Loading

Lo Más News, del 21 al 28 de febrer de 2017

 

 
Carnaval 2017, judici al Carnestoltes, 27-2-17

Vinaròs despidió la 35 edición de su carnaval en un bonito espectáculo de la compañía Xarxa Teatre que se inició a las 19.30 horas con el velatorio frente al Ayuntamiento, con las reinas de las comparsas vestidas de duelo y llorando ante el rei carnestoltes. Después de la aparición de un presentador en el balcón del consistorio comunicando al público que se había acabado la vida del carnaval, éste invitó a los asistentes a acompañarlo para quemarlo como último deseo del propio carnestoltes. Después se inició un pasacalles en dirección a la plaza del convento de San Francisco con una batucada al frente, seguida por el carnestoltes y las reinas portando la sardina, además de otros artefactos. Una vez en la plaza, Xarxa Teatre representó una escena con el reclutamiento de personajes para convertirlos en los más agresivos hombres de negocios del mundo, y después se escenificó una guerra con efectos de pirotecnia. Tras ello, se encendió la pila funeraria del Carnestoltes.

Dos breus vídeos de la segona desfilada, emesos en directe: vídeo 1   vídeo 2

La segunda cabalgata confirmó las buenas sensaciones de la primera, en la que se logró mejorar el ritmo lento sufrido habitualmente. Así,  se circuló con buena fluidez, como ya se había logrado el sábado, en parte favorecida porque bajó la participación, dado que había comparseros que llegaron a ayer ya con la pólvora quemada. Las comparsas con predominio de la juventud se notaron no solamente por el volumen de espacio ocupado sino por la alegría de sus integrantes. La meteorología volvió a aliarse con los comparseros, dado que se gozó de una temperatura más que aceptable y ni el viento ni la lluvia estuvieron presentes. Tras el desfile también hubo ambiente en el recinto del carnaval. Durante el mediodía sin embargo el recinto de casetas estuvo prácticamente vacío ya que solamente unas pocas comparsas, siguiendo ya una larga tradición, decidieron hacer una comida de hermandad.

Les reines s'acomiaden de les comparses, com Esme Peña, de La Colla: https://youtu.be/j3K3sTpTALE

Laia Segarra,reina d'Els Dormilons, entrevisteta al facebook Fideuà abans de "desfilà", al facebook

Nova campanya de conscienciació ciutadana "Ecopoop", que busca fomentar la recollida d'excrements per part dels amos de gossos. Esta iniciativa està sent impulsada des de la regidoria d'Obres i Serveis, en col·laboració amb la de Medi Ambient i l'empresa Esfèric, que ha estat qui ha presentat el nou sistema de recollida de deposicions que substitueix les bosses de plàstic per una caixa de cartró reciclat més ecològica. El regidor de Medi Ambient, Jordi Moliner, ha indicat que "des d'avui es distribuiran de forma gratuïta a l'Oficina de Turisme un total de 10.000 ecopoops, juntament amb fullets explicatius sobre com funciona este nou sistema". A més d'això es col·locaran cartells informatius en els edificis municipals i s'han realitzat xerrades  perquè els alumnes de cinquè de primària coneguen el funcionament dels "ecopoops".

 
Cartró reciclat per recollir "caca" de gos, 27-2-16


Accident aquest dilluns 27 poc abans de les set del matí a Vinaròs, N340a, a l'altura del Camí Carretes. El mateix dia, trompada entre dos turismes a l'avinguda de la Llibertat de Vinaròs

Solk edita un llibrecd que recull diferents vessants musicals de les nostres comarques.  El llibre consta de 64 pàgines amb fotografies de Manel Bellver i Carlos Lino Vital, les lletres de Sebastià Redó, textos de Sebastià Redó, Alicia Coscollano, Angel Gil Cheza, Carles Santos, Mònica Espelt, Susanna Albella, Josep Bordes -Pepet-, i Feliu Ventura. Han apostat pel contacte directe millor que pels intermediaris; si estas interessada o interessat, clica: http://solkarrels.blogspot.com.es/ Mireu més a Vinaròs Mail, 26-2-17.

El responsable de Comunicación de la Agrupación de Ciudadanos (Cs) en Vinaròs, Gregorio González, ha exigido al equipo de Gobierno que “evite el cierre del parking de la Calle San Francisco, que ocasionará la pérdida de 150 plazas de aparcamiento gratuitas a todos los habitantes y la facilidad de estacionamiento a los visitantes de nuestro municipio”. González ha tachado de “tozuda la actitud del concejal de urbanismo" y ha valorado que “las afirmaciones de falta de uso rayan lo absurdo y son rotundamente falsas”,  "anteriores equipos de Gobierno hicieron un gasto importante para acondicionar dicho terreno, sufragado con los impuestos de todos los vinarocenses que conllevaba, derribos de paredes, rellenar depósitos enterrados, hacer aceras, aplanados, vallados y colocación de focos de iluminación".

IES RAMON CID Benicarló.- Els alumnes de 1r d'ESO de l'IES Ramon Cid de Benicarló van visitar l'Ocenogràfic i l'Hemisfèric. Al primer van realitzar una visita guiada per monitors. Al segon van assistir a un documental sobre els parcs nacionals d'Estats Unitss. Castelllonada’17 67 alumnes de l’IES Ramón Cid acompanyats de 4 professors es van desplaçar fins a Castelló on van participar de l’activitat junt a 16 centres més de la província amb vora 700 alumnes. En grups de 4, l’alumnat dissenya el seu recorregut per Castelló en funció de 6 targetons que van ser lliurats prèviament. Aquests 6 punts fan referència a monuments, espais industrials, culturals o de lleure de Castelló . Es pot seguir a twitter #CSada17 #IESRamónCid #WMCP17.

