Loading

Recordeu l' anterior Lo Más News: del 18 al 25 de juliol de 2017   i  els anteriors

Lo Más News, del 25 de juliol a l'1 d'agost de 2017

La Guardia Civil de Huesca ha efectuado ocho rescates durante este fin de semana en diferentes zonas del Pirineo oscense.  El sábado se llevaron a cabo tres rescates. El primero tuvo lugar en las inmediaciones del Ibón de Literota, donde un vecino de Vinaròs, de 44 años, sufrió una caída y tuvo que ser trasladado al Centro de Salud de Benasque, según publica elperiodicodearagon.


Concurs de fotos de Criant en Tribu (d'esquerra a dreta, primer, segon i tercer premi) 31-7-17.

Fins al 14 d'agost, a la Biblioteca Municipal, es pot visitar l'exposició de fotografies Vinalacta, organitzada per l'associació Criant en tribu i amb la lactància materna com a tema protagonista de la mostra. El regidor de Comerç, Domènec Fontanet, juntament amb la presidenta d'aquesta entitat, Amalia, han inaugurat l'exposició i felicitat a les participants i guanyadores del certamen. El primer premi ha estat per a Elena i Ona, el segon per a Ala i Bryan i el tercer per Isabel i David, amb mencions especials per a altres tres obres més.

  
Tall de pèl solidari, 31 7 17, MIREU AGENDA

Agost arriba carregat d'activitats de carrer per a públic familiar a Benicarló, mireu AGENDA.


Benidorm també té carrer dedicat a Vinaròs, però amb el nom equivocat

La Grupeta de Cicles Fandos es va desplaçar a Fortanete per a participar en la prova BTT que allí es disputava. La gran alegria va ser, ser el grup més nombrós i emportar-se un Pernil com a premi En l'aspecte "competitiu" en la prova de 37 km's Juan i Víctor es van classificar en 2n i 3r lloc absolut respectivament i Claudio 1r Màster 50. I en la marxa de 55 km's Aitor va entrar en 4t posició general i 2n elit. Una vegada més disfrutant del ciclisme i portant el nom de Vinaròs.

«Madre», de Rodrigo Sorogoyen, y «Le mécène» del francés Lionel Auguste han sido los ganadores del XVI Festival Inter-nacional de Cortometrajes de Vinaròs. El corto de Sorogoyen, que el año pasado dirigió la laureada película «Que Dios nos perdone», se llevó el premio del jurado, mientras que cortometraje francés obtuvo el premio del público. Ambos premios están dotado con mil euros y una escultura de Lukas Ulmi. La presidenta del jurado del festival de este año fue la técnica de cámara de rodaje Violeta Octavio. El acto de entrega de premios se celebró en el auditorio Carles Santos, de la Fundació Caixa Vinaròs, que junto al ayuntamiento organizan este festival al cual se presentaron en esta edición 826 cortos procedentes de  España, Estados Unidos, Irán, Pakistán, Canadá, Turquía, Francia, Italia y Sudamérica. Recogieron los premios el productor de «Madre», Borja Soler, y la productora de «Le mécène», Elena Zabia. Los dos directores no pudieron desplazarse hasta Vinaròs, pero ambos enviaron sendos vídeos expresando su agradecimiento. Este año pasaron por el JJ Cinema para ver los dos cortometrajes finalistas más de 1.100 personas.

 

 

 
XVI Festival Internacional de Curtmetratges Agustí Comes, lliurament de premis, 29-7-17

Una criada espera la llegada de la reina Isabel II, Es la última escena de la visita guiada teatralizada en Vinaròs, frente a la casa de Ayguals en la calle del Ángel.

En el sorteig del Bonoloto de dimarts 25 de juliol, un acertant de segona categoria (5 més complementari) validat a l'estanc del carrer de Sant Cristòfol de Vinaròs (davant de la plaça de l'Ajuntament), amb dues apostes setmanals pronosticades, ha guanyat un premi de 165.426,91 euros.

El CME de Vinaròs informa que s'obre novament el "Skatepark" i es demana als usuaris que respecten les decisions del CME enfocades a evitar les accions incíviques continuades en aquest recinte. Des del Consell es manifesta que les instal·lacions esportives tenen un cost elevat de manteniment i que no es pot permetre que no hi hagi respecte ni a la normativa ni a les pròpies instal·lacions esportives. Demanem per tant la col·laboració de tots i totes per mantenir el Skatepark en les millors condicions.

El Partido Popular de Vinaròs ha solicitado al tripartito que cumpla con la promesa que realizó hace ya dos meses y adecue “de una vez por todas la parcela en la avenida Febrer de la Torre que ayude a solucionar el problema de aparcamiento en aquella zona tras cerrarse el aparcamiento gratuito de la calle San Francisco”. Vidal ha recordado que “la ineficacia del tripartito provocará que durante todo el verano Vinaròs padezca problemas de aparcamiento perjudicando a los vecinos y visitantes que ven como las promesas realizadas nunca se cumplen”. Los populares han señalado que “consideramos que los vinarocenses no merecen promesas que nunca se cumplen sino soluciones y más en un tema como este que afecta a centenares de vecinos

La majoria d'alcaldes del Baix Ebre ha valorat com a positiu l'acord entre el Departament de Territori de la Generalitat i el Ministeri de Foment per descongestionar el trànsit a la carretera N-340 al seu pas per les Terres de l'Ebre. Aquest acord ha estat exposat al Consell d'Alcaldes del Baix Ebre. El president del Consell Comarcal, Enric Roig, ha remarcat que l'acord va més enllà de les demandes sol·licitades inicialment, però que no obstant això "la nostra posició favorable no significa cap renúncia a les inversions en infraestructures que cal fer a les Terres de l'Ebre com la finalització de l'autovia A-7 entre l'Hospitalet de l'Infant i la Jana o la construcció d'un tercer carril a l'AP-7", ha afegit. L'acord entre la Generalitat i Foment estableix la gratuïtat dels peatges de l'autopista AP-7 per als conductors de cotxes que en un mateix dia facin un trajecte d'anada i tornada entre Vilafranca Sud i Ulldecona. Els camions no podran circular per l'N-340 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant i hauran de desviar-se per l'autopista a canvi d'una bonificació d'un 42,5% en els peatges, percentatge que s'eleva al 50 per cent per als trajectes exclusius de Terres de l'Ebre i Camp de Tarragona.

Parte de policía local.- Accidentes en Ratlla Terme, C/ Ramón y Cajal y Paseo Ferreres Bretó.

La 39º edición del Aplec dels Ports concluyó en la Mata, después de un fin de semana de reivindicaciones, actividades culturales y conciertos. El momento más emotivo del día se vivió cuando varios jóvenes subieron al escenario para proclamar el nuevo destino de la fiesta comarcal en su 40º aniversario, Vilafranca. Paula Fabregat, que formará parte de la comisión, apuntó que  «es un orgullo poder seguir con la rueda y celebrar las cuatro décadas del evento», resaltó. Por su parte, desde la entidad responsable de la cita de este año hacen un balance excelente del encuentro. Uno de sus miembros, Javier Montserrat apunta: «Estamos muy contentos, el trabajo del pueblo se ha visto recompensado e ilusiona ver a los 173 vecinos unidos por un objetivo». Más de 200 voluntarios, por encima del censo; más de un centenar de tiendas de campaña, alrededor de 3.000 vehículos en el estacionamiento habilitado y miles de aplequers que han inundado la Mata el fin de semana. Todo preparado desde el voluntariado y de forma autogestionada. 

La última jornada comenzaba con la actuación del payaso Nandet, que provocó las risas de los más pequeños. El acto de clausura estuvo precedido de las actuaciones de Pau Alabajos y Candela Roots. Uno de los momentos más espectaculares fue con los castells que levantaron los grupos Conllonga Muixeranga de Castelló y la Muixeranga de Vinaròs. Seguidamente, empezaban las actuaciones musicales más esperadas. Lilit i Dionis, Atzembla, Pirat’s Sound Sistem e Insershow hicieron vibrar al público en la fiesta por excelencia del verano.

Els carrers benicarlandos s'han omplert de música de dolçaina i tabal per tal d'acompanyar amb temes tradicionals la XXVII Trobada de Gegants i Cabuts, que ha tingut lloc amb moltes colles participants arribades de diferents llocs de tradició gegantera Amb temperatures molt elevades i amb tota l'alegria que envolta les trobades -que a Benicarló arriben a la vint-i-setena edició, ni més ni menys-, les colles han omplert de balls les principals arteries de la ciutat. les solemnes figures han desfilat entre els aplaudiments i el seguiment del nobrós públic, principalment familiar, que sol assitir a les trobades, mireu La Calamanda.

