormigonar un tramo del camino del Pebret, en pleno parque natural de la Serra d’Irta. La obra se realizó en el 2010 y fue objeto de denuncia por parte del grupo ecologista Gecen. El TSJCV no atiende el recurso presentado desde el consistorio y destaca la que los trabajos se hicieron «sin que existiera un acto administrativo que los respaldara y diera cobertura», por lo que son «una actuación ilegal». La propia entidad conservacionista detalla que la resolución solo incide en los trámites seguidos, «sin entrar a fondo en la cuestión medioambiental». Los representantes jurídicos de la corporación local afirmaron que había una autorización autonómica para ejecutar las tareas.

El joven de 14 años que saltó al mar y quedó atrapado entre dos rocas en Peñíscola ha muerto  tras estar en coma inducido en el Hospital General de Castelló desde el pasado viernes. La familia ha decidido desconectar al joven del dispositivo médico esta misma mañana después de cuatro días en la Unidad de Cuidados Intensivos. C.V. M era un joven de Benicarló muy querido,  léalo en Levante de Castelló, A.Boix.

La Guardia Civil en dos actuaciones diferentes en este último fin de semana ha investigado a un varón y detenido a otro, vecinos de Benicarló y Vall de Uxó respectivamente, como supuestos autores de un delito contra la salud pública (cultivo de marihuana). Los agentes tuvieron conocimiento que en una finca de la localidad de Canet de Roig, y en una vivienda de Vall de Uxó podrían existir dos plantaciones de marihuana. En la primara actuación los agentes pertenecientes al Servicio de Protección de la Naturaleza (SEPRONA) de San Mateo, iniciaron una investigación, dando como resultado la localización de 400 plantas de Cannabis Sátiva, las cuales se encontraban ocultas tras dos lonas en forma de invernadero en una finca situada en el término municipal de Canet lo Roig. Por todo ello la Guardia Civil procedió a la investigación y detención de dos varones de 37 y 21 años de edad, como supuestos autores de un delito contra la salud pública (cultivo de marihuana). Las diligencias instruidas han sido entregadas en los Juzgados de Instrucción de Vinaròs y Nules.

Josep Salvador Miralles, el joven de Canet Lo Roig más conocido como Pep Guns y por su buen hacer y profesionalidad en las sesiones de dj, se ha presentado al concurso de talentos Negrita Sound Talent y ha conseguido colocarse entre los finalistas. Josep, de 19 años, es el único aspirante a mejor DJ de la Comunidad Valenciana que ha pasado a la final y, el próximo lunes, día 17 de julio, se anunciarán los ganadores. Desde el Ayuntamiento de Canet Lo Roig apoyan a Pep, "para nosotros ya es un ganador y sea elegido o no, es un orgullo que haya llegado tan lejos, es el mejor", ha apuntado la alcaldesa María Ángeles Pallarés, a la vez que ha aprovechado para enviarle "mucha suerte y ánimo". En este enlace podéis escuchar la sesión que ha presentado a concurso: https://shar.es/1FYFsj

La diputada de Compromís Mònica Àlvaro ha aconseguit que la comissió de Medi ambient de les Corts inste el Govern Central a impulsar les modificacions oportunes perquè “les actuacions de litoral i costaneres fruit dels danys causats per temporals i fenòmens meteorològics extrems, puguen acollir-se a la Declaració de Zona Greument Afectada per una emergència i Protecció Civil –antiga zona catastròfica- amb l'objectiu d'agilitar així els tràmits necessaris que dotin de pressupost per fer front a les despeses de reparació en els danys ocasionats”..

Club Natació Vinaròs.- Es va celebrar la Final dels Jocs Esportius Benjamí, a Castelló i Benicarló, amb 120 nadadors de diferents clubs de la província. Les proves dels relleus les van dominar totes tant en masculí com en femení, fent medalla d'or en les quatre proves disputades,4x100 estils masculí, fent una marca de 5'20''83 i l'equip femení 6'07''59; en 4x100 lliures, l'equip masculí van fer 4'45''37 i el femení 5'26''09. Andreu Jovani va fer or en 100 braça en 1'20'88 i 200 estils 2'40''87. Daniela Muñoz, or en 100 braça 1'26''00 i 200 estils 2'57'58. Mar Garcia va fer or en 100 papallona en 1'34''09 i plata en 400 lliures 5'53''82. Ona Leciñera en 400 lliures va fer bronze en 6'11''29. Joan Chavarria en 100 papallona, plata en 1'21''47.

El Ayuntamiento de Peñíscola ha hecho balance de las cifras de desempleo en la localidad, atendiendo a los datos que arroja el Servef sobre el mes de junio. La población se sitúa en el pleno empleo, habiendo rebajado la cifra de desempleados hasta el 5,2% de la población activa en el primer mes de la campaña estival. Concretamente son 164 mujeres y 123 hombres los inscritos como demandantes de empleo en el Servef, siendo la franja de edad de 40 a 55 años los mayoritarios. Así, la Junta de Gobierno Local, ha aprobado solicitar nuevos Planes de Empleo que puedan beneficiar a este colectivo. Se trata del EMCORD; para parados de larga duración; y el EMCORP, para parados mayores de 30 años, planes que la Generalitat Valenciana resolverá atender en las próximas semanas. Además, a lo largo de este año, la Agencia de Empleo y Desarrollo Local ha tramitado la solicitud y puesto en marcha tanto con la administración autonómica, como con la Diputación Provincial, planes de empleo para los más jóvenes, para la ampliación de los informadores turísticos de la localidad, para la ampliación de la brigada municipal de obras.

En Vallibona, este lunes 10 las precipitaciones dejaron 55 litros por metro cuadrado en poco más de dos horas y media. El inicio del episodio tormentoso, sobre las 17.45 horas, concentró buena parte del registro, al caer 31,4 litros por metro cuadrado en menos de una hora. «Fue el momento más potente, con lluvia torrencial y granizo que, afortunadamente, se fue diluyendo progresivamente. Tras la tormenta, revisamos la localidad y no vimos desperfectos al respecto, solo ha afectado a algún árbol y, posiblemente, a pequeños huertos», destacó el alcalde, Juanjo Palomo. Una lluvia que dejará más efectos positivos que negativos al municipio ya que, según el primer edil, «las reservas en los manantiales comenzaban a menguar, así que este capítulo, junto al del sábado suman más de 85 litros, muy buenos para las reservas hídricas en la época de verano». Ríos como el Cervol a su paso por la localidad y por el barranco de la Gatellera bajaron ayer con mucha fuerza por las precipitaciones registradas. Otros puntos de la zona, como Fredes, también acumularon cifras similares, con 54 litros por metro cuadrado de lluvia y piedra durante la tarde. Casi 500 rayos nube-tierra registrados en la tormenta del norte de Castellón, en la Tinença de Benifassà.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L