Els 68 residents del Centre Geriàtric de Benicarló ja poden accedir al jardí amb total seguretat, una vegada finalitzades les obres de construcció d'una rampa que, ara sí, compleix la normativa sobre accessibilitat. Al mateix temps, s'ha instal·lat també un passamans i s'ha millorat tota la pavimentació de l'espai, per tal de facilitar al màxim la mobilitat de tots els usuaris. La rampa, de 18 metres de longitud, inclou una zona de descans (tal i com és preceptiu segons la normativa vigent) i un desnivell màxim del 6%. Pel que fa al passamans, que s'ha construït a partir d'una barana recuperada de la platja del Morrongo, és d'acer inoxidable i inclou dos barres ubicades a diferents alçades, una per a persones que es desplacen amb cadira de rodes i l'altra per als residents que van caminant. Els treballs, que han dut a terme els operaris de la Brigada d'Obres i Serveis, eren una de les demandes més urgents que reclamaven els usuaris del Centre Geriàtric i suposaran, en paraules de la presidenta de l'Organisme Autònom de Centres Socials Especialitzats (OACSE), Filo Agut, «una millora molt important en la qualitat de vida dels residents, que ara poden gaudir sense barreres del jardí, de l'aire lliure, i a partir d'aquestes dates, del bon temps».

La Guardia Civil ha investigado a un belga de 36 años, como supuesto autor de un delito contra la flora, fauna y animales domésticos por la caza ilegal de una cabra hispánica en Sorita. Un varón había sufrido un accidente en una zona montañosa de La Balma. Esta persona fue sorprendida por un senderista mientras arrastraba el cadáver de un espécimen de cabra, poniéndose nervioso al ser sorprendido, y cayendo por un barranco junto con el cadáver del animal. Tuvo que ser rescatado por un equipo de bomberos y trasladado en helicóptero hasta el Hospital General de Castellón. Agentes pertenecientes al SEPRONA  hallaron en la mochila del accidentado objetos de alta especialización para el deporte cinegético de la caza, tales como prismáticos profesionales, linterna de largo alcance con filtro de luz verde y acople magnético para arma larga, emisora de comunicaciones, precintos servicios cinegéticos y un sensor térmico para localizar las piezas de caza por el calor emitido por su cuerpo, entre otros efectos.

La Guardia Civil ha investigado a dos personas, como supuestos autores de varios delitos de hurtos de productos del campo. Las actuaciones se iniciaron con motivo de los servicios que la Guardia Civil tiene establecidos para combatir los robos en el campo y explotaciones ganaderas. La primera actuación fue en Alcora. En la segunda actuación los guardias civiles recibieron un aviso de la sustracción de algarrobas en una en una finca de Santa Magdalena de Pulpis. Descubrieron que el mismo autor había sustraído en fincas colindantes el día anterior y que cometía los hechos delictivos con el fin de venderlos en cooperativas de Tarragona, procedieron a la detención de dicha persona, como supuesto autor de dos delitos de hurto, uno de ellos en grado de tentativa.

 

 


Carnaval 2017, I Gran Desfilada, 25 febrer

El primer gran desfile del Carnaval de Vinaròs fue presenciado por el Presidente de la Diputación, Javier Moliner, acompañado del diputado Juan Bautista Juan y el alcalde de la localidad, Enric Pla, y otras autoridades, como Josep Gisbert, jefe del gabinete autonómico de Turismo y Comercio, la diputada al Congreso Marta Sorlí o el senador Jordi Navarrete que no quisieron perderse esta cita. A las 17.30 horas tuvo lugar la recepción oficial del presidente en el consistorio vinarocense, que firmó el libro de honor en el Salón de Plenos, y posteriormente se dirigió a presenciar el desfile en la avenida País Valencià. También acudieron los diputados provinciales Juan Bautista Juan, Evaristo Martí y alcaldes y ediles de poblaciones como Benicarló, Sant Jordi, Onda, Les coves de Vinromà, Càlig y Ulldecona. Fueron miles las personas que acudieron a Vinaròs procedentes de otras poblaciones. Las perspectivas en cuanto a afluencia de visitantes se cumplieron y los packs turísticos que la COC y la concejalía de Comercio y Turismo pusieron a la venta, tuvieron muy buena acogida. Més a Vinaròs Mail, 26-2-17, facebook  i twitter.

El Carnaval de Vinaròs 2017 es más seguro que nunca. Las normas para evitar riesgos de incidencias son cada vez más estrictas y las 33 comparsas deben esforzarse para cumplirlas. Así, en las grandes cabalgatas, no se permite que haya menores subidos en los bares móviles de cada comparsa, por razones de seguridad; solo podrán ir en la carroza sobre la que va la reina o reinas de la comparsa. Mireu més a Vinaròs Mail, 26-2-17.

L'Ajuntament d'Amposta ha tancat el pressupost del 2016 amb un romanent de tresoreria de 6 milions d'euros i un superàvit de 4 milions d'euros. Aquests resultats, permeten a l'Ajuntament una capacitat de finançament de 3,6 milions d'euros. Uns diners que, tal i com ha explicat l'alcalde, Adam Tomàs, es destinaran a inversions financerament sostenibles. Tomàs ha avançat que segurament s'invertiran en obres financerament sostenibles d'acord amb la Llei estatal d'estabilitat pressupostària com "la segona fase de l'enllumenat, que són uns 900.000 euros, pluvials, una bossa d'asfalt o la renovació del clavegueram del Grau i les Quintanes". Una altra dada significativa del tancament pressupostari de l'any és la ràtio d'endeutament, que se situa en el 43%, quan l'any passat aquesta xifra del 54%.

El Ayuntamiento de Peñíscola estudia ubicar contenedores para los bares y restaurantes en el casco antiguo de dimensiones adaptadas al entorno y con un diseño y color diferenciados al del resto del municipio, que se personalizarán para cada uno de los 47 establecimientos identificados en la ciudadela (bares y restaurantes), los cuales contarán con un pequeño anclaje en la vía pública en el que sostener su contenedor durante las horas de recogida que se establezcan previamente (desde el cierre del negocio hasta primera hora de la mañana). Este sistema permitiría controlar y mejorar la recogida de basura, evitaría acumulaciones de bolsas en la vía pública y facilitaría a los establecimientos su depósito, pues no tienen que desplazarse hasta ningún contenedor ni centro de aporte. El alcalde, Andrés Martínez, ha solicitado a empresa y concejalía poder ver y comprobar el sistema de anclaje de los contenedores, constatar su capacidad y conocer el sistema de recogida y limpieza.

Així era l'ambient aquest dissabte 25 a la nit al recinte de casetes.