Colla de Nanos i Gegants de Vinaròs: vam visitar la ciutat veïna gaudint d'una bona trobada gegantera. Primer, vam participar en la gimcana que els nostres amics de la colla de Benicarló havien organitzat, fent-nos passar-ho molt bé. Van ser sis proves molt divertides i no ens va faltar el somriure a cap membre de ninguna colla. Després, vam seguir amb la plantada a la plaça del Ministre Marcelino Domingo i la cercavila pels carrers de la ciutat. Vam compartir la trobada amb les colles geganteres de l'Alcora, Benicàssim, Borriana, els Dansants del Corpus de Castelló, Santa Bàrbara, el Serrallo de Tarragona, la Roca del Vallés i la colla amfitriona. Vam acabar amb una ballada final conjunta a la plaça Sant Bartomeu.

El precio de la vivienda en Vinaròs sube por encima de la media española, según Precioviviendas.com, que  utiliza la tecnología big data para poner al alcance de todos, el precio de todas las viviendas existentes, no sólo de aquellas que se encuentran en alquiler o en venta. Gracias al empleo de la analítica avanzada de datos, la plataforma permite consultar de manera inmediata el valor razonable de 14 millones de viviendas de más 260 municipios de toda España, y previa petición del usuario el de las viviendas del resto de municipios. Sólo aquellas viviendas consideradas como muy singulares han quedado fuera del estudio. Més a Vinaròs Mail, 27-7-17.

 
Exposició de bonsais, 28-7-17


Càlig presenta la programació de Festes, mireu AGENDA.

En una abarrotada plaza de San Bartolomé, se ofreció un nuevo concierto de cine por la Banda de Música de Benicarló, dirigida por Pablo Anglés Galindo y con un montaje visual de José Luís Guzmán. Un cuarteto de la Escola de Teatro Diabolus se encargó de ir presentando cada una de las obras. Clara Torres y Clara Ruiz pusieron voz a varios de los temas interpretados, vea Benicarló al Día.

Efectivos del Parque del Baix Maestrat del Consorcio Provincial acudieron al rescate de una mujer en Vinaròs, atrapada en el interior de una vivienda, que ha sufrido el derrumbe de parte del techo. Las primeras informaciones indicaban que estaría herida leve.


Trobada de danses a La Jana, amb El Faristol de Sant Rafel, Les Camaraes de Vinaròs i el Grup de Danses i Dolçainers de La Jana (foto Nuria Tomás)

Se celebró en Benicarló la entrega de distinciones a las personas destacadas en el ámbito cultural y acción social. El galardón a la persona destacada dentro de la Cultura fue para el científico benicarlando Angel Alberich Bayarri, al que la alcaldesa, Xaro Miralles le entregó el premio, después de visionar un vídeo en el que varios familiares y amigos hablaron del galardonado. Alberich se dirigió a los asistentes con un discurso basado en tres experiencias personales. Tras las corales Bovalar y Petiquillo, se entregó el galardón de Acción Social a las niñas Candela Romero, Mariona Giner y Daniela Capella, las que comenzaron a realizar pulseras y que, con el paso del tiempo, llevan recaudado más de un millón de euros que se destina a la investigación del cáncer infantil en el Hospital Sant Joan de Deu de Barcelona, vea más en Benicarló al Día.


Intercanvi a Vallibona de joves de tots els pobles de la comarca de Els Ports

L’Ajuntament de Sant Mateu compta en aquest moment amb 26 joves que treballen en diferents serveis de la població. L’objectiu d’aquestes incorporacions és que els joves de la població puguen millorar la seua ocupabilitat amb l’adquisició de les aptituds i les competències derivades de la pràctica laboral. La alcaldesa de Sant Mateu, Ana Besalduch, ha explicat que des de l’Ajuntament han apostat sempre per les beques de formació per als joves, i que la Generalitat per primera vegada ha donat resposta a l’atur juvenil perquè tinguen una oportunitat. Besalduch ha asegurat que és fonamental destacar l’esforç del govern Valencià i del president.

La CORAL GARCIA JULBE  cerró el ciclo de conciertos de 2016-2017 en Xert. Se inauguró un nuevo órgano clásico con tubos, confeccionado por el director de la coral ROSSEND AYMÍ I ESCOLÀ. La dirección del maestro Aymí excelente, así como el acompañamiento al órgano-piano de Enric Melià i Fortuna. Aymí interpretó con el nuevo órgano “improvisaciones” suyas. Melià interpretó una “fugueta” de Haendel. Es un órgano clásico con tubos. Son de diferentes materiales, con tubos de metal, madera y caña de bambú. Le han ayudado al montaje dos carpinteros-ebanistas “Hallelujah” de Leonard Cohen fue acompañada por el nuevo órgano que está situado en un altillo de la iglesia. Melià tocaba el órgano, en el presbiterio y formada la coral, Rossend Aymí dirigía la pieza. Seguidamente interpretaron once piezas más. El director obsequió con un “bis”, interpretando de nuevo la pieza “La vita è bella”. La expedición vinarocense fue obsequiada con una cena en frío. El presidente Agustín Gombau Blanchadell agradecía al director , al pianista-organista y a todos los coralistas sus esfuerzos.

El Bisbat ha restaurat i adequat la capella de la Comunió de Vallibona, la Direcció General de Patrimoni cultural va realitzar obres a la coberta i l’Institut Valencià de conservació i restauració IVACOR, ha restaurat les taules que s’exposen. Tot i que és molta la tasca per recórrer aquest és un bon punt de partença. Les taules restaurades mostren temes decoratius com el d’un cavaller amb un escut amb la mitja lluna, una riquíssima heràldica, curiosíssimes representacions de dimonis i d’aus, una dona nua amb un gerro o ampolla (potser representació de caràcter moralitzant de la dona que perd la dignitat, Eclesiàstic, 26), escenes mitològiques de difícil interpretació, i inscripcions cúfiques o llatines piadoses (Ecce homo ..., Ave Gratia ...). Amb tot, algunes de les més interessants són únicament pintures de roleus vegetals, o temes geomètrics, d’excel·lent execució. Les obres realitzades fins ara es donaran a conèixer el proper dia 13 d’agost de 2017, a la mateixa església parroquial amb motiu de la celebració de la festa de Ntra. Sra. de l’Assumpció, patrona de la localitat. Començarà la jornada a les 11,30h amb una Missa presidida per Mons. Enrique Benavent, Bisbe de Tortosa. Acte seguit Arturo Zaragozà, inspector de Patrimoni de la Generalitat Valenciana, explicarà i presentarà la tasca realitzada en l’exposició que s’obrirà al públic.

La Corporación Municipal de Benicarló ratificó en sesión plenaria los nombramientos de Reina, Dulcinea y Damas de las Fiestas Patronales de Benicarló, que se celebrarán del 18 al 27 de agosto. Alba Rio López será la Reina 2017; Blanca Lozano Nafría la Dulcinea; Ana Río Vricanova, Alba Martínez Poza, Katiana Oblanca Vacas, Henar Martínez Ayza, Sara Pérez Alonso y Blanca Marzal Pellicer, Damas; Emma Fraga Andrés, María Redorat Avila, Aina Redorat Avila y Elsa Boix Roca, Damas Infantiles. En el acto también se corroboró el nombramiento a Ximo Solano Domingo como mantenedor del acto de proclamación.

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha aprovat el conveni de col·laboració amb el Departament de Cultura de la Generalitat per a la gestió de l'Arxiu Comarcal del Baix Ebre. Aquest conveni concreta una dotació econòmica de 40.000 euros a l'ens comarcal destinada a la gestió de l'Arxiu Comarcal corresponent a l'exercici de 2017. D'altra banda, la Corporació ha ratificat la presentació de la sol·licitud d'una subvenció de 16.000 euros a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per dur a terme un dispositiu d'orientació sociolaboral per a joves de 16 a 35 anys de la comarca del Baix Ebre.

 El Ayuntamiento de Vinaròs ha aprobado con los votos a favor del equipo de gobierno y el voto en contra de la oposición la liquidación provisional de las cuotas de urbanización de la iluminación pública de la zona turística sur. El PP solicitó incluso la retirada del punto del orden del día, petición que fue desestimada. De esta forma, alrededor de 600 vecinos que viven en este sector de 260.000 metros cuadrados abonarán el cien por cien del presupuesto de ejecución de este proyecto, con unas cuotas que oscilan entre los 400 y los 1.500 euros. El Ayuntamiento recibió un total de 96 alegaciones, y casi todas ellas fueron desestimadas, tal como informó el edil de Urbanismo, Jan Valls, excepto aquellas que solicitaban un fraccionamiento de los pagos, que sí han sido aprobadas. Este proyecto de urbanización se aprobó el 22 de septiembre de 2016 y contempla mejoras importantes en la iluminación para dar más seguridad. “Es un proceso adecuado, una demanda de los vecinos desde hace décadas y la obra es muy necesaria que se hace mediante cuotas de urbanización a abonar por los propietarios, como se ha hecho en otros sectores a lo largo de diferentes legislaturas”, explicó Valls.