Carnaval de Vinaròs 2017, per Fernando Romillo https://youtu.be/aCA3Fop7m1U

Juanfran López.- A lo largo de la noche del pasado viernes 24 de febrero, la TIA desarrolló en la ciudad de Vinaròs y en el recinto de carnaval la OPERACIÓN BOTELLÓN, con tres objetivos claros: - Localizar a jóvenes cargados con bolsas de Mercadona. - Liberar al profesor Bacterio - Pasárselo bien. Para conseguir el éxito de la misión la TIA envío a su equipo de gala formado por Mortadelo, Filemón, el Súper y Ofelia. Estos agentes contaban con la perspicacia del Súper y armas y diversos avances tecnológicos como la carxopistola, el zapatófono y el tirachinas, arma infalible si la maneja Filemón. Si éstos fallaban siempre quedaba el recurso del bolsazo de Ofelia. Durante la operación, Mortadelo hizo gala de sus dotes de camuflaje y también sucumbió ante los encantos de Ofelia. La colaboración ciudadana fue de gran ayuda durante toda la noche.

La noche del sábado en el carnaval de Alcalà se completó en el Espai d’Oci, con el baile amenizado por la orquesta Ágora. Por otro lado, los niños tuvieron su desfile infantil por la tarde, con la plaza del mercado como punto de saluda y llegada, y una chocolatada final para los participantes. El programa festivo de Alcalà finaliza con el duelo de los participantes y el entierro del Rey Carnal en la plaza del Convento será el marco de una despedida que será breve, ya que el próximo fin de semana llega el Carnaval hasta el núcleo costero de Alcossebre. El sábado que viene se hará el desfile de las collas, con sambódromo y baile.


Divertida Nit Boja del Carnaval

 
Carnaval 2017, els comerciants es disfressen, 24-2-17

 
Carnaval 2017, desfilada infantil, 24-2-17

El desfile infantil, que este año se celebró por la tarde y no por la mañana como en anteriores ediciones, fue uno de los actos en los que los vinarocenses se volcaron. La plaza parroquial se llenó de familias con los pequeños de la casa disfrazados para la ocasión de sus personajes preferidos. Y por la noche fue el momento de disfrutar de uno de los días más intensos y emocionantes de esta fiesta, a falta de los desfiles que comienzan esta tarde. En el recinto del Carnaval se celebró la noche loca, momento en el que los disfraces libres toman las calles de la capital del Baix Maestrat. Miles de personas disfrutaron al máximo, dando rienda suelta a su imaginación. Pudieron verse los más diversos personajes por las calles de la localidad y, especialmente, en el recinto habilitado para las fiestas. Por otro lado y siguiendo la ancestral costumbre, diversos comercios de la ciudad se implicaron con la fiesta disfrazándose sus empleados, como una farmacia y una óptica que quisieron parodiar las presentaciones de Donald Trump de construir un muro en la frontera con México.

En la Nit del Pijama, los pijamas, camisones y albornoces llenaron los casales de las distintas comparsas, a pesar que la lluvia fue una inesperada invitada. También se vieron gorros de dormir, peluches e incluso bolsas de agua caliente para combatir el frío de la noche. Una fiesta que no sólo atrae a los comparseros y vecinos de la ciudad, sino que también se suman vecinos de otras poblaciones vecinas que quieren disfrutar del carnaval sin agobios. Tan arraigada esta la fiesta del pijama, que en estos últimos días se ha registrado un importante aumento de ventas de pijamas no solo en las tiendas de la ciudad, sino también de poblaciones vecinas. Pero no todo fueron pijamas, también hubo grupos de jóvenes que dejaron volar su imaginación y critica con coloristas y originales disfraces.


Mireu també un vídeo emés en directe

La Policia Local de Vinaròs dóna consells de cara a les cavalcades d'aquest cap de setmana, mireu Policia Local.

 
Carnaval 2017, Ajuntament adornat, 23-2-17

 
Ple ordinari, bandera oficial, 22-2-17

 
Ple ordinari, Correus, 22-2-17

Peñíscola presenta una nueva edición de sus Jornadas Gastronómicas dedicadas al arroz y la galera. Vea AGENDA.

Carnaval al CRA ARABOGA Cervera-Canet-La Jana, temàtica: alimentació saludable

Además de los nueve municipios que ya habían entrado en las ayudas para disponer una unidad respira este año, los 22 pueblos que se verán beneficiados de esta nueva subvención económica anunciada ahora por el presidente del Gobierno Provincial son, entre otros: Ares del Maestrat, Calig,  Cervera del Maestre, La Mata, Morella, Sant Jordi,  La Jana, Coves de Vinromà, Portell de Morella... De este modo, tal y como ha destacado Moliner, “en la Cumbre de Alcaldes escuchamos la voz de los municipalistas, de los representantes de los ayuntamientos de la provincia, que nos pedían mejoras en la gestión y una de las más reiteradas era el intentar llegar a más puntos con las Unidades Respira, una petición que asumo como propia y vamos a llevar adelante”. Esta es la demostración de la efectividad de una Cumbre en la que Moliner hizo un ejercicio de transparencia, de participación y, como ahora se vuelve a demostrar, de compromiso con los más desfavorecidos.

Era un clam popular que venia d'antic. ‘Pichi’ Alonso, l'esportista benicarlando de major rellevància nacional i internacional, donarà nom de manera oficial al Camp de Futbol Municipal de Benicarló. El Ple ordinari del mes de febrer ha aprovat per unanimitat la proposta de la Regidoria d'Esports, que havia sigut impulsada pel Club Esportiu Benicarló i el Benicarló Futbol Base. El regidor d'esports, Carlos Flos, ha subratllat que «el reconeixement a ‘Pichi’ Alonso era una demanda històrica de la societat, del món esportiu i de la família del futbol de Benicarló que ara es veu per fi satisfeta».

Àngel Alonso Herrera, ‘Pichi’, es va formar a les files del Club Esportiu Benicarló. La seua qualitat com a jugador el va portar a la primera divisió, on va jugar 165 partits i va marcar més de cent gols. Alonso ha protagonitzat moments èpics de la història del futbol. La retina dels aficionats conserva encara la memorable actuació amb el FC Barcelona en les semifinals de la Copa d'Europa de 1986, on va protagonitzar l'espectacular remuntada del seu equip encaixant-li tres gols a un potent Gotteborg que es va veure desbordat per les habilitats del jugador benicarlando. Les qualitats futbolístiques de ‘Pichi’ Alonso ja les havia certificat molts anys abans Ladislao Kubala, que el va convocar a 1978 a la selecció espanyola quan el benicarlando militava encara a la segona divisió. Dos anys després, es va convertir en un dels jugadors habituals a les concentracions de la selecció.