Sin embargo, los grupos de la oposición votaron en contra al considerar que el cien por cien de las cuotas son a cargo de los vecinos y el Ayuntamiento podría haber aportado algo para reducir estos costes. Así, según la portavoz del PVI, Maria Dolores Miralles, “que estas cuotas vayan íntegras a los ciudadanos es un agravio comparativo con los vecinos de otras zonas”. Según Miralles, al equipo de gobierno “le ha faltado sensibilidad al haber desestimado la gran mayoría de las alegaciones presentadas”, porque “los vecinos de esta zona hace mucho tiempo que pagan las contribuciones sin disponer de los servicios mínimos”. Por su parte, el portavoz del PP, Juan Amat, también se pronunció en esta línea, ahondando en “la falta de sensibilidad del tripartito” en este tema. “Estamos en contra de que los propietarios paguen el cien por cien de las cuotas porque pagan las contribuciones desde hace mucho tiempo sin haber disfrutado de unas servicios mínimos”, señaló Amat. A todo ello, Valls respondió a ambos que carecen de memoria, pues siempre han sido los vecinos de los diferentes sectores los que se han hecho cargo de las cuotas de urbanización. Valls también acusó al PP de haber dejado en un cajón este proyecto “que hemos rescatado del año 2010 y que los populares no activaron para no enfrentarse a los ciudadanos”.

 

 

 
The Miller's Dance i pasdoble "Como las propias rosas" per La Alianza Vinaròs

 
Concert de La Alianza, "Los maestros cantores", 27-7-17

 
Ple, quotes d'urbanització, 27-7-17

 

 
Ple, Pla de Màrqueting Turístic, 1, 27-7-17

Es va aprovar de forma definitiva el Pla Estratègic i de Màrqueting Turístic de Vinaròs. Aquest document, tal com ha exposat el regidor de Turisme, Domènec Fontanet, és de gran importància, ja que serà “el full de ruta que en els propers anys marcarà les línies essencials de l'estratègia turística de la ciutat”. Igualment el regidor ha volgut destacar que “el Pla ha comptat amb el suport del Patronat Provincial de Turisme de Castelló i es troba alineat amb la seua línia estratègica, així com també amb la de l’Agència Valenciana del Turisme”. En aquest sentit, cal recordar, la política turística actual es basa en el Pla de 2002, pel que en la redacció d'aquest nou Pla s'han incorporat canvis per adaptar-se a la realitat i demandes actuals d'aquest sector, d'importància vital per al creixement i sostenibilitat econòmica del municipi. Després de l'aprovació del Pla, l'alcalde Enric Pla ha celebrat aquest avanç i, alhora, ha lamentat que en aquesta qüestió no s'aconseguís un consens polític amb tots els grups de l'oposició. "Malgrat això, sí que hi ha hagut un consens amb tots els sectors implicats que en estat presents en tot el procés de redacció del Pla, on la participació ha estat elevada i s'han integrat moltes propostes plantejades al document final", ha assegurat. Entre aquestes, afegeix Pla, es troben també contemplades accions per a la recuperació i posada en valor del patrimoni local.

El Partido Popular de Vinaròs ha lamentado que “el plan estratégico no afronta los retos del futuro del turismo con propuestas y acciones concretas”. Lluís Gandía, ha recordado que “el tripartito ha aprobado un plan estratégico que no ha escuchado al Consell de Turisme porque ni siquiera lo han constituido y por ello es un documento con mucha filosofía que no se adapta ni responde a la realidad y necesidades del sector turístico local”. Gandía ha señalado que “como demostramos en el pleno ordinario es un plan estratégico elaborado sin consenso, donde no se ha realizado un diagnóstico certero porque se ha negado la participación de muchos actores implicados en el desarrollo turístico”. Los populares también lamentaban que “el tripartito que prometía llevar la ejemplaridad como bandera ha adjudicado la redacción del plan estratégico a la empresa de un concejal del PSPV-PSOE de Traiguera por 16.200 euros a dedo”. Finalizaba Gandía indicando que “si no se modifica sustancialmente el plan estratégico este nace con una fecha de defunción marcada”.

Benihort y el Grupo Intercoop han entregado el Seat Ibiza de su sorteo de verano. La clienta de Benicarló, Pilar Herrero Sotoca, ha sido la afortunada. La promoción se inició el 1 de abril y en ella ha participado la red de gasolineras Intercoop de la provincia que comercializa combustible con tecnología Aderco. El sorteo se realizó ante notario el martes 18 de julio en las instalaciones centrales de Intercoop en Almazora. Desde la Cooperativa de Benicarló, su presidente Vicent París, se ha mostrado muy satisfecho “porque una de nuestras clientas haya sido la ganadora de un regalo tan importante. Es un premio a la fidelidad de nuestros clientes y una manera de agradecerles su confianza”.

La provincia de Castellón ha registrado un excelente comportamiento turístico en el mes de julio. Así se desprende del muestreo realizado por los técnicos del Patronato Provincial de Turismo entre los establecimientos hoteleros castellonenses y que cifra por encima del 85% la ocupación en el red de hoteles del litoral provincial y hasta el 70% la registrada por los establecimientos hoteleros en el interior. El vicepresidente y diputado de Turismo, Andrés Martínez, ha destacado que “a expensas de las cifras oficiales, estos primeros datos provisionales arrojan muy buenos resultados de cara a un verano en materia turística que, esperamos, afiance el sector como una industria clave dentro del tejido económico y laboral de la provincia”.

La Guardia Civil ha detenido a una persona como supuesto autor de un delito de robo ocurrido en un almacén de Vinaròs. La actuación llevada a cabo por el Equipo ROCA de la Guardia Civil de Vinaròs dedicada a combatir los robos y hurtos en el campo, se inicio con motivo de un robo ocurrido en un local, de donde sustrajeron numerosos efectos del interior del mismo. A raíz de esto la Guardia Civil inicio una investigación, donde tras numerosas gestiones y siguiendo varias líneas de trabajo, pudieron encontrar algunos de los objetos sustraídos, tratándose de un grupo electrógeno, una amoladora y un taladro. Continuando con las pesquisas la Guardia Civil, logró identificar, localizar y detener al autor del hecho delictivo, tratándose de un varón de 38 años de edad, vecino de Vinaròs, como supuesto autor de un delito de robo. Las herramientas recuperadas han sido entregadas a su legítimo propietario.

La comunitat d’usuaris de la xarxa social de fotografia Instagram de les Terres de l’Ebre (@igersebre a la xarxa) celebra el seu cinquè aniversari, mireu AGENDA

Campanya reducció riscos dels Ports a l'Aplec dels Ports de La Mata #Coneixement #ElsPorts  @GVASalutVinaros (N.Monfort)

Los refuerzos aportados por el Ministerio del Interior a raíz del colapso existente en las oficinas del DNI y Pasaporte a principios de año han permitido rebajar a más de mes y medio el plazo de espera para poder tramitar el documento nacional de identidad. Según ha podido comprobar el diario EL MUNDO a través de la web que permite obtener cita previa, en Castellón, Vila-real y Vinaròs, la espera se ha reducido de forma considerable si se compara con los tres meses que se tardaba en conseguir cita hasta el pasado mes de mayo. La oficina del DNI de Vinaròs, está operativa de lunes a viernes después de que Interior decidiera dotar de personal fijo estas dependencias a raíz de las quejas de los municipios del norte de la provincia de Castellón. En este sentido, el plazo de espera sería algo inferior al que tienen las dos comisarías de Castellón y Vila- real. En el caso de los Pasaportes la demora es algo menor a la del documento nacional de identidad: alrededor de un medio.

 
Cent seixantè tall de carretera. Les Cases 27/7/2017 (vídeo Lluís Comí)

 
Presentació d'un llibre sobre plantes medicinals, de Javier Cuartero, per Apnal-EA, 26-7-17

En la ruta, organizada por La Asociación Provincial de Empresarios de Hostelería y Turismo de Castellón (ASHOTUR) con la colaboración del Patronato Provincial de Turismo de la Diputación de Castellón, han participado 16 establecimientos de hostelería de la localidad La cita gastronómica, que se ha celebrado del 23 de junio al 09 de julio de este año, en la que han participado 16 por establecimientos hosteleros y en la que han servido más de 3000 tapas, ha reconocido al establecimiento I AVANT como el más votado por los comensales, quedando finalistas DO PULPO y RESTAURANTE EL MAÑICO. Los tres, además del diploma acreditativo, tendrán un regalo por gentileza del Gran hotel Peñiscola y Agretur (Agrupación de empresarios turísticos de la localidad). Además, se han sorteado 8 premios para 8 de los comensales que han participado en la ruta que consisten en bonos spa, así como una estancia de fin de semana también gentileza del Gran Hotel. Según ha valorado Ashotur, con este proyecto se ha conseguido cumplir con el objetivo primordial del mismo, que no es otro que promover la cultura de la tapa en Peñiscola.

Esquerra Alcanar presenta una moció exigint el desmantellament de les instal·lacions del CASTOR. La proposta presentada pel regidor Jordi Monfort fou debatuda i aprovada per unanimitat el passat ple de 27 de juliol. La moció demana el desmantellament de les intal·lacions marítimes i terrestre d'aquest projecte i la creació d'una comissió per depurar responsabilitats polítiques, tècnique i econòmiques. Podeu accedit al text de la moció aquí: Moció

Assembles veïnals, l'arxiu municipal, el festival de curts... a la portada del diariet de Vinaròs. Un estiu ple d'activitats, AP7, Carla Masip, S.Anna-S.Joaquim, etc. a la portada del 7 Dies Vinaròs. Benicarló es mou a ritme de reggae, el MUCBE ja és museu, a la portada de 7 Dies Benicarló-El Dissabte,  mireu PREMSA. 

Parque de calstenia que se construye en Fora Forat

La elaboración de un Plan Integral Ciclista, ayuda al financiamiento de la actividades extraescolares de los colegios, un área de descanso en el camino de subida a la Ermita, la adecuación de la carretera de la Costa Norte, donde se plantea la posibilidad de que la Avda. Francisco José Balada sea de sentido único, mejorar la señalización y direcciones de las calles en las zonas de costa y la instauración de fórmulas de control o sanción para reducir las deposiciones de perros u otras mascotas en la vía pública son otras de las propuestas con más apoyo popular y que se incluyeron en estos presupuestos participativos de Vinaròs. La inversión total que tendrá que realizar el Ayuntamiento en hacer realidad estos proyectos de 74.800€, pero a este importe hay que añadir la inversión que supondrá la realización del Plan Ciclista Integral. Més a Vinaròs Mail, 27-7-17.

El setmanari valencià El Temps dedica un amplíssim reportatge al músic vinarossenc Carles Santos. El reportatge, signat per Àlex Milian i titulat  Les sargantanes de l'empescador, comença així: De ben jove Carles Santos (Vinaròs, 1940) va abandonar la confortable platja del pianista virtuós per endinsar-se en la mar brava de la música contemporània i el teatre, a la captura d’espècies musicals úniques. Diu que va ser Joan Brossa qui el va embarcar. Santos tenia tres barques: la Maria Magdalena, la Sargantana i la Sargantaneta. La Maria Magdalena és al varador, la Sargantana ja no ix de port i la Sargantaneta navega sobre una olivera. Carles Santos diu a EL TEMPS que “al mar” s’ha d’anar “físicament preparat” i aquest temps ha passat: “Ja no puc navegar i la pesca m’ha deixat d’interessar. Ara visc de records, que tampoc està malament”. Mireu el reportatge a EL TEMPS.

Policia Local Vinaròs.- Hem trobat un xoriguer amb problemes. El traslladem al #seprona de la @guardiacivil per enviar-lo al Centre de Recuperació d'aus de la Tinença. Rescatem de dins d'un cotxe a un gos q ha estat tancat mes d 50 minuts i a mes de 33 graus. Fem diligencias judicials contra el propietari.

El exedi del Cultura Lluís Gandía, se mostró convencido de que el archivo histórico municipal ha podido haber sufrido el robo de documentos. “Veo difícil que en esta desaparición de documentos a lo largo de los años haya pruebas contra nadie concreto. En mi opinión,  el archivo nadie se lo tomó en serio nunca. Nosotros sí, y ahora por fin tenemos un archivero que está haciendo una gran labor, una ubicación fija del archivo y un inventario”, concluyó. Més a Vinaròs Mail, 27-7-17.

El Montsià veurà incrementades les freqüències de les rutes de transport regular entre els municipis d'Alcanar, Ulldecona i la Sénia. Aquesta és una demanda històrica que pretén facilitar la mobilitat entre les tres poblacions així com la connectivitat amb d’altres rutes del Montsià en general, amb una incidència especial en l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris d’aquests municipis. Els nous serveis de transport de bus interurbà, que es concreten en quatre noves freqüències en cada sentit, coincideixen amb els horaris d’entrada i sortida de l’alumnat dels diferents cicles de formació professional que hi ha implantats als instituts d’aquestes poblacions del Montsià. Amb aquesta mesura es contribueix a la consolidació d’aquests cicles formatius als instituts d’Alcanar, la Sénia i Ulldecona que podrien veure perillar la seva continuïtat per manca de mobilitat de l’alumnat. L’acord per a la implantació d’aquests nous serveis s’ha gestat després d’un llarg procés de negociació que va encetar el Consell Comarcal del Montsià amb els Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat a les Terres de l’Ebre per encàrrec dels ajuntaments d’Alcanar, la Sénia i Ulldecona i de les direccions dels instituts de les tres poblacions.

La Conselleria de Deportes abre un nuevo capítulo en la tramitación de la piscina municipal cubierta de Vinaròs, requiere al ayuntamiento un informe en el que se justifique su uso social, al contar con una piscina cubierta aunque está sea privada. El concejal de Urbanismo y Ordenación del Territorio, Jan Valls, explicó que se trata de un informe preceptivo para que la Conselleria de Hacienda otorgue el crédito para construir la piscina. Valls informó que la pasada semana hubo una reunión con todos los grupos municipales, entidades deportivas, ONG´s y asociaciones.  Una vez se redacte el informe con la justificación social, previsto para la primera semana de agosto, deberá aprobarse en pleno una modificación del Plan General de Ordenación Urbana para posibilitar la alternativa de situar la piscina en los terrenos de la avenida Leopoldo Querol, aunque aún no es definitiva su ubicación. Valls explicó que «si este proceso puede concluir en los meses de septiembre u octubre, de acuerdo con el Decreto del Plan Camps son los Ayuntamientos los que deben licitar las obras, por lo que ya podríamos incluir en los presupuestos del 2018 una partida para iniciar la construcción de la piscina», concluyó el edil de Urbanismo. Valls explicó que el estudio de viabilidad contempla que el ayuntamiento deberá aportar 100.000 euros anuales si es en Leopoldo Querol, o 180.000 euros si se construye en la Ciudad Deportiva. Valls dijo que la diferencia es debida, según este estudio, a que ubicarla en Leopoldo Querol «se atraería a usuarios de edad más avanzada».


Jan Valls-J.Moliner, piscina municipal


La Ruta dels Pescadors, a Benicarló, està conduïda, co-creada i protagonitzada pels propis pescadors, mireu AGENDA.

Son muchos los mitos, tabús y leyendas, algunas de ellas falsas, que se han fraguado a partir de la vida de La Pastora. Estas peripecias se han convertido en novelas, libros históricos o documentales. Una de las intenciones de la asociación es, precisamente, borrar los datos erróneos. Nel·lo Monfort, uno de sus miembros, apunta que «dignificar a Florencio y romper con las polémicas y el machismo creados alrededor de su persona supone nuestro objetivo fundamental». Pla nació con una malformación sexual, por lo que fue inscrito en el registro como mujer, y sufrió humillaciones constantes durante el franquismo (foto de J.M.Serret, correspondiente a la pasada 3ª Festa de la Pastora, más en Vinaròs Mail, 27-7-17).

El protocolo seguido desde la Administración autonómica en el caso de que se detecten anomalías en el estado de las aguas de baño ha saltado en tres ocasiones en la costa del Maestrat durante este mes. El primero de ellos fue en la misma playa de Las Fuentes, que apenas duró 24 horas. La siguiente ocasión ocurrió en la playa Norte de Peñíscola, la de mayores dimensiones del municipio, por lo que la prohibición a los bañistas se mantuvo durante casi dos días. En todos estos casos, las respectivas autoridades municipales han estudiado, de la mano de las empresas concesionarias y el organismo público de la Generalitat que gestiona las depuradoras (EPSAR), posibles anomalías en el funcionamiento de canalizaciones de pluviales y aguas residuales. En todos ellos no se ha hallado una respuesta concluyente. A pesar de esto, desde la Dirección General del Agua autonómica afirmaron, la semana pasada, que se trata de «unos hechos puntuales» y el litoral «está bien».