La reunió que l'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, va mantindre amb el director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha suposat un pas endavant en les reivindicacions de l'Ajuntament en matèria d'infraestructures. La principal novetat és l'anunci de la Direcció General d'Obres Públiques que construirà una rotonda en l'encreuament entre l'antiga N-340 i la CV-135, una notícia que l'alcaldessa ha rebut amb satisfacció «perquè millorarà notablement la circulació en aquell tram». Sobre la il·luminació del tram de la CV-135 que transcorre entre el pont del ferrocarril i l'enllaç amb la variant de la N-340, l'alcaldessa ha confirmat que «simplement hem de demanar les faroles a la direcció territorial i instal·lar-les». «D'aquesta manera -ha afegit- donarem solució a una reivindicació dels veïns de la zona i també millorarà la mobilitat de totes les persones que es desplacen diàriament al polígon industrial».

Pel que fa a l'estat actual de l'antiga N-340, l'alcaldessa ha anunciat que «l'Ajuntament elaborarà un avantprojecte on exposarem les actuacions urgents que s'han d'executar. D'una banda, la pavimentació de la carretera, i de l'altra, la construcció de quatre rotondes que donen serveis als diferents accessos: carrer de Vinaròs, Cementeri Municipal, passeig de Febrer Soriano i Ratlla del Terme». Paral·lelament, l'avantprojecte també inclourà un esbós del futur bulevard que ha d'unir Benicarló i Vinaròs. «En aquest sentit -ha explicat l'alcaldessa-, demanarem que el tram interurbà (des de la rambla de Cervera fins al barranc d'Aiguadoliva) esdevinga una via més estreta, amb menys circulació i que permeta carrils per a bicicletes i per a vianants». La Direcció General també es va mostrar favorable a acceptar el canvi de qualificació del tram urbà de la platja de la Mar Xica com a platja urbana (i no natural).

Alfons Montserrat, alcalde d’Alcanar, i Jordi Monfort, regidor d’Empresa, Ocupació i Comerç, han presentat la IV edició del Programa de Competitivitat Empresarial, impulsat per l'Àrea de Desenvolupament Local de l’Ajuntament d’Alcanar, amb l'objectiu de contribuir a la millora de la competitivitat del teixit productiu del municipi. Aquest projecte és fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament i el teixit empresarial local, que mitjançant diferents taules de treball ha posat de manifest les seves necessitats formatives. Tanmateix, compta amb la implicació i el suport de docents de primer nivell que han contribuït de manera decisiva en el disseny de la vintena d'accions que inclou la programació. En aquest sentit, el Programa de Competitivitat Empresarial 2017 posa a disposició d’empreses, autònoms i emprenedors una oferta formativa de qualitat, ajustada a les demandes reals, assequible econòmicament i sense la necessitat de desplaçar-se. El pla està estructurat en tres grans eixos, el suport a la citricultura, els cursos per a l'obtenció de carnets professionals, i les càpsules de màrqueting enfocades a la petita empresa i el comerç per gestionar un negoci de manera planificada i orientada al client. Jordi Monfort, regidor de l'àrea, ha explicat que “aquest és un projecte ambiciós, únic al territori i pel qual el nostre Ajuntament ha aposat de manera decidida, ja que entenem que la formació continuada i l’adquisició de nous coneixements, metodologies i sistemes de treball resulta més necessari que mai a l’hora de mantenir-se al mercat i competir.”

Accidente en Av Del Marqués de Benicarló. Bus de línea averiado, vea Policía Local.

 


CEIP Assumpció, Carnaval dia final, 23-2-17

El Govern d’Espanya ha aprovat una dotació econòmica per a portar a terme obres d’emergència a la costa. A Tarragona, la quantitat que s’invertirà és de 1.399.346,49 euros repartits segons les necessitats de cada municipi, per pal·liar els danys a entre altres llocs, Deltebre, Sant Carles de la Ràpita, i Alcanar. La inversió inclou també un seguiment ambiental i control de qualitat. Les diverses intervencions arrancaran aquest mes de març. Els episodis de temporal esdevinguts a la costa de la província de Tarragona han ocasionat una pèrdua de sorra a les platges i danys als accessos. Els treballs que es portaran a terme són, en línies generals, els següents: Es reposarà el dèficit sedimentari a les platges on més ha incidit el temporal mitjançant la redistribució de la sorra que s’ha erosionat a unes zones i s’ha depositat a altres.

La Guardia Civil ha detenido a una persona, como supuesto autor de un delito de tenencia ilícita de armas. La actuación se inició con motivo de los servicios que la Guardia Civil tiene establecidos dentro del Plan Integral de Control de las Armas de Fuego, cuando los agentes tuvieron conocimiento que un individuo estaba ofertando un arma de fuego a través de una conocida red social. Los guardias civiles iniciaron una investigación para esclarecer el hecho, averiguando que dicha persona había empleado un perfil falso para ocultar su verdadera identidad y eludir así la labor policial, así como que el arma ofertada era una carabina de 9 mm de sistema Flobert y sin marca, (fabricada en Francia) careciendo de documentación alguna, al no encontrarse de alta en el ICAE (Intervención Central de Armas y Explosivos) de la Dirección General de la Guardia Civil. Por dicho motivo los guardias civiles procedieron a la identificación, localización y detención de un varón de 36 años de edad, como supuesto autor de un delito de un delito de tenencia, tráfico y depósito de un arma de fuego.

La Regidoria de Cultura de Benicarló ha presentat una de les principals propostes per a aquesta primavera: Cicle de Teatre Polític, mireu CARTELLERA.

Los funcionarios del Ayuntamiento parodiaron durante la consulta sobre la ubicación de la futura piscina. Mientras unos iban disfrazados con albornoces representando a nadadores, otros iban de jueces. En las dependencias de la OIAC se instaló incluso un punto de votación. Las cámaras de TVE llegaron incluso a tomar imágenes mientras las improvisadas nadadoras votaban.


Els funcionaris de l'Ajuntament de Vinaròs combinen en la disfressa la bandera de la ciutat i la piscina municipal.

 
Carnaval 2017, batalla de confeti, 22-2-17

Este miércoles, fue una bonita forma de homenajear los 35 años de historia del carnaval, y el recinto se llenó de gente ataviada para la ocasión, y no faltaron los comentarios de los recuerdos de anteriores desfiles. Además, por la tarde se celebró la gran batalla del confeti, esta vez en el recinto de carnaval y no en la carpa del Atlántico como en anteriores ediciones. Una batalla multicolor en la que siempre disfruta toda la familia, especialmente los más pequeños, y en la que colabora la Asociación de Comerciantes. , en la que los mayores bailaron al son de la música, y a mediodía se realizó otra visita al colegio Manuel Foguet. La noche culminó con la actuación de la orquesta ‘Vinaròs band i venen’, que deleitó en el entoldado del carnaval con los éxitos de todas las épocas. Más en Vinaròs Mail, 23-2-17.

Jornada Centenari Florencio Pla ''La Pastora'' Morella 2017. Vídeo de Carles Cabrelles: https://youtu.be/X6nN2MnYqpk

Sergi Beltrán, uno de los grandes diseñadores de reinas del Carnaval dice: "ha habido años en que he hecho el traje de hasta seis reinas o comparsas diferentes, pero hoy en día el de reina ha adquirido tanto volumen que no puedo dedicarme a tantas, el tiempo que ahora invierto en una, antes podía hacer dos” decía. “Además, algunas comparsas no deciden reina y colores hasta septiembre u octubre, si al mayo ya lo supieran, podría entonces atender a más comparsas”.  Sergi destaca que no hay rivalidad en Vinaròs entre los grandes creadores de disfraces, “está claro que siempre intentas superarte a ti mismo, más que mirar al de al lado, además, cuenta mucho el presupuesto que tienes, a veces juegas en la Champion y a veces en la Regional”. Según Sergi, un acierto del carnaval es que no haya premios ni pódiums, “de lo contrario, pienso que podría provocar una rivalidad que no sé si sería sana, porque ¿cómo lo medirías: creatividad, volumen, trabajo, combinación de colores?, cada jurado podría tener una sensibilidad y el que se pueda llevar un premio oficial podría no coincidir con la opinión del público, o al revés”.

José Vicente Saura “Xexu”, Marcela Sospedra. Juan Lozoya, José Luís Rodríguez “Poche” y Rubén Querol son otros “nombres de oro” entre los diseñadores vinarocenses de disfraces. “Xexu” multiplica su trabajo por tres en este Carnaval. Xexu , lleva ya 28 disfraces de reinas elaborados desde que hace diez años se lanzó a esta aventura carnavalera. Ha habido años en que hasta cinco vestidos a la vez ha elaborado, aunque cree que no deberían ser dos o máximo tres, como esta vez. Más en Vinaròs Mail, 23-2-17.

Col·legi Consolació de Vinaròs: hem rebut la visita de sa majestat Carnestoltes amb una gran festa de disfresses al nostre pati. El professors ens hem convertit en superherois, exactament super teachers, amb disfresses elaborades pels alumnes de 4art primària. Els alumnes de 2on, 3er i 4art de primària hem visitat l´exposició del Carnaval a l´Auditori i al Mercat del nostre poble. Una visita molt bonica on hem vist els dibuixos dels guanyadors del concurs i les mostres d´alguns vestits de les comparses vinarossenques. Per altra banda, hem rebut la visita de la policia local de la nostra localitat per parlar amb els alumnes de 3er de primera sobre seguretat vial. Els agents Franc i Javier ens han donat bons consells per gaudir de la nostra ciutat amb seguretat.


El Rei Carnestoltes visità els col·legis Manuel Foguet i Consolació


Els alumnes de 1r del CEIP Assumpció visitaren les exposicions de Carnaval i entrevistaren el president de la COC Jordi Febrer, 21-2-17

La Fundación El Alto ha recibido el apoyo de Bankia, por importe de 4.700 euros, para su programa de Organización de unas Jornadas de Cooperación Internacional para sensibilizar sobre la falta de acceso a medicamentos de calidad y seguros en países en desarrollo, que tiene como finalidad dar a conocer la labor que desarrolla la ONGD de Vinaròs en tres países de África. En la actualidad, la Fundación El Alto está desarrollando tres proyectos en tres países distintos de África: Etiopía, Chad y Uganda. En estos momentos, la Fundación está beneficiando a una población de 2.375.000 habitantes con el desarrollo de sus proyectos. Con la creación de los tres servicios de farmacia que tiene El Alto en los hospitales de Gambo (Etiopía), Bebedjia (República del Chad) y Kitgum (Uganda) se atienden diariamente a 780.000 pacientes.  Más en Vinaròs Mail, 23-2-17.

Concurs de postres a La Colla: vídeo emés en directe 

La Guardia Civil ha detenido en Vinaròs a un varón como supuesto autor de un delito de hurto. La actuación se inició el día 9 de Enero del actual, cuando una persona se presentó en el cuartel de la Guardia Civil de Vinaròs, denunciando que cuando se encontraba en un supermercado de la población de Vinaròs, dos personas le sustrajeron el bolso dándose a la fuga a gran velocidad, el cual contenía dinero en efectivo, efectos personales y varias tarjetas de crédito, no pudiendo aportar ningún dato de los autores. Los guardias civiles iniciaron una investigación, que dio como resultado la identificación, localización y detención de una persona, de 32 años de edad como supuesto autor de un delito de hurto y estafa. Continuando con las pesquisas los agentes lograron identificar y localizar al segundo autor, tratándose de un varón de 46 años de edad, que se encontraba ingresado en el Centro Penitenciario Castellón I. Los supuestos autores tras sustraer el bolso realizaron numerosas compras con las tarjetas sustraídas.

La concejalía de Modernización del Ayuntamiento de Peñíscola ha hecho balance del funcionamiento del Servicio de Atención Ciudadana (SAC) puesto en marcha en noviembre de 2010. Durante estos 74 meses, los ciudadanos y ciudadanas que han requerido la solución de algún trámite administrativo han sumado 86.248, una media aproximada de 1100 mensuales, “cifra que ilustra la importante tarea que, desde un único espacio accesible, lleva a cabo el personal del servicio” ha comentado el edil responsable del área en el consistorio, Alfonso López, que ha detallado la cifra correspondiente a los servicios de la pasada anualidad y que se sitúa alrededor de las quince mil consultas (15.032), un 5% más que el año anterior, “crecimiento que continúa al alza y que confirma la tendencia desde el inicio de la serie estadística, cada año hay más consultas y más usuarios”, ha explicado el edil.