Los técnicos aconsejan retirar las acacias de la plaza de San Agustín Constituyen un riesgo para las personas. El concejal del área de Obras y Servicios, Guillem Alsina explicó que esté árbol, una Acacia Salinga, apenas tenía raíces y el viento lo derribó. Ese mismo día, “se hizo una revisión al arbolado de esta plaza y se vio que estaban fuertes, pero esta misma semana se hará una revisión más pormenorizada para ver si están todos sanos, si no es así se reemplazarán”, explicó el edil. Alsina dijo que tanto los Servicios Técnicos Municipales como la empresa adjudicataria del mantenimiento de la jardinería hacen revisiones sistemáticas del arbolado y palmeras. Así, informó que “se han detectado cuatro palmeras en el paseo marítimo que si bien no revierten peligro, si empiezan a preocuparnos y este año se sustituirán las cuatro”.  Más en Vinaròs Mail, 27-7-17).

Caída de dos postes de telefonía. Desprendimientos de una cornisa. Incendio en el cuadro de luces en una vivienda, vea P.Local.

Autos Mediterráneo ha presentado recientemente cuatro nuevos vehículos de última generación para renovar la flota de autobuses de la Línea Interurbana que une las poblaciones de Vinaròs-Benicarló-Peñiscola. Los nuevos vehículos cuentan con un bastidor Scania de 13 metros y un motor de 250CV que aporta un par máximo de 1.250 Nm. La eficiencia de estos motores supone no solo un ahorro de combustible sino también de emisiones, por lo que además de cumplir con la normativa Euro 6, se reduce el impacto medioambiental del transporte de pasajeros, léalo en revistaviajeros.com .


Barcelona inaugurà fa 25 anys els Jocs Olìmpics amb la música de l´universal músic vinarossenc Carles Santos

Pelina conocida por sus espectáculos infantiles donde baila y canta sus propias canciones consiguiendo su mayor popularidad con su hit “Tu Tucán-ción”, hace un tiempo que comenzó a compartir con el mundo en la plataforma “YouTube” todos sus trabajos, actuaciones, canciones, y hasta resúmenes de su propio programa infantil el cual produce y dirige para la televisión comarcal del Baix Maestrat de la provincia Castellón, Canal 56. Pelina con su canal “El Show de Pelina” recibe El Botón de plata de YouTube que la plataforma concede a todos aquellos creadores de canales con más de 100.000 suscriptores. Además, se convierte así en la primera persona en todo Castellón en recibir dicho premio. Esta artista lleva una larga trayectoria creando espectáculos para niños  en la zona del Baix Maestrat..

Invitados por la “Coral Belcaire” de Moncofa, asimismo por su ayuntamiento, dentro de sus fiestas patronales de “Santa Magdalena”, era invitada la coral vinarocense Garcia Julbe al “I Festival d´Havaneres i Corals a Moncofa”. La expedición de nuestra ciudad fue debidamente atendida por la coral anfitriona, la cual deseó cantar en primer lugar en este concierto, por una parte por ser una coral muy humilde, y por otra, porque hace tan solo dos años se iniciaron como coral local, estando en fase de formación. Invitaron también a la la “Coral Verge de la Font de la Salud” de nuestra vecina localidad de Traiguera, siendo el orden de interpretación el siguiente: La coral de nuestra ciudad fue muy aplaudida a lo largo de la interpretación de todo su repertorio que constó de siete diferenciadas piezas. Al piano estuvo el coralista Enric Melià i Fortuna, y en la dirección tuvieron a su director oficial Rossend Aymí i Escolà. Al finalizar, en el  “Cant comu”, escuchamos dos interpretaciones diferentes.

La platja de Les Fonts d'Alcossebre torna a estar oberta al bany, segons ha comunicat aquesta vesprada a l'Ajuntament la Direcció general de l'Aigua ordenant l'obertura de la zona de bany. En la seua comunicació, des de la Direcció General s'especifica que durant tota aquesta setmana s'han estat realitzant noves analítiques i un seguiment de la situació i en les últimes mostres no s'han detectat valors indicatius de presència de contaminació per Escherichia Coli o Esterococos. En les analítiques del 18 i el 19 de juliol els valors indicatius d'Escherichia Coli superaven els límits exigits per ser aigües apta per al bany, mentre que durant aquesta setmana els valors han anat baixant fins a tornar a qualificar la qualitat de l'aigua com a "Excel·lent". La zona sud de la platja en la qual se situen les surgències en què apareix l'aigua contaminada continuaran acotades ja que, per part de l'Ajuntament, se segueix treballant en un drenatge que permet desviar les aigües i conduir-les a una zona fora de la platja on s'aboquen prèviament depurades. Per part del consistori i l'empresa concessionària del manteniment del sanejament, s'està treballant de forma ininterrompuda des del moment en què es va ordenar el tancament de la platja al bany per esbrinar la procedència de l'abocament que va provocar la contaminació de les aigües. Després d'inspeccionar la xarxa de sanejament municipal i el funcionament del col·lector, s'ha establert que es tracta d'una fugida d'escasses dimensions la qual cosa dificulta la seua localització i podria ser degut a obres o trencaments en les connexions d'edificis privats amb la xarxa general.

Concierto de "Kuerda pa rato" en l´ermita de Vinaròs el 26 de julio con la actuación de las bailarinas Eva Miralles, Yasmin Ratali y Alba Vidal.

Després d'arribar a un nou acord amb el Consorci de la Zona 1 i la Diputació de Castelló, l'Ajuntament de Vinaròs i la resta de poblacions que es troben en la mateixa situació, per tal de facilitar el procediment a la ciutadania i a les entitats provincials, realitzaran d'ofici les reclamacions de la taxa de reciclatge de les “casetes d'aperos” i magatzems en sòl rústic que no estiguen obligades a pagar aquest impost. El regidor d'Agricultura i Medi Ambient, Jordi Moliner, ha explicat que, a causa d'un canvi realitzat pel Consorci, que es basa en el padró de l'IBI, han aparegut 9.900 noves referències, de les quals 1140 són de Vinaròs. Algunes d'elles, però, no hauran de pagar aquesta taxa, si bé els rebuts ja han estat emesos. "Davant la previsió d'una allau de reclamacions, la passada setmana es va indicar als veïns afectats que podien fer un descàrrec d'aquest cobrament presentant una sol·licitud, però per evitar la saturació dels serveis tècnics finalment els ajuntaments realitzaran d'ofici aquest tràmit perquè cada afectat no hagi de fer-ho de forma individual", ha expressat Moliner. El regidor d'Urbanisme, Jan Valls, ha afegit que, per dur a terme aquest procediment de discriminació, "l'Ajuntament disposa ja d'un padró de finques exemptes del pagament d'aquesta taxa. Aquesta documentació es compararà amb el llistat del Consorci i s'eliminaran les referències que apareguen en el primer padró esmentat".

 
Taxes de reciclatge d'escombraries, J.Moliner-J.Valls, 26-7-17

El Partido Popular de Vinaròs considera que “las notificaciones de cobro de la tasa de reciclaje del Consorcio de basuras a propietarios de casetas de campo que no deben pagarla se produce por la dejadez e ineficacia del tripartito que debió revisar el padrón para indicar los errores antes de que los recibos se pasaran al cobro”. Juan Amat, portavoz municipal de los populares ha recordado que “hace diez días el tripartito en nota de prensa invitaba a los afectados a recurrir la decisión y hoy anuncian que serán ellos quienes lo hagan por el conjunto de afectados, la pregunta es muy clara ¿Por qué que se han esperado a que se dé el problema en lugar de solucionarlo con anterioridad?” Desde las filas populares se recuerda que “el Consorcio de basuras está controlado por PSPV-PSOE y Compromís y a ellos habría que preguntarles los motivos por los que no han rebajado la tasa de reciclaje y encima pasan al cobro recibos a quienes no deben pagarlo. Amat finalizaba exigiendo que “se elimine la tasa de basura como prometió el PSPV-PSOE, demandamos que se subsanen los errores y por último exigimos que el Alcalde y el representante del Ayuntamiento en el Consorcio pidan disculpas”.