El professorat de l' IES IES Ramón Cid de Benicarló va compartir La maleta del reciclatge, una activitat dirigida al col·lectiu professional de la docència per a sensibilitzar i motivar sobre la importància d'una correcta gestió dels residus i la seua relació amb el medi ambient. Els objectius d'aquest taller són formar al professorat sobre els diferents SIG; sensibilitzar i motivar sobre la importància del seu paper i de l'alumnat en la separació i recollida dels residus en els centres escolars; i, finalment, aportar materials didàctics que faciliten la formació en la correcta gestió dels residus. Aquest material, elaborat i dissenyat per a complir aquests objectius, està integrat per materials editats i suports audiovisuals, col·lecció d'envasos, mostres reciclades, mostres reutilitzades, matèries primeres, proposta de tallers, fitxes de treball, contes, premsa, bits d'intel·ligència.

Concurso de karaoke intercomparsas.- Representantes de las comparsas se dieron cita en el escenario con temas muy variados y una gran afluencia de público que siguió las actuaciones y aplaudió con entusiasmo las diferentes interpretaciones. Participaron 17 comparsas. La primera en actuar fue la comparsa Locura y cerró No en volem cap. Lo de menos era quién lograba la más alta puntuación, ya que lo importante era ver cómo los más lanzados se atrevían a hacer sus “pinitos” cantando y bailando. La comparsa ganadora fue la Penya Barça, en segundo lugar quedó La Colla y tercera, I sense un duro. No faltaron temas de siempre, como "La vida es un carnaval" de Celia Cruz, que interpretaron comparseros de Els Mateixos, mientras que la comparsa más veterana, La Colla, optó por el musical de Grease, entre otras coreadas canciones.

 

 
 VII concurs de karaoke intercomparses, un altre vídeo
més: vídeo 1 al facebook emés en directe,  vídeo 2

Juanjo Carreres Montull, alcalde de Tírig,. Els nostres pobles es moren! El medi rural integra al 20 per cent de la població i afecta el 90 per cent del territori. El fet que en aquest immens terreny es troben la totalitat dels nostres recursos naturals i una part significativa del nostre patrimoni cultural haurien de conferir-li una rellevància major que la concedida en la nostra història recent. L'Alt Maestrat, igual com les comarques veïnes, és considerat territori rural. La densitat de població és molt baixa, i els pobles han començat un declivi molt perillós de cara a garantir la supervivència. No s'ha tractat mai seriosament el problema del desequilibri territorial i les conseqüències les vivim en forma de pèrdua de serveis bàsics, envelliment de la població i falta d'eixides per la joventut. El perill de tot és que estem arribant a un punt de no retorn per part dels xicotets municipis. La crisi ha incrementat alguns dels perills existents i els ha fet més evidents. Quan un poble perd l'escola, perd el poder d'atracció de parelles joves per a establir-se. Quan un poble perd el consultori mèdic, motiva que la gent major preferisca anar cap a un poble més gran o una ciutat per a tenir metge i hospital prop de casa. Si s'afig el tancament de les oficines bancàries, o altres serveis com la farmàcia, el centre de dia... les persones consideren arribada l'hora de marxar. I quan uns marxen, uns altres també, fins a deixar el poble al límit de la desaparició. Aquesta dinàmica l'estem veient en un bon grapat de pobles del nostre entorn.

Seis trabajadores han sido atendidos este miércoles 22 por inhalación de humo en el incendio de una empresa ubicada en el polígono industrial de Vinaròs, según ha informado el Consorcio de Bomberos y el CICU. El incendio ha afectado a una zona de almacenaje de resinas de una empresa dedicada a la fabricación de fibra de vidrio. Hasta el lugar se ha desplazado una unidad del SAMU y otra de Soporte Vital Básico (SVB). El equipo médico del SAMU ha asistido a 6 hombres, todos ellos por inhalación de humo. Dos de los heridos, de 47 y 29 años, han sido trasladados al Hospital Comarcal de Vinaròs en la unidad SVB, mientras que los cuatro restantes, de 31, 36, 37 y 64 años, han sido atendidos in situ y no han necesitado ser trasladados al centro sanitario.

Agentes de la Patrulla Fiscal y de Fronteras de la Guardia Civil de Sant Carles de la Ràpita, han intervenido 281.887 euros que se encontraban ocultos en el interior de un vehículo, sin que su conductor pudiera acreditar la legal procedencia del mismo. Con motivo de los dispositivos relacionados con el contrabando y los impuestos especiales, en el área de servicio Baix Ebre de la autopista (AP-7), se intercepto un vehículo que había levantado las sospechas de los agentes por realizar varias maniobras bruscas y dubitativas cuando se aproximaba a los mismos, por lo que se procedió a la identificación del vehículo y su conductor. Una vez identificado y como continuaba evidenciando nerviosismo, se procedió al registro del vehículo y del equipaje, hallando en el interior de una maleta de mano, una caja cerrada y sellada con varios paquetes envueltos en papel blanco y film transparente que contenían en su interior una gran cantidad de billetes de euro de distinto valor facial. Tras este hallazgo se procedió a un registro más exhaustivo del vehículo localizando debajo de los asientos delanteros una bolsa que contenía cinco paquetes en billetes de 50 euros.

La Unió de Llauradors i Ramaders realitza aquests dies 22, 23 i 24 de febrer un curs de ramaderia ecològica a Sant Mateu. En aquestes jornades s'estudiaran els principis bàsics de la ramaderia ecològica, s'explicaran experiècnies d'èxit, i es realitzarà una sessió pràctica visitant una finca ecològica. Unes 40 persones s'han interessat per aquesta activitat formativa, que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Mateu i el Servei de Producció Ecològica, Innovació i Tecnologia de la Conselleria d'Agricultura.

Burro suelto en la calzada, una pelea en la Av De Joan Carles I. Vea P.Local.