Per 5è any consecutiu s’ha portat a terme el curs de suport per al graduat en ESO i per a la prova d’accés als diferents cicles formatius de grau mitjà, adreçat a persones entre 16 i 24 anys que no estiguen a l'atur i a majors de 25 anys. El Punt d’Informació i Suport a la Formació (PISF) és un projecte de l'Ajuntament, gratuït per als alumnes, que està aconseguint molt bons resultats cada curs. Adjuntem foto de l'acte de reconeixement als darrers alumnes que han aprovat l'ESO. Regidoria d'Ensenyament

La Batalla de l’Ebre també va deixar una empremta important en diferents punts del terme d’Amposta, Campredó i l’Aldea, a les comarques del Montsià i el Baix Ebre respectivament. De fet, entre les torres de Font de Quinto, a Campredó; i la Carrova, a Amposta, situades a banda i banda del riu Ebre es va viure un dels episodis més sagnants de la Batalla de l’Ebre, just la nit que va començar, el 25 de juliol del 1938. En una maniobra de distracció, intentant creuar el riu Ebre, van perdre la vida a mans de les tropes franquistes uns 1.700 soldats en aquest punt, la majoria brigadistes internacionals, membres de la IV Unité “La Marsellesa”. En aquesta zona s’hi troben búnquers i fortificacions que mereixen ser recuperats, dignificats i interpretats. És per això que aquest matí s’ha signat un conveni entre la Universitat Rovira i Virgili, la Fundació URV i els ajuntaments d’Amposta, l’Aldea i l’Entitat Municipal Descentralitzada de Campredó per tal d’investigar fonts d’informació històrica i crear rutes històrico-culturals relacionades amb la Batalla de l’Ebre en aquesta zona. Arran d’aquest conveni hi haurà una recerca prèvia, fonamentalment en arxius militars, sobre les accions que es van realitzar durant la Batalla de l’Ebre en cadascun dels municipis esmentats i a partir de la informació recollida es signaran convenis específics. L’objectiu final és crear una ruta turística i històrica. L’encarregat de coordinar el projecte serà el degà de la Facultat de Lletres de la URV i catedràtic d’Història Contemporània, Josep Sánchez Cervelló, un dels màxims especialistes sobre la Batalla de l’Ebre. Mireu més .

“Un recurso turístico de primer nivel mundial merecía un centro de acogida de visitantes de primer nivel”. Así de claro se ha expresado el presidente de la Diputación de Castellón, Javier Moliner, durante la presentación de las nuevas instalaciones del Faro de Peñíscola a la hora de poner en valor el esfuerzo inversor realizado por el Gobierno Provincial a la hora de adecuar este histórico edificio construido a finales del siglo XIX como nuevo centro de atención de visitantes de la fortaleza papal y dependencias administrativas. Así, mediante una inversión cifrada en más de 300.000 euros y después de conseguir la cesión del faro para los próximos 35 años por parte de Puertos del Estado, la administración provincial ha sumado un nuevo recurso a la “experiencia turística que ofrece el Castillo de Peñíscola haciendo del faro un moderno centro de atención al servicio de los castellonenses y de los más de 300.000 visitantes que vienen a disfrutar cada año de este icono turístico provincial”. De este modo, se han duplicado los puestos de atención al público centralizando la venta de entradas y guías en un mismo espacio y liberando espacio en el fortificación peñiscolana, permitiendo la visita a la práctica totalidad del castillo y parque de artillería al acomodar los almacenes y la administración en la zona superior del faro donde también se encuentra una sala polivalente para reuniones de hasta 15 personas. .

Se celebró al acto de nombramiento de la Dama de la Asociación de Exalumnos La Salle de Benicarló 2017, la Srta. Fátima Gallardo Peydro. Fátima recibió su banda de manos de la Dama saliente, la Srta. Andrea Molina Gil y ambas estuvieron acompañadas por el Presidente de la Asociación, Juan Manuel Cerdá Tena, y por el Hermano Raimundo Frutos. Familiares, amigos y miembros de la Asociación pasaron una agradable velada, a la que se unieron varias Damas anteriores de la entidad, que quisieron acompañar a Fátima y Andrea. La Asociación de Exalumnos La Salle es una de las entidades decanas de Benicarló, con 111 años de antigüedad y con un intenso programa de actividades, a través de secciones tan activas como la Banda de Bombos y Tambores, el Coro Gregoriano La Salle, la Cofradía de la Oración de Jesús en el Huerto de los Olivos o la ONG Proyde, entre otras.

L’Ajuntament de la Sénia ha signat un conveni amb la Fundació Bancària “La Caixa” per al desenvolupament d’un nou projecte social anomenat “PAGS”. L’Obra Social “la Caixa” farà una aportació econòmica de 4.500€ a aquest projecte, que pretén que les persones amb problemes socioeconòmics i en situació de vulnerabilitat, puguin ser ateses per un servei d’assessorament i gestoria per donar-los suport en gestions administratives, tramitació de documents, assessorament fiscal i legal i, altres tipus de gestions relacionades amb els documents de la família.(adjuntem foto de la firma del conveni). Regidoria de Benestar Social, Igualtat i Salut Ajuntament de la Sénia.

El senador de Compromís per Castelló, Jordi Navarrete, ha reclamat al Ministeri de Foment que atenga com es mereixen, les al·legacions que presente l'Ajuntament de la Jana. Navarrete ha insistit en la necessitat de millorar les comunicacions entre Catalunya i el País Valencià per carretera, el que suposaria nombrosos beneficis i augment en la seguretat a la N-340 i competitivitat empresarial, així com el desenvolupament de les comarques d'interior pròximes a la A-7. "Però això no pot ser a costa de carregar-se les formes de vida, paisatge i mobilitat de les persones en un terme municipal tan xicotet com és la Jana o de qualsevol altre", ha manifestat el senador castellonenc. Així, el senador ha anunciat un plec de preguntes al Ministeri de Foment i que traslladaran el sentir de les poblacions afectades on els siga requerit amb l'ànim de millorar el projecte "que per esperat no s'ha d'executar malament, ni amb presses i no tornar a incidir en errors com els ocorreguts en l'execució de la variant de la N-340 al Maestrat, declarada il·legal pel Suprem, que ha generat molèsties i sorolls als veïns i traslladat la perillositat a un vial amb un sol carril per sentit i deixat uns antics vials a Peníscola, Benicarló i Vinaròs en situació de perillositat i abandonament".

Després d'estudiar amb deteniment el projecte de l'autovia A7 i escoltar les indicacions del Consell Agrari Municipal, l'Ajuntament de la Jana ha decidit presentar al·legacions al traçat per motius econòmics i mediambientals. L'Ajuntament de la Jana ha estudiat el traçat previst per la construcció de l'Autovia A7 i ha decidit presentar al·legacions durant el termini previst per a tal efecte. Tot i que l'Ajuntament està d'acord amb la conveniència de millorar les vies de comunicació, amb l'objectiu d'augmentar la fluïdesa del tràfic, defensa que cal minimitzar les afeccions a estructures agràries productives, a espais naturals protegits i a la qualitat de vida dels veïns i veïnes de la Jana. “No té cap sentit que facen un traçat de l'autovia que arrase amb les zones més productives del terme i que es convertisca en una barrera que travessa el terme de punta a punta amb les dificultats de mobilitat que això produirà als llauradors i ramaders”, ha explicat Àlex Vilanova, portaveu de l'equip de govern. Des de l'Ajuntament de la Jana es considera que el traçat hauria d'anar per darrere de la serra de Sant Pere, on les terres agràries són menys productives.

La Guardia Civil ha detenido a tres personas, como supuestos autores de un delito contra la salud pública (tráfico de drogas), tenencia ilícita de armas, defraudación de fluido eléctrico y pertenencia a grupo criminal. Los agentes localizaron una gran cantidad de plantas de marihuana en una finca de la localidad de Vinaròs. Continuando con las gestiones y tras realizar un registro en una nave industrial, unos invernaderos y una casa de campo se encontraron un total de 750 plantas de marihuana ya cortadas, 61 kilogramos de cogollos lista para su consumo, más de 1.700 comprimidos de tranquilizantes (ansiolíticos), dos armas de fuego cortas, una escopeta, un machete, un puño americano y numerosa munición, así como una máquina para deshojar las plantas de marihuana y productos fertilizantes entre otros efectos. Tanto los viveros, como la nave industrial y la casa de campo, se encontraban conectados ilícitamente a la red eléctrica. Por todo ello la Guardia Civil procedió a la detención de tres varones entre 38 y 54 años.

Benicarló presenta la programació de festes, mireu AGENDA

Associacions de Veïns del Baix Maestrat . L’AP-7 la volem lliure i gratuïta. Lema que estem defenent des de fa dos anys tallant la carretera cada setmana. Portem 159 talls i no pararem. Lema i posició que també defensen les associacions de veïns de l’altra part del Sénia amb qui estem junts amb aquesta reivindicació. Fem aquestes consideracions.- L’obligatorietat redueix les vies de comunicació.- Avui hi ha dos carrils per sentit per autopista i un per carretera. La gratuïtat sumaria: en serien tres en cada sentit. L’increment del tràfic serà notable i també es notarà el nombre d’accidents. L’obligatorietat obvia la N-340 i en lleva un: per tant resta. L’obligatorietat farà que tots els camions vagen per l’autopista i ABERTIS incremente la seua recaptació. Els camions ara van per la N-340 tindran un augment considerable de despeses i la bonificació de tots la pagarem nosaltres mitjançant impostos. Sembla com si treballessen per afavorir l’empresa concessionària. Millor seria treballar en favor de la gratuïtat. Aquesta mesura ja ens la va anunciar el President de la Generalitat Sr. Puigdemont quan vàrem anar a visitar-lo el febrer del 2016. Com que no han pogut implantar l’euro-vinyeta, treuen la solució que tenien en reserva. Els polítics contents però a pagar els mateixos. Renten la cara als veïns amb la possibilitat d’anar gratis per l’AP-7, però has de posar-te el tele-tac. Aparell que et facilita el banc però val diners. A pagar! L’obligatorietat fa que els camions hagen d’accedir a l’AP-7 mitjançant la N-238. Carretera obsoleta amb males condicions. Coll de botella. S’obliden del País Valencià.

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, ha anunciat que «avui, per fi, podem dir que ha començat l'aprovació definitiva del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU)». «Una promesa -ha dit l'alcaldessa- que aquest equip de govern es va marcar en començar la legislatura i que ens permetrà definir el model de ciutat que volem». Miralles ha explicat que l'Ajuntament ha rebut tota la documentació de la versió preliminar del Pla General Estructural de part de l'equip redactor, Territorio y Ciudad, i que «ara encetarem tot el procediment administratiu fins arribar a l'aprovació definitiva del PGOU, que esperem que puga ser a finals de 2018». El primer pas serà aprovar l'exposició pública de la versió preliminar en un Ple extraordinari que tindrà lloc el 7 d'agost, previ dictamen de la Comissió Informativa d'Urbanisme del 3 d'agost. A partir d'aleshores, s'obrirà un període de participació pública de tres mesos, durant el qual es podrà consultar la versió preliminar des del web municipal o directament al Departament d'Urbanisme (edifici administratiu del carrer del Doctor Pera) i es podran presentar al·legacions, suggeriments o observacions. A més a més, en el mes de setembre l'alcaldessa, acompanyada dels tècnics municipals i de l'equip redactor del PGE, convocarà a tota la ciutadania en un acte públic que tindrà lloc al Magatzem de la Mar per tal d'explicar àmpliament el document i donar a conéixer el model de ciutat que marca el Pla Estructural. Una vegada finalitzat el procés, s'elaborarà el document de participació pública, sintetitzant els resultats. Amb tota aquesta documentació, es formarà l'expedient d'avaluació ambiental i estratègica i s'enviarà a la Conselleria.

Explosión en la zona de caseta de gas de un restaurante en Alcossebre indicándose que había también un camión de botellas de gas y una persona herida. El consorcio de Bomberos de Castellón ha movilizado 3 dotaciones de bomberos de los parques de Plana Alta y Baix Maestrat aunque finalmente solo ha sido necesaria la intervención de la dotación de Plana Alta. A la llegada de la primera dotación se confirma la explosión de una botella industrial de 35kg de gas propano que esta situada en una caseta exterior al restaurante. La instalación de la caseta ha quedado destrozada como consecuencia de la explosión. Los bomberos proceden a refrigerar toda la instalación afectada donde habían otras 9 botellas que no han resultado afectadas. El incidente se ha producido cuando un operario de la empresa suministradora de gas estaba realizando el cambio de dichas botellas. El operario ha resultado herido de gravedad y tras ser atendido por SAMU, ha sido evacuada al Hospital La Fe de Valencia con el Helicóptero medicalizado de Generalitat con base en Castellón. Los bomberos tras normalizar la situación han esperado a la llegada de los técnicos de la compañía de gas que se hacen cargo de la retirada del material afectado. En el servicio han intervenido junto a bomberos , efectivos del SAMU, Guardia Civil y Policía Local.

 
Video SIAB, explosión en Alcossebre, 26-7-17

Més fotos de Joan Gil del recent anellament de flamencs al Delta de l'Ebre

Accidente de tráfico con herido en la N340a – Sant Francesc.

El giro en la esquina de la calle Cura la Junta con Sant Francesc, vial este último que acoge la parada central de Benicarló, le costó un buen susto al conductor de un autobús y a dos hombres, varones de mediana edad y de origen magrebí, que se encontraban conversando, sentados en el portal número 78 de la citada calle. El autobús chocó en su parte trasera con la farola que se hallaba emplazada en el extremo de la calle, casi en la curva, con tan mala fortuna que cayó sobre ambos hombres, con todo su peso. El hombre más afectado quedó tendido en el suelo quejándose de fuertes dolores en la parte contusionada, mientras que su compañero se quejaba de dolor en la mitad izquierda del cuerpo.

La Central Sindical Independiente y de Funcionarios (CSI-CSIF), que recientemente alertaba de la necesidad de incorporar un dermatólogo en el Hospital de Vinaròs, criticó  «la desfachatez de la Conselleria que dirige Carmen Montón, ya que no cubre puestos asistenciales que servirían para evitar muertes, pero sí los crea de libre designación». En este caso, «resultan innecesarias nuevas plazas de directivos», pero ahora Sanidad ha convocado otro concurso para contratar a un subdirector médico en un departamento que «sufre escasez de plantilla», añaden. El sindicato insiste en que no es un caso aislado y se refiere a otra «cacicada» que afecta al Servicio de Emergencias Sanitarias de Valencia, «cuya dirección se asignó a un aspirante al que nueve meses antes Montón adjudicó la plaza personalmente».

Dos ocupantes de un turismo sufrieron heridas leves como consecuencia de un accidente en la antigua Nacional 340 a su paso por el tramo urbano de Vinaròs entre un camión y un turismo que salía del Camí Fondo, según explicaron fuentes policiales.  Hasta el lugar del siniestro se desplazaron varias patrullas de la policía local, dos ambulancias SAMU y dos unidades de bomberos Una mujer de 71 años sufrió un traumatismo craneoencefálico y dos hombres de 70 y 59 años recibieron asistencia médica por dos esguinces cervicales.

Este 24/07/17 fue el día mas caluroso del año hasta el momento en Vinaròs, con una temperatura media de 27,6 ºC y llegando alcanzar a las 14,48 horas un indice de calor 35,0 ºC. Estas cifras para Vinaròs son más bien altas, informa  www.meteovinaros.com

La Guardia Civil y la Policía Local de Vinaròs han detenido a un varón de 51 años, como supuesto autor de un delito contra la salud pública (tráfico de drogas). La actuación se inició cuando la Guardia Civil y la Policía Local tuvieron conocimiento de que un local público de Vinaròs podría estar dedicándose a la venta de sustancias estupefacientes. Se desplazaron varias patrullas de Guardia Civil y Policía Local tras acceder al mismo percibieron un fuerte olor cannábico, procedente de detrás de la barra. Al realizar un registro mas exhaustivo, los agentes encontraron numerosos trozos de hachís cortados y dispuestos para su venta por un peso total de 240 gramos, tres bolsas de color blanco al parecer cocaína arrojando un peso total de 14 gramos, una báscula de precisión, papel transparente, cuatro cuchillos de grandes dimensiones, todos ellos con restos de hachís en los filamentos del corte, así como varios botes conteniendo en su interior el dinero fraccionado un total de 4.330 euros en billetes y monedas de diverso valor.

Migjorn.- Aquests dies s’han omplert les pàgines dels diaris locals en la caiguda d’una timba a Sol de Riu. S’han anat escampant acusacions d’uns vers uns altres culpant-se del fet. Uns per no invertir, els altres per no demanar-ho. Està clar que fent-se acusacions no arreglaran res. Si el ministeri. Si la Generalitat. Si, si, si.... però no. Nosaltres volem sortir d’aquest debat però sense soltar l’argument de la regressió de la costa. Volem anomenar-ne un amb el que tothom està d’acord: el passeig. Ens lamentem que aquest any i a causa dels grans temporals no s’ha invertit o que ho han fet amb menys quantitat que ho han fet en altres poblacions. I és cert! Però el més greu de tot és que del passeig no parla ningú. Segur que sí que ho faran i ho farem si vingués un gran temporal i el passeig quedés malmés. Si la platja es quedés sense arena. Si aquesta arena fes cap al pàrquing soterrat. Quantes acusacions no es farien, quants arguments llançarien uns sobre els altres. I Vinaròs es quedaria amb el seu principal reclam turístic amb un estat lamentable. Les/els planyidores/s no tindrien prou mocadors per a eixugar-se les llàgrimes. El perill el tenim latent. No seria la primera vegada que la mar s’enfada i fa malbé el passeig. Si per culpa del canvi climàtic els temporals són cada vegada més violents, no és molt difícil d’imaginar el que pot passar.