 
 CEIP Assumpció, visita del Rei Carnestoltes, 21-2-17

Representants tècnics i polítics dels ajuntaments que formen part del Pacte Territorial per l'Ocupació Maestrat Litoral, juntament amb representants de CCOO i UGT, es van reunir el passat 21 de febrer al Vinalab. Esta trobada a Vinaròs ha servit per establir la temporalització dels treballs juntament amb l'empresa Notus, que serà l'encarregada de l'elaboració del Diagnòstic del Territori del Pacte. Els treballs consistiran fonamentalment en una fase d'anàlisi tècnica de la informació i d'integració de la mateixa, així com en una altra fase en què es realitzaran entrevistes personals amb informants clau del territori. Posteriorment es crearà un fòrum ciutadà per a la realització d'un DAFO participatiu i en el qual puguen identificar-se línies d'acció. Això permetrà elaborar una guia i fer una cartografia temàtica abans de la presentació pública del Diagnòstic. Amb això el que es pretén és obtenir informació sobre les característiques i els recursos existents al territori, perquè es puguen planificar i aplicar polítiques d'ocupació adaptades a les singularitats i necessitats de la zona. La regidora d'Ocupació de l'Ajuntament de Vinaròs, Maria Cano, ha indicat que "és important que en els processos de desenvolupament territorial es tinguen en compte tres components: la innovació, la creació de xarxes i l'aprofitament sostenible dels recursos existents".

La Regidoria de Cultura, amb motiu de les obres que s'estan duent a terme a l'ermita de S.Gregori de Benicarló, ha decidit ubicar temporalment les talles al centre cultural per tal que tots els benicarlandos i benicarlandes puguen visitar-les. En declaracions del regidor de Cultura, Josep Barberà, «aquesta serà una bona oportunitat per poder veure de ben prop una talla com la de sant Gregori, que els benicarlandos es puguen apropar al seu museu i gaudir d'una part important del nostre patrimoni històricocultural de gran valor». La imatge del sant, conegut per la seua protecció contra les plagues agrícoles, va ser restaurada i exhibida en l'exposició de la Fundació de la Llum de les Imatges l'any 2014. Tot i que encara hi ha dubtes respecte de la datació exacta de la imatge, es tracta d'una talla de fusta policromada d'estil gòtic tardà. Amb una alçada d'1,10 metres, completen l'escultura els hàbits pontificis, un llibre, mirra i un bàcul modern. Juntament amb sant Gregori, també s'han traslladat les imatges de Sant Josep de Natzaret i Sant Joan Baptiste.

El retard que afecta els ciutadans de Benicarló que volen tramitar o renovar el Document Nacional d'Identitat es va tractar, una vegada més, en la Junta Local de Seguretat. L'alcaldessa, Xaro Miralles, va demanar al subdelegat del Govern, David Barelles, que s'adopte una solució definitiva per a les 770 persones que actualment es troben en la llista d'espera. «Des de la Subdelegació -ha explicat l'alcaldessa- asseguren que és un problema de falta de personal i que no només afecta a Benicarló, sinó a tot l'estat. Però això a nosaltres no ens soluciona res». Segons ha assenyalat l'alcaldessa, «la llista d'espera ja fa temps que no augmenta perquè la gent ja no s'apunta quan veu que hi ha 770 persones». «És indignant que ens trobem en aquesta situació», ha remarcat. Miralles ha recordat que «l'Ajuntament de Benicarló va fer un esforç important per adequar les instal·lacions de la Cambra Agrària a les exigències que demanava l'oficina del DNI per a venir a tramitar a Benicarló i ara ens trobem que fa dos anys que no vénen». «En comptes d'això -ha dit l'alcaldessa- els equips venien a les oficines de Vinaròs, però des del mes de novembre no tramiten peticions de ciutadans de Benicarló».

Este dimarts 22 de febrer l’alcalde Enric Pla va signar el contracte amb l'empresa encarregada de la licitació que permetrà dur a terme la fase B d'obres dins el projecte d'ampliació del Cementeri Municipal. La selecció de l'empresa RAVI Obras, Transportes y Excavaciones S.L. es va fer el passat 16 de desembre de 2016 en una mesa de contractació, amb un pressupost de 62.799,54 euros (IVA exclòs). En total hi haurà 96 nínxols nous, ha explicat el regidor d'Obres i Serveis, Guillem Alsina, que ha recordat que a finals de 2015 ja es va construir un primer bloc amb 70 nínxols i es va urbanitzar la zona nova que comunica amb el cementeri. "Amb això cobrim les necessitats que hi havia fins a finals de 2017, però ara anem a continuar les obres per augmentar la capacitat del Cementeri Municipal i que d'esta manera que no hi hague cap problema d'espai", ha afegit el regidor.

La licitació de les obres d'urbanització del Sector 11 Collet II, de millora de l'entorn urbà de l'estació de ferrocarril de Benicarló és una important passa endavant de cara a l'adequació integral d'aquesta zona, via d'entrada per tren a la ciutat, i per tant, també la primera impressió que de Benicarló s'emporten els visitants que opten per aquest mitjà de transport. L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha qualificat de «molt bona notícia» el fet que les empreses que així ho desitgen puguen presentar-se ja al concurs de licitació de les obres, que compten amb un pressupost de tres milions d'euros, que aniran a càrrec de l'empresa IFF. L'alcaldessa ha detallat que «els treballs serviran per a perimetrar tot l'entorn d'IFF –la indústria química ubicada en aquest sector- en diversos vials de 9 i 20 metres d'amplada, que permetran l'obertura de la plaça de l'Estació i del passeig de Febrer Soriano fins al riu». Miralles ha explicat que «la urbanització del Sector 11 Collet II facilitarà una nova regulació del trànsit, que serà de sentit únic en el tram d'accés a l'estació atès que Benicarló comptarà ara amb vies de circumval·lació a aquest sector». «Aquestes millores acabaran amb l'actual caos de trànsit que es genera els caps de setmana en l'entorn i els accessos a l'estació», ha conclòs.

El BLOC de Maestrat-Els Ports va renovar els seus membres a la Comissió Executiva Comarcal de Compromís durant una assemblea extraordinària que va tenir lloc a Benicarló. Durant la reunió es van presentar dues candidatures, una continuista i una de renovació, cadascuna amb vuit candidats. L’assemblea del BLOC va escollir la candidatura de renovació, encapçalada pel vinarossenc Jordi Moliner, amb el 72% dels vots. A més de Moliner, la candidatura la composen Marta Escudero (Benicarló), Vicent Coll (Benicarló), Joan Manuel Ferrer (Benicarló), Samuel L. Cerdà (Vinaròs), Judit Álvarez (Vinaròs), Magda Simó (La Jana) i Àlex Vilanova (La Jana). La Comissió Executiva Comarcal de Compromís la composen representants de tots els partits que formen la coalició, BLOC, Iniciativa i Verds, a més dels adherits a Gent de Compromís. El BLOC, com a formació majoritària, compta amb vuit membres dins de l’executiva comarcal de Compromís.