En el Estadio de Serrahima (Barcelona), la benicarlanda Cristina Ferrando fue tercera en el Campeonato de España Absoluto de Aire Libre. Venía con una mejor marca de 1.83 metros este año, segunda mejor marca por detrás de la Cántabra Ruth Beitia. Tras una gran tormenta electrica agua y piedra que descargo cuando tan solo hacia cinco minutos que habían salido a pista, la cual obligo a suspender la prueba en más de media hora por lo que influyo en el calentamiento, Cristina comenzó a saltar con solvencia y a la primera en las primeras alturas hasta 1,80 altura que supero a la segunda, pasando a 1,83 altura que se le resistió en esta ocasión por lo que consiguió la tercera posición, Finaliza una gran temporada mas, con dos pódiums en campeonatos de España, primera en la copa de la Reina primera en las tres jornadas de division de Honor, Campeona del torneo de Federaciones así como grandes actuaciones en el Miting de Madrir y torneo Iberico.

L'alcaldessa de Benicarló, Xaro Miralles, s'ha reunit amb el cap de la Demarcació de Carreteres de l'Estat, Ismael Ferrer, per tal d'avançar en la cessió de l'antiga N340. L'alcaldessa ha traslladat al cap de la Demarcació la necessitat de pavimentar la carretera abans de la cessió i Ismael Ferrer s'ha compromés a fer una valoració econòmica de la pavimentació del vial. La propera reunió tindrà lloc al mes de setembre, una vegada fet l'estudi econòmic de la pavimentació. Ferrer s'ha mostrat disposat a deixar el vial en perfectes condicions i ha trasmés a l'alcaldessa que una vegada executades les millores, la Demarcació cedirà la carretera a l'Ajuntament. Xaro Miralles ha valorat positivament la reunió i ha insistit en què «nosaltres assumirem la cessió de la carretera sempre que ens la cedisquen en bon estat». «La seguretat -ha dit l'alcaldessa- és una prioritat ara mateix».

Una seixantena de persones s’han aplegat a Tortosa per demanar l’absolució d’Andreu Curto Baiges. Jove de Tortosa, veí de Sants, que va ser detingut durant 23 dies arran dels fets de la vaga general del 29 de març de 2012 contra la reforma laboral del Partit Popular. A la roda de premsa, ha intervingut Eva Pous, advocada d’Alerta Solidària , que ha comunicat que el 5 d’octubre Andreu serà jutjat per participar en un piquet al barri de Sants. La Fiscalia demana 4 anys de presó, 9.000€ de pena multa i 1.200€ de responsabilitat civil. Se l’acusa de danys, desordre i coaccions en un hotel de luxe de Sants. També ha participat la Xarxa Antirepressiva de familiars de detingudes, on Rosa Seguí ha volgut denunciar que: “els nois i noies són detinguts no pel que són, sinó pel que representen” i ha remarcat que “els seus fills són dissidents, no delinqüents”. Des de la Comissió Antirepressiva de l’Assemblea del Barri de Sants, l’Ainara Navarrete ha reivindicat la vaga, Alons Navarro i Olga Duran del Grup de Suport Contra la Repressió de les Terres de l’Ebre, han llegit el manifest, on s’han adherit els sindicats UGT, CCOO, CGT, USOC, USTEC i CATAC-CTS-IAC de les Terres de l’Ebre. S’ha comunicat l’inici de la campanya “Ni 4 anys ni 1 dia!: https://29m.sants.org/andreu/ .

Ja està en marxa la campanya del Xec Escolar de Caixa Benicarló, mireu AGENDA.

Es va celebrar el III Trofeu Vila d'Onda ,en la piscina municipal descoberta de 50 metres, amb una participació de 7 clubs i un total de 97 nadadors. El Club Natació Vinaròs va aconseguir un total de 16 medalles per part dels benjamins i 9 medalles per part dels alevins. En relleus van aconseguir 2 medalles d'or, 2 de plata i una de bronze. Els resultats van ser espectaculars, ja que van quedar campions del trofeu amb un total de 803 punts seguits pel C.N. Vila-real (502) i el C.N. Albacora (295).

Antoni Manel Muñoz (Ulldecona, 1990) (que feia la columna "Lo galliner" a Vinaròs News)  torna a presentar novel·la. Després del seu debut amb l'aventura exterior de 'A l'Americana', ha arribat el torn per fer sàtira del seu entorn més proper. El proper 8 d'agost estarà llest el seu segon treball, una novel·la que és una caricatura sobre el món rural i concretament sobre els costums més arrelats de les Terres de l'Ebre. 'Sóc un fréstec' és una sàtira amb una dosi d'humor àcid acompanyada d'una història d'amor insòlita narrada, segons explica el mateix autor, "amb un estil macarra, folklorista, farandulero, exagerat i picaresc". Mireu-ho a surtdecasa.cat.

 
"Soc un fréstec"

Els alcaldes de les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès han donat  el seu aval a la proposta de la Generalitat per reduir l'accidentalitat de l'N-340 a base de desviar obligatòriament els camions cap a l'AP-7 amb un descompte als peatges, alhora que es vol bonificar el 100% dels trajectes interns que els residents facin utilitzant l'autopista. En una reunió amb els consellers de Territori i d'Interior, Josep Rull i Joaquim Forn, els alcaldes han acceptat el projecte del Govern i s'han emplaçat al setembre per concretar-ne els detalls i l'aplicació, llegiu-ho a La Marfanta..El senador de Compromís Jordi Navarrete, ha reclamat al Govern que estenga l'acord en el tram que va de l'Hospitalet de l'Infant i Torreblanca, on la perillosa carretera N-340 no està desdoblada i és l'única alternativa al peatge. "No té sentit que el nord de Castelló, que es troba en idèntica situació als afectats a Catalunya, no tinga un tracte similar", ha assenyalat Navarrete. El representant castellonenc ha apel·lat al ministre de Foment "del qual diuen que tanta sensibilitat té per Castelló i el Maestrat que, ja que no dota a aquesta zona de trens de rodalies ni permet que s'allibere immediatament l'AP-7, preveja beneficis per als usuaris que facen més digerible el tràns. El portavoz de Infraestructuras de la Ejecutiva Provincial del PSPV-PSOE, Sergio Bou, ha exigido que el Gobierno de Rajoy proceda a negociar de inmediato con la Generalitat Valenciana un acuerdo similar: "resulta cansino e indignante que un Gobierno como el de Rajoy, al que se le llena la boca de decir que todos los españoles deben tener los mismos derechos, haga distingos con un asunto tan sensible y serio como la seguridad vial”. Y es que el acuerdo del Ministerio de Fomento con Catalunya, recoge la obligatoriedad de que los camiones circulen por la AP-7 en los tramos que resulten especialmente peligrosos.

Tras iniciar los tratamientos en el mes de marzo, de forma periódica cada diez días, la concejalía de Servicios de Peñíscola coordina las tareas de fumigación en distintos puntos del humedal e invornales del núcleo urbano y suburbano; además, durante el verano se han ampliado los tratamientos contra la proliferación de larvas de mosquito desde dentro del propio Ullal de l'Estany y a lo largo de todo el recorrido de las acequias en el marjal. La subida de las temperaturas y el incremento de las lluvias motivan este refuerzo con el objetivo de llegar a todos los puntos, incluso los menos accesibles, con el tratamiento. Éste es inocuo para el resto de especies y afecta únicamente al mosquito. Desde el pasado año, el Ayuntamiento de Peñíscola ha triplicado el presupuesto destinado al control de plagas con respecto a los años anteriores, destinando alrededor de 35.000 € en ambas anualidades a las diversas actuaciones que se programan de forma anual y de acuerdo con los informes técnicos.

Accidentes en la N340a y  C/ Comerç.

Si quiere consultarnos o comentar cualquier tema  en directo, puede hacerlo a través de las redes sociales facebook y twitter o por correo electrónico news@vinaros.net

En actualización permanente también las portadas de la prensa en la sección Premsa

Esta revista no es profesional, no cuenta con ingresos económicos y ningún  colaborador recibe gratificación. Las empresas arriba citadas colaboran desinteresadamente, como todos los que aportan su ayuda, en soporte técnico, contratación del servicio de envíos de emails, patrocinio del concurso e invitación gastronómica anual.

Vinaròs News s'edita en règim de drets Creative Commons, (Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Unported.)

 ©1996-2017 VinaròsNews
http://news.vinaros.net     news@vinaros.net

Hosting Maestrat Net S.L