El presidente de la COC, Jordi Febrer valoró la gala de reinas pues «la puesta en escena fue muy espectacular y se cumplió el horario de la gala». Asimismo, anunció que para el próximo año la gala volverá a contar con presentadores. También destacó la gala de reinas infantiles del domingo, «fue un éxito total, un acto que quedó muy redondo e irá a más en los próximos años». Febrer también apuntó que la fiesta de los drag queen no tuvo tanta participación, «la gente estaba cansada de todo el fin de semana de fiesta y tendremos que buscar de cambiarla de día, ya lo estudiaremos».

Ana Arizón, gerente del Departament de Salut de Vinaròs; Enrique Manzano, director de enfermería de Atención Primaria; Azucena Martí, directora territorial de Sanitat; Elvira Mensat, directora de Salut Pública de Benicarló; José Manuel Rocatí, director económico; y Mónica Herrera, directora de enfermería.

Azucena Martí, directora territorial de Sanitat Universal i Salut Pública ha recibido a Elvira Mensat como nueva directora de Salut Pública de Benicarló, y a José Manuel Rocatí como nuevo director económico del Departament de Salut de la Plana en una reunión mantenida en el Hospital comarcal de Vinaròs. Durante la reunión, Martí ha destacado que Sanitat “está trabajando de manera permanente en el Departament de Salut de Vinaròs y muestra de este esfuerzo es que recibirá cinco veces más inversión que durante el último ejercicio del 2015”. Martí ha enumerado las líneas de trabajo de este Departamento que se centran en dignificar las infraestructuras sanitarias al servicio de los ciudadanos, en renovar tecnológicamente el equipamiento de electromedicina, en implantar nuevos programas de salud comunitaria, como el programa del Pacient Actiu en los centros de salud rurales y en acercar la asistencia sanitaria a los municipios, como la ampliación de la UHD a los municipos de Alcalà, Peñíscola y Santa Magdalena de Polpís.

Se presentó la plantilla que conformará el equipo HIPER EUROPA INFINITON - CERVERA – SUMISTOCK durante la temporada 2017. Al acto, celebrado en la Ermita de San Sebastián de Cervera del Maestre, acudieron los 16 componentes del equipo así como directores deportivos, patrocinadores y autoridades. El equipo HIPER EUROPA INFINITON - CERVERA - SUMISTOCK presentó a la prensa la temporada deportiva 2017. 16 ciclistas, entre los que se encuentran 3 féminas, conforman la escuadra de este año. La presentación, dirigida por la ex ciclista profesional y CEO de la revista Tándem Magazine Silvia Tirado, tuvo lugar en la ermita de San Sebastián y contó con el apoyo de los distintos patrocinadores. Como destacó su director deportivo Rubén Cervera, el objetivo del equipo será la participación en algunas de las vueltas por etapas más importantes del calendario nacional, manteniendo la línea adquirida desde un principio de formar jóvenes ciclistas sin descuidar sus estudios.

 
Presentació de l'HIPER EUROPA INFINITON - CERVERA – SUMISTOCK, febrer 2017

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna i per extensió tot el Govern del PP, ha manifestat la seua negativa a la creació del nucli de rodalies de Castelló fins a Vinaròs i Tortosa amb suposades prioritats per a altres territoris menys beneficiats i brindant "un guant" plantejant la possibilitat que si els valencians volen tenir el servei de Rodalies al nord "el contracten amb Renfe, abonant les pèrdues en què puga incórrer". El senador per Castelló de Compromís, Jordi Navarrete, ha retret a de la Serna "la solució ja coneguda de la xequera per als valencians", quan el problema que patim "és fruit del mal finançament que patim com a poble". Navarrete ha recordat al ministre que "Santander té un tren de Rodalies cada dues hores. Això volem, com els de Santander. Ni més ni menys. Els veïns de nuclis com Benicàssim, Orpesa, Cabanes, Torreblanca, Alcossebre, Alcalà de Xivert, Santa Magdalena, Peníscola, Benicarló i Vinaròs fins a Tortosa poden beneficiar i molt d'aquest servei que en altres llocs han posat sense haver de passar per caixa".

Ni el Vent ni el mal horari van impedir a la Muixeranga de Vinaròs fer brillar les seves figures a la plaça major de la Salzadella durant les Festes de Sant Blai. Una combinació de figures entre les quals es trobaven un Guió, una Marieta, 2 Castells simultanis i un Banc de 4 altures van fer gaudir al públic assistent i a més acompanyats de Música tradicional de Dolçaina i Tabal de les muixerangues Valencianes. Així i tot amb un temps complicat i alguna enlliçada posàvem fi a una Bonica Actuació que denominem com a el principi d’una Gran Temporada.

La reunió de la Junta Local de Seguretat de Benicarló posa sobre la taula les estadístiques de delinqüència de 2016, que demostren un important descens en relació a les xifres de delinqüència de l'any anterior. El subdelegat de Govern a Castelló, David Barelles, ha destacat que «el descens de la criminalitat el 2016 és d'un 12% respecte de 2015». Barelles ha dit que «són dades magnífiques que demostren la bona sintonia i coordinació entre els diferents cosos policials». Els delictes al camp, «als quals la nostra comarca és especialment sensible», ha explicat el subdelegat del Govern, «suposen només un 0,5 per cent del total, amb només set denuncies durant l'any 2016». En aquest sentit, cal recordar que en anys anteriors s'havien registrat xifres de delinqüència que sumaven un 17% del total de delictes registrats. Barelles ha conclòs que «les estadístiques de Benicarló milloren sensiblement les de la província de Castelló, la Comunitat Valenciana, i el conjunt estatal».

IES JOAN COROMINES.- Els alumnes de 4t d'ESO del nostre institut van participar en la 2a Castellonada junt amb 500 alumnes d'instituts de tota la província. L'activitat es feia en grups de quatre i consistia en fer una gimcana d'orientació per la ciutat. Els alumnes havien d'arribar a sis punts de Castelló i fer una prova en cadascun amb l'ajuda de diferents aplicacions del telèfon mòbil. Es va aconseguir l'objectiu de conèixer millor la ciutat de Castelló i orientar-se per arribar a llocs desconeguts a priori.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L